Mikä on ongelmana kun kyykkääminen sattuu polviin. Polvet ovat kyykyssä aivan oikeassa asennossa muta silti sattuu. Lisäksi jalkojen koukussa pito vähänkin aikaa alkaa sattumaan ja kun nousee seisomaan tai yrittää kävellä sattuu vielä enemmän? Mikä vikana polvissa?
Kyykky ja jalkojen kyykyssä pito sattuu polviin
12
308
Vastaukset
- kokeilevaan
Eikös kyykätessä pitäs polvet ja jalkaterät suunnata samaan linjaan eli hieman aukikiertoon ? Sekin sattuu jos näyttävät eri suuntiin tulee vääränlaista kiertoa polviin.
- spaceri
Ehkä lihasepätasapainoa, etureisi mahdollisesti kireä. Jos menisit ensin hierojalle, ja alkaisit sitten venytellä/tehdä liikkuvuusharjoituksia. Kyykky on ihmiselle luontainen liike, ja se pitäisi kyllä onnistua, jos kaikki on kunnossa.
Jos ei hieronta ja liikkuvuusharjoitukset auta niin sitten fysioterapeutille/lääkäriin/ortopedin vastaanotolle tms. - kyykkyynjaylös
Olisikohan ongelma liian suuret painot. Aloita kehonpainolla, ja edistyessäsi koita vaikkapa kyykkyhyppyjä. Voi olla, että voimaa riittäisi käyttää painoja, mutta hermotuksessa on häikkää ja nivelet eivät osaa kyykätä. Harjoittelu on harjoittelua eikä heti maksimin pukkaamista. Uskoisin terveesti toimivien nivelten tuovan enemän iloa kuin maksimin punnertamisen.
- vm43
Ikä? Liikuntatausta? Polvivammat? Rasva%?
Siinä olisi alkuun täydentäviä kysymyksiä.- vm43
Pärähti muuten litra ripulia puntista kun viimeksi kyykkäsin.
vm43 kirjoitti:
Pärähti muuten litra ripulia puntista kun viimeksi kyykkäsin.
Ripulisi turskahtivat korviesi väliin!
- kysymyksiävain
"Sattuu polviin" ei kerro paljon mitään. Millasta kipua? Missä kohtaa polvea? Miten kykkäät?
- vm43
Mahdoton arvioida millään perusteella tapaustasi.
Oma polveni meni paskaksi 2,5kk:n aikana yhden jalan kinkkauksissa.
Diagnoosina nivelrikko. Olen syönyt 3kk:n kapselikuurin ja hölvännyt Voltargeeniä.
Polven kunto vaihtelee.
Välillä pytyy tekemään maastavedot melkein asiallisilla painoilla. Jopa tangolla tehty hack onnistuu submaksimaalisilla raudoilla.
Välillä, kuten tänään, tangolla en pystynyt tekemään hackia kuin tanko pienellä korokkeella.
Täydensin vaakahackilla joka invalidivekottimena sopiikin minulle. Siinäkin viritin vekottimen loiville polvikulmille. Syvemmästä ei kärsinyt tehdä.
Olen tehnyt korvaanan reisipenkkiä alareiden lihaskunnon vuoksi.
Tuskin polveni enää paranee. Kun se on paremmassa kunnossa niin silloin ulee lyötyä tankoon rautaa sen verran, että kipuraja löytyy. Sitten se löytyykin taas vähän aikaa korkeammasta asennosta painoista riippumatta.
Siis, lähde selvittämään syytä muiden kuin tk-keskusten lekureiden toimesta! Jos ehdottelevat kortisonipiikkiä niin kieltäydy koska se ei paranna nivelessä mahdollisesti / luultavasti tapahtuneita muutoksia.- vm43
Niin ja varo maastavetoa!Minulla räjähtää aina paskat housuun ponnistus vaiheessa.
vm43 kirjoitti:
Niin ja varo maastavetoa!Minulla räjähtää aina paskat housuun ponnistus vaiheessa.
Psykosomaattinen tautisi on niin paha, että se vaatii laitoshoitoa suljetulla osastolla.
- aitoBlueteam
ponnistusvaihe lienee yhdyssana
- Sali_tauti
Sulla on klamydia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838