Kanalientä syödyistä koipireisistä?

liemitetty

Koipireisiä syödään kerran viikossa parissa ja niistä jää aika paljon luuta, rustoa ja nahkaa syömättä. Saisiko niistä vielä keiteltyä jonkunlaisen kanaliemen talteen, jonka vaikka pakastaisi?

Siis maksaako vaivan eli tuleeko makua? Vai pitääkö liemi keittää aina raaoista osista?

6

244

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KauhaKäteen

Kyllä voi keittää liemen koipireisistä irralleen peratuista luista ja nahasta. Tulee mieto, mutta teollisia kananliemiä hienostuneemman makuinen liemi. Keittojuureksia voi ja haluttuja mausteita voi lisätä liemikattilaan, sitten siivilöidä valmiina. Luuliemiä on vanhastaan keitetty pitkään, luokkaa kolme tuntia. Miten nyt sattuu sopimaan omiin aikatauluihin. Usein jäähtyessään hyytyy.
      Tuon liemen nauttiminen ihan lämpimänä liemenä tahtoo minulta "unohtua" Kanakeiton ja kastikkeiden pohjaksi sopii hyvin, samoin erityisedti kanarisottoriisin keittämiseen.

• sähkökin_maksaa

Koipireisifani on vauhdissa taas.
        Minä kyllä viskaan lokeille tai roskiin. Ei se kanaliemikuutio pakkaus maksa kun pari euroa, joten miksi väsätä itse.

• KauhaKäteen
        sähkökin_maksaa kirjoitti:

Koipireisifani on vauhdissa taas.
        Minä kyllä viskaan lokeille tai roskiin. Ei se kanaliemikuutio pakkaus maksa kun pari euroa, joten miksi väsätä itse.

Sähkökin Maksaa, toivottavasti et tule asuinlueellemme houkuttelemasn lokkeja! :D

• hgfiyiy

Pitää kokeilla keittämistä ja esim nuudelien liemeksi.

Nimim Kauhakäteen, kuinka muiden sähkönkulutus vaikuttaa Sinun laskuusi? En oikeasti tiedä, siksi kysyn. Täällä Helsingin keskustassa se ei vaikuttane (joskin käytän kaasua).

• KauhaKäteen

Kiitos kysymästä hgfiyiy. Arvelen, että jos muut käyttävät vähän sähköä, luonnonvaroja säästyy ja luonto kiittää, mutta kaikille sähkön yksikköhinta nousee, jotta firman johtajat saavat edelleen palkankorotuksia ja isoja bonuksia! Ruokien keittäminen pienellä teholla kannen alla kuluttaa suhteellisen vähän energiaa.

• nauretta_vuus

Koipireisi friikki se koittaa päteä joka palstalla ja joka asiassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1379
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      748
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      65
      687
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      87
      678
    5. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      669
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      133
      597
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51
      592
    9. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    10. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      571
    Aihe