Koipireisiä syödään kerran viikossa parissa ja niistä jää aika paljon luuta, rustoa ja nahkaa syömättä. Saisiko niistä vielä keiteltyä jonkunlaisen kanaliemen talteen, jonka vaikka pakastaisi?
Siis maksaako vaivan eli tuleeko makua? Vai pitääkö liemi keittää aina raaoista osista?
Kanalientä syödyistä koipireisistä?
6
155
Vastaukset
- KauhaKäteen
Kyllä voi keittää liemen koipireisistä irralleen peratuista luista ja nahasta. Tulee mieto, mutta teollisia kananliemiä hienostuneemman makuinen liemi. Keittojuureksia voi ja haluttuja mausteita voi lisätä liemikattilaan, sitten siivilöidä valmiina. Luuliemiä on vanhastaan keitetty pitkään, luokkaa kolme tuntia. Miten nyt sattuu sopimaan omiin aikatauluihin. Usein jäähtyessään hyytyy.
Tuon liemen nauttiminen ihan lämpimänä liemenä tahtoo minulta "unohtua" Kanakeiton ja kastikkeiden pohjaksi sopii hyvin, samoin erityisedti kanarisottoriisin keittämiseen.- sähkökin_maksaa
Koipireisifani on vauhdissa taas.
Minä kyllä viskaan lokeille tai roskiin. Ei se kanaliemikuutio pakkaus maksa kun pari euroa, joten miksi väsätä itse. - KauhaKäteen
sähkökin_maksaa kirjoitti:
Koipireisifani on vauhdissa taas.
Minä kyllä viskaan lokeille tai roskiin. Ei se kanaliemikuutio pakkaus maksa kun pari euroa, joten miksi väsätä itse.Sähkökin Maksaa, toivottavasti et tule asuinlueellemme houkuttelemasn lokkeja! :D
- hgfiyiy
Pitää kokeilla keittämistä ja esim nuudelien liemeksi.
Nimim Kauhakäteen, kuinka muiden sähkönkulutus vaikuttaa Sinun laskuusi? En oikeasti tiedä, siksi kysyn. Täällä Helsingin keskustassa se ei vaikuttane (joskin käytän kaasua).- KauhaKäteen
Kiitos kysymästä hgfiyiy. Arvelen, että jos muut käyttävät vähän sähköä, luonnonvaroja säästyy ja luonto kiittää, mutta kaikille sähkön yksikköhinta nousee, jotta firman johtajat saavat edelleen palkankorotuksia ja isoja bonuksia! Ruokien keittäminen pienellä teholla kannen alla kuluttaa suhteellisen vähän energiaa.
- nauretta_vuus
Koipireisi friikki se koittaa päteä joka palstalla ja joka asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663225
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272283Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281745Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161411- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167