Kuinka kauan lihaksien pitää antaa levätä?

VantaaDDDD

1.Kun olen treenannut käsilihaksiani (tai mitä vain muita lihaksia) Kuinka kauan pitää odottaa että pystyy treenaamaan niitä uudestaan / kauan niiden lihaksien pitää antaa levätä?

2. Ja onko järkevää tehdä vaikka (200 punnerrusta, 200 Painon nostoa _biceps curlia_ 100 Leukaa tai muuta jotka auttavat käsilihaksiin) päivässä 2vk ajan, jos käsilihaksien pitää antaa levätä.

3. Onko parempi tehdä vain vaikka nuo 200 punnerusta etc käsilihas harjoitusta vaikka Maanantaina, tiistaina vatsalihaksia ja keskiviikkona vaikka jalkalihaksia tai jtn? :D

Toivottavasti saatte selvää edes joistain noista mitä kirjoitin.

11

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaxWallenberg

      Palutuminen riippuu monesta eri seikasta. mm. treenin kovuus, ikä, treenitausta, ravinto, lepo, muu(palauttava?) liikunta, lihashuolto jne. Pääsääntöisesti kohtalaisen tehokkaan lihaskuntoharjoituksen jälkeen ohjeistuksena pidetään n. 48 tunnin palautumisaikaa. Yläkropan lihaksille ainakin itselläni (mies 48 v) tuo kyllä riittääkin jo kohtuu kovankin treenin jälkeen (poisluettuna treenitaukojen jälkeen muutamat ensimmäiset treenikerrat/ pariviikkoa) Jalkalihakseni vaativat kuitenkin vähintään 72 h kunnon kyykkypäivän jälkeen. Tästä johtuen treenaankin jalat vain kerran viikossa sillä harrastan myös juoksua/hiihtoa jne.

      • Anonyymi

        Ilman aerobisia treenejäkin tuli raja vastaan. 65v ikään saakka tein kyykyt keskiviikkoisin ja maastavedot sunnuntaisin. Sitten ei palautuminen enää riittänyt.
        Tein molemmat harkat kapeina pyramideina 5 > 1 > 5 käyden vähintään submax tasossa.
        Varsinkin kyykyt reilulla liikenopeudella. En revittäen mutta "kunnolla".
        Viimeiset 12 vuotta olen hoitanut tuon puolen vain sunnuntaisin. Kyykytkin teen etupäässä normitangon hackina.
        Aivan viime aikoina olen ryhtynyt tekemään tasakiloilla myös 10:n sarjoja.

        Asiallisiin hyppyihin ei enää kimmoisuus riitä.

        Pienet lihasryhmät kahdesti viikossa samalla viikolla kapeat pyramidit ja 10:n tasarjat.


    • Anonyymi

      Kiitos hyvistä ja asillista vastauksita

      • Anonyymi

        Ottiko Vm43 koville... Noh. Kuten tiedät totuus satuttaa, eikä se muutu vaikka kuinka poistat viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko Vm43 koville... Noh. Kuten tiedät totuus satuttaa, eikä se muutu vaikka kuinka poistat viestejä.

        `Kyllä tosiaan ottaa koville. Olen jo jonkin aikaa kerran viikossa tehnyt mavet ja normitangon hack kyykyt nuorison malliin pitkinä 10:n sarjoina. Hauraan vanhuksen suorittavat lihaksen jäykistyvät tuolla meiningillä joten teen välillä em. harjoitteet entiseen tapaan kapeana pyramidina saadakseni jotain irtikin.
        Eilen yritin irroitella ja otti koville. 180kg mavessa oli täysi tekeminen joten tarttee harventaa niitä nuorison mallin treenejä.
        Jos pysyn hengissä niin pelkään, että 80v ikäisenä saattaa 200kg mave olla saavuttamaton.
        Viestien poistaminen. Miten se tehdään? Tosin minulla ei ole tarvetta mutta kaiken varalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        `Kyllä tosiaan ottaa koville. Olen jo jonkin aikaa kerran viikossa tehnyt mavet ja normitangon hack kyykyt nuorison malliin pitkinä 10:n sarjoina. Hauraan vanhuksen suorittavat lihaksen jäykistyvät tuolla meiningillä joten teen välillä em. harjoitteet entiseen tapaan kapeana pyramidina saadakseni jotain irtikin.
        Eilen yritin irroitella ja otti koville. 180kg mavessa oli täysi tekeminen joten tarttee harventaa niitä nuorison mallin treenejä.
        Jos pysyn hengissä niin pelkään, että 80v ikäisenä saattaa 200kg mave olla saavuttamaton.
        Viestien poistaminen. Miten se tehdään? Tosin minulla ei ole tarvetta mutta kaiken varalta.

        Tiedät oikein hyvin, tuollainen narsisti egopelle ei kestä kritiikkiä. Noh, ne onkin teikäläisille hormoonin käyttäjille yleisiä ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      vähintään Päivä välissä riittää vainakin minulla.

      • Anonyymi

        edelliiseen lisäten että treenaa 3 kertaa viikosssa. Minulla on päivä välissä. viikonloppuna tulee 2 päivää. Eli käyn ma, ke, ja pe.


    • Anonyymi

      Treenaan eikä treenaa. Anteeksi nuo kirjoitusvirheeni.

    • Anonyymi

      Menkääs kääkät bingoon.

      T: Bodari 24v

    • Anonyymi

      Jos vetää ittebsä ihan piippuun . Tauko o pitäämolla ko kaksi päivää.

      Joskus voi olla hyvä pi t ää viikon lomkin.

      Olddog

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe