Montako mansikkatuuttia pystytte syömään kerralla putkeen?
Tykkäättekö jäätelöstä?
32
400
Vastaukset
- vihatipunen
Tykkään, mansikkatuutteja en tosin koskaan syö. Mä pystyn syömään vaikka litran jäätelöä yhdeltä istumalta.
- että.silleen
En suostu syömään mansikkatuuttia, hirveä esanssin makuinen ja liian iso annos yhdelle kerralle. Pieni Wanhanajan vaniliajäätelö tötterö, rapeaan vohfeliin! Kiitos!
Jäätelö ei ole perusruokaa, herkutteluun ainoastaan ja silloin riittää pienempikin määrä tyhjiä kaloreita, kun makunautinto on jo saavutettu. - flowersreally
Pervo!
- IIIIII-
Hirvee älämölö parista tuutista.
- Sad-But-true
Varmaan jotain 10 pystyn syömään
Olen syönyt koskaan korkeintaan vähän vajaa kaksi (yhden oman ja loput siitä mikä toiselle ei maistunut) irtojäätelöä kerrallaan ja silloinkin pulut saavat auttaa sen verran, että syövät ne vohvelikartioiden jämät Taloudellisena ihmisenä olen hyvin tarkka siitä missä jäätelön hinta/laatu/koko-suhde on kohdallaan ja niinpä lähes kaikki jäätelökioskit 10 km säteellä onkin boikotissa.
Jos valikoima erilaista jäätelöä on kovin runsas, huomaa miten vaikeaksi valitseminen voi käydä. Jos olisi vaikka vain kahta, niin ottaisi pallon molempia tai vain toista, mutta kun on kymmeniä mahdollisuuksia ja viereisellä kioskilla saman verran, niin johan käy valinta vaikeaksi. (tässä on analogia johonkin palstalla käsiteltyyn:)
Mutta sitten kun päästään kotioloihin, niin paketti tai kaksi "plain vanillaa" käy hyvin. Se on aina hyvää, milloin minkäkin kanssa. Vaniljajäätelö ja mansikat on parempaa kuin mansikkajäätelö.- Eräkettu
On tullu tehtyä sellasia banaanipirtelöitä johon menee 2l vanilliini jätskiä..
Tullu kiskottua samantien naamaan.- että.silleen
Syötkö sä mukamas yksinäsi 2 litraa vaniljajäätelöä pirtelönä... kerralla?
5-6 bannaania 1 litra maitoa 2 litraa jäätelöä muskottipähkinää = 3 - 3½ litraa valmista pirtelöä!
Nyt tais kaveri sulla mennä överiksi... =)))))))))
- atännä
Ei mansikkaa. Mutta minäkin syön helposti litran kerrallaan. Tai useamman tuutin, tai puikon. En osta kovin usein, koska maistuu kun pääsen vauhtiin.
- Eräkettu
No naisille tollaset helvetin makeat jutut maistuu...
- atännä
Eräkettu kirjoitti:
No naisille tollaset helvetin makeat jutut maistuu...
Äläs nyt, edellisestä viestistäsi sai käsityksen että hyvin uppoaa sullekin :)
- Eräkettu
atännä kirjoitti:
Äläs nyt, edellisestä viestistäsi sai käsityksen että hyvin uppoaa sullekin :)
No mutta mie olenki täysin tyydytetty tollasen latingin jälkeen..
Naiset mättää makeaa niin kauan että voi laittaa ompun suuhun ja uuniin. :D - atännä
Eräkettu kirjoitti:
No mutta mie olenki täysin tyydytetty tollasen latingin jälkeen..
Naiset mättää makeaa niin kauan että voi laittaa ompun suuhun ja uuniin. :D"Naiset mättää makeaa niin kauan että voi laittaa ompun suuhun ja uuniin. :D"
Siinä on sitten herkut jalostuneessa muodossa ;) - Eräkettu
atännä kirjoitti:
"Naiset mättää makeaa niin kauan että voi laittaa ompun suuhun ja uuniin. :D"
Siinä on sitten herkut jalostuneessa muodossa ;)Nyt puhut asiaa. :D
Tykkään satunnaisesti syödä jäätelöä. Mansikka banaani, vanilja ja laksritsi on makuja joita eniten menee.
Toisaalta ihan litrajäätelö vaniljaa on ihan hyvää, kun siitä ottaa kunnon siivun syvään lautaseen. Antaa pikkuisen sulaa ja sitten ruokalusikalla muussaa ja varkaa tuon sellaiseksi pehmismäiseksi. Sitten vain nonparelleja tai jottain päälle ja mutusetelemaan tuolla lusikalla. :)Jäätelö on hyvää, etenkin sellainen raikas, missä on vaniljajäätelöä sisällä ja marja/hedelmäsorbettia päällä. Pitää olla tosin aika lämmin keli ennen kuin alkaa maistua. Viileämmällä säällä syön suklaata, mumsmums. :3
Tykkään jäätelöstä. Tällä viikolla on mennyt monta lakritsatuuttia. Yhtenä päivänä taisin syödä kaksi lakritsatuuttia. Yhden kerran söin sitruuna-lakritsi-sydän-tuutin. Mansikkajäätelöstä en tykkää.
Nyt valitettavasti sää on kylmä ja jäätelö ei enää maistu entiseen tapaan! :(Tykkään, Ingmanin Hartwall Jaffa tuutti on uusin suosikkini. Kai sitä nyt 10 pystyis kerralla syömään
Syön 6 tuuttia kerralla koska jos ostan niin joudun syömään kaikki koska ei ole pakastin missä säilyttää. Paketti jossa on 6 tuuttia maksaa vähemmän kun ostaisi 6 irtonaista.
- että.silleen
Etkös sinä juuri kehunut saaneesi perinnön?
Jos sä taloudellinen aiot olla niin osta nyt ihmeessä itsellesi jääkaappipakastin yhdistelmä kaappi. Sinähän voit ostaa juuri isomman erän jotain tuotetta ja pakastaa osan.
Sieltä taas otat ruokaa sulamaan edellisenä iltana jääkaappiisi,ja lämmität ruokasi. Sen maku ei ole pahemmin kärsinyt pakastuksesta, johtuen hitaasta sulatuksesta nesteet ei irtoa ruuasta valuen pakasterasian pohjalle vaan ne pysyy ruuassa ja silloin rakenne säilyy kohtuullisen samanlaisena.
Kilon pussi pakasteita, tulee melkein puolet halvemmaksi mitä; 1 kg pikku pussukoissa, ja pakasteet sä syöt... et pusseja!
Miksi siis maksaa pusseista ja paketoimisesta? Pikku erät maksaa aina enemmän mitä suurempi "tukkuhinnalla" ostettu perhepaketti, sen voit jakaa itse ja pakastaa!
Tee hyvä sioitus itsellesi... ja hommaa jääkaappipakastin!
Pikku vinkki, koska näytät myös ajattelevan taloudellisuutta. Ei mun keittiössä ole tilaa pakastimelle. Pieni koppi ja muutenkin on tavaraa liikaa kämpässä. On pitänyt ostaa pakastin ja laittaa se johonkin nurkkaan mutta en ole saanut aikaiseksi eikä ne paljon maksa ja keittiöstä pitäis purkaa kaappeja jos ostaa sellaisen jääkaappipakastin yhistelmän eikä varmaan isännöitsijä antaisi lupaa.
- että.silleen
Atm32 kirjoitti:
Ei mun keittiössä ole tilaa pakastimelle. Pieni koppi ja muutenkin on tavaraa liikaa kämpässä. On pitänyt ostaa pakastin ja laittaa se johonkin nurkkaan mutta en ole saanut aikaiseksi eikä ne paljon maksa ja keittiöstä pitäis purkaa kaappeja jos ostaa sellaisen jääkaappipakastin yhistelmän eikä varmaan isännöitsijä antaisi lupaa.
Missä sun jääkaappisi nyt on? Eikö sen alla ole tyhjä kaappi, useimmiten on! Kun otat nykyisen jääkaappisi pois ja alakaapin oven, sekä sen välihyllyn jolla jääkaappi nyt on: siihen syntyneeseen välikköön yleensä mahtuu jääkaappipakastin.
Viet taloyhtiön jääkaapin puhtaaksi pestynä häkkivarastoosi säilöön ja jätä ovi hieman raolleen ettei ala haista tai homehdu... ja irroittamasi kaapin oven ja saranat hyllyn viet samaan paikkaan...varastoon. Mittaa ensin miten suuren aukon saat siihen... jääkaapin ylle: pitää jäädä ainakin 10cm tuuletusauko, ett ilma pääsee kiertämään, jotta moottori jäähtyy luonnollisesti.
Käy katsomassa niitä vaihtoehtoja liikkeissä,(vaikka ostaisit netistä)... koska näistä nettikuvista ja tiedoista tuskin saat kokonaiskäsitystä, jos et ole kodinkonemyyjä itse. Jollet ole remontti reiska, hae tietoa netistä tai pyydä joku osaava kaveri apuun.
Minusta ei ole enempää oheistamaan... olen ainoastaan katsellut kun mulle on vaihdettu silleen jääkaappipakastin yhdistelmä. Maksoin sen vaihdon, koska tarvitsin pakastimen ehdottomasti, helpottaa arkielämää enemmän mitä uskotkaan kun opit hyödyntämään pakastintasi. ½kg voitakin voi pakastaa ei lopu yllättäin!
Teet 2 litran kulhon tai teräskattilan täyteen karjalanpaistia ja otat ½-litraa kastiketta jääkaappiin heti käyttöön... loput pakastat pakastat myöhemmin käytettäväksi. Puolesta litrasta saat yksinäsi ainakin kahdesti kastikkeet. Eli kahdeksan kastiketta kerralla tehty... käyttöön soveltuvat seuraavat 2kk:tta. - IoIL
Huh huh....
Yhden..Useammasta tulisi huono omatunto ja toki se kerma ällöttää jo itessäänkin suurissa määrin.
- atännä
Huono omatunto? Keltä ne tuutit on pois, jos sinä ne syöt?
atännä kirjoitti:
Huono omatunto? Keltä ne tuutit on pois, jos sinä ne syöt?
Se vain kun menevät tuonne navan alle ja en voi sietää kauheasti läskiä, jota on jo nykyiselläänkin ihan liikaa ropassa. Makeisiakaan en syö kun muutaman päivässä, jos niitä on, eli pussi riittää yleensä viikon pari. Joulu suklaat kestää pari kuukautta.
- timmi.mies
Samalla fiiliksellä. Söisin jäätelöä paljon entistäkin useammin jos se ei olisi niin kaloripitoista.
Jos toivoo naiselta hyvää kroppaa niin edellytän sitä itseltänikin. Jäätelöautosta ei kannata ainakaan mitään tuuttipakkausta ostaa. Kunhan se ei ole mansikkaa - niin saattaa mennä monta tuuttia päivässä.
Timmi.miehen kanssa olen samaa mieltä. Jäätelön rasva ja sokeri näkyy pian kehossa. Nyt meinaan olla kokonaisen vuoden syömättä kokeeksi sokeria. Jos tulee sokerintuska niin syön hedelmiä tai porkkanaa.
En meinaa mielyttää niinkään vastakkaista sukupuolta kuin hankkia itselleni terveyttä ja hyvinvointia vähentämällä rasvaa ja sokeria. Seuraavan kerran saan syödä jäätelöä 6.6.2017. Voi olla etten onnistu tavoitteissani, mutta ehkä jäätelö maistuu hyvältä ensikesänä, kun ollut vuoden syömättä! :D- että.silleen
Sorry mutt sä tarviit sitä rasvaa jos aiot opiskella.... mutt vaan hyviä rasvoja. Pähkinät ja mantelit, kookosöljy... ja oliiviöljy mausteena nokare aitoa voita paistaessa esim. kalaa tai maksaa. (parantaa makua ehdottomasti)
Hiilareita sä saat juureksista, hedelmistä melkein mistä vaan, niin ettei sokeria todellakaan välttämättä tarvitse ollenkaan. Sen makea maku vaan koukuttaa. =)) SININEN.ENKELI kirjoitti:
Jäätelöautosta ei kannata ainakaan mitään tuuttipakkausta ostaa. Kunhan se ei ole mansikkaa - niin saattaa mennä monta tuuttia päivässä.
Timmi.miehen kanssa olen samaa mieltä. Jäätelön rasva ja sokeri näkyy pian kehossa. Nyt meinaan olla kokonaisen vuoden syömättä kokeeksi sokeria. Jos tulee sokerintuska niin syön hedelmiä tai porkkanaa.
En meinaa mielyttää niinkään vastakkaista sukupuolta kuin hankkia itselleni terveyttä ja hyvinvointia vähentämällä rasvaa ja sokeria. Seuraavan kerran saan syödä jäätelöä 6.6.2017. Voi olla etten onnistu tavoitteissani, mutta ehkä jäätelö maistuu hyvältä ensikesänä, kun ollut vuoden syömättä! :DItselläni ei ole ollut koskaan tuon tyyppistä, ns. ahmimis taipumusta, eli olen perusluonteeltani sellainen nautiskelija, eli tykkään pitkittää nautintoa ja toisaalta säästää sitä seuraavaankin päivään, kuten makeiset. Riittää, että saa sen makunautinnon parista natusesta, niin ei se enää siitä kummene, jos sitä jatkaa ahmimalla kaiken heti. Jäätelönkin syön hyvin hitaasti. Minulla oli aikoinaan yksi kaveri, joka hotkaisi hetkessä jäätelö tuutin, kun itse olin vasta päässyt alkuun:D
Tehän naiset tiedätte mitä tämä tarkoittaa sitten seksipuolella, eiks vain:))- atännä
stone81 kirjoitti:
Se vain kun menevät tuonne navan alle ja en voi sietää kauheasti läskiä, jota on jo nykyiselläänkin ihan liikaa ropassa. Makeisiakaan en syö kun muutaman päivässä, jos niitä on, eli pussi riittää yleensä viikon pari. Joulu suklaat kestää pari kuukautta.
Olet liian kriittinen kropastasi :) Saa ja pitää olla vähän läskiäkin, jollei sitten harrasta jotain ulkonäkökeskeistä lajia kisat mielessä, mutta ne jutut on erikseen. Liiassa tiristämisessä on haittaa treenille ja kropan toiminnalle yleensä.
Minä syön mitä haluan, mutta vahvan oikean ruuan päälle. Välillä paino on pari kiloa "liikaa", mutta se menee aina normaalilla elämällä pois sen enempää huolehtimatta. Ja jos ei joskus enää mene, niin mitä sitten :) Monipuolinen urheilu ja reilu syöminen pitää huolen siitä, ettei kropan tarvitse varastoida energiaa. Luultavasti lihoisin, jos alkaisin stressaamaan liikkumisistani ja syömisistäni :) Rennosti vaan hyvillä fiiliksillä. Sitä paitsi läski on voimaa >;)
"Tykkäättekö jäätelöstä?"
Tykkään.
"Montako mansikkatuuttia pystytte syömään kerralla putkeen?"
En ole kokeillut, mutta varmasti tosi monta. Voittaisin palstan jäätelönsyöntikilpailun. Ainoastaan joku palstan lihavimmista naisista voisi olla paha vastus, koska on tottunut syömään paljon ja usein.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940