"Lakiluonnokset ovat olleet perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehulan, kesk., mukaan valmiina kolme viikkoa, mutta reilut 600 sivua sisältävän paketin ruotsintaminen on vienyt aikaa."
http://kuntalehti.fi/kuntauutiset/sote/sote-maakuntauudistuksen-lakiluonnokset-julki/
Lakiluonnokset ovat olleet perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehulan, kesk., mukaan valmiina kolme viikkoa, mutta reilut 600 sivua sisältävän paketin ruotsintaminen on vienyt AIKAA! "
Siinä se kahteen kertaan!
Aika on todella ainoa rajallinen resurssi tavallisen ihmisen elämässä!
Ja pakkoruotsi ja ruotsin kielen asema ylipäätään onkin nimenomaan AIKAVARAS.
Sen nyt ymmärtää, että poliitikoilla dead line paukkuu aina, mutta miksi tavallisen kansalaisen pitää tuhlata kallista AIKAAnsa ruotsin kieleen?
Me aktiivit tuhlaamme omaa aikaamme, jotta miljoonien suomalaisten ei tarvitsisi uhrata elämäänsä ruotsin alttarille!
Ottakaa aikavaras kiinni ja heittäkää tyrmään!
Pakkoruotsi varastaa nimenomaan AIKAAMME!
7
154
Vastaukset
- eijaksaheimitää
-ja matematiikka vie liikaa aikaamme......
-fysiikka vie liikaa aikaamme......
-koulu vie liikaa aikaamme......
-antakaa aikaa maata sohvalla......- kesälomasuomalainen
Matematiikkaa tarvitsin, kun kävin juuri kaupassa hakemassa ruokaa.
30 %:n alennuksella oli grillimakkaraa. Laskin, että kauppias lahjoitti katteensa minulle, mutta toisaalta ei tarvinnut heittää hyvää ruokaa roskiin. win-win
Fysiikkaa tarvitsin, kun arvioin, millainen voima pitää saada vaikuttamaan, kun väännän rautakangella kiveä, ehkä pitempi vipu olisi ollut paikallaan.
Siinä kaksi esimerkkiä, miten matematiikka ja fysiikka ovat läsnä jokapäiväisessä elämässämme. Ruotsia en ole tarvinnut missään!
Mutta ruotsia olen joutunut lukemaan sen takia, että tänne umpi-Suomeen eksyy joku ruotsinkielinen vaatimaan palvelua ruotsiksi joltakin viranomaiselta, josta minulla ei ole mitään tietoa.
Silti olen joutunut uhraamaan aikaani pakkoruotsiin vuosikausia päästäkseni palvelijareserviin odottamaan palveltavaa ruotsinkielistä! - voiluupäistätouhua
kesälomasuomalainen kirjoitti:
30 %:n alennuksella oli grillimakkaraa. Laskin, että kauppias lahjoitti katteensa minulle, mutta toisaalta ei tarvinnut heittää hyvää ruokaa roskiin. win-win
Fysiikkaa tarvitsin, kun arvioin, millainen voima pitää saada vaikuttamaan, kun väännän rautakangella kiveä, ehkä pitempi vipu olisi ollut paikallaan.
Siinä kaksi esimerkkiä, miten matematiikka ja fysiikka ovat läsnä jokapäiväisessä elämässämme. Ruotsia en ole tarvinnut missään!
Mutta ruotsia olen joutunut lukemaan sen takia, että tänne umpi-Suomeen eksyy joku ruotsinkielinen vaatimaan palvelua ruotsiksi joltakin viranomaiselta, josta minulla ei ole mitään tietoa.
Silti olen joutunut uhraamaan aikaani pakkoruotsiin vuosikausia päästäkseni palvelijareserviin odottamaan palveltavaa ruotsinkielistä!Kun hemmo ei ole tarvinnut ruotsia, ei sitä sitten tarvitse kukaan muukaan...pistämätön logiikka....
kesälomasuomalainen kirjoitti:
Silti olen joutunut uhraamaan aikaani pakkoruotsiin vuosikausia päästäkseni palvelijareserviin odottamaan palveltavaa ruotsinkielistä!Ei taida kyllä olla kaupankaan katteista mitään hajua. -30 % ja kauppias nauraa koko matkan pankkiin.
Ottaen huomioon, että yksikielisesti suomenkielinen Suomi elää tuilla, kaikki tulisi tehdä ruotsiksi, minkä jälkeen tarpeellinen käännetään laiskoille ja asennevammaisille tukipossuille tarvittaessa ugriksi. Voisivat toki olla hereillä ruotsintunneilla ja säästää ahkerien aikaa ja varoja, mutta sellainen ei juolla fennon mieleen edes vahingossa. Pjällysmiesmentaliteettia nääs.
- MukkiTiimiksi
Mikä on tikki muumiksi? Entäpä 12 tikkiä?
MukkiTiimiksi kirjoitti:
Mikä on tikki muumiksi? Entäpä 12 tikkiä?
Vaikea sanoa, mutta mitä "Rehula" on ihmisten kielellä? Foderbod?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60834
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111783- 46660
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla221624- 44559
- 55546
- 76533
- 22516
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k83495Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37490