Kyykky ja jalkojen kyykyssä pito sattuu polviin

Vierailija555555667777

Mikä on ongelmana kun kyykkääminen sattuu polviin. Polvet ovat kyykyssä aivan oikeassa asennossa muta silti sattuu. Lisäksi jalkojen koukussa pito vähänkin aikaa alkaa sattumaan ja kun nousee seisomaan tai yrittää kävellä sattuu vielä enemmän? Mikä vikana polvissa?

12

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilevaan

      Eikös kyykätessä pitäs polvet ja jalkaterät suunnata samaan linjaan eli hieman aukikiertoon ? Sekin sattuu jos näyttävät eri suuntiin tulee vääränlaista kiertoa polviin.

    • spaceri

      Ehkä lihasepätasapainoa, etureisi mahdollisesti kireä. Jos menisit ensin hierojalle, ja alkaisit sitten venytellä/tehdä liikkuvuusharjoituksia. Kyykky on ihmiselle luontainen liike, ja se pitäisi kyllä onnistua, jos kaikki on kunnossa.
      Jos ei hieronta ja liikkuvuusharjoitukset auta niin sitten fysioterapeutille/lääkäriin/ortopedin vastaanotolle tms.

    • kyykkyynjaylös

      Olisikohan ongelma liian suuret painot. Aloita kehonpainolla, ja edistyessäsi koita vaikkapa kyykkyhyppyjä. Voi olla, että voimaa riittäisi käyttää painoja, mutta hermotuksessa on häikkää ja nivelet eivät osaa kyykätä. Harjoittelu on harjoittelua eikä heti maksimin pukkaamista. Uskoisin terveesti toimivien nivelten tuovan enemän iloa kuin maksimin punnertamisen.

    • vm43

      Ikä? Liikuntatausta? Polvivammat? Rasva%?
      Siinä olisi alkuun täydentäviä kysymyksiä.

      • vm43

        Pärähti muuten litra ripulia puntista kun viimeksi kyykkäsin.


      • vm43 kirjoitti:

        Pärähti muuten litra ripulia puntista kun viimeksi kyykkäsin.

        Ripulisi turskahtivat korviesi väliin!


    • kysymyksiävain

      "Sattuu polviin" ei kerro paljon mitään. Millasta kipua? Missä kohtaa polvea? Miten kykkäät?

    • vm43

      Mahdoton arvioida millään perusteella tapaustasi.

      Oma polveni meni paskaksi 2,5kk:n aikana yhden jalan kinkkauksissa.
      Diagnoosina nivelrikko. Olen syönyt 3kk:n kapselikuurin ja hölvännyt Voltargeeniä.
      Polven kunto vaihtelee.
      Välillä pytyy tekemään maastavedot melkein asiallisilla painoilla. Jopa tangolla tehty hack onnistuu submaksimaalisilla raudoilla.
      Välillä, kuten tänään, tangolla en pystynyt tekemään hackia kuin tanko pienellä korokkeella.
      Täydensin vaakahackilla joka invalidivekottimena sopiikin minulle. Siinäkin viritin vekottimen loiville polvikulmille. Syvemmästä ei kärsinyt tehdä.

      Olen tehnyt korvaanan reisipenkkiä alareiden lihaskunnon vuoksi.
      Tuskin polveni enää paranee. Kun se on paremmassa kunnossa niin silloin ulee lyötyä tankoon rautaa sen verran, että kipuraja löytyy. Sitten se löytyykin taas vähän aikaa korkeammasta asennosta painoista riippumatta.

      Siis, lähde selvittämään syytä muiden kuin tk-keskusten lekureiden toimesta! Jos ehdottelevat kortisonipiikkiä niin kieltäydy koska se ei paranna nivelessä mahdollisesti / luultavasti tapahtuneita muutoksia.

      • vm43

        Niin ja varo maastavetoa!Minulla räjähtää aina paskat housuun ponnistus vaiheessa.


      • vm43 kirjoitti:

        Niin ja varo maastavetoa!Minulla räjähtää aina paskat housuun ponnistus vaiheessa.

        Psykosomaattinen tautisi on niin paha, että se vaatii laitoshoitoa suljetulla osastolla.


      • aitoBlueteam

        ponnistusvaihe lienee yhdyssana


    • Sali_tauti

      Sulla on klamydia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      249
      2405
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1585
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1376
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1275
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1192
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1122
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      79
      951
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      98
      810
    Aihe