Kansanedustaja Lohi ja lestadiolaisten valta?

Rokastaja

Maakunnassa kulkee edelleen sitkeä huhu.

Sen mukaan toissa eduskuntavaalien alla Lohi oli pyytänyt Tervolan kunnanvaltuutettu Vaaraa houkuttelemaan kunnanjohtaja Simoskan kansanedustajaehdokkaaksi, jotta kunnanjohtaja Lepojärven äänet jakautuisivat kahdelle ehdokkaalle ja eduskuntaan tulisi valituksi Lohi.

Palkkiona tästä Lohi olisi ottanut Vaaran pojan eduskunta-avustajakseen ylioppilaspohjalta. Tämä huhu on linjassa Paavo Väyrysen lestadiolaisten valtaa Keskustassa koskevaan väitteeseen. Havaintoja?

20

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olekkosiekuullu

Kannattaako se kaikkien huhujen perään kysellä? Ajattele Anita H:n laulun sanoin: Usko puolet mitä näet, älä mitään mitä kuulet, liian usein lepattaa, naapureiden huulet...

• Röyh

Kemijärven lakimiehen höpöhöpöjuttuja...Kasva aikuiseksi ja hanki elämä

• lötjylestat

Lestadiolaiset on muuten niinku muutkin,ne on vaan vähän huonompia ihmisiä ku muut.

• Toinen-juttu

Seura kirjoitti 26/3-16 otsikolla: Poliitiikkaa, pilattua bisnestä ja pakolaisia.

Kivitipun kylpylään perustettu vok pelasti kepulaisen yhtiön kuilun partaalta, mutta pilasi samalla Lappajärven matkailunäkymät....

Markus Lohi junaili pakolaisbisneksiä Etelä-Pohjanmaalla, jotka eivät aivan olleet paikkakuntalaisten mieleen.
      Iltalehti myös kirjoittanut aiheesta

• vittumitäpaskahousuja

Kateelliset läskit näköjään taas inisee. Ei ihme että olette itse pelkkiä loisia ja yhteiskunnan elättejä. Bisnes on bisnestä ja tuossa Lappajärven jutussa toimittiin ihan ja justiinsa oikein. Raha otetaan siitä mistä sen saa, teillä ei pysyisi oma yritys pystyssä päivää kauempaa. Hankkikaapa joutessanne vaikka elämä, se olisi jo jotain tuon kateellisen ininän rinnalla.

• lappjävri

Ennen kun alatte pakolaisbisneksiä kuntaan haalimaan, kannattaa katsoa YouTube " 14.4.2016 Lenita Airisto kertoo sen ääneen" . Lappajärven juttu meni persiilleen. Se, että joku pärjää ja muut kärsivät on moraalitonta ja täysin tuomittavaa.

• simmottis

Pakolaisbisnestä,eli suomeksi sanottuna ihmiskauppaa..
      Varmaan ne ihmis salakuljettajat siellä välimerelläkin jotain lestadiolaisten hengenheimolaisia.

• Kokeilkaapa-itse

Hahhahahahahaaaaaa! Lenita Airisto esiintyy moraalinvartijana, voiko parempaa vitsiä enää olla! On teillä idoli, kulahtanut vanhus joka vartioi vieläkin pitääkö joku tennissukkia jalassa ja muistuttaa itse samaan aikaan pellolle pystytettyä variksenpelätintä.

Miten te tuota "suurta ajattelijaa" ihannoivat pärjäisitte yrittäjänä itse? Yrityshomma vain nyt on sellaista aika monesti että siinä väistämättä joku aina kärsii tai tuntee olonsa epämukavaksi. Esimerkkinä vaikkapa ravintoloitsijat, kaivosteollisuus, maanviljelijät, poronhoito yms. Aina löytyy joitain jotka kokevat yrittäjän aiheuttavan heille vahinkoa elinkeinollaan.

Teidän kannattaisi tuon ainaisen ininän tilalla kokeilla tosissaan sitä yrityshommaa. Näette sitten mitä se todellisuudessa on. Ei tarvitse sitten kuunnella Lenita Airiston aivopieruja, takaan sen satavarmasti.

Yrittäjä, ja nimenomaan viisas yrittäjä haistaa bisneksen ja ottaa rahan siitä mistä saa. Juuri niinkuin Kivitipun tapauksessa toimittiin. Olisiko lafkan pitänyt antaa mennä nurin miljoonatappiolla? Nyt se työllistää ja voi hyvin eli oikein toimittiin. Olisitteko itse antanut konkurssin tulla sen vuoksi ettei kenellekään vitun juntille tulisi paha mieli?

Muuten ne "moraalitietoiset" yrittäjät löydätte konkurssiluetteloista ja työttömyyskortistosta sekä sossunjonosta. Sieltäkö tekin kirjoittelette?

• suomirukka

Maa tarvitsee Lenitan tapaisia, muutoin tarina "keisarin uudet vaatteet" on liian joka päiväistä ja korruptio saa rehottaa rauhassa.

• Katodimakeinen

Menee tietysti vaikeaksi arvata että kuka suvun veljessarjasta oli Markus Lohen eduskunta-avustajana. Pitää osua oikea etunimi hakukoneeseen:

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/jukkavaara

En muista kuulleeni tuon nimisestä kansanedustajasta. Kuitenkin henkilö on Eduskunnan Urheilukerhon jäsen:

Tulos - Suomen suurin juoksuvalmentaja
      www.juoksija-lehti.fi/LinkClick.aspx?fileticket=tnWD4_DSDtE=&tabid...
      ... Urheilijat 2:56:06 4 Jukka Vaara Eduskunnan Urheilukerho ... 2:03:26 156 Markus Patronen Roi 2:04:07 157 Eljas Lohi Scandia Rent Rovaniemi ...

Ehkä eduskunta-avustajan pesti auttoi nuoren miehen rahoituspäällikön pestiin:

Jukka Vaara (@JukkaVaara) | Twitter

https://twitter.com/JukkaVaara

188 SEURAAJAA
      808 TWITTER-VIESTIÄ

The latest Tweets from Jukka Vaara (@JukkaVaara). Kestävyysliikuntaa harrastava neljän lapsen isä ja OP:lla rahoituspäällikkönä. Seurannassa politiikka, talous ...

Eli myytti on todistettu oikeaksi. Nyt tietysti kun on haukuttu kaikki kateellisiksi ja loisiksi ja suunnilleen imetetty sukupuolielimet, mukaan on vedetty pakolaispolitiikka, Anita Hirvonen ja Lenita Airisto, kiinnostaisi tietää kuinka moni tuon keskustelun raiteiltaanviemisestä oli lestadiolainen. Ei vaatinut kovin paljon salapolisiityötä. Kannattaa varmaan miettiä kannattaako ainakaan edellä mainittuun osuuspankin konttoriin luottaa:

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2011/04/23/kansanedustajilla-tiukat-kytkyt-yritysmaailmaan/20115666/12 :

Kansanedustajilla tiukat kytkyt yritysmaailmaan

Toiseksi kovimmat yritystaloustaitajat kokoomuspuolueessa ovat porilainen Sampsa Kataja ja turkulainen Petteri Orpo. Lehden haastajat muissa puolueissa ovat kempeleläinen it-miljonääri Juha Sipilä (kesk), rovaniemeläinen Markus Lohi (kesk) sekä mustasaarelainen yrittäjäneuvos Lars Erik Gästgivars (r).

Tuolla verkostoitumisella ainakin oma talous hoituu kuntoon. Saattaa jokusen yrityksen talous koheta kummasti myös. En usko että valtiontaloudessa tuollaisella verkostolla on kuitenkaan ainakaan parantavaa vaikutusta. Tuo uranousu on maamme mittakaavassa lähes zuckerbergiläinen suoritus.

• Katodimakeinen

Päätän tämän tutkimuksen Eino Leinon runoon, joka mitä ilmeisimmin edustaa elinikäisen oppimisen periaatetta:

”Lue, poika, aina ahkeraan, sun muuten paha vie.
      Näin sinut leivänkannikkaan ain` ohjaa opintie.
      Sill` emme koulun tähden vaan tääll` ahkeroitse ain`
      vaan elon tähden oppimaan sun pitää aina vain.”

http://lauda.ulapland.fi/bitstream/handle/10024/61651/Marja-Liisa_Vaara_väitöskirja.pdf;sequence=1

Se on osuvasti sanottu. Verkostoituminen tietysti edistää asiaa.

• Rahanyhdistysaktiivi

Kaikkien lestadiolaisten luterilaisuus retorista?

• Jyrhämänkirkko

Miten on kirkolliskokousedustajien? Palaako kukaan h...vetin tulessakaan?

• Venetsian_kauppias

Kuinka tavallista on tehdä väitöskirja tuolla tavalla? EU-rahoitteisessa hankkeessa jossa aineistoa kokoavat ja litteroivat hanketyöntekijät.

• Luulisin.olevan

Onko Jari Tervo kestä?

• Sattuma_vai_geenit

Tervolan kunta ulkoisti SOTE-palvelut pörssiyhtiö Pihlajalinnalle. Kuinka monta lestadiolaista oli päätöstä tekemässä? Simoska ainakin on lestadiolainen ja hämmästyttävästi Juha Sipilän näköinen.

• Olen.varma

Jari Tervo on Jeesus.se on niin kaunis.

• Oletko.varma

Jaa jaa eipä jessekään sitten kovin hääppösen näköinen ollut.

• Van.gohtalo

Mahtaako Kristus moista pilkkaamista hyvällä katsoa?

• Tosi.on

Roi on taivastenvaltakunta ja Tervo sen ruhtinas

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe