Broilerin keittoaika?

EksyyköKysyjäTaas

HUOM!!!!

En kysy:
- Mitä eroa broilerilla ja kanalla on
- Kanattaako marinoimaton vai marinoitu kanan (BROILERIN) rintafilee tai suikaleet keittää
- Missä muodossa kanaa/broileria on olemassa
- Miten Thaimaassa valmistetaan broileri
- Lapsuuden muistoistasi broilerin suhteen
- Miten yleensä tarjoilet kanaa
- Mitä mieltä olet keittämisestä verrattuna pannulla tai uunissa paistamiseen
- yms

Kysyn:
Kauanko broileria kuuluu keittää? Tässä tapauksessa ihan vaan rintafilee

8

3501

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0.5h

Itte oon keitellyt marinoituja siipiä puolisen tuntia. Sitten ruotinut lihat erilleen ja keitellyt liemessä kasvikset sun muut ja lopuksi heittänyt lihat soppaan. Turhat tauhkat kannattaa tietysti lusikoida liemen pinnalta pois.

• 10min

Itse paistan sika-nauta-jauhelihaa kymmenisen minuuttia sipulin kanssa.

• valko_sipulilla

Broileria en kyllä keitä koskaan. Ihan parasta tulee rintafileistä kun käärii pekoniin ja laittaa uuniin 225 astetta puoli tuntia. Toinen vaihtoehto: pilko hillittömästi sipulia, kuullota se pannulla ja "hautaa" file siihen ja uuniin.
      Suikaleet: ruskista pannulla, ripota päälle vehnäjauhoja ja (kookos)kermaa. Näin tehdään myös Thaimaassa, lisäksi sitruunaruohoa.

Jos nyt välttämättä haluat keittää rintafileet (miksi?) niin purjon, sipulin ja mausteiden kanssa ja liemestä saa sitten keiton. Semmoinen puoli tuntia riittänee.

Kanan keittäminen on luku sinänsä !

• luuta.lakaisee

"Jos nyt välttämättä haluat keittää rintafileet (miksi?)"

Keittäminen on paistamista terveellisempi tapa kypsentää ruokaa, koska keittämisessä ei muodostu syöpää aiheuttavia karsinogeenejä.

Luullinen liha on maukkaampaa, eli sitä kannattaa suosia keittäessäkin.

• miten_vaan

Hah.. tulee mieleen se grillausmainos jossa nainen sanoo ryöppäävänsä jauhelihaa :o) Toki keittäminen käy esim naudanlihalle, mutta ei possulle.
        Kanalle pakollinen, ei broiskulle.

• pahimmat.höyryt
        miten_vaan kirjoitti:

Hah.. tulee mieleen se grillausmainos jossa nainen sanoo ryöppäävänsä jauhelihaa :o) Toki keittäminen käy esim naudanlihalle, mutta ei possulle.
        Kanalle pakollinen, ei broiskulle.

Höyryssä hauduttaminen taitaa olla aromeiden kannalta vielä keittämistäkin parempi tapa.

Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. Kestää toki kauemmin, mutta eipä grillaamista pidä kiireaikataululla tehdä muutenkaan.

• tapansa_kullakin
        pahimmat.höyryt kirjoitti:

Höyryssä hauduttaminen taitaa olla aromeiden kannalta vielä keittämistäkin parempi tapa.

Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. Kestää toki kauemmin, mutta eipä grillaamista pidä kiireaikataululla tehdä muutenkaan.

"Jotkut keittelee esim. possunkylkeä, mutta minä grillailen mielummin alusta loppuun. " jotkut taas hauduttavat pussunkyljen ensin uunissa makuliemessä 3-4h ja sitten grillaavat - ja jotkut myös nauttivat syömisestä.

Höyrytetty kana ei ole hyvää, eikä broilerikaan parane höyryttämisestä.

• Chiken

Broileri on kananpoika, se kertonee hieman asiasta.
      Kanasta tehdää keittoa, viilokki ja hyviä liemiä, broilerista sitten muuta, broilerin elinikä on noin 4-6 viikkoa, kanan vuosia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1597
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1491
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1400
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      119
      1305
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1160
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      259
      998
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      981
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      945
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      927
    Aihe