Ilmaston lämpenemiseen. Valtava lentoliikennemäärä lämmittää ilmakehää juuri siellä missä ilman pitäisi olla kylmää, eli Troposfäärin yläkerroksissa.
Jos ilmastonmuutos halutaa pysäyttää pitäisi pysäyttää myö lentoliikenne, tai siirtyä takaisin potkurikoneisiin. Suihkumoottori imee ilman kylmänä sisään, ja poistaa sen kuumana takaisin, jolloin ympäröivä ilmakehä lämpenee..
LENTOLIIKENNE suurin syyllinen !!!
36
292
Vastaukset
- Sähköteurastaja
No imeekö polttomoottori tai turpiini sitten kuumaa ilmaa jonka purkaa kylmänä pakorööristä alempana?
Voisivathan ekofasistit kieltää lentämisen yli 3 km. korkeudessa.- suihkumoottorit_kieltoon
"No imeekö polttomoottori tai turpiini sitten kuumaa ilmaa.."
Potkurikoneiden pakokaasut ei tuota niin suuria lämpötiloja, kuin suihkukoneiden moottorit, eikä niillä pääse suihkukoneiden korkeuksiin.
Ekofasistit voisivat ainakin rajoittaa lentämistä (max. 1 lento/henkilö/vuosi) , jos haluavat ettei maapallo lämpene.. - realisti_fasisti
Viherpiipertäjä , ekofasistit ei välitä ilmastonmuutoksista. Tärkeämpää heille on
vastustaa ilmakehän kannalta päästötöntä ydinvoimaa., ja hehän ovat just niitä sateenkaarityyppejä, jotka matkustelevat lentäen ympäri maailmaa ja ovat muka niiiiiin vihreitä..
Ei auta vaikka niille selostaisi, että lentoliikenteen vaikutusta ilman lämpenemiseen voi käytännössä havainnollistaa sillä kun puhaltaa hiustenkuivaajalla, tai kuumailmapuhaltimella jääkaapin pakastelokeroon ja katsoo mitä tapahtuu.
- 234kjl65
WTC-iskun jälkeen oli USA:ssa muutaman päivän lentokielto. Silloin mitattiin lämpenemistä, kun auringonsäteilyä takaisin heijastava suihkumoottorien pakokasun pieniksi pisaroiksi tiivistyvä höyry puuttui.
- 45t36
-They found that contrails depress the difference between daytime and nighttime temperatures, typically decreasing the maximum temperature and raising the minimum temperature. In this respect, the contrail clouds mimic the effect of ordinary clouds.
https://www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150618122236.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed: sciencedaily/earth_climate/severe_weather (Severe Weather News -- ScienceDaily)
- suihkumoottorit_kieltoon
Tuossapa vielä maapallon lämpötilastoa, joka tukee väitettäni.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Global_Temperature_Anomaly.svg/951px-Global_Temperature_Anomaly.svg.png
Suihkumoottorit yleistyivät matkustajakoneissa 1960-70 luvulla, joka on nähtävissä tilastossa lämpötilan jyrkkänä nousuna. Savupiippu-teollisuuden kasvu näkyy 1910-40 luvuilla, ja suihkukoneiden aikaansaannokset 1960-2016.- Anonyymi
Et osaa edes lukea tilastoa: 1980-luvulla vasta alkoi lämmöt nousta ja CO2 alkoi lisääntyä 1950-luvulla.
- Mdda
Melkoinen lämmittäjä tuo lentoliikenne on, alla olevasta linkistä saa aika hyvän reaaliaikaisen kuvan todellisuudesta.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiak67B_7HMAhXElCwKHaWPCMoQFggbMAA&url=https://www.flightradar24.com/&usg=AFQjCNGIRMiI_G0mtXueM7RtiGu5mAf4EA - 546345456
Ihan varmuuden vuoksi mainittakoon, ettei kukaan erehdy uskomaan tämän ketjun valehteluihin:
Lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön.
Niiden tuottama hiilidioksidi kyllä lämmittää maapalloamme satojen vuosien ajan, mutta lentoliikenteen osuus kaikista ihmiskunnan fosiilisista hiilidioksidipäästöistä on vain noin 2-3 prosenttia.- 4565464654
Ilmoitin viestisi asiattomaksi, koska se oli sellainen.
Sitäpaitsi, linkissäsi ei puhuttu mitään kahdesta minun mainitsemastani asiasta. Siinä vain spekuloitiin kolmannella aivan eri asialla. - Rolls_trentit_lämmittää
"Niiden tuottama hiilidioksidi kyllä lämmittää maapalloamme satojen vuosien ajan, mutta lentoliikenteen osuus kaikista ihmiskunnan fosiilisista hiilidioksidipäästöistä on vain noin 2-3 prosenttia."
Muilta osin oli oikein, mutta tuon lentoliikenteen CO2 osuus suomessa on n. 6-8%. muualla esim. keskieuroopassa luku on huomattavasti suurempi.
Ja se on pelkkä hiilidioksidipäästö. Lentoliikenteellä on sen lisäksi suora lämmitysvaikutus ilmakehään.
http://ilmasto.org/ilmastonmuutos/ratkaisut/paastojen-vahentaminen-suomessa/liikenne - 56747567567
Rolls_trentit_lämmittää kirjoitti:
"Niiden tuottama hiilidioksidi kyllä lämmittää maapalloamme satojen vuosien ajan, mutta lentoliikenteen osuus kaikista ihmiskunnan fosiilisista hiilidioksidipäästöistä on vain noin 2-3 prosenttia."
Muilta osin oli oikein, mutta tuon lentoliikenteen CO2 osuus suomessa on n. 6-8%. muualla esim. keskieuroopassa luku on huomattavasti suurempi.
Ja se on pelkkä hiilidioksidipäästö. Lentoliikenteellä on sen lisäksi suora lämmitysvaikutus ilmakehään.
http://ilmasto.org/ilmastonmuutos/ratkaisut/paastojen-vahentaminen-suomessa/liikenneNiin, monissa maailman maissa tuotetaan hiilidioksidipäästöjä enemmän kuin muissa maissa ja koko maailmassa. Lentoliikenteen osuus kaikista ihmiskunnan fosiilisista hiilidioksidipäästöistä on vain noin 2-3 prosenttia, edelleenkin.
Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön.
Eikä nämä faktat tästä kinaamalla muuksi muutu, joten älä viitsi jatkaa enää. - Rolls_trentit_lämmittää
56747567567 kirjoitti:
Niin, monissa maailman maissa tuotetaan hiilidioksidipäästöjä enemmän kuin muissa maissa ja koko maailmassa. Lentoliikenteen osuus kaikista ihmiskunnan fosiilisista hiilidioksidipäästöistä on vain noin 2-3 prosenttia, edelleenkin.
Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön.
Eikä nämä faktat tästä kinaamalla muuksi muutu, joten älä viitsi jatkaa enää."Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön."
No se on sinun näkemyksesi asiasta. Itselläni hieman eri näkemys. En kinastele asiasta, vaan uskon tiedemiesten tekemiin faktoihin, ja tutkimuksiin, joiden mukaan nimenomaan lentoliikenteellä on dramaattinen vaikutus maapallon lämpenemiseen. PISTE !!!! - 8765
Rolls_trentit_lämmittää kirjoitti:
"Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön."
No se on sinun näkemyksesi asiasta. Itselläni hieman eri näkemys. En kinastele asiasta, vaan uskon tiedemiesten tekemiin faktoihin, ja tutkimuksiin, joiden mukaan nimenomaan lentoliikenteellä on dramaattinen vaikutus maapallon lämpenemiseen. PISTE !!!!"Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön."
Laittakaa toki linkkejä tutkimuksiin, missä tätä on mitattu. - 5645634645
Rolls_trentit_lämmittää kirjoitti:
"Edelleenkin myös lentokoneiden moottoreiden suora lämmitysvaikutus koko maapallomme mittakaavassa on aivan mitätön."
No se on sinun näkemyksesi asiasta. Itselläni hieman eri näkemys. En kinastele asiasta, vaan uskon tiedemiesten tekemiin faktoihin, ja tutkimuksiin, joiden mukaan nimenomaan lentoliikenteellä on dramaattinen vaikutus maapallon lämpenemiseen. PISTE !!!!Et näköjään ymmärrä, mistä tässä puhutaan.
Lentokoneiden moottorien tuottama lämpö on edelleenkin aivan mitätön koko maailman mittakaavassa. Lisäksi se säteilee hyvin nopeasti avaruuteen, koska sieltä 10-12 km korkeudelta on hyvin vähän ilmakehää ja kasvihuonekaasuja jarruttamassa sitä.
Lentokonemoottorien hiilidioksidipäästöt ja vesihöyrypäästöt ovat aivan eri asia.
- 23453245345
Tehdäänpäs yhteenveto. Lentoliikenne siis vaikuttaa ilmastoomme näillä tavoin:
1) Kun lentokoneiden suihkumoottoreissa poltetaan kerosiinia, syntyy tietenkin lämpöä, mutta sen määrä on mitättömän pieni kokonaisuudessa. Ja se lämpö vaikuttaa vain lyhytaikaisesti.
2) Suihkumoottorien aiheuttamat vesihöyryn tiivistymisvanat toimivat pilvien tavoin, mutta pilvisyyden muutoksilla ei tiedetä olevan paljoakaan vaikutusta maapallomme lämpötilaan, koska keskimäärin yöllä pilvet lämmittävät ja päivällä viilentävät. Ja tässäkin vaikutus on hyvin lyhytaikainen.
3) Lentoliikenteen osuus ihmiskunnan aiheuttamista fossiilisista hiilidioksidipäästöistä on noin 2-3%. Nämä päästöt vaikuttavat ilmastoon lämmittävästi jopa satojen vuosien ajan.
Keskustelussa on jäänyt huomioimatta kokonaan tämä asia:
4) Lentoliikenne aiheuttaa myös ilmastoa viilentäviä pienhiukkaspäästöjä, ja suoraan korkealle ilmakehään, jossa niiden vaikutus on vahvimmillaan. Mutta tämäkin vaikutus on lyhytaikainen.
Kohdat 1, 2 ja 4 ovat siis vaikutukseltaan lyhytaikaisia, mutta kohta 3 todella pitkäaikainen. Lentoliikenne siis lämmittää ilmastoa, mutta ei aloituksen väitteen vastaisesti ole lähellekään suurin syyllinen ilmaston lämpenemiseen, vaan vain sen noin 2-3 % koko ihmiskunnan toiminnan aiheuttamasta lämpenemisestä.
Piste.- LentäminenHottia
" Suihkumoottorien aiheuttamat vesihöyryn tiivistymisvanat toimivat pilvien tavoin, mutta pilvisyyden muutoksilla ei tiedetä olevan paljoakaan vaikutusta maapallomme lämpötilaan, koska keskimäärin yöllä pilvet lämmittävät ja päivällä viilentävät. Ja tässäkin vaikutus on hyvin lyhytaikainen."
http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/1073858989/Tutkimus Lentoliikenne lammittaa ilmastoa
Tiedetään jo varsin hyvin (Syyskuun 11 -01 3 päivän kokemusten perusteella), että jos lentoliikenne pysäytettäisiin esim. pariksi vuodeksi, myös ilmaston lämpeneminen pysähtyisi välittömästi. Faktaa on se, että suihkumoottorien jättövana muodostaa pilviä, ja estää lämmön siirtymistä avaruuteen. - LentäminenHottia
Tuossa lisää "mustaa valkoisella" suihkumoottorikoneiden vaikutuksesta ilmaston lämpenemiseen.
http://tieku.fi/luonto/ilmastonmuutos/ilmastonmuutos-tiivistymisjuovat-voimistavat-ilmaston-lampenemista - 65y457
-Aurinko porottaa. Kun kasvihuonekaasut estävät lämpöä karkaamasta avaruuteen kuin pannumyssy, ilmakehä ja maanpinta kuumenevat. Siksi kehitetään menetelmiä, joilla auringonsäteitä voidaan torjua. Esillä ovat olleet muun muassa keinotekoiset pilvet, jotka perustuvat sumutettuun meriveteen.
http://tieku.fi/teknologia/ilmaston-lampeneminen-tekopilvet-viilentavat
Eikös suihkukone tee juurikin noita tekopilviä. Olikohan sakujen tutkimuksessa huomioitu tulevan säteilyn heijastusefekti. - 54jh456
Kaiken kaikkiaan pilvet heijastavat takaisin avaruuteen 30 % tulevasta säteilystä. Tällä on viilentävä vaikutus. Toisaalta ne vähentävät myös lämpösäteilyn karkaamista maasta ja ilmakehästä avaruuteen, millä on lämmittävä vaikutus.
Tuo keinopilvisuunnitelma antaa ymmärtää, että viilentävä vaikutus voittaa. - näinon007
Milläköhän "pakokaasulla" nuo metsät saatiin kasvamaan ?
http://www.talouselama.fi/tebatti/alaskan-jaatikoiden-alta-paljastuu-puita-6000873
Ja vain noin 1000 vuotta sitten, ja ainut ongelma totuudella on vain se että " päiväperho " ollut lämpömittaria keksinyt : (
Ja nyt saa lukea näitä lämpimintä "ikinä " uutisia ; )) - Anonyymi
näinon007 kirjoitti:
Milläköhän "pakokaasulla" nuo metsät saatiin kasvamaan ?
http://www.talouselama.fi/tebatti/alaskan-jaatikoiden-alta-paljastuu-puita-6000873
Ja vain noin 1000 vuotta sitten, ja ainut ongelma totuudella on vain se että " päiväperho " ollut lämpömittaria keksinyt : (
Ja nyt saa lukea näitä lämpimintä "ikinä " uutisia ; ))Joo ja ihmiskunnan olemassaolon kuuminta ilmasto vaikka "tieteiljät ovat laskeneet ilmaston viilenevän 0,7C astetta tuhannessa vuodessa.
Tuo 0,7 c astetta ei näy huijareiden käyrissä.
- 54jh456
Wiki
-Contrails, by affecting the Earth's radiation balance, act as a radiative forcing. Studies have found that contrails trap outgoing longwave radiation emitted by the Earth and atmosphere (positive radiative forcing) at a greater rate than they reflect incoming solar radiation (negative radiative forcing).
-NASA conducted a great deal of detailed research on atmospheric and climatological effects of contrails, including effects on ozone, ice crystal formation, and particle composition, during the Atmospheric Effects of Aviation Project (AEAP).[7] Global radiative forcing has been calculated from the reanalysis data, climatological models and radiative transfer codes. It is estimated to amount to 0.012 W/m2 (watts per square meter) for 2005, with an uncertainty range of 0.005 to 0.026 W/m2, and with a low level of scientific understanding.[8]
Siis "global radiative forcing" olisi tuon mukaan kaiken kaikkiaan 0.012 W/m2 vuoden 2005 liikenteellä. Sitä voi verrata tämän hetken CO2-pitoisuuden pakotteeseen, joka on 1.8 W/m2. Lentoliikenteen vaikutus olisi vain 0.7 % koko CO2-vaikutuksesta.
Eihän tuohon Wikiinkään kannata sokeasti luottaa, mutta kovasti siellä on viitteitä tieteellisiin jlkaisuihin.- Airpuhaltimet_lämmittää
"Lentoliikenteen vaikutus olisi vain 0.7 % koko CO2-vaikutuksesta."
Pelkkä CO2 kuormitus ei kerro koko totuutta ilmaston lämpenemisestä. Lentoliikenne lämmittää ilmakehää suihkumoottoreillaan, ja samalla työntää sinne CO2 päästöjä, sekä muodostaa tiivitymisjuovillaan "cirruspilviä". Kokonaisvaikutus on järkyttävä.
11.9 terrori-iskujen jälkeen lentoliikenne pysähtyi kolmeksi päiväksi, ja ilma viileni välittömästi. Mikäköhän vaikutus olisi, jos se pysähtyisi kokonaan. ??
Veikkaan, että ilmaston lämpeneminen loppuisi siihen paikkaan. - Anonyymi
Airpuhaltimet_lämmittää kirjoitti:
"Lentoliikenteen vaikutus olisi vain 0.7 % koko CO2-vaikutuksesta."
Pelkkä CO2 kuormitus ei kerro koko totuutta ilmaston lämpenemisestä. Lentoliikenne lämmittää ilmakehää suihkumoottoreillaan, ja samalla työntää sinne CO2 päästöjä, sekä muodostaa tiivitymisjuovillaan "cirruspilviä". Kokonaisvaikutus on järkyttävä.
11.9 terrori-iskujen jälkeen lentoliikenne pysähtyi kolmeksi päiväksi, ja ilma viileni välittömästi. Mikäköhän vaikutus olisi, jos se pysähtyisi kokonaan. ??
Veikkaan, että ilmaston lämpeneminen loppuisi siihen paikkaan.Koronan takia lentoliikenne pysähtyi moneksi kuukaudeksi. Onko viilentynyt ilmasto?
????pipp piip
- HölmöLandia
EU ym. päättäjä ei halua kuulla totuutta, koska sahaavat itse brysselissä lentokoneilla joka päivä.
Ja lentävät ilmastokokouksiin kuumailma-puhaltimilla, ja tekevät sopimuksia, että autojen päästöjä rajoitettava, mutta lentokoneet ei tartte mitään rajoituksia.. Hölmöläisen touhua ! - Anonyymi
kyllä niin. suurin vaikutus on pakokaasusta.se on hiiltä. auringon säteily kuumentaa sitä ja ylemmät ilmakerrokset pysyvät kuumina aiheuttaen nykyisen ilmastonmuutoksen .iilmttonimasstonmuutoksenia
- Anonyymi
Suihkumoottorin pakokaasut eivät ole hiiltä vaan hiilidioksidia, vesihöyryä, typen oksideita ja jonkin verran erilaisia hiilivety-yhdisteitä. Jos moottori savuttaa niin että sieltä tulee nokea on jossakin jotakin vialla.
Tuossa ylempänä on käsitelty mekanismeja joilla lentokoneiden pakokaasut vaikuttavat ilmastoon. - Anonyymi
Jos yläilmakehässä on kasvihuonekaasuja niin ne estävät lämmön tulon maapallolle.
- Anonyymi
Miksi ilman pitäisi olla kylmää yläkerroksissa?
Kasvihuonekaasut toimivat edelleenkin ilmakehän alakerroksissa.
Tehokkain kasvihuonekaasu on vesihöyry ja CO2 on vain pienessä roolissa vähäisen määränsa vuoksi.- Anonyymi
Ilmakehän olemassaolo perustuu lämpökerroksiin. Muutoin se karkaa avaruuteen ja ihmiselo päättyy.
Mutta onneksi on olemassa Luoja joka on luvannut palauttaa elinolot hyviksi sitten kun ihmisen pahuus on tuhonnut itse itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmakehän olemassaolo perustuu lämpökerroksiin. Muutoin se karkaa avaruuteen ja ihmiselo päättyy.
Mutta onneksi on olemassa Luoja joka on luvannut palauttaa elinolot hyviksi sitten kun ihmisen pahuus on tuhonnut itse itsensä.Ilmakehä perustuu painovoimaan joka pitää kerrokset kasassa. Lämpötilamuutokset eri kerroksissa perustuvat kerroksen etäisyyteen maasta.
- Anonyymi
Hiustenkuivaajakin pitäis sitten kieltää.
- Anonyymi
Kohta varmaan kielletäänkin.
- Anonyymi
Tässä joku on yrittänyt puhua samasta aiheesta kuin hengitysvaikeusketjussa, ilmakehän rakenteen eli lämpökerrosten tasapainon tuhoutumisesta.
Myös kielletty info on että 1950-1980- luvuilla räjäyteltiin satoja ydinpommeja joista purkautui miljardikertaisia lämpöenergioita jotka eivät minnekään hävinneet.
Siis jos muutos käynnistyi jo silloin satanistien toimesta niin mikään parannusyritys ei sitä tuhoa korjaa. - Anonyymi
Ei todellakaan ole suurin syyllinen! Lentoliikenteen osuus maailmanlaajuisista hiilidioksidipäästöistä on n. 2-3%. Yle/2019
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1405953- 333625
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak251925Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O181919Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.251748Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta741586Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt161522Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni181408Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111406Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi241327