Kymmenen käskyä - johdanto ja käskyt 1. ja 2.

"Ihmiskunnalla on kaikki mitä se tarvitsee hyvän maailman luomiseksi. Meillä on ollut se 3000 vuotta. Kymmenen käskyä; kymmenen yksinkertaista, mutta syvällistä ohjetta miten elää moraalista elämää. Jos jokainen seuraisi kymmentä käskyä, emme tarvitsisi armeijoita tai poliisia; avioliitot ja perheet olisivat vahvempia; totuus olisi korkein arvo. Dennis Prager selittää miten kymmenen käskyä johti läntisen sivilisaation luomiseen ja miksi ne ovat merkityksellisiä elämässäsi tänään. Tämä video kurssi esittelee kymmenen osaisen sarjan."

Kymmenen käskyä: johdanto:
https://www.youtube.com/watch?v=VjDssBB0Irc
.
.
1. Minä Olen Herra sinun Jumalasi:
https://www.youtube.com/watch?v=0UXkSiws9CY

"JUMALA HALUAA MEIDÄN OLEVAN VAPAITA
Vaikka ensimmäinen käsky ("Minä olen Herra, sinun Jumalasi") näyttää yksinkertaiselta ensi silmäyksellä, niin itse asiassa se käynnistää vallankumouksellisimman ajatuksen ihmiskunnan historiassa - eettisen monoteismin, uskon, että on yksi Jumala, jonka pääasiallinen toive on, että ihmiset kohtelevat toisiaan kunniallisesti. Dennis Prager selittää, että ilman tätä käskyä seuraavat yhdeksän merkitsevät vain vähän. Mutta sen kanssa kymmenestä käskystä tulee maailmaa muuttava."
.
.
2. Ei muita jumalia:
https://www.youtube.com/watch?v=2aKPQksU6MI

"EPÄJUMALIA ON ENEMMÄN KUIN KOSKAAN
Nykyään ajatus epäjumalan palvonnasta tuntuu vanhalta ja kaukaiselta monille ihmisille. Siten toinen käsky; "Älä pidä muita jumalia" ei tunnu olevan sovellettavissa nyky-yhteiskunnassa. Mutta tilanne on päinvastainen. Meillä on enemmän epäjumalia kuin koskaan - kuten muun muassa; taide, koulutus, julkisuus ja raha. Kuluneen vuosisadan aikana väärien jumalien palvonta on johtanut massiiviseen pahuuteen; kommunismi ja natsismi ovat vain kaksi esimerkkiä. Henkilökohtaisella tasolla väärien jumalien palvonta johtaa kurjuuteen."

16

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähänaikaan

      Tärkeää asiaa.

      • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ANNETUT KÄSKYT on syytä pitää kirkkaana mielessä, jotta NIITÄ myös sujuvasti muistaisi - AINA - noudattaa --- elää ja toimia NIIDEN MUKAISESTI --- SIIS myös elävänä esimerkkinä muille ihmisille.

        NYT on oikea aika kerrata käskyt . . . laajemmassa merkityksessä . . . !

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • InhottavaRealisti

      Kerrohan George, millainen maailman KONKREETTISESTI pitäisi olla?

      • Käärmeenkiukkua

        Kuin käärme...
        Käärme sanoi, sanoiko Jumala..
        Käärme sanoi, kerrohan...


      • konkretiaa

        Millainen IR:n maailma on konkreettisesti?


    • Heikkouttaan osoittaa olematon mielikuvitusjumala näillä käskyillä.

      Jos ihan aikuisten oikeasti jumala olisi olemassa, sen ei tarvitsisi noita käskyjä edes antaa.

      • TyhmiäHuutelet

        Ihan aikuisten oikeasti lapsellinen olet.


    • MinäMinäMinäMinä

      Jos kaikki ihmiset eläisivät Raamatun antamien ohjeiden mukaan, maailma olisi hyvä paikka elää. Ihmiset eivät olisi niin omaan napaansa tuijottavia vaan ottaisivat muutkin ihmiset huomioon. Melkein kaikki ovat niin itsekkäitä ja minäkeskeisiä, että oksettaa.

      Raamatun ohjeista ei ole hajuakaan. Ja sitten kuvitellaan menevänsä Taivaaseen.
      Niinkuin yksi sukulainen sanoi, että "kaikkihan me menemme samaan paikkaan, onko se sitten Taivas vai Helvetti vai mikä lie...". Asia ei todellakaan ole näin!

      • InhottavaRealisti

        Kerro nyt ihmeessä se, MITEN ihmiset käytännössä eläisivät niiden Raamatun ohjeiden mukaan! Minkä asioiden pitäisi muuttua? Mitä kiellettäisiin ja mitä sallittaisiin?

        Onko maailmassa jotakin ryhmittymää, joka niin elää? Onko jotakin aluetta, jossa niin tapahtuu? Entä elätkö Sinä Raamatun ohjeiden mukaan? Oletko huoleton kuin taivaan lintu, koska Jeesushan käski niin?


      • Ehkätarpeetonta
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kerro nyt ihmeessä se, MITEN ihmiset käytännössä eläisivät niiden Raamatun ohjeiden mukaan! Minkä asioiden pitäisi muuttua? Mitä kiellettäisiin ja mitä sallittaisiin?

        Onko maailmassa jotakin ryhmittymää, joka niin elää? Onko jotakin aluetta, jossa niin tapahtuu? Entä elätkö Sinä Raamatun ohjeiden mukaan? Oletko huoleton kuin taivaan lintu, koska Jeesushan käski niin?

        Kerroppa stanalle Jumalan 10 käskyä.


      • vaimitä
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kerro nyt ihmeessä se, MITEN ihmiset käytännössä eläisivät niiden Raamatun ohjeiden mukaan! Minkä asioiden pitäisi muuttua? Mitä kiellettäisiin ja mitä sallittaisiin?

        Onko maailmassa jotakin ryhmittymää, joka niin elää? Onko jotakin aluetta, jossa niin tapahtuu? Entä elätkö Sinä Raamatun ohjeiden mukaan? Oletko huoleton kuin taivaan lintu, koska Jeesushan käski niin?

        Ihan kuin sinua kiinnostaisi!


    • jatkoaodotellessa

      Hyvin käydään käskyt läpi lyhyessä ajassa!

    • MUKANAON

      JEESUS ON MUKANA, niinkuin näkyy!

      • Näkyykö

        Niinpä niin.


    • >Jos jokainen seuraisi kymmentä käskyä, emme tarvitsisi armeijoita tai poliisia; avioliitot ja perheet olisivat vahvempia; totuus olisi korkein arvo.
      Aivan samaan päästäisiin, jos kaikki noudattaisivat lakia, hyviä tapoja ja liberaalin enemmistön hyvänä pitämää moraalia.
      Jo se tosiasia että ihmisistä tietty osa on narsisteja ja toinen pienempi osa psykopaatteja tekee absoluuttisen mahdottomaksi sen, että kaikki koskaan eläisivät jotenkin korkeamoraalisesti. Ja ihan turha on tulla selittämään, että "Jeesus" pystyisi "parantamaan" narsistin tai psykopaatin; ei pysty, vaan he ovat koko ikänsä mitä ovat.

    • atetliikkeellä

      Repenkin piti tulla räksyttämään, eikö ole muuta tekemistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe