Tulisielukoulu- torontolaishenkinen, varokaa!

NytTarkkoina

Tulisielu-opetuslapseuskoulu on jatkumoa torontolaishenkiselle Tulisielukonferenssille, jossa oli äärikarismaattisia torontolaishenkisiä opettajia.

Tulisielukonferenssin opettajalistalta löytyivät mm Cathy ja Gordon Harris! Keitä he ovat: CATCH THE FIRE Raamattukoulun JOHTAJAT!

http://catchthefire.com/media/profiles/gordon-cathy-harris

Catch the Fire on kansainvälinen liittouma kirkkoja ja koulutusta ym, joka on saanut alkunsa Toronton herätyksestä ja ihailee sitä ja jatkaa sen linjoilla edistäen torontolaisuutta koko maailmassa.

http://catchthefire.com/about

Tulisielukonferenssissa opettajina oli muitakin kyseenalaisia henkilöitä kuten mm Mika "Herzogin maahantuoja"Jantunen ja Patric Tiainen.

Tulisielu-konseptiin on nyt lisätty myös Tulisielu-opetuslapseuskoulu, jonka johtohahmona on torontolaisuutta ihannoiva Vapaakirkon uusi pastori Henna Saarinen. Hän on itsekin opiskellut Torontossa mainitussa torontolaisuutta edistävässä koulutuksessa jo aikoinaan ja on sittemmin pitkään rakentanut yhteyksiä sieltä torontolaisuuden päälinnakkeesta tänne Suomeen.

Koulusta tietoa täältä:

http://tulisielu.com

Pelkästään tuon linkin mainoksen lukemalla Tulisielu-konseptin torontolaisuuskytkökset eivät paljastu. Toronton herätyksen ja torontolaisuuden ihailijat välttelevät asioista puhumista niitten oikeilla nimillä ja torontolaisuutta yritetään tuoda esiin aina uusissa paketeissa.


Kannattaa olla tarkkana ja tutkia asioitten taustoja ennen kuin ryntää mihinkään!

64

6347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyväJuttuuuuu

      Hyvä, että näistä asioista puhutaan ja varoitetaan niitä, joille torontolaisuus ei ole ilmiönä tuttu ja tunnistettava. Nykyään torontolaisuutta levitetään usein hyvin salakavalasti.

      • KokouksissaOllut

        Minä löysin torontolaisuuden kautta väkevän voiman ja voitelun. Että suus kiinni äläkä tuomitse!


      • VaroJaPelastaudu
        KokouksissaOllut kirjoitti:

        Minä löysin torontolaisuuden kautta väkevän voiman ja voitelun. Että suus kiinni äläkä tuomitse!

        Voitelun kyllä olet voinut saada, mutta se on tällöin pahasta lähteestä tullut voitelu, samasta kuin kundaliinivoimat idän pakanallisissa uskonnoissa. Kundaliinigurut vapisee, tärisee ja sätkii sekä kiekuu eläinäänin ihan samoin kuin torontolaisuuteen ajautuneet. Näitten voimien taustalla on S.a.atana eikä Jumala. S.a.atana osaa naamioitua Valon lähteeksi, vaikka on pimeyden ruhtinas.

        Rukoile apua, jos torontolaiskokouksissa olet sätkinyt ja kokenut saaneesi jonkun voitelun. Pelastaudu siitä ansasta!


      • Kerron-hiukan

        Kuulehan, kundaliini aiheuttaa tuollaista käytöstä vain silloin, jos se on herätetty liian voimakkaasti ja liian varhain. Kun prana virtaa esteettä sushumnanadissa idan ja pingalan yhdistyessä, voin taata, ettei se aiheuta mitään muuta, kuin puhdasta iloa ja rakkautta.


      • Kerron-hiukan-lisää
        VaroJaPelastaudu kirjoitti:

        Voitelun kyllä olet voinut saada, mutta se on tällöin pahasta lähteestä tullut voitelu, samasta kuin kundaliinivoimat idän pakanallisissa uskonnoissa. Kundaliinigurut vapisee, tärisee ja sätkii sekä kiekuu eläinäänin ihan samoin kuin torontolaisuuteen ajautuneet. Näitten voimien taustalla on S.a.atana eikä Jumala. S.a.atana osaa naamioitua Valon lähteeksi, vaikka on pimeyden ruhtinas.

        Rukoile apua, jos torontolaiskokouksissa olet sätkinyt ja kokenut saaneesi jonkun voitelun. Pelastaudu siitä ansasta!

        Tässä lisätietoa:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nadi_(yoga)


      • KundaliniVaroitus

      • Anonyymi

        Jos jos puhuu paljon kielteisiä asioita toisista voi kokea ITSENSÄ Niiiin Hyväksi. PAREMMAKSI.

        Ihanaa Eikö ?

        Ainenkin minulla on puhtaaampi oppi kuin teillä !!!
        Ainenkin sen suhteen puhunko pahaa muista.....


      • Anonyymi
        KokouksissaOllut kirjoitti:

        Minä löysin torontolaisuuden kautta väkevän voiman ja voitelun. Että suus kiinni äläkä tuomitse!

        VAROITTAMINEN PaHaa Puhumalla,
        On Niiiin Raamatullista. Eikö ?
        Sitä voi koke itsensä niin hyväksi kun Nimiä mainiten herjaa toisia.
        Helpottaako sun pahaolo pahaa puhumalla.

        En tuomitse teitä jotka Puhutte kielteisiä muista. Ooon Niiiiin hyvä ihminen.


    • k-piste

      FIRE! Keuruu henki valtaa perho selkomaa campos FIRE FIRE! SUMMERFEST!

    • VoiVoooivoi

      Kukaan, joka ei tunnista torontolaisuutta eksytykseksi vaan pitää sitä siunauksena ei ole pätevä opettamaan Raamattua saati johtamaan mitään raamattukoulua.

      Henna Saarinen johtaa ihmisiä eksytykseen. Ei auta, vaikka hän on pastori, pikakoulutettu pastori Vapaakirkon omassa opinahjossa. Harhassa hän on ja pahasti, kun edistää torontolaisuutta Suomessa ja tuo torontolaisuutta edustavia opettajia Suomeen.

      Vapaakirkon johdossa ja koulussa muutenkin jyllää torontolaisuus ja sitä arvostetaan edelleen. Se ei ole minnekään koskaan Vapaakirkosta hävinnytkään ja nyt Henna Saarisen valmistuttua pastoriksi ja alettua ajamaan torontolaisia tapoja ja opetuksia yhä laajemmin torontolaisuus tulee epäilemättä vain vahvistumaan Vapaakirkon piirissä.

      Miten käynee Vapaakirkon ja sen jäsenten...Herra auttakoon heitä ja vetäköön ihmisiä eksytyksen pimeydestä vapauteen.

      • SuomenKenttäSekaisin

        Uuskarismaattiseen eksytykseen hurahtaneet helluntalaiset kuten Juha Lehtonen, Mika Yrjölä, Jarno Piipponen yms väärää tulta edistävät tyypit hengaavat torontolaisten vapaakirkkolaisten (esim Henna Saarisen) sekä muitten eksyneitten kuten Patric Tiaisen, Mika jantusen, Liukkosen yms kanssa.

        Piiri pieni pyörii ja laajenee jatkuvasti... Mihin tämä Suomi onkaan menossa.


      • Simple.VerySimple

        Ne, jotka EIVÄT ole HereaSSA, kadotukseen.


      • Sorry.VerySorry

        ..siis, eivät ole HERRASSA; kadotukseen.


      • Anonyymi

        Miksi olet huolissasi jos et itse ole mukana? Et taida tietää yhtään mistään mitään. Olet tainnut olla liikaa netin ihmeellisen maailman äärellä. Et lienee koskaan käynyt edes teologisella opistolla? Etkä nähnyt hurmoshengen vaikutuksia ihmisissä? Ei kannata kommenttia heittää ellei itse ole missään tekemisessä hengellisen työn kanssa. Sielullisuuden ja väärän hengen erottaminen voi olla vaikeaa sellaiselle joka ei ole sellaisiin törmännyt. Olen toki samaa mieltä että näiden kanssa saa olla tarkkana. Mutta mikäli et tunne ihmisiä henkilökohtaisesti tai ole koskaan edes tavannut älä viitsi kommentoida, saat itsesi kuulostamaan typerältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet huolissasi jos et itse ole mukana? Et taida tietää yhtään mistään mitään. Olet tainnut olla liikaa netin ihmeellisen maailman äärellä. Et lienee koskaan käynyt edes teologisella opistolla? Etkä nähnyt hurmoshengen vaikutuksia ihmisissä? Ei kannata kommenttia heittää ellei itse ole missään tekemisessä hengellisen työn kanssa. Sielullisuuden ja väärän hengen erottaminen voi olla vaikeaa sellaiselle joka ei ole sellaisiin törmännyt. Olen toki samaa mieltä että näiden kanssa saa olla tarkkana. Mutta mikäli et tunne ihmisiä henkilökohtaisesti tai ole koskaan edes tavannut älä viitsi kommentoida, saat itsesi kuulostamaan typerältä.

        "teologisella opistolla" 😂


      • Anonyymi

        Henna Saarinen on ywam jutuissa mukana. Vapaakirkko, ywam ja olisiko ollut helluntaiseurakunta jotka tekevät yhdessä tulisielukoulua. siskoni kävi tulisielun ja kertoi joistain hassuista kokemuksista joista jäi kyseenalainen olo, mutta hän ei itse mennyt mukaan vaan lähti pois. yleisesti hänelle jäi hyvö fiilis tulisielusta ja oli hyvä ja suosittelee, mutta hän sanoi että pitää pitää sydän auki ja kuunnella kriittisesti ja päättää sitten mitä uskoo. ja jos on jostain huono tai outo olo mitä siellä tehdään niin älä mene mukaan. ei kukaan pakota. mutta yleisesti koulu oli hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet huolissasi jos et itse ole mukana? Et taida tietää yhtään mistään mitään. Olet tainnut olla liikaa netin ihmeellisen maailman äärellä. Et lienee koskaan käynyt edes teologisella opistolla? Etkä nähnyt hurmoshengen vaikutuksia ihmisissä? Ei kannata kommenttia heittää ellei itse ole missään tekemisessä hengellisen työn kanssa. Sielullisuuden ja väärän hengen erottaminen voi olla vaikeaa sellaiselle joka ei ole sellaisiin törmännyt. Olen toki samaa mieltä että näiden kanssa saa olla tarkkana. Mutta mikäli et tunne ihmisiä henkilökohtaisesti tai ole koskaan edes tavannut älä viitsi kommentoida, saat itsesi kuulostamaan typerältä.

        Minusta sinä sait vaikuttamaan itsesi typerältä puolustaessasi väärää opettajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henna Saarinen on ywam jutuissa mukana. Vapaakirkko, ywam ja olisiko ollut helluntaiseurakunta jotka tekevät yhdessä tulisielukoulua. siskoni kävi tulisielun ja kertoi joistain hassuista kokemuksista joista jäi kyseenalainen olo, mutta hän ei itse mennyt mukaan vaan lähti pois. yleisesti hänelle jäi hyvö fiilis tulisielusta ja oli hyvä ja suosittelee, mutta hän sanoi että pitää pitää sydän auki ja kuunnella kriittisesti ja päättää sitten mitä uskoo. ja jos on jostain huono tai outo olo mitä siellä tehdään niin älä mene mukaan. ei kukaan pakota. mutta yleisesti koulu oli hyvä!

        Ei ole hyvä koulu, jos jää hassuja tuntemuksia. Hämäävää.


    • Pikkuapostoli

      Mistä kiikastaa? Eikö uskonnolliset tapahtumat enää lämmitäkään kristityn sydäntä? Ihmeellistä vaahtoamista! Rauhoitu vähän herran henki pian pakenee ja säikähtää.

      • HirveääMeininkiä

        Hengellisesti raittiit tilaisuudet kiinnostavat minua ja lämmittävät sydäntä. Sen sijaan pahasta lähteestä oleva vieras tuli ja epäraittiit tilaisuudet kammottavat kuten Jeesuksen opetuksen mukaan kuuluukin. Pahuutta ja S.a.atanan voimavaikutuksia tulee kavahtaa ja välttää ja niistä tulee varoittaa toisiakin. Torontolaisuus on S.a.atanan ansa!


      • saviseutulainen
        HirveääMeininkiä kirjoitti:

        Hengellisesti raittiit tilaisuudet kiinnostavat minua ja lämmittävät sydäntä. Sen sijaan pahasta lähteestä oleva vieras tuli ja epäraittiit tilaisuudet kammottavat kuten Jeesuksen opetuksen mukaan kuuluukin. Pahuutta ja S.a.atanan voimavaikutuksia tulee kavahtaa ja välttää ja niistä tulee varoittaa toisiakin. Torontolaisuus on S.a.atanan ansa!

        Kiitos rohkeasta ja raittiista kannanotostasi.
        Ole siunattu Herran Jeesuksen nimessä!


    • KantsiiVaroo

      Nyt alkoi hakuaika. Ollaanpa tarkkoina torontolaisuuden suhteen...oli se sitten ujutettu kuinka näpsäkkään pakettiin tahansa.

    • DoctorT

      Lukekaa Paavo Hiltunen;Torontoilmiö läpivalaisussa ja Juhani Aitomaa; Uusi viini juovutta, niin ymmärrätte millaisesta SAASTASTA tässä kaikessa fire ja tulisielu ja Healing Room -ja Selkomaa-Perho-Närhet-Tuppurainen-jne jne kyseessä on!

      • Menetettykirkko

        On surullista ja väärin, että eivät toimi avoimesti. Vapaakirkolliselta vanhemmalta väeltä kerjätään rahat tähän touhuun, mutta esitetään kuin se olisi vapaakirkon pastorikoulutusta. Kun on supliikkia ja johtajuutta, osataan kääntää musta valkoiseksi. Oikeaa johtajuutta nyt kipeästi tarvittaisiin Vapaakirkossa. Sitä puutuu mistä eniten puhutaan, johtajuutta.


      • VoiAikojaVoiTapoja

        Nimenomaan näin! Torontolaisuus, jota Tulisielu-konsepti konferensseineen ja Tulisielukouluineen edustaa on pahaa, vääristynyttä hengellisyyttä.

        Oikeanlainen johtajuus todellakin puuttuu Vapaakirkosta, vaikka siellä tragikoomista kyllä melskataan paljonkin johtajuudesta ja johtajien nostamisesta. Tulisielukonsepti nostaa enintään uusia eksyttämisen johtajia...ei Jumalan sanaan aidosti nojaavia johtajia.

        Tulisielukonsepti levittää väärää tulta, eksytyksen kekäleitä!


    • iustitiaDei

      John Arnott on kaappikatolinen. Helluntailaiset hurmahenkisyydessään juoksevat jesuiittojen ansaan.

    • KylläKylläh

      Tätä asiaa kannattaa pitää esillä!Torontolaisuus on iso vaara!

    • hätähuuto

      Sieltä löytyi opettajina myös Seinäjoen Helluntaiseurakunnan johtoa Pekka ja Neea Perho sekä Ville Pitkänen joka opettaa Raamatun sanaa seurakunnassa.

      Olen SYVÄSTI huolissani :(

      • HuolestuttavaaTosiaan

        Samoin minäkin olen huolissani. Helluntaiseurakuntien erityinen "musta lammas", monin tavoin eksyksissä oleva Seinäjoen helluntaisrk tekee paljon yhteistyötä pahasti eksyneen Vapaakirkon torontolaissiiven kanssa. (Vapaakirkon johto on hyvin torontolaishenkistä laajalti.) Näissä porukoissa pyörivät usein myös mm Patric Tiainen ja Mika Jantunen yms uuskarismaattisiin eksytyksiin hurahtaneet...

        Eksyneet hengaavat keskenään ja vetävät eksytykseen muitakin. Todella huolestuttavaa!


      • NäinonKäynyt

        Vapaakirkon ja helluntalaisten uuskarismaattisiin eksytyksiin langenneet tekee yhteistyötä! Vapaakirkon seurakunnista suurin osa on jo eksynyt torontolaisuuteen ja johtoporras ilemeisesti kokonaan. Helluntaiseurakunnista ehkä vasta vähemmistö.


    • Totuusonvapauttanutminut

      On hyvä, että tällainen tulisielukoulu alkaa.
      Eihän sinne tarvitse sellaisen pyrkiä, joka pelkää jotain.
      Minut on rakastava Jumala vapauttanut. En pelkää valheita. Otan itse selvää asioista. Nämä itse itsensä valitsemat harhasta peloittelijat saavat olla omassa harhassaan.
      Minä haluan oppia tuntemaan Pelastajaani Jeesusta Kristusta paremmin. Ja Jumalan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon. Jumala vie syvempään itsensä tuntemiseen.

      • RukoillaanMuutosta

        Nyt syytät perättömiä! Tulisielukoulusta ei ole tässä esillä valheita. Tulisielukonseptilla on suorat yhteydet torontolaisuuteen. Sen johtaja Henna Saarinen on käynyt itse Toronton herätyksestä innoituksensa ammentavan Catch the Fire-raamattukoulun ja Saarinen sai tuon koulun johtajapariskunnan (Cathy ja Gordon Harris) vuoden 2016 Tulisielukonferenssin puhujiksikin.

        Emme me varoittajat pelkää Tulisielukoulua vaan seuraamme rohkeasti Jeesusta ja jos koemme Hänen kutsuvan myös varoittamaan, me varoitamme kuten Jeesuskin varoitti eksytyksestä! Me tiedämme, että torontolaisuus on S.a.atanasta eikä Jumalasta ja haluamme varoittaa ihmisiä Tulisielukoulun yhteyksistä torontolaisuuteen.

        Koulun johtaja Henna Saarinen pitää Toronton herätystä Jumalan työnä vaikka oikeasti se "herätys"on ollut Paholaisen voimien temmellystä. Henna Saarinen ja muut uuskarismaattisiin eksytyksiin hurahtaneet tahot edistävät eksytyksen leviämistä Tulisielukonferensseissa ja -koulussa. Siellä Tulisielu-toiminnassa on ollut mukana Catch the Fire-liikkeen ihmisten lisäksi mm opettajia eksyneestä Seinäjoen helluntaiseurakunnasta samoin kuin pahasti vääristä hengistä usein humaltunut Patric Tiainenkin. Se opettajakunta ei ole terveellä hengellisellä pohjalla vaan torontolaisen hengen vallassa. Kun sokeat taluttavat sokeita, kuoppaan pudotaan. Niihän se valitettavasti menee.

        Ei tulisi mieleenkään mennä tuollaiseen eksytyskouluun. Mutta emme välitä vain itsestämme vaan muidenkin elämästä. Jeesukselle jokainen eksynyt lammas on tärkeä. Siksi varoitustyökin on tärkeää. Osa torontolaisuuteen langenneista on varoituksia pohtiessaan ja rukoiltuaan Jumalaa päässyt eroon näistä torontolaisuuden ansoista. (Asiaan liittyy myös Bethel-tyyppiset eksytykset haudoilla makoiluineen yms epäraamatullinen holtiton meno.) Jumala ennusti Väkevän eksytyksen saapumisen. Näihin uuskarismaattisiin, torontolaisiin eksytyksiin ei kannata langeta, vaikka ne ovat surullisen suosittuja nykyään. Rukoilemme kaikkien torontolaisuuteen langenneiden puolesta!


      • RohkeastaPastorista
        RukoillaanMuutosta kirjoitti:

        Nyt syytät perättömiä! Tulisielukoulusta ei ole tässä esillä valheita. Tulisielukonseptilla on suorat yhteydet torontolaisuuteen. Sen johtaja Henna Saarinen on käynyt itse Toronton herätyksestä innoituksensa ammentavan Catch the Fire-raamattukoulun ja Saarinen sai tuon koulun johtajapariskunnan (Cathy ja Gordon Harris) vuoden 2016 Tulisielukonferenssin puhujiksikin.

        Emme me varoittajat pelkää Tulisielukoulua vaan seuraamme rohkeasti Jeesusta ja jos koemme Hänen kutsuvan myös varoittamaan, me varoitamme kuten Jeesuskin varoitti eksytyksestä! Me tiedämme, että torontolaisuus on S.a.atanasta eikä Jumalasta ja haluamme varoittaa ihmisiä Tulisielukoulun yhteyksistä torontolaisuuteen.

        Koulun johtaja Henna Saarinen pitää Toronton herätystä Jumalan työnä vaikka oikeasti se "herätys"on ollut Paholaisen voimien temmellystä. Henna Saarinen ja muut uuskarismaattisiin eksytyksiin hurahtaneet tahot edistävät eksytyksen leviämistä Tulisielukonferensseissa ja -koulussa. Siellä Tulisielu-toiminnassa on ollut mukana Catch the Fire-liikkeen ihmisten lisäksi mm opettajia eksyneestä Seinäjoen helluntaiseurakunnasta samoin kuin pahasti vääristä hengistä usein humaltunut Patric Tiainenkin. Se opettajakunta ei ole terveellä hengellisellä pohjalla vaan torontolaisen hengen vallassa. Kun sokeat taluttavat sokeita, kuoppaan pudotaan. Niihän se valitettavasti menee.

        Ei tulisi mieleenkään mennä tuollaiseen eksytyskouluun. Mutta emme välitä vain itsestämme vaan muidenkin elämästä. Jeesukselle jokainen eksynyt lammas on tärkeä. Siksi varoitustyökin on tärkeää. Osa torontolaisuuteen langenneista on varoituksia pohtiessaan ja rukoiltuaan Jumalaa päässyt eroon näistä torontolaisuuden ansoista. (Asiaan liittyy myös Bethel-tyyppiset eksytykset haudoilla makoiluineen yms epäraamatullinen holtiton meno.) Jumala ennusti Väkevän eksytyksen saapumisen. Näihin uuskarismaattisiin, torontolaisiin eksytyksiin ei kannata langeta, vaikka ne ovat surullisen suosittuja nykyään. Rukoilemme kaikkien torontolaisuuteen langenneiden puolesta!

        Tässä on todellisen uskonmiehen rohkea katumus ja kääntymyskertomus! Hän edisti laajalti torontolaisuutta, mutta Jumalan armosta pääsi lopulta katumuksen ja parannuksen tilaan. Sen jälkeen hän pyysi julkisesti tekojaan anteeksi. Kuinka koskettavan rohkeaa toimintaa! Jumala häntä edelleen siunatkoon!

        "Toronton petos
        Kirj. Paul Gowdy, eräs entinen Toronto Vineyard’in pastori"

        "Oltuamme kolme vuotta Toronton siunauksen pyörteissä Vineyard-seurakuntamme Scarborough’issa Itä-Torontossa melkein tuhosi itsensä. Söimme toisiamme juoruilla, selkään pistoilla, eripuraisuudella, puoluekiistoilla jne. Kolme vuotta ”liottuamme” (soaking in the spirit, liota hengessä, on ko. liikkeen käyttämä termi kokouksessa transsitilassa olevasta ihmisestä / KF), rukoiltuamme ihmisten puolesta, vapistuamme, kieriskeltyämme, naurettuamme, karjuttuamme, palveltuamme TACF:ssa heidän rukousryhmässään, johdettuamme ylistystä TACF:ssa, saarnattuamme TACF:ssa ja pääasiassa elettyämme TACF.ssa, olimme lihallisimpia, kypsymättömimpiä ja petetyimpiä kristittyjä, joita tunnen. Muistan sanoneeni ystävälleni ja vanhemmalle pastorille Scarborough’in Vineyard-seurakunnassa vuonna 1997, että siitä saakka, kun Toronton Siunaus tuli, olemme vain menneet pirstaleiksi! Hän oli samaa mieltä! Olen kokenut, että 1.Kor. 12. luvussa mainittujen hengellisten lahjojen ilmeneminen oli seurakunnassamme paljon yleisempää ennen vuoden 1994 tammikuuta (jolloin Toronton siunaus alkoi), kuin tänä muka Pyhän Hengen vierailun aikana."

        "Katselen menneisyyteen ja mietin, kuinka saatoin olla niin sokea? Nauroin ihmisille, jotka käyttäytyivät kuin koirat teeskennellen virtsaavansa TACF:n rakennuksen pilareille. Katselin ihmisiä, kun he teeskentelivät olevansa eläimiä, haukkuivat, karjuivat, kotkottivat, näyttelivät lentämistä ikään kuin heillä olisi siivet, koko ajan teeskennellen juopunutta ja laulaen mielettömiä lauluja. Kuinka saatoin ajatella, että tämä kaikki voisi olla Jumalan Pyhästä Hengestä? Se hämmästyttää minua tänä päivänä. Se oli äänekästä, epäkunnioittavaa ja rienaavaa Raamatun Pyhää Jumalaa kohtaan. Oletan järkeilleeni, että niin kauan kuin he eivät opettaneet jotakin, joka olisi selvästi Kirjoituksia vastaan, se oli vain eksoottista. Tämä on peitesana ilmiöille, joita ei voi oikeuttaa Raamatulla.

        Minulle opetettiin puhujakorokkeelta, että meillä olisi kaksi vaihtoehtoa: Lastenhuoneen järjestys täynnä elämää ja epäjärjestystä tai hautausmaan järjestys! Nuorena ja kypsymättömänä pastorina halusin elämän ja epäjärjestyksen. En muistanut Jumalan tahtovan, että meistä tulee kypsiä ja kasvamme Hänessä. Minua hämmensivät profeetalliset sanomat, joita tuli esiin ja varsinkin eräs sanoma Carol Arnott’in kautta. Siinä hänellä oli kokemus morsiamena olemisesta Jeesuksen läsnäolossa. Hän sanoi, että hänen kokemansa rakkaus oli jopa ”seksiäkin parempaa”! Olin hengessäni järkyttynyt ja ajattelin kuinka joku voi verrata Jumalan rakkautta seksiin?

        Kun epäilimme demonien riehuvan valtoimenaan tilaisuuksissamme, niin John Arnott opetti, että meidän pitäisi kysyä, ovatko ne tulossa vai menossa. Jos ne ovat lähtemässä pois, niin OK! John puolusti kaaosta sanoen, että meidän ei pitäisi pelätä petosta. Jos kerran olemme pyytäneet Pyhää Henkeä tulemaan ja täyttämään meidät, niin kuinka saatana voisi tulla ja pettää meidät? Silloinhan saatana olisi hyvin vahva ja Jumala hyvin heikko! Hän sanoi, että meillä täytyisi olla enemmän uskoa suojelevaan suureen Jumalaan, kuin meitä pettävään suureen paholaiseen. Tämä kuulosti hyvin vakuuttavalta, mutta se on täysin vastoin Raamattua. Jeesus, Paavali, Pietari ja Johannes varoittavat meitä eksyttävien henkien voimasta varsinkin viimeisinä päivinä. Emme rakastaneet Jumalaa niin paljon, että olisimme totelleet Hänen Sanaansa ja tulos oli, että avasimme itsemme eksyttäville hengille. Jumala meitä armahtakoon!"

        "Lopuksi haluan pahoitella vahinkoa, jonka olen henkilökohtaisesti aiheuttanut opettamalla asioita, jotka eivät ole raamatullisesti oikein. Kadun ihmisten edessä, kuten olen jo tehnyt Jumalan edessä. En halua puolustella lankeamistani petokseen. En välittänyt koetella asioita, vaikka Raamattu käskee niin tekemään. Jokainen, joka oli siellä, kun tämä asia alkoi, tietää, että mitä kirjoitan, on totta. He vain tulevat erilaisiin johtopäätöksiin, varsinkin, jos edelleen mainostavat ”virtaa!” "

        " Meidän täytyy ottaa vaari Jeesuksen neuvosta ja ostaa kultaa, tulessa puhdistettua, valkeat vaatteet häpeällisen alastomuutemme peitoksi ja silmävoidetta, että näkisimme jälleen. Jeesus kutsuu parannukseen - ja kiitos Herralle siitä - sillä se vie meidät todelliseen ennallistamiseen Isämme kanssa! Jos Jumala on antanut minulle anteeksi ja avannut silmäni, niin Hän voi tehdä sen myös kaikille tähän petokseen joutuneille. Lopetan Paavalin varoitukseen: ”Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.” "

        Lainaukset täältä: http://www.kristitynfoorumi.fi/torontopetos.htm

        Kannattaa lukea koko vaikuttava tunnustus!


      • HyväJaPahaErotettava

        Ikävää, jos olet vapautunut Jumalan Sanan varoitusten tosissaan ottamisesta.

        Tulisielukonferenssit ja -koulut eivät auta syvempään Jumalan tuntemukseen vaan saattavat päinvastoin johdattaa torontolaisuuden ikeeseen. Mikään Jumalan Sanan vastainen toiminta ei tuo Jumalan todellisia siunauksia eikä lähennä Häneen. Torontolaiset toimintatavat etäännyttävät Jumalasta ja avaavat tietä pimeille henkivalloille. Rukoile Jumalalta apua, jotta erottaisit hyvän ja pahan.


      • RukoillaanApuaEksyneille
        RohkeastaPastorista kirjoitti:

        Tässä on todellisen uskonmiehen rohkea katumus ja kääntymyskertomus! Hän edisti laajalti torontolaisuutta, mutta Jumalan armosta pääsi lopulta katumuksen ja parannuksen tilaan. Sen jälkeen hän pyysi julkisesti tekojaan anteeksi. Kuinka koskettavan rohkeaa toimintaa! Jumala häntä edelleen siunatkoon!

        "Toronton petos
        Kirj. Paul Gowdy, eräs entinen Toronto Vineyard’in pastori"

        "Oltuamme kolme vuotta Toronton siunauksen pyörteissä Vineyard-seurakuntamme Scarborough’issa Itä-Torontossa melkein tuhosi itsensä. Söimme toisiamme juoruilla, selkään pistoilla, eripuraisuudella, puoluekiistoilla jne. Kolme vuotta ”liottuamme” (soaking in the spirit, liota hengessä, on ko. liikkeen käyttämä termi kokouksessa transsitilassa olevasta ihmisestä / KF), rukoiltuamme ihmisten puolesta, vapistuamme, kieriskeltyämme, naurettuamme, karjuttuamme, palveltuamme TACF:ssa heidän rukousryhmässään, johdettuamme ylistystä TACF:ssa, saarnattuamme TACF:ssa ja pääasiassa elettyämme TACF.ssa, olimme lihallisimpia, kypsymättömimpiä ja petetyimpiä kristittyjä, joita tunnen. Muistan sanoneeni ystävälleni ja vanhemmalle pastorille Scarborough’in Vineyard-seurakunnassa vuonna 1997, että siitä saakka, kun Toronton Siunaus tuli, olemme vain menneet pirstaleiksi! Hän oli samaa mieltä! Olen kokenut, että 1.Kor. 12. luvussa mainittujen hengellisten lahjojen ilmeneminen oli seurakunnassamme paljon yleisempää ennen vuoden 1994 tammikuuta (jolloin Toronton siunaus alkoi), kuin tänä muka Pyhän Hengen vierailun aikana."

        "Katselen menneisyyteen ja mietin, kuinka saatoin olla niin sokea? Nauroin ihmisille, jotka käyttäytyivät kuin koirat teeskennellen virtsaavansa TACF:n rakennuksen pilareille. Katselin ihmisiä, kun he teeskentelivät olevansa eläimiä, haukkuivat, karjuivat, kotkottivat, näyttelivät lentämistä ikään kuin heillä olisi siivet, koko ajan teeskennellen juopunutta ja laulaen mielettömiä lauluja. Kuinka saatoin ajatella, että tämä kaikki voisi olla Jumalan Pyhästä Hengestä? Se hämmästyttää minua tänä päivänä. Se oli äänekästä, epäkunnioittavaa ja rienaavaa Raamatun Pyhää Jumalaa kohtaan. Oletan järkeilleeni, että niin kauan kuin he eivät opettaneet jotakin, joka olisi selvästi Kirjoituksia vastaan, se oli vain eksoottista. Tämä on peitesana ilmiöille, joita ei voi oikeuttaa Raamatulla.

        Minulle opetettiin puhujakorokkeelta, että meillä olisi kaksi vaihtoehtoa: Lastenhuoneen järjestys täynnä elämää ja epäjärjestystä tai hautausmaan järjestys! Nuorena ja kypsymättömänä pastorina halusin elämän ja epäjärjestyksen. En muistanut Jumalan tahtovan, että meistä tulee kypsiä ja kasvamme Hänessä. Minua hämmensivät profeetalliset sanomat, joita tuli esiin ja varsinkin eräs sanoma Carol Arnott’in kautta. Siinä hänellä oli kokemus morsiamena olemisesta Jeesuksen läsnäolossa. Hän sanoi, että hänen kokemansa rakkaus oli jopa ”seksiäkin parempaa”! Olin hengessäni järkyttynyt ja ajattelin kuinka joku voi verrata Jumalan rakkautta seksiin?

        Kun epäilimme demonien riehuvan valtoimenaan tilaisuuksissamme, niin John Arnott opetti, että meidän pitäisi kysyä, ovatko ne tulossa vai menossa. Jos ne ovat lähtemässä pois, niin OK! John puolusti kaaosta sanoen, että meidän ei pitäisi pelätä petosta. Jos kerran olemme pyytäneet Pyhää Henkeä tulemaan ja täyttämään meidät, niin kuinka saatana voisi tulla ja pettää meidät? Silloinhan saatana olisi hyvin vahva ja Jumala hyvin heikko! Hän sanoi, että meillä täytyisi olla enemmän uskoa suojelevaan suureen Jumalaan, kuin meitä pettävään suureen paholaiseen. Tämä kuulosti hyvin vakuuttavalta, mutta se on täysin vastoin Raamattua. Jeesus, Paavali, Pietari ja Johannes varoittavat meitä eksyttävien henkien voimasta varsinkin viimeisinä päivinä. Emme rakastaneet Jumalaa niin paljon, että olisimme totelleet Hänen Sanaansa ja tulos oli, että avasimme itsemme eksyttäville hengille. Jumala meitä armahtakoon!"

        "Lopuksi haluan pahoitella vahinkoa, jonka olen henkilökohtaisesti aiheuttanut opettamalla asioita, jotka eivät ole raamatullisesti oikein. Kadun ihmisten edessä, kuten olen jo tehnyt Jumalan edessä. En halua puolustella lankeamistani petokseen. En välittänyt koetella asioita, vaikka Raamattu käskee niin tekemään. Jokainen, joka oli siellä, kun tämä asia alkoi, tietää, että mitä kirjoitan, on totta. He vain tulevat erilaisiin johtopäätöksiin, varsinkin, jos edelleen mainostavat ”virtaa!” "

        " Meidän täytyy ottaa vaari Jeesuksen neuvosta ja ostaa kultaa, tulessa puhdistettua, valkeat vaatteet häpeällisen alastomuutemme peitoksi ja silmävoidetta, että näkisimme jälleen. Jeesus kutsuu parannukseen - ja kiitos Herralle siitä - sillä se vie meidät todelliseen ennallistamiseen Isämme kanssa! Jos Jumala on antanut minulle anteeksi ja avannut silmäni, niin Hän voi tehdä sen myös kaikille tähän petokseen joutuneille. Lopetan Paavalin varoitukseen: ”Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.” "

        Lainaukset täältä: http://www.kristitynfoorumi.fi/torontopetos.htm

        Kannattaa lukea koko vaikuttava tunnustus!

        Moni voi vielä päästä eroon näistä eksytyksistä Jumalan avulla! Rukoillaan sitä!


    • Eimaksamitään

      Tulisielulapseuskoulutus- vain 2750€..
      Sen kun käy, luvataan lahjoja taivaasta.
      Mä oon saanut kasvaa Herran armossa, erämaassa raamatun sanassa ja rukouksessa. Pyhä henki on opettanut. Ei maksanut mitään. Hintana oman lihan kuollettamista ristille ja nöyrtymistä Jumalan tahtoon ja etuoikeus rukoilla Herralta apua ja johdatusta.

      • eräsjotakosketti

        Aivan <3 Jumala opettaa kyllä ihan ilmaiseksikin. Se vain vaatii lihalle kuolemisen tien, niinkuin Jumalan viisautta ja aarretta hakenut Jumalan lapsi edellä kirjoittikin. Siunaten sinua kuka oletkin <3


      • HerraaLähelläParasPaikka

        Aamen olipa siunattu teksti! Aivan mahtavaa että tässä keskustelussa osataan varoittaa rakkaudesta käsin. Jeesus toimi juuri näin. Hän kyllä varoitti eksytyksistä ja monesta muustakin asiasta, mutta teki kaiken rakkaudesta ja rakkaudella. Ettei yksikään eksyisi vaan mahdollisimman moni pääsisi kerran perille.


      • Anonyymi

        Tämä aivan lapsellinen kommentti. Tottakai tapahtumat, koulutukset yms. maksaa rahaa järjestää. Sisältää ruokaa majoitukset ja mahdollisesti aktio matka.

        Jos rakennat talon, niin sä varmasti maksat materiaalista ja tontista.


    • totuutta.tämäkin

      Sitten murhahenkinen luterilainen, on uskonisänsä Martin tulosta, joka hukututti uskovia.
      Tälläinen murha- barappas, tulihenki on Eenokki ja voi kun siinä hengessä on palava

    • jeesus-unohdettu

      Oli aika, että tuotiin ulkomailta herätyksiä, hengen tulta. Nyt tämä kylvös on kasvanut kotimaista satoa, näin:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15355082/ohittamaton-ohitettu

      Tulisielukoulun yksi opettaja on Paul Raja-aho, eläkkeeellä oleva Vapaakirkon pastori. Surullista ja valitettavaa, että hän on saanut "tartunnan" kavalista eksytyksen hengistä, ja ajautuntu sivuraiteille uskonasiassa. Opettaa uudessa kirjassaan: OHITTAMATON pyhä henki! Mutta kauhealla tavalla Herramme Jeesus on OHITETTU kirjassa, Hän on kuin sivuroolissa, takapihalla, jonon jatkona!

      Ei edes ristin täytettyä työtä löydy kirjan "opetuksista"... Ja pelastaako meidät se, että koemme kaikkia hengen virtauksia ja väristyksiä ja lahjoja ja...? Ei.

      " Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu jossa meidän pitäisi pelastuman!" ( Apt 4:12)

      Pietari, joka oli niiden 120 joukossa, jotka saivat Pyhän Hengen lahjan 1. helluntaipäivänä...
      - saaransiko hän henki, henki, henki....?

      Ei.

      Hän saarnasi Jeesuksen Kristuksen nimessä parannusta, syntien anteeksiantamusta... Hän korotti Jeesusta Kristusta. Niinkuin Jeesus itse oli lausunut Pyhästä Hengestä: Hän on MINUT kirkastava!
      Joha 16:14

      Nämä eksytyshenkien sitomat markkinamiehet? Ketä he kirkastavat? Itseään, toisiaan, ihmeitä esittelevät...

      Mihin katosi terve oppi Jeesuksesta Kristuksesta, Hänestä ristiinnaulittuna? 1 Kor 2:1-4

      • VäistäkääKuolemaa

        Eimen! Tuo exytys on kuin hiekkaa, johon vain uppoaa...uppoaa..uppoaa...ja lopulta on uponnut vailla nousun mahdollisuuttakaan!


    • ccccccc

      Tosiaan!

      Ja aina vain unohdetaan Herramme Jeesuksen lopunajan puheen 1. lause:
      Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!

      Matt 24., Mark 13., LUkkas 17 ja 21. luvut!

    • joh10-27
    • ccccc
      • Anonyymi

        Jumala siunaa Paul raja-ahoa, Amen! Kivittäjä on aina ollut enem,än kuin siunaajia


    • Anonyymi

      Jumala ei siunaa minkäänlaista sekopäistä silullista toimintaa, onkoot niin tulisia sieluja kuin onkin.

      Jumalan Henki kouluttaa silloin kun on työtä tarjolla, hyllylle ei ketään kouluteta eikä varsinkaan näiden tulisielujen voimalla.

      pysykööt jokainen tervehenkinen uskova kaukana kaikesta vouhotuksesta joista ei tule muuta kuin lisää sekasotua ja rikkinäisiä sieluja.

    • Anonyymi

      Eiks tuo Hertzog itse, Suomessa vuosia sitten käydessään, uhkaillut vastustajiaan jopa kuolemalla?

      Minä pieraisen päin Hertzogia.

    • Anonyymi

      Sittenhän sen nimen voisi muuttaa Tulipierukoulutukseksi?

      • Anonyymi

        en nykyisin enää seuraa yhtään mitään, Åmerikasta tulleita lahkoja, en ainoatakaan.


    • Anonyymi

      Se on mielenkiintoista miten nämä eksytykset ja eksyttäjät käyttävät tilaisuuksissaan ja tapahtumissaan viittauksia tuli-elementtiin.

      Kun tutkii Raamattua niin yleensä tuli on viitannut Jumalan tuomioon:

      Mutta Elia vastasi ja sanoi heille: "Jos minä olen Jumalan mies, niin tulkoon tuli taivaasta ja kuluttakoon sinut ja sinun viisikymmentä miestäsi". Silloin tuli taivaasta Jumalan tuli ja kulutti hänet ja hänen viisikymmentä miestänsä.
      (2. Kun. 1:12)

      Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
      (Job 1:16)

      Voisiko sitä ajatella, että tuo väkevä eksytys (kaikki nämä torontolaisuudet ym. uuskarismaattisuudet) on Jumalan tuomio niille, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta Jeesukseen ja Jumalan pyhään sanaan?

      "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. " (2.Tes 2:11-12)

      • Anonyymi

        Niin se on nähtävä.


    • Ihan mielenkiintoisia näkemyksiä. Sen sijaan että täällä että kovasti arvostellaan muita ihmisiä ja "suuntauksia" olisi hienoa kuulla mikä täällä on ihmisten mielessä sitten se "oikea" suunta.

      Olen tavannut kyseisiä koululaisia, koulun johtajan ja ollut joissakin illoissa enkä ole havainnut mitään "torontolaisuutta" heidän keskellään. Ihan samanlaista ylistämistä kuin muissakin seurakunnissa, saarnoja, rukousta jne. Sieltä ei löydy puheita siitä kuinka jokainen (ilman Jeesusta) pääsee taivaaseen tai muitakaan New Age - oppeja. Kannattaisi varmaan itsekin käydä tutustumassa iltoihin ennen kuin alkaa ketään tuomitsemaan.

      Ja Raja-Aho.. Mitäs pahaa siinä on jos Paul kirjoittaa Pyhästä Hengestä? Raamattukin kertoo Hänestä. Paulilla toisekseen on olemassa sentään vuosia uskossa ja pastorinakin. Melkein voisi kuvitella että henkilöä jolla on niinkin monta vuotta takana ei ihan noin vain päästä eksyttämään.

      Toisaalta, voimme varmaan todeta että monikaan täällä kommentoivista tuskin on uskossa, niin käsittämätöntä shaissea suolletaan, tai sitten täytyy pelätä todella paljon eksytystä. Mitä sitäkään ei pitäisi pelätä jos vaeltaa Jumalan kanssa eikä omissa ajatuksissaan.

      • Anonyymi

        Jeesus varoitti: älkää juosko heidän perässä! Keiden?

        Niiden jotka mainostavat itseään ja "voiteluaan"!
        Ikävä kyllä tämä Raja-aho on hurahtanut tulisieluoppiin, ja eksynyt sellaisiin seikkoihin, ettei hän opetuksiaan voi ottaa täydesti raittiina!

        Eksytyksen henget ovat niin kavalia, että ne saavat kynsiinsä jopa pitkän matkan pastoreitakin!
        Jos? Nämä eivät VALVO opetustaan. Jos eivät pidä Raamattua ylimpänä auktoriteettinaan!

        Mennään massan mukana.. "kenen leipää sytö, sen saarnoja saarnaat".

        Suomi24 vapaakirkko-sivulla torontolaisuuteen ja tulisieluisuuteen liittyvää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17528239/paul-raja-aho-ja-arkkisunnuntai-7-8-2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti: älkää juosko heidän perässä! Keiden?

        Niiden jotka mainostavat itseään ja "voiteluaan"!
        Ikävä kyllä tämä Raja-aho on hurahtanut tulisieluoppiin, ja eksynyt sellaisiin seikkoihin, ettei hän opetuksiaan voi ottaa täydesti raittiina!

        Eksytyksen henget ovat niin kavalia, että ne saavat kynsiinsä jopa pitkän matkan pastoreitakin!
        Jos? Nämä eivät VALVO opetustaan. Jos eivät pidä Raamattua ylimpänä auktoriteettinaan!

        Mennään massan mukana.. "kenen leipää sytö, sen saarnoja saarnaat".

        Suomi24 vapaakirkko-sivulla torontolaisuuteen ja tulisieluisuuteen liittyvää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17528239/paul-raja-aho-ja-arkkisunnuntai-7-8-2022

        Ja kuinkas me voidaan olla susta varmoja ettet ole hurahtanut johki ihme oppeihin? Tai ylipäätään kenestäkään? Vain Jumala sen yksin tietää. Ehkä onkin parempi että sen muiden tuomitsemisen sijaan keskityttäis enempi omaan vaellukseen ja hengelliseen tilaan.

        Paul sentään on ollut pastorina vuosia vaan miten on sun oma laitasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinkas me voidaan olla susta varmoja ettet ole hurahtanut johki ihme oppeihin? Tai ylipäätään kenestäkään? Vain Jumala sen yksin tietää. Ehkä onkin parempi että sen muiden tuomitsemisen sijaan keskityttäis enempi omaan vaellukseen ja hengelliseen tilaan.

        Paul sentään on ollut pastorina vuosia vaan miten on sun oma laitasi?

        Monet ovat olleet uskossa pidempään kuin Raja-aho....


        KOETTELU:
        - koetelkaa kaikki - 1 Tess 5:21,
        - koetelkaa henget, 1 Joh 4:1)

        - henkien arvostelu, profetioiden ja saarnojen arvostelu
        - tekojen arviointi

        - Jeesuksen käskyn mukainen "hedelmän tunnistaminen" ( Matt 7: 15-23)
        - jne, jne

        Eli? Jos et osaa erottaa koettelua, arviointia siitä, että TUOMITSEMINEN on ihan eri asia, niin ole hyvä ja opiskele lisää Raamatun Sanaa ja kokonaistuntemusta!

        Ne, joille on uskottu asiaksi tutkia ja koetella Raamatun sanalla kristikunnan hapatuksia, luopumusta , laittomuuksia, harhoja ja eksytyksiä, tekevät tiliä tehtävästään. Niinkuin kaikki toistekin. Kaikista tehtävistä Herran asiassa.

        Eikä kukaan "pastori" ole arvioinnin ja kritiikin yöäpuolella. Ei, kukaan pastori, tai muu pavelija saavuta tässä ajassa mitään täydellisyyttä. Eikä ketään saa tehdä pylväspyhimykseksi.

        Kaiken koettelun ja arvionnin startti on tietenkin omassa tilanteessa. Non-stop-valvomisessa.

        Raja-aho on julkinen julistaja, ja häneen voi soveltaa julkista arivointia.

        Sen sijaan on vain YKSI tuomari, ylin - jolla on auktoriteetti ja suvereeni oikeus
        Kukaan savi-ihminen, normiälyinen ja hengellinen ei KOSKAAN rupea kilpailemaan mistään "apulaistuomarin" paikasta?

        Eli? Tuomitseminen on Jumalan monopoliasia.

        Koettelu, arvostelu, tutkinta ja muu vastaava - on täysin normaali ja Raamatun mukainen asia. Tuomiovalta taas yksin kuuluu Herralle.

        Uskovien sisäissä syntiasioissa ym:ssa tulee harjoittaa tuomivaltaa, siis synteihin liittyen. Ei ihmisen tuomion tasoa, sen tekee yksin Herra. ( 1 Kor 5:12,13, 11:31-32)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinkas me voidaan olla susta varmoja ettet ole hurahtanut johki ihme oppeihin? Tai ylipäätään kenestäkään? Vain Jumala sen yksin tietää. Ehkä onkin parempi että sen muiden tuomitsemisen sijaan keskityttäis enempi omaan vaellukseen ja hengelliseen tilaan.

        Paul sentään on ollut pastorina vuosia vaan miten on sun oma laitasi?

        Kukaan ei ole sustakaan varma? Joten olet voinut hurahtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole sustakaan varma? Joten olet voinut hurahtaa?

        Ei olekaan niin. Se on elämää. Eikö olekin ikävää?


    • Anonyymi

      Raja-aho on tyypillinen "suunnan" saarnamies. Puhuu sitä mitä toivotaan?

      Sanoi tässä keväällä - 22, jollakin videolla, että "saakohan tätä sanoa"... ettei loukkaisi arvollisia vapaakirkollisia kuulijoita...

      Jumalan mies ei nöyristele ihmisten edessä. Vaan puhuu mitä Herra puhuttavaksi antaa. Mutta? Se ei käy vapaissa suunnissa, koska pitää saada se palkka. Niiltä kuulijoiltahan se kertyy...

    • Anonyymi

      Paul Raja-aholla on 25 vuotta pyörinyt sama torontolainen levy Järvenpään autotalon ajoista asti.
      Jan Cedercreuz ja "rakkauden tuli" alkaa kohdassa 2:13:15. Tätä oli torontolaisuus jo 25 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Kovin surullista on, koska tämä Paul Raja-aho koki kirkkaan uskoontulon 1974. Ja oli alkuun nöyrä ja opinhaluinen, Raamattuun tukeutuva. Sitten on alkanut jokin vinoutuma? Herra sen tietää? Ja suokoon armon, että terve ja raitis linja ja opetus voisi vielä toimia? Paulin pelastusasia kun sisälsi sellaisen ihmeen ja johdatuksen, että sellaisia ei tule vastaan useinkaan? Tässä siitä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17553377/jumalan-henki-johdattaa----keissia-paul-raja-ahon-uskoon-tulemisesta----#comment-116948864

    • Anonyymi

      Minun mielestäni oli joku viisas mies Raamattussa joka sanoi, että jos se on Jumalasta niin eiköhän se pysy. Mun mielestä sun puhe on pelkkää pelon puhetta. Jos hieman tutustuu mitä Ilmestyskirjassa tai vaikka Daniel tai Hesekiel lukee. Niin huomaa, että koko Raamattu on täynnä yliluonnollisia ihmeitä ja tapahtumia. Mitä on menee ihan vastoin maailman ajattelua

      Ja vaikuttaa siltä, että heti kun on edes vähänkin hengellistä toimintaa Suomessa, missä Jumala parantaa, puhuu henkensä kautta, näyt, merkit, unet, ilmestykset etc. Niin heti löytyy joku joka on sammuttamassa. Älä vaan mene harhaan. Se on kuin henkilö joka ei tunne Jumalaa. Jos pyydät Jumalalta hänet itse, pyydät Pyhää Henkeä, niin antaako Hän ihmiselle jotain muuta. Ihminen joka uskoo, että Jumala on olemassa ja vielä pyytää Häneltä, haluan oppia tuntemaan sinut, haluan seurata. On se kumma jos sieltä annetaan joku kundalinii tai mitä tahansa henki.

      Jumala näkee sydämen, Hän on myös hyvä Isä.

      Ja mitä on nähtävissä on henkilöitä jotka janoavat Jumalan puoleen ja haluavat seurata Jeesusta . Missä on Suomen herätys, kun moni seurakunta ovat kuolleita? Oletko itse kaduilla palvelemassa, juhlistamassa evankeliumia, rukoilemassa ihmiset puolesta?

      Nähtävissä on, että Suomessa on niin helppo olla skeptinen, kriittinen ja jopa enemmän uskonnollinen, kuin Jumalaa tunteva. Onneksi, sinä et ole tuomari tai Herra. Vaan se on Jumala. Ja se lohduttaa minua, Jeesus on Herrani ja toivottavasti Hän on myös sun Herra. Ettet vaan sodi Jumalaa vastaan.

    • Anonyymi

      Helppo on anonyymina puhua kuin päin kasvoja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe