Kivuista treenin jälkeen

Sekoita_ja_nauti

Kivut treenin jälkeen johtuu siitä että ei ole lämmitellyt riittävästi.

5-10 min ei riitä lämmittelyyn. Lämittelysarjan tekeminen ei riitä lämmittelyyn.

Riittävän lämmittelyn alkuun pääsee noin 30 minuutissa joka tulisi sisältää erilaisia tulevaa treeniä vastaavia liikkeitä.

Painoja tulisi lisätä kohti treenin loppua niin että maksimit nostat treenin lopussa.

Treenin lopussa olet riittävästi lämmitellyt. Muista, että et käytä kaikkea energiaa lämmittelyyn, säästä energiaa työsarjoihin.

Treenin jälkeen lihasten palautusjuomaksi sopii lasillinen hunajavettä. Lämmitä ensin lasillinen vettä esimerkiksi mikrossa (ei kuumaksi) ja lisää pullon ohjeen mukaan hunajaa, sekoita ja nauti.

Tässä oli minun mielipiteeni treenistä.

16

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoBlueteam

mielipiteitä on monenlaisia

sinun mielepiteesi ei ole fakta

se on pelkkä mielipide

• aitoBlueteam

unohdin sanoa että hankkikaa juoksumatto

• vbnmki

Vittu mitä paskaa.

• aitoBlueteam

ei juoksumatto ole paskaa

• YouAreFullOfShit

Ei mut sä olet

• aitoBlueteam

et tunne minua

olen internetin paras ja älykkäin

• aitoBlueteam

olen tuntemistani ihmisistä paras googlaaja

kaikki mielipiteeni ovat faktoja

• asnormal

Treenikipu on normaalia, ilman sitä ei kehity.
      Solukkojen pintakerroksen rikkominen tuo aina mukanaan treenikipuja.

Kipuun tottuu ja siitä jopa nauttii

• aitoBlueteam

kerronko mistä minä nautin

kerronko

• miespensaantakaa

Mä kerron. Loordi Kartiosta. Siitä täällä nautiskelee itse kukakin.

• hapotusta

Minusta lihaksen "kasvukipu", jos niin voisi edes sanoa on enempi vahvistumisen tuntemus lihaksessa kuin varsinaista kipua. Tuosta lihas tuntemuksesta voi päätellä onko treeni mennyt perille. Jos tarkoitus on kasvattaa lihasta eikä lihastuntemusta treenin jälkeen ole kahteen seuraavaan päivään, on syytä arvioida omaa suoritustaan. Miksi treeni ei mennyt perille?

Minusta riittävästi lämmitellyillä lihaksilla ei tunne kipua nostoissa. Painavilla painoilla tai pitkillä sarjoilla se on stressiä, jossa koetellaan stressinsietokykyä, samalla tavalla kuin kestätkö mennä avantoon uimaan. Ei niinkään kivunsietokykyä

• En tunne kipua koskaan. Olen viikinki.

• Anonyymi

Oma lämmittely on sitä että pyörittelen ja heiluttelen paikkoja muutaman minuutin ja sitten teen sitä liikettä mitä aionkin tehdä ensin tangolla ja lisäilen painoja. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kuntopyörät ja juoksumatot vain vie energiaa ja aikaa. Tavallisen kuntoilijan pitää päästä salilta pois 45-60 minuutissa. Aika lähtee siitä kun astuu salille ja aikaan lasketaan kaikki suihkut ja vaatteiden vaihdot.

• Anonyymi

Tapoja, palautumisia ja ohjelmia on kaikille erilaisia,
        itse olen huomannut, että kroppa kyllä tottuu melkein kaikkeen,
        kun vain pää pysyy mukana, se on se mikä pettää aina ensimmäisenä, ja kaikki selittää itselleen kaiken aina parhain päin, mikä ei välttämättä ole faktaa.

tässä tuleekin se suurin ero, kun ei tahdo jaksaa, tekee vaan ja siinä se kehitys tulee,
        ja suurin ero menestyjiin ja selittäjiin, tähän kannattaa panostaa ja tutkia ja tehdä vähän enemmän ja kovempaa, toimii, (jos nimittäin haluaa, eikä selitä ja valita.)

Itse treenaan pidempään ja tosi kovaa, ensin ei palautunut, ei meinannut jaksaa, kun vain jatkoi (tahto ja halu on kaiken tärkein)
        melko nopeesti siihen tottu ja kunto , lihakset ja palautuminen tottu muutamassa viikossa, ja sopii mulle, ei välttämättä sulle.

Ps. Kirja suositus aiheesta: Pysäyttämätön David goggins .
        ja toinen hänen kirjansa läpi harmaan kiven.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapoja, palautumisia ja ohjelmia on kaikille erilaisia,
        itse olen huomannut, että kroppa kyllä tottuu melkein kaikkeen,
        kun vain pää pysyy mukana, se on se mikä pettää aina ensimmäisenä, ja kaikki selittää itselleen kaiken aina parhain päin, mikä ei välttämättä ole faktaa.

tässä tuleekin se suurin ero, kun ei tahdo jaksaa, tekee vaan ja siinä se kehitys tulee,
        ja suurin ero menestyjiin ja selittäjiin, tähän kannattaa panostaa ja tutkia ja tehdä vähän enemmän ja kovempaa, toimii, (jos nimittäin haluaa, eikä selitä ja valita.)

Itse treenaan pidempään ja tosi kovaa, ensin ei palautunut, ei meinannut jaksaa, kun vain jatkoi (tahto ja halu on kaiken tärkein)
        melko nopeesti siihen tottu ja kunto , lihakset ja palautuminen tottu muutamassa viikossa, ja sopii mulle, ei välttämättä sulle.

Ps. Kirja suositus aiheesta: Pysäyttämätön David goggins .
        ja toinen hänen kirjansa läpi harmaan kiven.

Kiitos kirjasuosituksista,
        kuitenkin tämän palstan kirjoittajat , eivät pysty oikeasti keskittymään kirjaa lukeen,
        ei todellakaan, kun katsoo näitä kolmen sanan vastauksia,
        suurin osa menettänyt keskittymiskykynsä kaikkeen , ja siksi epävarmoja vapisijoita.

• Anonyymi

Kyllä jokin bodaus pumppi-pamppi -treeni onnistuu tuossa ajassa, mutta jos pitäisi tehdä joitain raskaita voimaliikkeitä, niin puolet tuosta ajasta menee pelkkiin lämmittelyihin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      190
      6889
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4592
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3923
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3145
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1935
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1666
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1563
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1429
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe