Broilerin keittoaika?

EksyyköKysyjäTaas

HUOM!!!!

En kysy:
- Mitä eroa broilerilla ja kanalla on
- Kanattaako marinoimaton vai marinoitu kanan (BROILERIN) rintafilee tai suikaleet keittää
- Missä muodossa kanaa/broileria on olemassa
- Miten Thaimaassa valmistetaan broileri
- Lapsuuden muistoistasi broilerin suhteen
- Miten yleensä tarjoilet kanaa
- Mitä mieltä olet keittämisestä verrattuna pannulla tai uunissa paistamiseen
- yms

Kysyn:
Kauanko broileria kuuluu keittää? Tässä tapauksessa ihan vaan rintafilee

8

3013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0.5h

      Itte oon keitellyt marinoituja siipiä puolisen tuntia. Sitten ruotinut lihat erilleen ja keitellyt liemessä kasvikset sun muut ja lopuksi heittänyt lihat soppaan. Turhat tauhkat kannattaa tietysti lusikoida liemen pinnalta pois.

      • 10min

        Itse paistan sika-nauta-jauhelihaa kymmenisen minuuttia sipulin kanssa.


    • valko_sipulilla

      Broileria en kyllä keitä koskaan. Ihan parasta tulee rintafileistä kun käärii pekoniin ja laittaa uuniin 225 astetta puoli tuntia. Toinen vaihtoehto: pilko hillittömästi sipulia, kuullota se pannulla ja "hautaa" file siihen ja uuniin.
      Suikaleet: ruskista pannulla, ripota päälle vehnäjauhoja ja (kookos)kermaa. Näin tehdään myös Thaimaassa, lisäksi sitruunaruohoa.

      Jos nyt välttämättä haluat keittää rintafileet (miksi?) niin purjon, sipulin ja mausteiden kanssa ja liemestä saa sitten keiton. Semmoinen puoli tuntia riittänee.

      Kanan keittäminen on luku sinänsä !

      • luuta.lakaisee

        "Jos nyt välttämättä haluat keittää rintafileet (miksi?)"

        Keittäminen on paistamista terveellisempi tapa kypsentää ruokaa, koska keittämisessä ei muodostu syöpää aiheuttavia karsinogeenejä.

        Luullinen liha on maukkaampaa, eli sitä kannattaa suosia keittäessäkin.


      • miten_vaan

        Hah.. tulee mieleen se grillausmainos jossa nainen sanoo ryöppäävänsä jauhelihaa :o) Toki keittäminen käy esim naudanlihalle, mutta ei possulle.
        Kanalle pakollinen, ei broiskulle.


      • pahimmat.höyryt
        miten_vaan kirjoitti:

        Hah.. tulee mieleen se grillausmainos jossa nainen sanoo ryöppäävänsä jauhelihaa :o) Toki keittäminen käy esim naudanlihalle, mutta ei possulle.
        Kanalle pakollinen, ei broiskulle.

        Höyryssä hauduttaminen taitaa olla aromeiden kannalta vielä keittämistäkin parempi tapa.

        Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. Kestää toki kauemmin, mutta eipä grillaamista pidä kiireaikataululla tehdä muutenkaan.


      • tapansa_kullakin
        pahimmat.höyryt kirjoitti:

        Höyryssä hauduttaminen taitaa olla aromeiden kannalta vielä keittämistäkin parempi tapa.

        Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. Kestää toki kauemmin, mutta eipä grillaamista pidä kiireaikataululla tehdä muutenkaan.

        "Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. " jotkut taas hauduttavat pussunkyljen ensin uunissa makuliemessä 3-4h ja sitten grillaavat - ja jotkut myös nauttivat syömisestä.

        Höyrytetty kana ei ole hyvää, eikä broilerikaan parane höyryttämisestä.


    • Chiken

      Broileri on kananpoika, se kertonee hieman asiasta.
      Kanasta tehdää keittoa, viilokki ja hyviä liemiä, broilerista sitten muuta, broilerin elinikä on noin 4-6 viikkoa, kanan vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe