Kokeilkaa ihmiset Atkinsia, saat nopeasti loistavan olon, eikä tarvita tällaista neuroottisten syömishäiriöisten palstaa ollenkaa.
Atkins tehoaa
18
4744
Vastaukset
- nainen27
On kasvissyöjä?
Ei voi niitä pihvejä ja leikkeleitä mussuttaa. Miten se Atkins sitten toimii?- ShoGun
miksi olla kasvissyöjä, kun voi syödä kunnollistakin ruokaa?
- On sinun ohjelmasi!!
Harvey&Marilyn Diamond"elämäsi kuntoon".Törkeen hyvä opus,ja homma toimii.Sopii eritoten kasvissyöjälle!Suosittelen lämpimästi!
- teitävä
Kaksi kaveriani kokilivat Atkinsin dieettiä,
ja molemmat joutivat sairaalahoitoon,
sillä Atkinsin dieetissä,
kuten monessa muussakin hömpötyksessä kehoitetaan syömmän vain yhtä lajia ruokaa,
mutta silloin jäävät monet tai kaikki ravintoaineet liian vähälle,
ja se on ihmiselle vaarallista,
kuten J. Väätäisen kaalideieetissäkin !- ShoGun
Atkinsin diettiin, ennen kuin alat kommentoida. Ei Atkinsin dieetissä todellakaan kehoteta syömään vain yhtä lajia ruokaa, ainoastaan pitämään hiilihydraatit vähissä ja hyvälaatuisina. Eli kaikki valkoiset jauhot, perunat ja sokerit sekä niiden johdannaiset pois.
Ja sitä hiilihydraattimäärääkin vielä voidaan nostaa 2 ensimmäistä viikkoa kestävän induktiovaiheen jälkeen.
En käsitä, mitä vaarallista siinä on, jos jättää pois sokerit, perunat ja jauhot pois ja korvaa ne terveellisillä vihanneksilla. Eikä sinulla ole olemassakaan perusteita, joilla tuon vaaralliseksi todistat. - jenna
ShoGun kirjoitti:
Atkinsin diettiin, ennen kuin alat kommentoida. Ei Atkinsin dieetissä todellakaan kehoteta syömään vain yhtä lajia ruokaa, ainoastaan pitämään hiilihydraatit vähissä ja hyvälaatuisina. Eli kaikki valkoiset jauhot, perunat ja sokerit sekä niiden johdannaiset pois.
Ja sitä hiilihydraattimäärääkin vielä voidaan nostaa 2 ensimmäistä viikkoa kestävän induktiovaiheen jälkeen.
En käsitä, mitä vaarallista siinä on, jos jättää pois sokerit, perunat ja jauhot pois ja korvaa ne terveellisillä vihanneksilla. Eikä sinulla ole olemassakaan perusteita, joilla tuon vaaralliseksi todistat.Eikä Atkins kehoita olla syömättä tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita. Erityisruokavalioon on perehdyttävä, jos sitä aikoo noudattaa! On pelkästään omaa tyhmyyttä, jos jättää ravinnon liian yksipuoliseksi. Tietoa kyllä saa, jos sitä vaivautuu hakemaan. Atkinsissakin voit syödä lihaa, kalaa, kanaa, tuoreita kasviksia, juustoja, kohtuudella maitotuotteita... Ja jokainen varmasti löytää oman kultaisen keskitiensä, ei tärvitse noudattaa orjallisesti yhtä tiettyä mallia.
- asdasdadasdasdasda
sun kaverit ei tainnu sit syödä pillerimuodossa niitä puuttuvia vitamiineja sun muita jos kerran sairaalaan joutu :)
- -36 kg painonvartijoissa
Herra Atkins painoi itse kuollessaan yli 120 kg.
Se sen dietin tehosta,itse ei ainankaan sitä käyttänyt,tai ei tehonnut.- Hannele
Lukemieni tietojen (useammasta lähteestä)mukaan Atkins oli 183 senttiä pitkä ja painoi koomaan vaipuessaan 88 kiloa, vain lievää ylipainoa siis.
- -Nico-
Hannele kirjoitti:
Lukemieni tietojen (useammasta lähteestä)mukaan Atkins oli 183 senttiä pitkä ja painoi koomaan vaipuessaan 88 kiloa, vain lievää ylipainoa siis.
183cm ja 88 kg ja muka YLIPAINOA!?!?!
Kuuleppas kukkakeppi, mieti vähän mitä täällä suustas päästät! - ShoGun
-Nico- kirjoitti:
183cm ja 88 kg ja muka YLIPAINOA!?!?!
Kuuleppas kukkakeppi, mieti vähän mitä täällä suustas päästät!183 cm pitkällä ihmisellä 88 kg:n paino tarkoittaa painoindeksiä 26,3, joka on lievää ylipainoa. Se, että onko se sitten rasvasta vai lihaksista johtuvaa, on kokonaan toinen juttu.
- - 31 kg ilman Painonvarijoi...
kuollessaan 117 kg ja huomattavaa "ylipainoa" siinä oli siksi, että koomassa ollessaan häneen oli kertynyt nestettä huomattavia määriä. Eli ei siinä oikeaa ylipainoa ollut kovinkaan paljoa. Eli loukkaantuessaan ja sairaalaan joutuessaan paino oli paljon pienemmissä lukemissa.
- Luettu
Yhdestä lehdestä luin Atkinsia kokeilleen mielipiteen: Kauppalasku kasvoi, paino nousi, kolesteroliarvo kohosi, ja oli lähes sama kuin kengän numero, joka taas oli välillä sama, kuin älykkyysosamäärä. Mielestäni kuvaa hyvin atkinsia.
- jenna
kauppalaskusta... terveellinen ruoka maksaa enemmän kuin pussi ranskalaisia tai makaronia... Se on fakta. Et sä vielä yhden tapauksen perusteella voi yleistää painon nousuja ja veriarvoja. Mä puolestani tunnen ihmisiä, joilla on loistavat veriarvot, voivat muutenkin hyvin ja pysyvät hoikkana... Tiedätkö sä oman kolesteroliarvosi? Tai tiedätkö, mikä sen pitäisi olla ollakseen hyvä? Entä LDL:n ja HDL:n suhde? Kyllä maailma on pullollaan kaikenlaisia juttuja ihmisistä... Se kannattaako kaikkea ottaa niin kirjaimellisesti ja mustavalkoisesti, onkin toinen juttu.
- Nina
jenna kirjoitti:
kauppalaskusta... terveellinen ruoka maksaa enemmän kuin pussi ranskalaisia tai makaronia... Se on fakta. Et sä vielä yhden tapauksen perusteella voi yleistää painon nousuja ja veriarvoja. Mä puolestani tunnen ihmisiä, joilla on loistavat veriarvot, voivat muutenkin hyvin ja pysyvät hoikkana... Tiedätkö sä oman kolesteroliarvosi? Tai tiedätkö, mikä sen pitäisi olla ollakseen hyvä? Entä LDL:n ja HDL:n suhde? Kyllä maailma on pullollaan kaikenlaisia juttuja ihmisistä... Se kannattaako kaikkea ottaa niin kirjaimellisesti ja mustavalkoisesti, onkin toinen juttu.
Terveellinen ruoka ei tosiaankaan tule kalliimmaksi kuin epäterveellinen. Olen kokemuksesta huomannut. Kilon säkin perunoita saa halvemmalla kuin muutaman pussin pikanuudeleita tms. Toisaalta terveellinen ruoka poistaa nälän tehokkaammin ja pidemmäksi aikaa kuin pullamössöeinekset, jolloin ruokaa on myös ostettava vähemmän. Omat ruokakuluni ovat ainakin huomattavasti pienemmät nyt, kun olen siirtynyt terveelliseen, kotitekoiseen ruokaan.
Tämä ei ollut varmaankaan kommenttisi pointti, mutta otin nyt esille, kun tuo tuntuu olevan jokaisen mielestä fakta, että terveellinen ruoka on järjestään kalliimpaa kuin epäterveellinen. Järkeä shoppailuun, niin halvalla pääsee, nälkä pysyy loitolla ja kilotkin karisevat! :) Vähän vaivaa tietysti vaatii tehdä ruokansa omin voimin, mutta tekee loppujen lopuksi uusavuttomuudellekin vaan hyvää hiukan vähentää epäterveellisten einesten kulutusta!
- Päivi
Olin itse Atkinsilla nelisen kuukautta ja painoaputosi vajaat 10 kg. Enpä vaan jaksanut kauempaa, siläl ruokavalio alkoi tuntua tosi tylsältä ja kilot tulivat lähes tuplana takaisin. Olen lukenut Atkinsin dieetistä kaiken, mitä netistä on saatavissa ja pari ulkomailta tilattua kirjaa vielä päälle. Tutkimukset osoittavat, että Atkinsilla paino putoaa ensi kuukausina nopeammin kuin esim. vähärasvaisilla dieeteillä, mutta vuoden kuluttua tilanne on tasoissa. Atkinsilla olevien drop-out rate eli dieetin keskeyttäminen on yleisempää kuin muissa dieeteissä. Jos haluat tietoa dieetin "sairausvaikutuksista", lue sitä koskevia artikkeleita New York Timesin artikkelitietokannasta tai Time-lehden tietokannasta. Minä ainakin uskon tieteellisiin tutkimuksiin ja yritän nyt pudottaa painoani Harvardin yliopiston ruokailusuosituksilla. Atkinsin humpuukiväitteistä voit lukea mm. linkistä http://www.nealhendrickson.com/mcdougall/2004nl/040500puatkinsresearch.htm
- Nina
Joo, olet tässä aivan oikeassa. Siitä tais viime vuoden loppupuolella tulla joku dokumenttikin, missä näitä atkinsseja ym. kuureja tutkittiin ja vertailtiin.
Ite oon sitä mieltä, että maailaisjärjellä, kohtuullisella liikunnalla ja terveellisellä mutta monipuolisella ruokavaliolla pääsee pisimmälle. Turha veivata kaiken maailman kuureja edes takas, kun ei tietyllä rajoitetulla dietillä kuitenkaan koko ikäänsä pysty olemaan. Terveellisen ja järkevän ruokavalion voi taas omaksua elämäntavaksi, jossa sortumisille ja nautinnoillekin on tilaa ilman, että joku tasapaino aina järkkyy kun on tullut naposteltua juuri sitä kiellettyä ruoka-ainetta. Maalaisjärki kehiin, ja hyvin pyyhkii!
- ei oikotietä onneen
yhtään ihmistä en tunne joka ois atkinsilla onnistunut vuosia pitämään painon kurissa (puheita vain) niitä tunnen muutaman jotka on perinteisillä terveellisillä
syöntitavoilla ja liikunnalla (siis elämän tapamuutoksella) pitämään painon myös pitempään alhaalla.
itsellä 7vuotta onnistumista takana.
eiköhän kirjoittajan kirjoituksesta myös näe miten atkins tai jokin muu vaikuttaa
mielialaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854012
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353041Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992253Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312008Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271801- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell651743Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501