Ystäväsuhteet pilaavat mahdollisen seurustelun?

WhatToDo

Okei siis, en nyt oikein tiennyt mihin palstalle tämä olisi ollut järkevintä laittaa joten päädyin tänne suhteisiin :D Elikkäs suoran asiaan...

Minulla on paljon ystäviä ympäri maailmaa (Amerikasta, Englannista, Koreasta, Australiasta, E-Afrikasta, Japanista, Kiinasta yms yms) ja suurinosa (ehkä 9/10) nettiystävistävistäni ovat miehiä/poikia. Osaan heistä olen tutustunut yhteisen ystävän kautta, osaan facebookissa/ keskustelupalstoilla ja muutamat heistä ovat tulleet minulle todella läheisiksi; saatamme keskustella päivittäin monta tuntia ja nettiystäväni ovat tukenani jos maailma tuntuu vain heittävän suoraan sanottuna paskaa niskaan. Olen nyt 18 ja osan nettiystävistäni olen tuntenut yläasteen alkuajoista asti.
Nyt olen kuitenkin.. öhm miten tätä kuvailisi.. kiinnostunut eräästä henkilöstä, joka on myös kiinnostunut minusta (emme deittaile omasta mielestäni), mutta pelkään nettiystävieni 'pilaavan' meidän ns 'juttumme'/mahdollisen parisuhteen. Olen aina varuillani voinko kertoa esimerkiksi hauskan tarinan johon joku nettiystävistäni liittyy, sillä pelkään miehen reaktiota siitä, kuinka keskustelen muiden miesten kanssa.
Nyt voin jo sanoa että nettiystävieni kanssa ei ole koskaan mitään tapahtunut eikä tunteita ole syttynyt ja voisin miehen halutessa näyttää hänelle kaiken mitä heidän kanssaan olen jutellut ilman pelkoa. Mies ei silti itse tuo asiaa oikein esille vaikka huomaan asian häiritsevän häntä.
Osaan itsekkin olla erittäin mustasukkainen ja tavallaan ymmärränkin häntä, mutta pitääkö minun nyt valita ystävieni ja tämän miehen välillä? Vai pitäisikö minun esitellä mies ystävilleni...mutta taas toinen kysymys: miten? Istummeko kaikki tiettyyn kellon aikaan koneittemme ääreen ja aloitamme ryhmäkeskustelun skypessä vai kuinka? Pelkkä ajatus kuulostaa minusta jo naurettavalta...

Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Neuvojakin saa antaa ja jos kriittisesti tahtoo ilmaista asiansa antaa tulla vaan, on sitä negatiivista kommenttia ennenkin tullut :D

3

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkausjaystävät

      Mä kertosin miehelle nettiystävistäni ihan avoimesti. Se, miten mies sen käsittää, on sitten hänen asiansa, ja jos siitä uhkaa tulla riitaa, niin sitten riidellään. Tunteenpurkaushan se riitakin vaan on, ja tunteiden rauhoituttua voidaan sitten jutella ihan järkevästi. Kun ei ole mitään peiteltävää, ei pitäis mitään peitelläkään. Saahan nyt ihmisellä ystäviä olla!
      Vähän eri juttu jos olisivat suomalaisia. Sitten viestittelystä joutuis varmaan väkisinkin luopumaan, jo siksi, ettei ole enää aikaa samalla tavalla netissä lojumiseen, koska on poikakaveri. :)
      Mä vain mainitsisin ystävilleni, että oon alkanu seukkaan ja jotain pinnallista, että hyvin menee ja oon kauheen onnellinen jne., mut en mä rupeis kertomaan niille sen enempää rakkauselämäni saloja, sillä mitä se niille kuuluu! Ystävyys ei velvota sentään avaamaan koko elämäänsä muiden kommentoitavaksi.
      Ja jos sattus joskus tuleen tilanne, jossa menis sukset ristiin poikkiksen kans ja mä "itkisin" siitä ystävileni, niin kyllä mä sitten kertosin myös poikkikselle, jos esim. joku ystävä olis keksinyt sanoa jotain tosi järkevää sen parisuhdeongelman selvittämiseks. Muutoin mä ottaisin vaan vastaan ystävieni tsemppauksen, jotta jaksasin sit selvittää välit rakkaani kanssa ihan ite.
      Eihän siinä ole mitään väärää, koska ystävät on nimenomaan tsemppaajia ja tukijoita, joihin sitä nojaa varsinkin kun elämässä tulee eteen joku kupru. Jos poikakaveri sanoo, ettei niin saa tehdä, on taustalla joku väärinkäsitys tms. ja se pitää selvittää.
      Järki siis käteen. Totuus ei satuta ketään. Vain omat ennakkoluulot ja kuvitelmat satuttaa, jos on niin epävarma, että kokee kaikki muut ihmiset kilpailijoikseen. Ja tärkeetä muistaa sekin, että kun alkaa seukkaan, rakkaus on ykkönen ja ystävät jää kakkoseksi, eikä toisinpäin.

    • Älänäytä

      "...voisin miehen halutessa näyttää hänelle kaiken mitä heidän kanssaan olen jutellut ilman pelkoa."

      Ystävyys vaatii luottamista ja näyttämällä teidän henk.koht. keskustelut toiselle, petät ystäväsi. Onko tuo todellakin tuon arvoista? Jos petät yhden luottamuksen, niin oletko luotettava edes potentiaalisen poikaystävän mielestä?

    • Tiukkapeli

      Eikö tuo nyt mene vähän turhan vaikeaksi, jos alat mitä tahansa ystäviä potkimaan pois yhden ihmisen mustasukkaisuuden takia? Jos poikkis on mustasukkainen, hän olkoon entinen poikkis, sillä hän ei määrää jutteluistasi, vaan sinä itse. Olet se, joka a) tietää asioiden todellisen laidan b) on vapaa juttelemaan kenelle haluaa. Et kai sinäkään päätä poikaystäväsi jutteluista ja ystävistä? Jos ette pysty luottamaan toisiinne siinä, ettei muita romanttisia suhteita ole vaan on pelkkiä ystäviä, ei teidän kannata seurustellakaan. Oletko mieluummin ilman ystäviä, kun/jos poikkiksen kanssa menee poikki? Mieti sitä! Itse en suostuisi moiseen, että kumman tahansa sukupuolen ystävät kielletään. Jos sanot poikaystävällesi, että muita suhteita ei ole, hänen tulee se uskoa tai jätät hänet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe