Pyysin vaaleita raitoja, mutta sain SINISIÄ(kuvat)

Sinipää

Olen jo monta vuotta sävyttänyt omaa sitä perus suomalaista vaaleaa väriäni vaaleilla raidoilla. Olen aina käynyt kampaajalla, sillä en luota omiin taitoihini ja kaupan väreihin.

Eilen oli taas aika käydä kirkastamassa lookia näin kesän alla ja tällä kertaa valitsin paikallisen pienen kampaamon, ajattelin tukea pienyrittäjää, jolla ei ole ainakaan liikaa asiakkaita.

Tavalliseen tapaan pyysin leikkausta ja heleän vaaleita, viileitä raitoja: "ok".
Pari tuntia toimitukseen meni, föönaus ja tökötit tukkaan, maksu 100€ ja ulos. Kotona peilaillessa ja harjaillessa huomasin, että mullahan on sinistä tukassa?? Kyllä suurin osa päästä on nyt kivan vaalea ja raikas, mutta ilmeen pilaa nämä kamalat siniset raidat! Kampaajalla kävi selvästi moka. En ole kampaaja enkä tiedä mitä on tapahtunut, mutta varmaankin jotain siihen suuntaan, että väri sekoitettu väärin, vaikuttanut liian kauan tai sitä on laitettu liian paljon? Joka tapauksessa pettymys oli suuri ja luonnonllisen tyylin arvostajana olen ihan nolona ihmisten ilmoilla, vaikkei tätä sinistä sävyä välttämättä edes huomaa, jos ei oikein kiinnitä huomiota. Minä itse ainakin kiinnitän huomiota...

Tänään menin sitten takaisin kampaamoon kysymään ratkaisua, että mitäs tehdään. Ajattelin, että pääsisimme sopimukseen ainakin osittaisesta rahojen palauttamisesta tai uudelleen värjäämisestä. (Totta puhuen olin jo kyllä sillä kannalla, etten halua kyseisessä kampaamossa enää mitään käsittelyä hiuksilleni, vaan ihan suosiolla jatkan käymistä niissä kaupungin keskustan kampaamoissa, joissa ehkä on hankala saada aikaa ja on kalliimpaa, mutta ainakin tiedän saavani hyvin ammattitaitoista palvelua.) Mennessäni kampaamossa oli muita asiakkaita ja minua kyllä nolotti mennä kesken kaiken sinne ja ottaa asia puheeksi, vaikka olisin halunnut keskustella kampaajan kanssa rauhassa kahden kesken. Kuitenkin, asian ottaessani esiin kampaaja tuntui menevän puolustuskannalle ja keskustelu eteni niin, että hänen mielestään "sininen" sävy kuuluu asiaan ja on se kylmän vaalean sävy. Olen ennenkin saanut kampaajalla kauniita kylmiä vaaleita raitoja, jotka eivät ole sitten millään olleet sinisiä...

Kampaaja sanoi, että jos välttämättä haluan niin voidaan kyllä tehdä jokin syväpuhdistava hoito ja "katsoa jos auttaa", ja muutenkin monesti toisti, että kyllä se sinertävyys siitä sitten ajan ja pesujen kanssa haalistuu... No kiva, saan odotella siniset raidat päässä että koskakohan ne ehkä mahdollisesti haalistuvat pois!

Toisella tuolilla työskennellyt kampaaja liittyi myös keskusteluun, katsoi hiuksiani ja tokaisi "en tuossa kyllä nyt mitään sinertävää näe...", lauseen keskeytti minun kampaajani, joka sanoi, että "no jos asiakkaan mielestä on, niin sitten on...". Tässä kohtaa alkoi jo hiukan pänniä, pyysin kampaajat kanssani peilin eteen ja oikein sormella näytin, missä ne siniset raidat kulkevat. Aivan selvästi näkyvät kirkkaassa valossa, mutta kampaajat eivät ehkä vain halunneet nähdä niitä, en tiedä... Poistuin paikalta, kun olin saanut otettua kuvat sävyistä, joita kampaaja tukkaani käytti, vielä pettyneempänä.

Nyt siis mietinnässä, että mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi. Saman tien toiselle kampaajalle? Kannattaakohan juuri värjättyä vaaleaa käsitellä saman tien uudelleen? Jokin color maski päähän, joku lämmin vaalean sävy, pahentaakohan asiaa? Tai otanko huivit ja hatut vaatevarastooni muutamaksi viikoksi...

Ja nyt se tärkein kysymys: onko muille käynyt näin? Miten, miksi, mitä teit seuraavaksi?? ARGH!

Ekat linkit sisältää kuvia, seuraavat linkit vielä kaksi videota :'D Kännykällä kuvattuja.

http://aijaa.com/ON9rij

http://aijaa.com/SYmCkE

http://aijaa.com/bSJDnM

http://aijaa.com/ciA0hH

10

3841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VihreydenkinKokenut

      No, on se kyllä sinervänän harmaita. Mutta.... Monet tarkoittavat juuri tuollaisia puhuessaan viileässtä väristä vs. lämmin väri (keltaiseen menevä).

      Sinuna en nyt ihan heti tekisi mitään, koska uudet raidta nappaa niin helposti kaikkea mitä ei aina toivoisi. Sinun odottaisin vähän aikaa tai piipahtaisin jossain toisessa liikkeessä ja pyytäisin neuvoa siihen, miten toimia. Kampaajalta saat parhaat vinkit.

    • asiakasturku

      Nuohan on just niitä viileitä raitoja minusta upeita, mulle on tullut tuon värisä, kun vanhoja vaaleita on alla, ei kampaaja voi mitenkään välttää päällekäisyyttä jos on paljon vielä vanhoja vaaleita, mutta minusta nuo on hienot.
      Minulle on tullut keltaisia ja hopeen värisiä sekaisin ja siksi tulos on hyvä.

    • djau

      Jos olisin sinä, en tekisi mitään, nuohan ovat hyvän näköiset hiukset.

    • fgjghjgkj

      Kuvista ei varmaan niin selkeästi näy kun kamera aina hieman vääristää, mutta uskon kyllä että voivat olla hieman sinertävät.
      Mitäpä jos koittaisit pestä syväpuhdistavalla tai hilseshampoolla parikin kertaa? Hankaa hiuksia ihan kunnolla. Niin, että huutavat puhtautta. :D
      Minulla ainakin on toiminut ja olen saanut harmaan sinertävän pois hiuksista. Pistin tuon jälkeen vielä sävyttävän ja erittäin hoitavan naamion niin taittoi tosissaan tuota harmaata pois. Taisi olla colormaskin vanilla sävy.

      Mutta joo, kaikki kullan sävyt taittavat harmaata ja sinistä pois.

      Luulisi tuon sinisyyden lähtevän pois jos hiusta on vain sävytetty. Sävy jää usein vaan hiuksen pintaan kiinni ja näin ollen kestää vain sen 8-10 pesua.

      Mä en tosiaankaan ole mikään parturi, mutta itse olen näin tehnyt ja on ainakin minulla toiminut. :)

      Kannattaa hoitaa hyvin hiuksia aina noiden syväpuhdistavien jälkeen.

    • Äläteemitään

      Upeita raitoja, mulle tulee aina niin keltaisia, koska hiuksisani on punapigmettiä, mutta hopeashampoo pelastaa, ole tyytyväinen nuo ovat hienoja.

    • Easysti

      Sininen poistuu noin viikossa. Ainakin minulla, jos värjäyksen jälkeen tuli selvästi siniset hiukset, kun värjäsin hopean vaalealla. Viikon kuluttua sininen väri oli kadonnut. Punertavuus taas ei tunnu katoavan millään. Väri näyttää kuvissa kuitenkin hyvältä. Itseäni häiritsisi punertavuus.

    • hopp34

      En nähnyt kyllä minäkään sinistä, ainoastaan viileitä raitoja. Joka tapauksessa eikös se blondin hiuksen keltaisuus ole yleensä se ongelma, niin luulis että raidat pysyy hyvempänä pitempään, kunhan ensin väri vähän tasoittuu. Koittaisin rauhottua nyt. Se on vain tukkaa ja tasoittuu kyllä.

    • ghdfhdhdf

      Siistit hiukset. Kannattaisi suosia vakikampaajaa muutamastakin syystä: ensinnäkin kommunikaatio pelaa. Toiseksi hiusten värjäys on kemiaa, ja vakikampaaja tietää, mitä on tehty ja millä aineilla. Kampaajalla on ihan yhtä tärkeää kertoa hiusten historia kuin lääkärissä aiemmat sairaudet, jottei tule ikäviä yllätyksiä.

    • Turhautunutkolleega

      Näin parturi-kampaajana ja tekstisi luettua oli pakko kirjoittaa sulle. Elikkä tiedän erittäinkin hyvin, että kuvat vääristävät, mutta siltikään kuvan vääristyksen huomioon ottaen raidat ei voi olla siniset, niin paljoa kuitenkaan kamera ei vääristä. Tai sitten puhut asioista väärillä sanoilla, sillä noi sun raidat on just nimenomaan kylmän viileet. Se että jos ne on sun makuun liian kylmät niin sitten suosittelen, että et enään kampaajalle mennessä pyydä kylmiä viileitä raitoja kun et selkeestikkään niistä tykkää, vaan pyydä vaikkapa mielummin neutraalin värisiä ja mainitse ettei missään tapauksessa saa olla pienintäkään häivähdystäkään sinistä/lilaa/ harmaata.
      Toinen asia mitä en ymmärrä, että aina vauhkotaan siittä että halutaan kylmiä sävyjä ja värejä, mutta sitten kun sitä saadaan niin on liikaa sitä tai liikaa tätä...veikkaan että kampaajat kuitenkin koulunsa käyneinä tietää mitä oikeesti on ne viileet raidat ja itseäni toistaen noi sun on just semmoset. Ja vielä pakko lisätä, että puhdas faktahan on se, että jos ne todennäköisesti sun mielestä "kylmät" tehtäisiin niin ei menisi kuin muutamia pesukertoja kun se kylmyys alkaakin jo siittä haalistumaan ja sitten taas valitetaan että kun ei ollutkaan tarpeeksi kylmä. Värit ovat parhaimmillaan muutamien pesujen jälkeen kampaamo käynnin jälkeen ja tämä koskee ihan kaikkia värjäyksiä.

      Toivon siis, että jätät kyseisen kampaajan rauhaan sillä hän on tehnyt sinulle juuri täydelliset kylmät raidat (eli juuri sitä mitä olit tilannutkin) mistä monet olisivat kateellisia! Jatkossa kun käyt kampaajalla niin muista myös kuvailla oikeilla sanoilla, että mitä sinä haluat sillä me kampaajat ei olla mitään ajatuksenlukioita.

      Minä kiitän ja kuittaan, ja pahoittelut jos joku pahoittaa nyt mielensä mutta halusin nostaa näin ammattilaisena faktat pöytään! :)

    • Anonyymi

      En kyllä näe sinistä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1929
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1450
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1333
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1134
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      474
      1046
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      928
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      862
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe