Mistä tällainen voi johtua?

päänahkakutiaa

Päänahka kutiaa aivan älyttömästi ja hiuksia on lähtenyt paljon, oon kokeillut jo vaikka mitä tuotteita ja täishampoollakin pessyt,ei auta..help!

4

122

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsmars

      Mene ihotautilääkäriin.

    • allergikko

      Yleislääkärillekin voi mennä, ja laittaa tarvittaessa lähetteen eteenpäin. Todennäköisesti saat ensin kortisonilinimenttikuurin. Voit hyvinkin olla myös allergisoitunut sampoiden ainesosille. Jos kortisonilinimentti auttaa (en tiedä, saako sitä reseptivapaasti), niin kannattaa kokeilla tosi mietoja ja allergiaystävällisiä sampoita. Muutkin ihosairaudet ovat mahdollisia.

    • Kohtaneljä

      Kuten edellinen sanoikin, niin olet saattanut allergisoitua jollekkin kemialliselle hiustuotteiden ainesosalle - tai toki myös jollekkin ruoka-aineellekkin. Lääkäriin kannattaa ensin mennä, että saadaan verikokeissa selville onko siellä jotain mikä selventäisi oireitasi. Myös ruokavaliosi kannattaa tarkastaa, voi olla että et saa tarpeeksi öljyjä ja erilaisia vitamiineja, jotta päänahkasi voisi hyvin.

      Hajustamattomat ja värittömät hiustuotteet kannattaa hakea suoraan jostain luontaistuotekaupasta kokeiluksi. Apteekissa on usein hilseestä kärsiville ihmisille aivan liian vahvat mömmöt. Jos kärsit varmasti täistä, niin tea tree-öljyä voi kokeilla laittaa tukkaan (en tiedä sen käytöstä, niin en osaa neuvoa). Luontainen keino tappaa täitä on kumminkin öljyn avulla, mistä voi saada hyvän hiusnaamion päänahallekkin jos osaa valita oikeat öljyt käyttöön.

      • allergikko

        Tuossa linkki luonnolliseen täin häätöön. Itse olen käyttänyt sitä sillä omalla logiikallani, että jos täit kuolevat, niin ehkä kuolevat mahdolliset talipunkitkin (hiusakatemian talipunkin häätöihin minulla ei ole varaa).

        http://www.ruohonjuuri.fi/ekotietoa/blogi/2010/2492010-tait/

        Itse siedän eteeriset öljyt, mutta kannattaa olla varovainen rikkonaisella iholla: Allergioita kehittyy helposti, jos iho on pitkäaikaisesti rikki. Itse allergisoiduin käsi-ihottuman aikana monille ihan tavallisille säilöntäaineille ym. Eli ilman testejä voi olla vaikeaa tietää, mille on allerginen. Ja jo oireilevaa ihoa ei kannata provosoida yhtään millään liian voimakkaalla käsittelyllä tai tuotteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe