Kengät kuntosalille

o778tb7numoi

Minkälaisia kenkiä aloittelija/vasta-alkaja voi käyttää kuntosalilla?

9

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyynoita

Älä käytä ainakaan normaaleita lenkkareita/juoksulenkkareita, ne ovat liian pehmeitä eikä niillä saatu kevuutta lattiasta. Suhteellisen tasapohjaiset ja ohuet kengät ovat hyvät, monet käyttävät ihan tennareita, sisäpelikenkiä tai painitossuja yms. Kyykkyliikkeissä auttaa, jos on vähän korkoa. Itse käytän Adipower-nostokenkiä (varsinkin kyykkypäivät) ja joskus myös painitossuja.

• löytyynoita

sana katkesi, "tukevuutta"

• Saliasiakas

Itse käytän jumppatossuja salilla, ja ovat erittäin mukavat jalassa. Aloittelija/vasta-alkaja voi käyttää salilla halpalenkkareita, kangaskenkiä tai jumppatossuja.

Jumppatossujen hinta vaihtelee 5 € - 30 € välillä. Halpalenkkarin tai kangaskenkien hinta vaihtelee 20 € - 30 € välillä. En suosittele aloittelijalle/vasta-alkajalle fitness/jumppalenkkareita tms. Kenkiä salille. Ne kuuluisat terveyslenkkarit mitä mm: Sairaaloissa työkenkinä käytetään niin, sellaisia kenkiä en suosittele salilla käytettäväksi.

• vm43

Lenkkarit tai mitkä tahansa sisäliikuntakengät sopivat hyvin.
      Muutaman vuoden jälkeen siirryin takaremmittömiin sandaaleihin. Mavessa ja vapaan tangon hackissa ne on kätevät ottaa pois jaloista mutta sukkasillaan vetäjiä en ole nähnyt.

Kun vedin seuramme nuorille sprinttereille / hyppääjille / loikkajille punttitreenejä toisena talvena niin suosittelin pojille lenkkareita tanakampia kenkiä. Kun jätkät alkoivat tekemään ponnistuskulmilla kyykkyä 200kg:lla olivat lenkkarit lössyköitä ja yhden hepun kantaiden ilmatyynyt alkoivat poksahtelemaan.

Kun alkaa tekemään syvä- ja pohjakyykkyjä "oikeilla" raudoilla niin tanakat kengät näyttävät etunsa. Jos haluaa kyykätä lenkkareissa niin joku laudan pätkä tai 5kg:n levyt kantapäiden alla ovat poikaa.

Aloittajalla ei ole vuoteen, kahteen syytä hilseillä jalkineista!

• EiKuraa

Puhtaat lenkkarit käyvät...

• sampsa777

Skeittikengät on tosi hyviä puntille

• kjhjkjh

Crossfit kengät on hyvät...

• brutaali66

Barefoot tossut on minulla käytössä, paitsi mavepäivänä on nostokengät...:)

• Anonyymi

Yleensä hyvin pärjää ihan millä tahansa sisäkengillä, mitä löytyy. Aloittelija ei tarvitse mitään kovin ihmeellistä. Sitten kun alkaa olla enemmän kokemusta niin kannattaa panostaa esim painonnostossa kunnon pohjaan. Itse olen vuosia jo salilla käynyt ja nyt pitkään ollut käytössä nämä Classic high topsit. Pohja on aika ohut, mutta ovat olleet erittäin hyvät omaan käyttöön https://sportspro.fi/salikengat-ja-painonnostokengat-suositukset-2024/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe