Naapurin yh laiminlyö poikaansa

huolehtikaa_lapsistanne

Naapurin yh oli taas tapansa mukaan lähtenyt johonkin rilluttelemaan ja jättänyt 15-v poikansa yksin kotiin, ilman rahaa ja ruokaa. Poika notkui surkeana pihakeinussa kun tulin töistä kotiin. Kysyin että haluaisiko se tulla mun luo syömään, eikä sitä tarvinnut kahdesti käskeä. Meinas itku tulla kun katselin sen syömistä, jätkä ahmi ruokansa kuin olisi ollut päiväkausia nälässä, varmaan olikin. Poika oli tosi laiha, kalpea ja väsyneen oloinen. Kiitti ruuasta pois lähtiessä, surullista ettei sen mutsi viitsi/jaksa huolehtia siitä.

30

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lehmä_vastuuseen

Tee lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä nimettömänä. Etsi netistä. On oikeastaan sun velvollisuutesi tehdä se.

15-vuotias on vielä lapsi, joka tarvitsee vanhempiensa huolenpitoa.

• mekkk

Saamton 15v jos ei itse osaa ruokaa tehdä ja jos muu ei auta niin ottaa ne rahat äidiltää tai menee sossuun että saa lapsilisät omalle tililleen niin on ainakin vähän rahaa millä saa ostettua ruokaa. Pojan pitää koulussa syödä riittävästi niin jaksaa.

• mekkk kirjoitti:

Saamton 15v jos ei itse osaa ruokaa tehdä ja jos muu ei auta niin ottaa ne rahat äidiltää tai menee sossuun että saa lapsilisät omalle tililleen niin on ainakin vähän rahaa millä saa ostettua ruokaa. Pojan pitää koulussa syödä riittävästi niin jaksaa.

Niin kyllä 15-vuotiaan ja nuoremmankin lapsen pitäisi jo osata etsiä ja laittaa itse ruokansa, että aika saamaton tyyppi taitaa olla kyseessä.

• Ennenolitoisin

Ei yh-äitejä voi tuomita, ne ovat pyhiä lehmiä.

USA:ssa saa jopa sakot jos ei tarjoile alkoholia raskaana oleville akoille, femakot saa nykyään tehdä mitä ikinä haluaa.

'Yhdysvaltain New Yorkissa kaupunginjohtajan kanslia on ohjeistanut, etteivät ravintolat saa kieltäytyä alkoholin tarjoilusta raskaana oleville naisille, koska se loukkaisi naisten perusoikeuksia.

Uusien ohjeistusten mukaan raskauden perusteella syrjiminen on sukupuoleen perustuvaa syrjintää, ja siten vastoin New Yorkin ihmisoikeuslakia. Ohjeistuksen perusteella myös raa-an kalan tarjoilemisesta kieltäytyminen raskaana oleville naisille on oikeuksien loukkaamista.

Yhdysvalloissa ravintoloiden ja muiden alkoholia tarjoavien laitosten on ilmoitettava asiakkailleen raskauden aikaisen alkoholin nauttimisen vaaroista.

Kymmenen prosenttia raskaana olevista amerikkalaisnaisista on ilmoittanut tutkimuksissa käyttäväneensä alkoholia kyselyä edeltäneen kuukauden aikana. Maailman terveysjärjestä WHO varoittaa raskaudenaikaisen alkoholin nauttimisen vaaroista.'

http://yle.fi/uutiset/baarit_new_yorkissa_eivat_enaa_saa_kieltaytya_tarjoilemasta_raskaana_oleville/8872434

• Toivottavasti tää oli ProvoTrolli... :(

• kaikkillaeioleasithyvin

Valitettavasti tuollaista tapahtuu

• kaikkillaeioleasithyvin kirjoitti:

Valitettavasti tuollaista tapahtuu

No tiedän, että tapahtuu paljon, mutta toivoin tämän tapauksen olevan ProTrolli...

• Markku_DI

Et voi tietää koko totuutta tuossa asiassa. itse kun en ollut vielä varattu treffailin useammankin yh-naisen kanssa ja he usein kertoivat ettei heidän murkkuikää lähestyvät lapset edes halua syödä kotona vaan sanovat että saavat parempaa ruokaa koulussa ja mäkkäriltä. Monesti oli myös niin että lasten isä oli luvannut hakea lapset mutta jostain syystä sitten usein viimehetkillä ennen viikonloppua peruivat ja eihän äiti sitten voi kiireessä mitään ihmeellisiä ruokia hankkia kun oli varautuneet olemaan yksin viikonlopun ylitse.

Yksi Sari silloin kun häntä tapailin ylpeänä kertoi että hänen tyttärensä oli perheen hajottua tullut paljon itsenäisemmäksi ja oppinut myös itse ruokaa laittamaan aina siitä mitä kaapista sattuu löytymään, hän sanoikin että perheen kotiruuan laitoista vastaakin nykyään tyttö eikä hän siihen sekaannukaan kun on niin hyvin oppinut. Sari nauroikin etteihän hän itse osaisikaan laittaa mitään mikä ei mikrossa valmistu mutta 12v. tytär loihtii makaronilaatikonkin ihan tuosta vaan, "mistähän lie oppinut kun itse en ole mikään jauhopeukalo?" Sari ihmettelikin. Hän sanoi kannustavansa lapsia omatoimisuuteen jatkuvasti ja ihmetteli myös sitä miten lapset joita jatkuvasti hyysätään pärjää sitten vanhempana kun kotona ei ole tarvinnut oppia mitään tekemään?

Nykyisessä parisuhteessani avokkini Tanjan kanssa ei kyllä tuohon olla menty, ovathan Tanjan lapset vielä melko pieniäkin, vaan sovittiin että silloin kun tytär ei ole hoidossa tai pojilla koulupäivä Tanja laittaa päivällä jotain kevyempää tai lämmittää jotain mikrossa niin että pärjäävät sinne asti kunnes minä sitten töistä tultuani teen tukevamman ruuan. Tämä on meidän taloudessa toiminut hyvin.

• Hehhehhhe

Voi vittu noita sinun tarinoita taas :D
        Että sinä vielä pitkän työpäivän päätteeksi veivaat perheellesi ruuan, vaikka vaimollasi on ollut päivä joutilasta aikaa?

• Markku_DI
        Hehhehhhe kirjoitti:

Voi vittu noita sinun tarinoita taas :D
        Että sinä vielä pitkän työpäivän päätteeksi veivaat perheellesi ruuan, vaikka vaimollasi on ollut päivä joutilasta aikaa?

Ei ne nyt niin pitkiä päivät ole aina. Kun on oma yritys niin voin lähteä milloin haluan kotiin ruuanlaittoon, usein jo siinä viiden maissa ja sitten kun on syöty minä voin jatkaa firman paperitöiden parissa kun silloin on rauhallista ja hiljaista muun porukan ollessa ruokalevolla.

Todettiin tosiaan että minun on viisainta vastata ruokahuollosta iltaisin kun kumpikin ollaan sitä mieltä että lasten tulee saada terveelllistä itse tehtyä ruokaa ja Tanjalla kun ei oikein ole sitä taitoa hyppysissä kun hän on niin kärsimätön muutenkin ja saattaa unohdellakin asioita. Kerran tuli pieni vesivahinkokin kun häneltä oli unohtunut hana auki kesken ruuanlaiton ja ystävätär soitti siihen saumaan niin että hän oli sitten pihalla ja silläaikaa keittiön lavuaari oli tulvinut. Koetinhan minä alkuun hänelle joitakin helppoja perusruokia opettaa mutta parin hellalle kiehumisen, pohjaanpalaneiden perunoiden kun unohtui vesi, vahingossa sokerin tilalle livahtaneen suolan jne. vuoksi todettiin että keittiö pysyy siistimpänä ja ruuat parempina kun minä laitan kaiken itse.

• Juuri tuollaista yh-äitien elämä aina on.

• aijaajaaa

15-vuotias poika osaa kyllä itse lämmittää vähintään esim. pizzan. Vaikuttaa todella oudolta tuo nälkä, ellei sitten poika ole jotenkin autistinen tai vammainen.

Muuten voi olla, että äiti ei pojastaan huolehdi, siihen en ota kantaa, kun en asiaa tunne. Mutta jos poika saa koulussa ruuan ja äiti on pitkään töissä, ettei ehdi ruoka-aikaan hänelle ateriaa valmistaa, niin kummallisen uusavuton on tuo juttusi poika, suorastaan epäuskottava ;)

Toisaalta jos äiti tosiaan oli rilluttelemassa ja jääkaappi tyhjä eikä rahaa ruokaan annettu, niin sitten tuomitsen tapauksen.

• Kaveri on varmaan tuleva ätmi. Jos ei osaa edes itselleen ruokaa hommata, niin ei se myöhemmin mitään naistakaan pysty hommaamaan.

• porvaritainatuollaisia

Tuollaisia ne porvarit aina ovat.

• porvaritainatuollaisia kirjoitti:

Tuleva porvari jakoi mainoksia talvella ja oli kesätöissä kesällä. Tietysti tulevalla porvarilla oli kesäduunista isketty mimmi. Ätmiyden merkit näkyvät jo nuorena.

• m-i-e-s
        porvaritainatuollaisia kirjoitti:

Onko joku tietty porvariluokka mielessä? Onko se porvarin vika, mikäli hän kannattaa tiettyä politiikkaa tai verta, hikeä ja kyyneliä vuodattanut omaisuutensa eteen? Vai eikö saisi olla historiallisen kauppiassäädyn jäsen.

• hienojapiirteitä
        m-i-e-s kirjoitti:

Onko joku tietty porvariluokka mielessä? Onko se porvarin vika, mikäli hän kannattaa tiettyä politiikkaa tai verta, hikeä ja kyyneliä vuodattanut omaisuutensa eteen? Vai eikö saisi olla historiallisen kauppiassäädyn jäsen.

Empatiakyvyttömiä jopa lapsia ja nuoria kohtaan.

• m-i-e-s
        hienojapiirteitä kirjoitti:

Empatiakyvyttömiä jopa lapsia ja nuoria kohtaan.

Hyvin empatiakykyisiä lapsia ja nuoria kohtaan, myös solidaarisuutta omaavat aisureita ja yh-henkilöitä kohtaan.

• siltänäyttääjuu
        m-i-e-s kirjoitti:

Hyvin empatiakykyisiä lapsia ja nuoria kohtaan, myös solidaarisuutta omaavat aisureita ja yh-henkilöitä kohtaan.

"Kaveri on varmaan tuleva ätmi. Jos ei osaa edes itselleen ruokaa hommata, niin ei se myöhemmin mitään naistakaan pysty hommaamaan."

• m-i-e-s
        siltänäyttääjuu kirjoitti:

"Kaveri on varmaan tuleva ätmi. Jos ei osaa edes itselleen ruokaa hommata, niin ei se myöhemmin mitään naistakaan pysty hommaamaan."

Yksi fiktiivinen 15-vuotias versus porvarit (monikossa)
        Empatiakyvytön lapsia ja nuoria kohtaan (monikossa), edelleen yksi fiktiivinen 15-vuotias.

• seli.seli
        m-i-e-s kirjoitti:

Yksi fiktiivinen 15-vuotias versus porvarit (monikossa)
        Empatiakyvytön lapsia ja nuoria kohtaan (monikossa), edelleen yksi fiktiivinen 15-vuotias.

Seli seli.

• m-i-e-s
        seli.seli kirjoitti:

Seli seli.

Sitähän se näyttää olevan, kun ampuu alle metrin etäisyydeltä navetasta ohi. Eikö ole hyvä, että muut huomaa kompastuskivet, mikäli itse ei huomaa?

Kyllähän nyt nuoremmatkin lapset osaavat itsellensä syötävää laittaa, jopa tarhaikäisetkin osaa, niin mikä voisi olla 15-vuotiaan kohdalla se syy ettei osaa? Esikoulussa/Koulussa opitaan ja yhteiskunta maksaa.

• atännä
        m-i-e-s kirjoitti:

Sitähän se näyttää olevan, kun ampuu alle metrin etäisyydeltä navetasta ohi. Eikö ole hyvä, että muut huomaa kompastuskivet, mikäli itse ei huomaa?

Kyllähän nyt nuoremmatkin lapset osaavat itsellensä syötävää laittaa, jopa tarhaikäisetkin osaa, niin mikä voisi olla 15-vuotiaan kohdalla se syy ettei osaa? Esikoulussa/Koulussa opitaan ja yhteiskunta maksaa.

Ihan totta, ystäväni 3-vuotias osasi laittaa jo itse voileipänsä.

• Älkääuskoko

Keksitty tarina sinkkuäitien mustamaalaamiseksi

• Kiimavienaista

Ei valitettavasti ole. Moni wt-yh ei välitä lapsistaan paskan vertaa

• mikäsuomiakkaariepoo
        Kiimavienaista kirjoitti:

Ei valitettavasti ole. Moni wt-yh ei välitä lapsistaan paskan vertaa

Itä-Helsingissä ja muualla sosiaalisen asuntotuotannon alueilla on sellaisia äitejä käsittämätön määrä.

• aijaaha

soita päiville

• atännä

Onko se poika jotenkin jälkeenjäänyt tai muulla tavalla vammainen? Normaali tuon ikäinen osaa jo huolehtia itsestään. Ekaluokkalaisetkin osaavat lämmittää ruokaa tai laittaa itselleen välipalaa tullessaan yksin koulusta kotiin. :) Toki pienemmissä lapsissa on suurempia eroja osaamisen ja pärjäämisen suhteen, mutta 15-vuotiaan katsotaan jo olevan oikeudellisestikin vastuussa teoistaan.

• terveisinhuolehtivayh

Aika trolli tämä. Minun tyttö jo 15 vuotiaana on tehnyt ruokaa. Kyllä tuo ois poikaa voinut vaikka euron juustoja ostaa. Jostain kolikoita sen verran löytyy. Hyvääyötä.

• Miksi olet yh-mamma?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      62
      1223
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      890
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      815
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      84
      659
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      564
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      35
      560
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      116
      515
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      513
    Aihe