Kivuista treenin jälkeen

Sekoita_ja_nauti

Kivut treenin jälkeen johtuu siitä että ei ole lämmitellyt riittävästi.

5-10 min ei riitä lämmittelyyn. Lämittelysarjan tekeminen ei riitä lämmittelyyn.

Riittävän lämmittelyn alkuun pääsee noin 30 minuutissa joka tulisi sisältää erilaisia tulevaa treeniä vastaavia liikkeitä.

Painoja tulisi lisätä kohti treenin loppua niin että maksimit nostat treenin lopussa.

Treenin lopussa olet riittävästi lämmitellyt. Muista, että et käytä kaikkea energiaa lämmittelyyn, säästä energiaa työsarjoihin.

Treenin jälkeen lihasten palautusjuomaksi sopii lasillinen hunajavettä. Lämmitä ensin lasillinen vettä esimerkiksi mikrossa (ei kuumaksi) ja lisää pullon ohjeen mukaan hunajaa, sekoita ja nauti.

Tässä oli minun mielipiteeni treenistä.

16

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoBlueteam

      mielipiteitä on monenlaisia

      sinun mielepiteesi ei ole fakta

      se on pelkkä mielipide

    • aitoBlueteam

      unohdin sanoa että hankkikaa juoksumatto

    • vbnmki

      Vittu mitä paskaa.

      • aitoBlueteam

        ei juoksumatto ole paskaa


      • YouAreFullOfShit

        Ei mut sä olet


      • aitoBlueteam

        et tunne minua

        olen internetin paras ja älykkäin


    • aitoBlueteam

      olen tuntemistani ihmisistä paras googlaaja

      kaikki mielipiteeni ovat faktoja

    • asnormal

      Treenikipu on normaalia, ilman sitä ei kehity.
      Solukkojen pintakerroksen rikkominen tuo aina mukanaan treenikipuja.

      Kipuun tottuu ja siitä jopa nauttii

      • aitoBlueteam

        kerronko mistä minä nautin

        kerronko


      • miespensaantakaa

        Mä kerron. Loordi Kartiosta. Siitä täällä nautiskelee itse kukakin.


      • hapotusta

        Minusta lihaksen "kasvukipu", jos niin voisi edes sanoa on enempi vahvistumisen tuntemus lihaksessa kuin varsinaista kipua. Tuosta lihas tuntemuksesta voi päätellä onko treeni mennyt perille. Jos tarkoitus on kasvattaa lihasta eikä lihastuntemusta treenin jälkeen ole kahteen seuraavaan päivään, on syytä arvioida omaa suoritustaan. Miksi treeni ei mennyt perille?

        Minusta riittävästi lämmitellyillä lihaksilla ei tunne kipua nostoissa. Painavilla painoilla tai pitkillä sarjoilla se on stressiä, jossa koetellaan stressinsietokykyä, samalla tavalla kuin kestätkö mennä avantoon uimaan. Ei niinkään kivunsietokykyä


    • En tunne kipua koskaan. Olen viikinki.

    • Anonyymi

      Oma lämmittely on sitä että pyörittelen ja heiluttelen paikkoja muutaman minuutin ja sitten teen sitä liikettä mitä aionkin tehdä ensin tangolla ja lisäilen painoja. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kuntopyörät ja juoksumatot vain vie energiaa ja aikaa. Tavallisen kuntoilijan pitää päästä salilta pois 45-60 minuutissa. Aika lähtee siitä kun astuu salille ja aikaan lasketaan kaikki suihkut ja vaatteiden vaihdot.

      • Anonyymi

        Tapoja, palautumisia ja ohjelmia on kaikille erilaisia,
        itse olen huomannut, että kroppa kyllä tottuu melkein kaikkeen,
        kun vain pää pysyy mukana, se on se mikä pettää aina ensimmäisenä, ja kaikki selittää itselleen kaiken aina parhain päin, mikä ei välttämättä ole faktaa.

        tässä tuleekin se suurin ero, kun ei tahdo jaksaa, tekee vaan ja siinä se kehitys tulee,
        ja suurin ero menestyjiin ja selittäjiin, tähän kannattaa panostaa ja tutkia ja tehdä vähän enemmän ja kovempaa, toimii, (jos nimittäin haluaa, eikä selitä ja valita.)

        Itse treenaan pidempään ja tosi kovaa, ensin ei palautunut, ei meinannut jaksaa, kun vain jatkoi (tahto ja halu on kaiken tärkein)
        melko nopeesti siihen tottu ja kunto , lihakset ja palautuminen tottu muutamassa viikossa, ja sopii mulle, ei välttämättä sulle.

        Ps. Kirja suositus aiheesta: Pysäyttämätön David goggins .
        ja toinen hänen kirjansa läpi harmaan kiven.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapoja, palautumisia ja ohjelmia on kaikille erilaisia,
        itse olen huomannut, että kroppa kyllä tottuu melkein kaikkeen,
        kun vain pää pysyy mukana, se on se mikä pettää aina ensimmäisenä, ja kaikki selittää itselleen kaiken aina parhain päin, mikä ei välttämättä ole faktaa.

        tässä tuleekin se suurin ero, kun ei tahdo jaksaa, tekee vaan ja siinä se kehitys tulee,
        ja suurin ero menestyjiin ja selittäjiin, tähän kannattaa panostaa ja tutkia ja tehdä vähän enemmän ja kovempaa, toimii, (jos nimittäin haluaa, eikä selitä ja valita.)

        Itse treenaan pidempään ja tosi kovaa, ensin ei palautunut, ei meinannut jaksaa, kun vain jatkoi (tahto ja halu on kaiken tärkein)
        melko nopeesti siihen tottu ja kunto , lihakset ja palautuminen tottu muutamassa viikossa, ja sopii mulle, ei välttämättä sulle.

        Ps. Kirja suositus aiheesta: Pysäyttämätön David goggins .
        ja toinen hänen kirjansa läpi harmaan kiven.

        Kiitos kirjasuosituksista,
        kuitenkin tämän palstan kirjoittajat , eivät pysty oikeasti keskittymään kirjaa lukeen,
        ei todellakaan, kun katsoo näitä kolmen sanan vastauksia,
        suurin osa menettänyt keskittymiskykynsä kaikkeen , ja siksi epävarmoja vapisijoita.


      • Anonyymi

        Kyllä jokin bodaus pumppi-pamppi -treeni onnistuu tuossa ajassa, mutta jos pitäisi tehdä joitain raskaita voimaliikkeitä, niin puolet tuosta ajasta menee pelkkiin lämmittelyihin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe