1.Kun olen treenannut käsilihaksiani (tai mitä vain muita lihaksia) Kuinka kauan pitää odottaa että pystyy treenaamaan niitä uudestaan / kauan niiden lihaksien pitää antaa levätä?
2. Ja onko järkevää tehdä vaikka (200 punnerrusta, 200 Painon nostoa _biceps curlia_ 100 Leukaa tai muuta jotka auttavat käsilihaksiin) päivässä 2vk ajan, jos käsilihaksien pitää antaa levätä.
3. Onko parempi tehdä vain vaikka nuo 200 punnerusta etc käsilihas harjoitusta vaikka Maanantaina, tiistaina vatsalihaksia ja keskiviikkona vaikka jalkalihaksia tai jtn? :D
Toivottavasti saatte selvää edes joistain noista mitä kirjoitin.
Kuinka kauan lihaksien pitää antaa levätä?
11
119
Vastaukset
- MaxWallenberg
Palutuminen riippuu monesta eri seikasta. mm. treenin kovuus, ikä, treenitausta, ravinto, lepo, muu(palauttava?) liikunta, lihashuolto jne. Pääsääntöisesti kohtalaisen tehokkaan lihaskuntoharjoituksen jälkeen ohjeistuksena pidetään n. 48 tunnin palautumisaikaa. Yläkropan lihaksille ainakin itselläni (mies 48 v) tuo kyllä riittääkin jo kohtuu kovankin treenin jälkeen (poisluettuna treenitaukojen jälkeen muutamat ensimmäiset treenikerrat/ pariviikkoa) Jalkalihakseni vaativat kuitenkin vähintään 72 h kunnon kyykkypäivän jälkeen. Tästä johtuen treenaankin jalat vain kerran viikossa sillä harrastan myös juoksua/hiihtoa jne.
- Anonyymi
Ilman aerobisia treenejäkin tuli raja vastaan. 65v ikään saakka tein kyykyt keskiviikkoisin ja maastavedot sunnuntaisin. Sitten ei palautuminen enää riittänyt.
Tein molemmat harkat kapeina pyramideina 5 > 1 > 5 käyden vähintään submax tasossa.
Varsinkin kyykyt reilulla liikenopeudella. En revittäen mutta "kunnolla".
Viimeiset 12 vuotta olen hoitanut tuon puolen vain sunnuntaisin. Kyykytkin teen etupäässä normitangon hackina.
Aivan viime aikoina olen ryhtynyt tekemään tasakiloilla myös 10:n sarjoja.
Asiallisiin hyppyihin ei enää kimmoisuus riitä.
Pienet lihasryhmät kahdesti viikossa samalla viikolla kapeat pyramidit ja 10:n tasarjat.
- Anonyymi
Kiitos hyvistä ja asillista vastauksita
- Anonyymi
Ottiko Vm43 koville... Noh. Kuten tiedät totuus satuttaa, eikä se muutu vaikka kuinka poistat viestejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottiko Vm43 koville... Noh. Kuten tiedät totuus satuttaa, eikä se muutu vaikka kuinka poistat viestejä.
`Kyllä tosiaan ottaa koville. Olen jo jonkin aikaa kerran viikossa tehnyt mavet ja normitangon hack kyykyt nuorison malliin pitkinä 10:n sarjoina. Hauraan vanhuksen suorittavat lihaksen jäykistyvät tuolla meiningillä joten teen välillä em. harjoitteet entiseen tapaan kapeana pyramidina saadakseni jotain irtikin.
Eilen yritin irroitella ja otti koville. 180kg mavessa oli täysi tekeminen joten tarttee harventaa niitä nuorison mallin treenejä.
Jos pysyn hengissä niin pelkään, että 80v ikäisenä saattaa 200kg mave olla saavuttamaton.
Viestien poistaminen. Miten se tehdään? Tosin minulla ei ole tarvetta mutta kaiken varalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
`Kyllä tosiaan ottaa koville. Olen jo jonkin aikaa kerran viikossa tehnyt mavet ja normitangon hack kyykyt nuorison malliin pitkinä 10:n sarjoina. Hauraan vanhuksen suorittavat lihaksen jäykistyvät tuolla meiningillä joten teen välillä em. harjoitteet entiseen tapaan kapeana pyramidina saadakseni jotain irtikin.
Eilen yritin irroitella ja otti koville. 180kg mavessa oli täysi tekeminen joten tarttee harventaa niitä nuorison mallin treenejä.
Jos pysyn hengissä niin pelkään, että 80v ikäisenä saattaa 200kg mave olla saavuttamaton.
Viestien poistaminen. Miten se tehdään? Tosin minulla ei ole tarvetta mutta kaiken varalta.Tiedät oikein hyvin, tuollainen narsisti egopelle ei kestä kritiikkiä. Noh, ne onkin teikäläisille hormoonin käyttäjille yleisiä ominaisuuksia.
- Anonyymi
vähintään Päivä välissä riittää vainakin minulla.
- Anonyymi
edelliiseen lisäten että treenaa 3 kertaa viikosssa. Minulla on päivä välissä. viikonloppuna tulee 2 päivää. Eli käyn ma, ke, ja pe.
- Anonyymi
Treenaan eikä treenaa. Anteeksi nuo kirjoitusvirheeni.
- Anonyymi
Menkääs kääkät bingoon.
T: Bodari 24v - Anonyymi
Jos vetää ittebsä ihan piippuun . Tauko o pitäämolla ko kaksi päivää.
Joskus voi olla hyvä pi t ää viikon lomkin.
Olddog
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768