Polkupyörän kehitysversio

autontapainen

Olisiko tällainen sähköavusteinen polkuauto jo tieliikennelain mukainen Suomessa? Tätä käytettäisiin sadesäälläkin, nämä olisivat hyödyllisiä ajoneuvoja:

https://youtu.be/4lKq1fGtXFM

6

244

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskee

Polkupyörä voi olla nelipyöräinen:

19 § (12.12.2014/1042)
      Muut moottorittomat ajoneuvot

Polkupyörällä tarkoitetaan:

1) yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua polkimin tai käsikammin varustettua ajoneuvoa, joka voi myös olla varustettu sellaisella enintään 250 watin tehoisella sähkömoottorilla, joka toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa;

2) sellaista potkupyörää tai muuta vastaavaa moottoritonta ajoneuvoa, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten sekä muiden polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.

• hmhmhmhmhm

Olisivat ehkä hyödyllisiä, mutta turvallisuus mahtaa olla aika surkealla tasolla :/

Voisihan se autokin olla kevyempi rakenteinen jos turvallisuus ei merkitsisi mitään.

• Eipä se kattamattomankaan polkupyörän turvallisuus niin kovin häävi ole, vaikka kummallakin pääsee hyvissä olosuhteissa ja vahvoin koivin kovempaakin kuin mopoautolla.

• yliturpallisuus

Joillekin mikään ei ole tarpeeksi turvallista. Kyllä tuo on ainakin minulle ja monelle muulle tarpeeksi turvallinen.

• hmhmhmhmhm
        yliturpallisuus kirjoitti:

Joillekin mikään ei ole tarpeeksi turvallista. Kyllä tuo on ainakin minulle ja monelle muulle tarpeeksi turvallinen.

Ei vaan lähinnä sitä, että jos autoille on kovat vaatimukset niin eikös näille pidä olla samat?

Ei tuo lihasvoimalla minun käsityksen mukaan liiku.

• voimataivoima

"Ei tuo lihasvoimalla minun käsityksen mukaan liiku" Miksi lihasvoimalla liikkuminen olisi edellytyksenä jollekin tietylle turvallisuustasolle? Ei tuollaisessa vaatimuksessa olisi mitään järkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      51
      873
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      630
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      29
      517
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      502
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      498
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      71
      438
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37