Hakusessa siis edullinen ja kestävä (= mahdollisimman yksinkertainen rakenne) sähköavusteinen polkupyörä työmatka-ajoon. Matka on suuntaansa 25 km ja pyörää olisi tarkoitus käyttää sulan maan aika, eli 6 - 7 kk vuodessa.
Olen melko pitkä, yli 190 cm, joten en ole vielä löytänyt itselleni sopivaa valmista pyörää, joten myös asennussarjat, joissa etuvanne vaihdetaan moottorilliseen ja akku asetetaan tavaratelineelle kiinnostaa. Ovatko nämä asennussarjat toimivia ja mistä tällainen sarja kannattaisi tilata? Kotimaasta, vai saako ulkomailta parempia?
Sähköpyörä työmatka-ajoon pitkälle
8
427
Vastaukset
- narskis
Itsekin olen alkanut kiinnostua sähköpyörästä. Muunnossarjoja voi googlata vaikka hakusanalla: Electric Bike Conversion Kit. Vaan olen ajatellut, että keskimoottori oli paras.
- sikamainenhinta
Saman päätelmän oon kans tehny ...muttko budjetti eli irtonainen raha haraa vastaan... Lisätonni kun on mulle iso summa ja vaikea taiottava.
- Kannattaa.miettiä
Keskimoottori on paras, mutta jos yksinkertaista haluaa, niin moottori etupyörässä on ehdottomasti helpoin ja varmin vaihtoehto. Varsinkin jos kyseessä on vakiopyörän sähköistys,
Akut kuitenkin taitavat olla suurin ongelma. Käsittääkseni vain Biltema takaa pyöriinsä akkujen saatavuuden kymmeksi vuodeksi, joka sekin on mielestäni vähän. Sen takia kannattaa panostaa mahdollisimman yleiseen akkuun. Kaikenlaiset erikoisuudet voivat tulla myöhemmin todella kalliiksi.
- etunapaan
Minkä merkkinen muutossarja olisi paras?
Onko merkeillä yleensä mitään merkitystä, vai kannattaako valita halvin?- ostakotimainen
Suosittelen e-spin ja Greencykle sarjoja. Molemmat kotimaisia, joten varaosia saa helposti.
- En-usko
ostakotimainen kirjoitti:
Suosittelen e-spin ja Greencykle sarjoja. Molemmat kotimaisia, joten varaosia saa helposti.
???... kotimainen...??? Ootko nyt varma kirjoittamastasi?
Mahtaisivatkon olla sentään niitä Kiinan ihmeitä... - hekuliii
Mikä on laadukkain etupyörän napaan asennettava sähkömoottorimerkki? Haluaisin asentaa sen Helkama Oivaan.
- kuinalko
Edullisia ja kestäviä ei taida olla olemassa. Akut suuri ongelma sähköpolkupyörissä. Muutenkin odottelen niin pitkään, että alalle tulee joku standardi, jonka jälkeen eri valmistajien osia voi yhdistellä. Nyt pyörän ostaminen merkitsee alistumista jonkun tavarantoimittajan rahastettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1143475Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801291GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511257- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351112- 601057
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn29990- 54901
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888