Haaste MAT:n vastustajille

12121212

Jälleen kerran MAT kyseenalaistetaan, kaikki ilmeisesti tuntevat poikkeuksia tai ovat itse poikkeuksia. Kaikki pitävät erilaisista, eikä ole tasoja.

No, minäpä yritän listata _universaalit_ tasoa lisäävät ominaisuudet miesten osalta. Ei siis ole väliä oletko liikemies, erämies, rockmies tai juppihippipunkkari, nämä ratkaisevat:

1. Ulkonäkö. Plussaa:
- pituus
- fyysinen koko
- leveät hartiat
- jykevä leuka
- vahvat piirteet
- symmetrisyys
- kasvojen muoto joka viittaa pituuteen
Kokonaisuus ratkaisee. Geneettiset ominaisuudet hankittuja tärkeämpiä.

2. Status. Sisältää:
- koulutus, ammatti, tulot. Rahan lisäksi cool ammatti kuten taiteilija lisää statusta
- asema omassa viiteryhmässä (työ, harrastus, kerho, baari, jne), "johtaja" vai "seuraaja"..."kertoja" vai "kuuntelija"?
Eli yhteiskunnallinen tai sosiaalinen status.

3. Statukseen viittaavat kyvyt
- sosiaaliset taidot
- itsevarmuus
- määrätietoisuus
- intohimo potentiaalisesti statukseen johtavaa asiaa kohtaan
Nyrkkisääntönä kaikki se millä pärjää liike-elämässä.

4. Pelimiestaidot
- riittävä panokokemus
- rentous naisseurassa
- taidot flirttailusta käsivarsikosketteluun
- aloitteellisuus, rohkeus
Taidot joilla saadaan nainen baarista.

Nyt seuraa haaste. Miettikää tuntemanne _miesten mielestä_ kaunis JA seksikäs nainen jonka valitsema mies ei ole vahva yhdelläkään näistä osa-alueista. ts. matalatasoinen mies.

Go.

56

594

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksnaaras

Tuon listan perusteella matalatasoinen mies muistuttaa lähinnä jotain mikä asustelee kiven alla. Ei kai yksikään mies voi olla jokaisessa kategoriassa floppi.

• Miksi mies ei voisi olla esimerkiksi ruma ja sosiaalisesti epävarma siivooja? Mikä on se mekanismi, joka mielestäsi tasapainottaa noita osa-alueita?

• 12121212

Ei puhuttu mitään flopista, vaan miehestä joka ei ole erityisen vahva yhdelläkään osa-alueella. Suomi on täynnä kuvaukseen sopivia miehiä, ja yhtä lailla tavallisia naisia jotka eivät ole erityisen vahvoja yhdelläkään naisten osa-alueella.

Kiitos että myönsit noiden asioiden määrittävän tason. Siis akselin ulkonäkö, raha, status. Listassahan ei mainittu luotettavuutta, älykkyyttä, huomaavaisuutta, huumorintajua, jne.

• yksnaaras
        HC-ätmel kirjoitti:

Miksi mies ei voisi olla esimerkiksi ruma ja sosiaalisesti epävarma siivooja? Mikä on se mekanismi, joka mielestäsi tasapainottaa noita osa-alueita?

Siis voi olla ruma, sosiaalisesti epävarma siivooja, mutta sillä siivoojalla voi olla esim. huikea huumorintaju, mikä muuttaa tilannetta ehkä jopa ratkaisevasti. Ihminen ei useinkaan ole vain sitä miltä ns. paperilla näyttää.

• 12121212
        yksnaaras kirjoitti:

Siis voi olla ruma, sosiaalisesti epävarma siivooja, mutta sillä siivoojalla voi olla esim. huikea huumorintaju, mikä muuttaa tilannetta ehkä jopa ratkaisevasti. Ihminen ei useinkaan ole vain sitä miltä ns. paperilla näyttää.

Listassa ei mainittu huumorintajua. Myönnät siis epäsuorasti ettei huumorintajulla ole riittävästi arvoa ilman sosiaalista statusta porukan tarinankertojana tms.

• yksnaaras
        12121212 kirjoitti:

Listassa ei mainittu huumorintajua. Myönnät siis epäsuorasti ettei huumorintajulla ole riittävästi arvoa ilman sosiaalista statusta porukan tarinankertojana tms.

Ei minua kiinnosta listan varsinainen jako, senhän jokainen voi tehdä mielensä mukaan vaikka millaisia otsikoita ja sisältöjä luoden. Lähinnä ajattelen, että harva ihminen on niin mitätön, etteikö löytyisi jotain, mikä muuttaa tilanteen muuksi kuin miltä listan kautta arvioiden vaikuttaisi.

• 12121212 kirjoitti:

Mulla on ehkä vahvat piirteet ja jonkinlainen itsevarmuus, muttei juuri muuta. En silti usko että mun odotetaan jossain kiven alla lymyävän.

Jonkinlainen huumorintaju on jokaisella ja jokaisella todellakin omansa. Aika rajallinen on joukko ihmisiä, joiden huumorintajusta oikeastaan osaa sanoa yhtään mitään. Ei kai minkäänlainen huumorintaju pelkästään herätä kiinnostusta.

• 12121212
        yksnaaras kirjoitti:

Ei minua kiinnosta listan varsinainen jako, senhän jokainen voi tehdä mielensä mukaan vaikka millaisia otsikoita ja sisältöjä luoden. Lähinnä ajattelen, että harva ihminen on niin mitätön, etteikö löytyisi jotain, mikä muuttaa tilanteen muuksi kuin miltä listan kautta arvioiden vaikuttaisi.

Taas yksi palstatotuus tuli vahvistetuksi.

Miehessä ratkaisee koko, niin miehen kuin saavutusten (lue: status).

Jos mies on "mitätön", vaikka olisi kuinka hyvä/luotettava/kiltti/hauskakin, on hän arvoton.

• yksnaaras
        12121212 kirjoitti:

Taas yksi palstatotuus tuli vahvistetuksi.

Miehessä ratkaisee koko, niin miehen kuin saavutusten (lue: status).

Jos mies on "mitätön", vaikka olisi kuinka hyvä/luotettava/kiltti/hauskakin, on hän arvoton.

Kuka sanoi ketään arvottomaksi? Juurihan kirjoitin, että ei tuollaisia alemman tason miehiä edes ole, jotka olisivat mitättömiä kaikessa. Jos laadit listan, ihminen voi vaikuttaa mitättömältä sen listan mukaan, mutta todellisuudessa hänestä kyllä löytyy jotain mikä muuttaa tuollaisen listan antaman muka mitättömän kuvan joksikin ihan muuksi. Listat ovat loukkaus ihmisen moniulotteisuutta kohtaan.

• Neitsytsetä

Entä jos käännetään asia nurin niskoin?

Entäs jos nainen ei ole niin sanottua missityyppiä, on vaatimattomassa ammatissa, sosiaalisissa tilanteissa ujo eikä osaa tai edes halua vietellä miehiä.

Onko tällainen nainen "mitätön"?

Minusta ei ole.

Miksi vastaava mies sitten on mitätön? ;)

• 12121212
        yksnaaras kirjoitti:

Kuka sanoi ketään arvottomaksi? Juurihan kirjoitin, että ei tuollaisia alemman tason miehiä edes ole, jotka olisivat mitättömiä kaikessa. Jos laadit listan, ihminen voi vaikuttaa mitättömältä sen listan mukaan, mutta todellisuudessa hänestä kyllä löytyy jotain mikä muuttaa tuollaisen listan antaman muka mitättömän kuvan joksikin ihan muuksi. Listat ovat loukkaus ihmisen moniulotteisuutta kohtaan.

No jospa kertoisit mitä se "jotain" voisi olla?

• anti-121212
        Neitsytsetä kirjoitti:

Entäs jos nainen ei ole niin sanottua missityyppiä, on vaatimattomassa ammatissa, sosiaalisissa tilanteissa ujo eikä osaa tai edes halua vietellä miehiä.

Minusta ei ole.

Koska jännäjyystäri sanoo niin.

• yksnaaras
        Neitsytsetä kirjoitti:

Minusta ei ole.

Sanopa se. Miksi täällä kailotetaan tiettyjen piirteiden perään ja on jotenkin kiveen hakattu, että tietyt piirteet miehessä ovat positiivisia ja tietyt negatiivisia. Itse pidän montaa positiivisena pidettyä piirrettä negatiivisena ja päinvastoin.

• yksnaaras kirjoitti:

Miksi sinä luulet, ettei voisi olla ihmistä, joka on mitätön kaikessa? Toistan kysymyksen: mikä mekanismi noita tasapainottaisi? Lisäksi jotkut jutut ovat pariutumisen kannalta pahempia kuin toiset. Esimerkiksi epävarmuus ja syrjäänvetäytyvyys tekee paljon pahempaa tuhoa kuin mitäänsanomaton ulkonäkö. Siis miehellä.

Noissa listoissahan juuri käsitellään ihmistä moniulotteisesti eli monelta kantilta: ulkonäköä, sosiaalista asemaa, persoonallisuutta...

• Neitsytsetä

Minusta tuntuu että tästä seuraa erimielisyyksiä :D Mutta kysymys, niin provosoiva kuin se onkin, ei ole huono.

Voisin kuvitella vaikka lyhyen ja ei millään tapaa komean, ujon ja epävarman, täyskokemattoman, vaatimattomasti elävän hoitolaitoksen siivoojan...

...joka kuitenkin on älykäs, huumorintajuinen, välittävä ja lämmin ihminen joka harrastaa intohimoisesti jotain millä ei koskaan tule saamaan rahaa tai mainetta.

Ja, jolla sattuu olemaan missin näköinen vaimo joka saisi 12121212:n listan mukaisia "ytmimiehiä", mutta valitsi miehen jonka kanssa on hyvä olla pienessä kaksiossa jonka lähihoitajana työskentelevä nainen yhdessä rakkaan miehensä kanssa on hankkinut.

;)

En oikein haluaisi uskoa "tasoteoriaan", mutta jos maailmaa vähän katselee...niin haasteellista se on uskotella itselleen että kaikki olisi puhdasta sattumaa :)

• 4plus16

ExPUA ei täytä yhtäkään listattua kriteeriä joten ei mikään ihme että hän on vielä 58-vuotiaana ätmi sekä neitsytsetä.

• Ex----------PUA

Minkä ikäinen olet ja mites moni mies sinua onkaan jo käytellyt? ;)

• 5plus13
        Ex----------PUA kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja mites moni mies sinua onkaan jo käytellyt? ;)

Miltä tuntuu olla 58-vuotias neitsytsetä? :)

• Ex----------PUA
        5plus13 kirjoitti:

Miltä tuntuu olla 58-vuotias neitsytsetä? :)

Minkä ikäinen olet ja mites moni mies sinua onkaan jo käytellyt?:D

PS. Matkiminen on suurinta ihailua, vaikka se kurpparaivosta kertookin. ;D

• plusmiinusplus

Tämä oli itse asiassa aika mielenkiintoinen juttu. Olen aina ajatellut, että en pidä sellaisista miehistä, joita pidetään yleisesti tasokkaina. Mutta katsotaas nyt sitten, miten on oman miesystävän kohdalla:

1. Ulkonäkö. Plussaa:
      - pituus -ei erityisen pitkä
      - fyysinen koko -roteva
      - leveät hartiat -erittäin
      - jykevä leuka -melko jykevä
      - vahvat piirteet -kyllä
      - symmetrisyys -joo, suht symmetriset piirteet
      - kasvojen muoto joka viittaa pituuteen - (???)

2. Status. Sisältää:
      - koulutus, ammatti, tulot. Rahan lisäksi cool ammatti kuten taiteilija lisää statusta - joo, cool ammatti, mutta ei paljon rahaa
      - asema omassa viiteryhmässä (työ, harrastus, kerho, baari, jne), "johtaja" vai "seuraaja"..."kertoja" vai "kuuntelija"? - selkeästi sekä johtaja että kuuntelija

3. Statukseen viittaavat kyvyt
      - sosiaaliset taidot -erinomaiset
      - itsevarmuus - kyllä
      - määrätietoisuus -kyllä
      - intohimo potentiaalisesti statukseen johtavaa asiaa kohtaan -kyllä

4. Pelimiestaidot
      - riittävä panokokemus -on ollut paljon naisia
      - rentous naisseurassa -kyllä
      - taidot flirttailusta käsivarsikosketteluun -kyllä
      - aloitteellisuus, rohkeus -kyllä

Eli minulla on sitten ilmeisesti tasokkaampi mies kuin tiesinkään. Kerros nyt vielä millainen minun tulisi naisena olla, jotta olisin samantasoinen. Vai olenko minä kenties hirveän hypergaminen? Eli tekisitkö vastaavan listan naisista?

• 12121212

"- kasvojen muoto joka viittaa pituuteen - (???)"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3851990/

"Eli minulla on sitten ilmeisesti tasokkaampi mies kuin tiesinkään. Kerros nyt vielä millainen minun tulisi naisena olla, jotta olisin samantasoinen. Vai olenko minä kenties hirveän hypergaminen? Eli tekisitkö vastaavan listan naisista?"

Tuon kaavamaisempaa miesvalintaa on vaikeaa kuvitella, miehesi on kuin palstakliseet yhdessä paketissa :D Tässä oikein hyvä tasotesti molemmille sukupuolille:

https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-men/
        https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-women/

• 12121212

Ps. kiitos rehellisestä vastauksesta. Olen iloinen että huomasit olleesi väärässä; suurin osa naisista kuvittelee omaavansa ihan oman miesmaun, vaikka todellisuudessa heidän makunsa on sama kuin muillakin.

Ajatusprosessi on seuraava:
        1. kuvittele mielessäsi kiiltokuvamainen pelimiehen stereotypia ja rikas öykkäri
        2. ajattele olevasi erityinen koska et pidä tällaisista miehistä

• plusmiinusplus
        12121212 kirjoitti:

"- kasvojen muoto joka viittaa pituuteen - (???)"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3851990/

"Eli minulla on sitten ilmeisesti tasokkaampi mies kuin tiesinkään. Kerros nyt vielä millainen minun tulisi naisena olla, jotta olisin samantasoinen. Vai olenko minä kenties hirveän hypergaminen? Eli tekisitkö vastaavan listan naisista?"

Tuon kaavamaisempaa miesvalintaa on vaikeaa kuvitella, miehesi on kuin palstakliseet yhdessä paketissa :D Tässä oikein hyvä tasotesti molemmille sukupuolille:

https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-men/
        https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-women/

Kiitokset linkeistä. :)

En nyt oikein jaksanut tuota ekaa artikkelia lukea, kun ei aihe niin kovasti kiinnosta. Mutta sen tärkein pointti taisi olla, että pitkänomaiset kasvot antavat vaikutelman koko kehon pituudesta, ja että pituus yhdistetään johtajuuteen ja kykyyn johtaa?

Nuo testit olivat kyllä hieman hoopoja, täytyy sanoa. Mutta mitä nyt summittaisesti arvioin, niin mieheni saisi kyllä korkeammat pisteet kuin minä. Itsellekin tippui kyllä plussia ihan kivasti pitkin matkaa, mutta pelkästään ikäni ja painoni antoivat sen verran miinuksia, ettei mitään toivoa päästä todella hyville pisteille. :D

Mutta tässä tullaankin sitten niihin henkilökohtaisiin mieltymyksiin, mitä tuollaiset yleistävät testit ja teoriat eivät ota huomioon. Nimittäin mieheni pitää hieman pyöreämmistä naisista ja sanoo rakastavansa vartaloani, koska se on niin ”ihanan pehmeä ja naisellinen”. Ja mitä ikään tulee, niin olen miestäni kuitenkin toistakymmentä vuotta nuorempi, joten tuskin hän ajattelee minua itselleen liian vanhaksi. Lisäksi korkea(hko) äo:ni on miehelle plussa.

Ja kuitenkin ne tärkeimmät meitä yhdistävät jutut eivät tule ilmi tällaisissa testeissä ja teorioissa. Eli ne kliseiset samat kiinnostuksenkohteet, samanlaiset arvot ja elämänkatsomus sekä samanlainen huumorintaju. Plus sitten kasapäin luonteenpiirteitä, joista tykkäämme ja joita arvostamme toisissamme.

Mutta ilmeisesti minun tapaukseni sitten kuitenkin vahvistaa sekä MAT-teoriaa että näkemystä naisten hypergamiasta. Onnittelut yksille ja pahoittelut toisille. :D

• 12121212
        plusmiinusplus kirjoitti:

Kiitokset linkeistä. :)

En nyt oikein jaksanut tuota ekaa artikkelia lukea, kun ei aihe niin kovasti kiinnosta. Mutta sen tärkein pointti taisi olla, että pitkänomaiset kasvot antavat vaikutelman koko kehon pituudesta, ja että pituus yhdistetään johtajuuteen ja kykyyn johtaa?

Nuo testit olivat kyllä hieman hoopoja, täytyy sanoa. Mutta mitä nyt summittaisesti arvioin, niin mieheni saisi kyllä korkeammat pisteet kuin minä. Itsellekin tippui kyllä plussia ihan kivasti pitkin matkaa, mutta pelkästään ikäni ja painoni antoivat sen verran miinuksia, ettei mitään toivoa päästä todella hyville pisteille. :D

Mutta tässä tullaankin sitten niihin henkilökohtaisiin mieltymyksiin, mitä tuollaiset yleistävät testit ja teoriat eivät ota huomioon. Nimittäin mieheni pitää hieman pyöreämmistä naisista ja sanoo rakastavansa vartaloani, koska se on niin ”ihanan pehmeä ja naisellinen”. Ja mitä ikään tulee, niin olen miestäni kuitenkin toistakymmentä vuotta nuorempi, joten tuskin hän ajattelee minua itselleen liian vanhaksi. Lisäksi korkea(hko) äo:ni on miehelle plussa.

Ja kuitenkin ne tärkeimmät meitä yhdistävät jutut eivät tule ilmi tällaisissa testeissä ja teorioissa. Eli ne kliseiset samat kiinnostuksenkohteet, samanlaiset arvot ja elämänkatsomus sekä samanlainen huumorintaju. Plus sitten kasapäin luonteenpiirteitä, joista tykkäämme ja joita arvostamme toisissamme.

Mutta ilmeisesti minun tapaukseni sitten kuitenkin vahvistaa sekä MAT-teoriaa että näkemystä naisten hypergamiasta. Onnittelut yksille ja pahoittelut toisille. :D

Toisaalta saatoit olla nuori tai nuorehko silloin kun pariuduitte? Ja tokihan ikäero tasoittaa puntteja melkoisesti.

Sen lisäksi miehillä erilaisia mieltymyksiä on enemmän, joku pitää muodokkaista ja toinen laihahkoista. Jos vartalosi on tiimalasimainen, ei muutama ylimääräinen kilo välttämättä haittaa.

Naiset puolestaan haluavat saman miehen hieman erilaisessa paketissa, kuten sinunkin vastauksesi osoittivat. Mikään ei ole muuttunut sitten kivikauden: vahvat geenit, korkea status ja statusmiehen käytös sytyttävät naisen joka haluaa katsoa vahvempaa ja parempaa miestään ylöspäin.

• 12121212

Luulen muuten että naiset, vaikka kieltävätkin noudattavansa teoriaa, ovat salaa ylpeitä havaitessaan "voittaneensa" MAT:n mittareilla tasokkaan uroksen ;)

Tämähän on pelimiesteoriankin kulmakivi, naisen on tunnettava voittaneensa. Siksi pelit ja leikit.

• plusmiinusplus
        12121212 kirjoitti:

Toisaalta saatoit olla nuori tai nuorehko silloin kun pariuduitte? Ja tokihan ikäero tasoittaa puntteja melkoisesti.

Sen lisäksi miehillä erilaisia mieltymyksiä on enemmän, joku pitää muodokkaista ja toinen laihahkoista. Jos vartalosi on tiimalasimainen, ei muutama ylimääräinen kilo välttämättä haittaa.

Naiset puolestaan haluavat saman miehen hieman erilaisessa paketissa, kuten sinunkin vastauksesi osoittivat. Mikään ei ole muuttunut sitten kivikauden: vahvat geenit, korkea status ja statusmiehen käytös sytyttävät naisen joka haluaa katsoa vahvempaa ja parempaa miestään ylöspäin.

En kovin nuori, tämä on ihan aikuisiällä solmittu suhde.

Kyllä se tiimalasimainen on, ja ne ylimääräiset kilot ovat kyllä löytäneet tiensä ihan passeleihin paikkoihin. :D Varmaan juuri siksi mies tykkää.

Olen sanonut usein, että haluan katsoa miestäni ylöspäin, ja minulle se tarkoittaa yksinkertaisesti ja perinteisesti sitä, että mies on mies ja nainen on nainen. Silti suhde voi käytännössä olla – ja sen pitääkin olla – täysin tasavertainen.

• plusmiinusplus
        12121212 kirjoitti:

Luulen muuten että naiset, vaikka kieltävätkin noudattavansa teoriaa, ovat salaa ylpeitä havaitessaan "voittaneensa" MAT:n mittareilla tasokkaan uroksen ;)

Tämähän on pelimiesteoriankin kulmakivi, naisen on tunnettava voittaneensa. Siksi pelit ja leikit.

Luultavasti ovat. :)

Ainakaan itse en kyllä pelaa tai leiki, kun ihmissuhteista on kyse. Olen ehkä toisinaan ollut liiankin mutkaton ja avoin. Ja toisaalta liian "vakava", kun mitkään puolivillaiset säädöt eivät ole koskaan oikein innostaneet.

• 12121212

En kovin nuori, tämä on ihan aikuisiällä solmittu suhde.

Kyllä se tiimalasimainen on, ja ne ylimääräiset kilot ovat kyllä löytäneet tiensä ihan passeleihin paikkoihin. :D Varmaan juuri siksi mies tykkää.

Olen sanonut usein, että haluan katsoa miestäni ylöspäin, ja minulle se tarkoittaa yksinkertaisesti ja perinteisesti sitä, että mies on mies ja nainen on nainen. Silti suhde voi käytännössä olla – ja sen pitääkin olla – täysin tasavertainen.

Tiesin tuon kyllä. Eikö olekin hassua että miehesi kuvauksen perusteella osasin arvata vartalotyyppisi? ;)

MAT:n mukaan mennään. Miehisiä ominaisuuksia ovat komeuden ja geenien lisäksi status, kyvykkyys, neuvokkuus, rohkeus, jne. Sinä tuot puolestasi pöytään naisen kovimmat valtit eli nuoruuden ja kauneuden.

Korrelaatio on selvä. Mitä seksikkäämpi/hedelmällisempi nainen, sitä todennäköisemmin hänen miehellään on leveät hartiat ja jykevä leuka, ja hän haluaa "miehen olevan mies". Naiset joilla ei ole tiimalasivartaloa, todennäköisemmin hyväksyvät tasa-arvoisemman suhteen eli vähemmän MAT:n mukaista miehekkyyttä.

Kyse on vaihtokaupasta, kuin pörssissä. Ne tunteet ja kemiat tapahtuvat sen jälkeen kun tasot kohtaavat.

• 12121212

Luultavasti ovat. :)

Ainakaan itse en kyllä pelaa tai leiki, kun ihmissuhteista on kyse. Olen ehkä toisinaan ollut liiankin mutkaton ja avoin. Ja toisaalta liian "vakava", kun mitkään puolivillaiset säädöt eivät ole koskaan oikein innostaneet.

Mutta miehesi osaa pelata peliä, onhan hänellä ollut paljon naisia. Ja tavatessanne hän luultavasti pelasikin, vaikket välttämättä tajunnut sitä.

Naisen ei tarvitse osata pelata. Kuten jo sanoin, tason määrittävät lähes täysin nuoruus ja kauneus.

• plusmiinusplus
        12121212 kirjoitti:

Mutta miehesi osaa pelata peliä, onhan hänellä ollut paljon naisia. Ja tavatessanne hän luultavasti pelasikin, vaikket välttämättä tajunnut sitä.

Naisen ei tarvitse osata pelata. Kuten jo sanoin, tason määrittävät lähes täysin nuoruus ja kauneus.

Ei sen itse asiassa tarvitse pelata. :)

Sillä on niin karismaattinen olemus, että se riittää. Voimakas, miehekäs, intensiivinen ja rauhallinen. Lisäksi esim. matala ääni ja varma, rauhallinen tapa puhua. Vetoaa moniin naisiin.

Mutta sen lisäksi siinä on myös herkempi, pehmeämpi ja vastaanottavaisempi puoli. Tuskin toimisi luovalla, taiteellisella alalla, ellei olisi. Mieheni on varmaan paras kuuntelija, jonka olen koskaan tuntenut, ja ymmärtää naisen sielunelämää paljon keskivertomiestä paremmin. Joten sen ei tarvitse tällaisia juttujakaan feikata.

Ei sen ole koskaan tarvinnut yrittää mitään saadakseen naisia, ollut vain oma itsensä. Joskus on naisia pyörinyt ympärillä melkeinpä vaivaksi asti.

Mutta joo, nyt tämä kehuminen saa riittää. Hyviä öitä. :)

• 12121212

Ei sen itse asiassa tarvitse pelata. :)

Sillä on niin karismaattinen olemus, että se riittää. Voimakas, miehekäs, intensiivinen ja rauhallinen. Lisäksi esim. matala ääni ja varma, rauhallinen tapa puhua. Vetoaa moniin naisiin.

Mutta sen lisäksi siinä on myös herkempi, pehmeämpi ja vastaanottavaisempi puoli. Tuskin toimisi luovalla, taiteellisella alalla, ellei olisi. Mieheni on varmaan paras kuuntelija, jonka olen koskaan tuntenut, ja ymmärtää naisen sielunelämää paljon keskivertomiestä paremmin. Joten sen ei tarvitse tällaisia juttujakaan feikata.

Ei sen ole koskaan tarvinnut yrittää mitään saadakseen naisia, ollut vain oma itsensä. Joskus on naisia pyörinyt ympärillä melkeinpä vaivaksi asti.

Mutta joo, nyt tämä kehuminen saa riittää. Hyviä öitä. :)

Matala ääni on yksi osa tasoa, verrattavissa leveisiin hartioihin ja jykevään leukaan.

Sehän viittaa korkeaan testosteronitasoon nuoruudessa ja pituuteen koska pitkillä miehillä on yleensä pidemmät äänihuulet.

Olet naiseksi harvinaisen rehellinen myöntäessäsi että miehen attraktiivisuuden ratkaisevat pitkälti samat luonteeltaan pinnalliset tekijät kuin kivikaudellakin. Kiitos siitä, kanssasi on mukavaa keskustella.

• 12121212

...ai niin, ja tietysti matala ääni viittaa auktoriteettiin ja johtajaominaisuuksiin eli korkeaan statukseen.

Varma tapa puhua taas on merkki miehen kyvystä kestää sosiaalista painetta, mikä on myös alfan/johtajan piirre.

• plusmiinusplus
        12121212 kirjoitti:

...ai niin, ja tietysti matala ääni viittaa auktoriteettiin ja johtajaominaisuuksiin eli korkeaan statukseen.

Varma tapa puhua taas on merkki miehen kyvystä kestää sosiaalista painetta, mikä on myös alfan/johtajan piirre.

Täytyy nyt kutenkin sanoa, että ne asiat, joihin oikein toden teolla miehessäni ihastuin ja rakastuin, ovat kyllä niitä syvällisempiä juttuja. Enkä olisi tässä suhteessa, jos jokin miehen arvomaailmassa tai luonteessa tökkisi pahasti. En vaikka se ulkoinen olemus ja karisma olisi millainen tahansa.

Ensimmäinen asia, johon hänessä ihastuin, oli ääni. Tutustuimme nimittäin puhelimitse. Jutut joihin seuraavaksi tykästyin, liittyivätkin sitten hänen luonteenpiirteisiinsä, tapaansa ajatella, kohdella muita ihmisiä, hahmottaa maailmaa, kiinnostuksen kohteisiin ja niihin liittyviin ihaniin keskusteluihin…Sitten oli joitain hauskoja, vähän eksentrisiäkin juttuja, joista viehätyin.

Mies piti myös minua niin mielenkiintoisena persoonana, että halusi ehdottomasti tavata. Kun sitten treffasimme, ja molemmat pidimme myös toistemme ulkonäöstä, niin homma oli harvinaisen selvä. Luonnollisesti, jos toisen ulkonäkö ei olisi lainkaan viehättänyt, emme nyt olisi tässä. Olisimme vain ystäviä.

Olen tietysti onnellinen ja kiitollinen, että olen saanut ns. koko paketin. Mutta ei se attraktiivisuus todellakaan pelkkää pintaa ole, emmekä me täysin kivikautisiin malleihin ole jämähtäneet - vaikka primitiiviset vaistot meitä osittain vielä ohjaavatkin. :)

Kiitos keskustelusta ja hyvää kesän jatkoa sinulle. :)

• mahdoton.kysely

Typerä haaste, koska ei tuohon ole edes mahdollista vastata. Kaikki yleisesti tunnetut henkilöt on heti määritelty pois vaihtoehdoista, koska julkisuuden takia heillä on vähintään statusta. Jäljelle jää siis vain omat tutut. Työkavereissa on kauniita naisia, mutta en tiedä, millaisia heidän miehensä ovat, ja toisaalta tuon listan mukaan matalatasoisia miehiä, mutta en tiedä, millaisia heidän naisensa ovat.

Nyt seuraa vastahaaste. Mistä ihmeestä meidän on tarkoitus repiä vastauksia alkuperäiseen haasteeseen?

• raki

Sisko näyttää nuorelta Bardotilta. Mies on ruma, lyhyt, kouluttamaton, köyhä eikä myöskään älykäs tai hauska. Hänen suurin avunsa taitaa olla se palvonta mitä hän osoittaa kaunista naistaan kohtaan.

• joo_ujo

Miehellä ujous vaikuttaa heikentävästi useisiin kohtiin:
      2. Status: kuuntelija
      3. Statukseen viittaavat kyvyt: ujo jää muiden jalkoihin
      4. Pelimiestaidot: ei ole

Vaikka olen hyvin palkatussa ammatissa, ujo luonne on johtanut siihen että naiskokemuksia ei juurikaan ole eikä naiset ota itse kontaktia. Siis selkeästi hyvin alhaisella seksuaalisella tasolla, vaikka ulkonäöllisesti suhteellisen normaali.

En silti ole kaikessa huono, mutta verrattuna muihin miehiin kuitenkin riittävän näkymätön ja siten jään ilman naisia.

• tarralenkkari161

Pointti kyseenalaistuksessa ei ole väittää, ettei olisi suosittuja ja epäsuosittuja ihmisiä tai ominaisuuksia. Kyseenalaistuksen kohde ovat ne johtopäätelmänne joihin tuosta loikkaatte, kuten seksistiset yleistyksenne ja naurettavat liioittelunne.

Tunnen lyhyitä miehiä onnellisessa parisuhteessa, tunnen köyhiä miehiä onnellisessa parisuhteessa, tunnen sosiaalisesti kömpelöitä miehiä onnellisessa parisuhteessa....
      Tunnenpa jopa lyhyen, köyhän ja sosiaalisesti kömpelön miehen, joka on onnellisesti naimisissa.

Se että on olemassa ominaisuuksia, jotka ovat yleisesti ottaen hyödyksi pariutumisessa, ei tarkoita, että kaikki naiset/miehet/muut arvostaisivat samoja ominaisuuksia.

• Ex----------PUA

Mutta silti 46% alemman sosiaaliluokan miehistä on sinkkuja, ja vain 2% ylemmän sosiaaliluokan.

Siinä ei paljoa yksittäisen naisen solipsistinen "jos sitä ei ole lähipiirissä, sitä ei tapahdu"-logiikka auta!

• tarralenkkari161

Toistelet tuota muttet ole tuottanut mitään lähteitä väitteillesi...
        En oikeastaan tunne muita kuin ryysyköyhälistöä ja työväenluokkaa. Väitteesi näyttää siltä näkökantilta katseltuna järjettömältä.

Mutta en ole väittänyt etteikö varallisuus voisi olla pariutumista edesauttava ominaisuus, ainoastaan etteivät kaikki arvosta samoja ominaisuuksia.

A. Varakkuus on miehillä pariutumista edesauttava ominaisuus
        Siitä seuraa Ex-pullan mielestä automaationa: B. Kaikki naiset ovat golddiggereitä
        Tätä me muut kutsumme loikkaamiseksi järjettömiin johtopäätelmiin (Hihhulien lemppari strategia muuten).

• Ex----------PUA
        tarralenkkari161 kirjoitti:

Toistelet tuota muttet ole tuottanut mitään lähteitä väitteillesi...
        En oikeastaan tunne muita kuin ryysyköyhälistöä ja työväenluokkaa. Väitteesi näyttää siltä näkökantilta katseltuna järjettömältä.

Mutta en ole väittänyt etteikö varallisuus voisi olla pariutumista edesauttava ominaisuus, ainoastaan etteivät kaikki arvosta samoja ominaisuuksia.

A. Varakkuus on miehillä pariutumista edesauttava ominaisuus
        Siitä seuraa Ex-pullan mielestä automaationa: B. Kaikki naiset ovat golddiggereitä
        Tätä me muut kutsumme loikkaamiseksi järjettömiin johtopäätelmiin (Hihhulien lemppari strategia muuten).

Tuohan nyt on fakta jonka jokainen tietää. :D

Paitsi sinä olet paljastunut patologiseksi valehtelijaksi, joka olet valmis inttämään ja valehtelemaan vaikka todiste olisi edessäsi.

Esim. tämän varmasti olet nähnyt, mutta eipä ole paljoa estänyt jatkamasta täysin tietoista valehtelemista: http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2014/art_2014-02-26_006_002.gif

"A. Varakkuus on miehillä pariutumista edesauttava ominaisuus
        Tätä me muut kutsumme loikkaamiseksi järjettömiin johtopäätelmiin (Hihhulien lemppari strategia muuten)."

Niin, kun taas teidän tyhmien ja rumien kurppien tapa tuntea itsenne arvokkaaksi on kutsua itseään feministeiksi, ja elää valheessa.

Ja kun joku tulee puhkaisemaan kuplanne, te teette henkilöhyökkäyksen tai muuten osoitatte kognitiivisen dissonanssin merkkejä. SInä nyt hyvänä esimerkkinä tuosta stereotyyppisen tyhmän femakon huoran käyösestä, joka esiim. myönsit olevasi ihan kuten kaikki muut ämmät, kun myösit valitsemasi miehen ulkonän perusteella.

Esim. tuo esimerkki osoittaa minkälainen idoootti olet, jos varakkuus on pariutumista edesauttava ominaisuus miehillä, niin totta kai se tekee kaikista naisista lähtökohtaisesti golddiggreita, kunnes toisin todistetaan- kuitenkin jos puhumme 90-99% naisia, niin olisi mieletöntä puhua pooikkeuksista sääntöinä.

Se, että valitset kutsua jonkun ilmiön todistetta yksittäistapaukseksi, tekee se sinusta puhuvan ja lävelevän, streotyyppisen femakon, tai ihan vain vitsin.

• tarralenkkari161

Lähteesi unohtuivat jälleen kerran.

Yritä ihmeessä perustella loogisesti millä tavoin se tarkoittaisi, että kaikki naiset ovat golddiggereitä. Se on virhepäätelmä. Enimmilläänkin voisit sanoa, että naiset ovat keskimääräisesti golddiggereitä ja sekään väite ei ota huomioon muita tekijöitä (kuten esim. kotivanhemmuutta). Golddiggeri on muuten henkilö, joka nai rahasta. Ihminen, jolle varakkuus on plussa, ei välttämättä ole vielä golddiggeri. Puhumattakaan ihmisestä, joka on parisuhteessa itseään varakkaamman kanssa. Se ei automaattisesti tarkoita, että puoliso olisi valittu varakkuuden perusteella.
        Mutta vaikka suurin osa naisista olisi golddiggereitä....arvaa mitä? Se ei tarkoita, että kaikki naiset olisivat samalla tavoin motivoituneita.

Sama pätee miehiin. Tarkoittaako se, että suurin osa miehistäkin on pinnallisia, että kaikki ovat?

Vingut koska ajattelet, että kehtaan valita puolisoni samoilla pinnallisilla perusteilla, kuin sinä omasi? En muuten ole valinnut ulkonäön perusteella koskaan :D

Ainoa henkilöhyökkääjä täällä olet sinä.

• Ex----------PUA
        tarralenkkari161 kirjoitti:

Lähteesi unohtuivat jälleen kerran.

Yritä ihmeessä perustella loogisesti millä tavoin se tarkoittaisi, että kaikki naiset ovat golddiggereitä. Se on virhepäätelmä. Enimmilläänkin voisit sanoa, että naiset ovat keskimääräisesti golddiggereitä ja sekään väite ei ota huomioon muita tekijöitä (kuten esim. kotivanhemmuutta). Golddiggeri on muuten henkilö, joka nai rahasta. Ihminen, jolle varakkuus on plussa, ei välttämättä ole vielä golddiggeri. Puhumattakaan ihmisestä, joka on parisuhteessa itseään varakkaamman kanssa. Se ei automaattisesti tarkoita, että puoliso olisi valittu varakkuuden perusteella.
        Mutta vaikka suurin osa naisista olisi golddiggereitä....arvaa mitä? Se ei tarkoita, että kaikki naiset olisivat samalla tavoin motivoituneita.

Sama pätee miehiin. Tarkoittaako se, että suurin osa miehistäkin on pinnallisia, että kaikki ovat?

Vingut koska ajattelet, että kehtaan valita puolisoni samoilla pinnallisilla perusteilla, kuin sinä omasi? En muuten ole valinnut ulkonäön perusteella koskaan :D

Ainoa henkilöhyökkääjä täällä olet sinä.

Kirjoitin: "Paitsi sinä olet paljastunut patologiseksi valehtelijaksi, joka olet valmis inttämään ja valehtelemaan vaikka todiste olisi edessäsi.

Esim. tämän varmasti olet nähnyt, mutta eipä ole paljoa estänyt jatkamasta täysin tietoista valehtelemista: http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2014/art_2014-02-26_006_002.gif"

Vastauksesi:"Lähteesi unohtuivat jälleen kerran."

Teit juuri kuten sanoin. :D

"Yritä ihmeessä perustella loogisesti millä tavoin se tarkoittaisi, että kaikki naiset ovat golddiggereitä. Se on virhepäätelmä. Enimmilläänkin voisit sanoa, että naiset ovat keskimääräisesti golddiggereitä ja sekään väite ei ota huomioon muita tekijöitä (kuten esim. kotivanhemmuutta).

Oletko sinä oikeasti jälkeenjäänyt vaiko noin kroonisen epärehellinen?

Jälleen, se perusteltiin sinulle edellisessä viestissä.

" Golddiggeri on muuten henkilö, joka nai rahasta. Ihminen, jolle varakkuus on plussa, ei välttämättä ole vielä golddiggeri. Puhumattakaan ihmisestä, joka on parisuhteessa itseään varakkaamman kanssa. Se ei automaattisesti tarkoita, että puoliso olisi valittu varakkuuden perusteella.
        Mutta vaikka suurin osa naisista olisi golddiggereitä....arvaa mitä? Se ei tarkoita, että kaikki naiset olisivat samalla tavoin motivoituneita."

OK, tuli selväksi, sinä olet jälkeejäänyt. :D

Jos varallisuus on pariutumisen motivaattorina, kyseessä on golddigger.

Eli, kyllä tarkoittaa.

Tai sanotaanko, ettei tuota nimitystä tarvitse erikseen käyttää.

Miehiä ei kiinnosta lainkaan naisen varallisuus, joten jotta naiset voitaisi päästää pälkähästä, ei heidänkään pitäisi olla kiinnostuneita miehen varallisuudesta.

Varallisuudestakiinnostuminen ja sen käyttäminen kriteerinä tekee sinusta golddiggerin ja vastoin yleistä käsitystä, sellaisia naiset ovat, kunnes toisin osoitetaan.

Sinä joko olet sellainen tai et, ei ole olemassa mitään välimuotoja.

"Vingut koska ajattelet, että kehtaan valita puolisoni samoilla pinnallisilla perusteilla, kuin sinä omasi? En muuten ole valinnut ulkonäön perusteella koskaan :D"

Miksi valehtelet? Myönsit että valitset ulkonäön perusteella miehen.

Minä en valitse vaikka haluaisinkin, minun tulee tyytyä olemaan valittavana.

Joten tarkastahan etuoikeutesi! ;)

"Ainoa henkilöhyökkääjä täällä olet sinä."

Valehtelijan itte oot-defenssi paljasti että osu ja upposi.

• Ex----------PUA

Suurin ongelma MAT:n vastustajilla on siinä, että MAT on totta.

Kun tein ketjun siitä, että mitä palstatotuuksia palstan naiset EIVÄT vahvistaisi, selvisi että lluullessaan olevansa uniikkeja lumihiutaleita, he olivatkin palstatotuuksia vahvistavia hypergameja. Pinnallisia ja halveksittavia.

• ErilainenNaineeen

Samat paskat voidaan naisesta kirjoittaa, mytta sama se jos et ole peruspirkko / -petteri niin kukin hakee mitä haluu ja rikkoo Mat:iaa. Sama se mulle mitä enemmistö tekee kun enemmistö miehistä ei kiinnosta oli muiden silmissä arvoa tai ei

• ätmittelijä

Etkö lukenut mitä 12121212 kirjoitti?

Ei sillä ole mitään merkitystä MAT:n kannalta kenestä ET pidä, vain se kenestä pidät ratkaisee.

• djfhjkda8

Naiset vastustavat verisesti MAT:aa ja hypergamiaa, sillä myöntämisestä seuraisi että naiset joutuisivat myöntämään myös yhteisen vastuunsa seksuaalisesti syrjimiensä miesten kohtalosta.

Tällöin naiset eivät enää voisi elää ytmien kanssa kuin siat pellossa seksuaalisen vapauden hurmiossaan.

Ätmien olemassaolohan perustuu naisten kollektiiviseen valintaan.

• Ongelma on tuo kaunis ja seksikäs nainen. Kun sellainenkin mies haluaa kauniin ja seksikkään, joka ei itsekään ole komea ja seksikäs tasot ei kohtaa. Eikä ole kyse tällöin naisen hypergamiasta, vaan miehen utopiasta. :)

• 12121212

...mutta eihän olemassa ollut mitään tasoja?

• 12121212 kirjoitti:

...mutta eihän olemassa ollut mitään tasoja?

Mutta kuulema on, olenko ymmärtänyt oikein? :)

• sönkkö kirjoitti:

Mutta kuulema on, olenko ymmärtänyt oikein? :)

Ihan oma mielipide, sönkkö, pitäisi nyt muodostaa, että onko tasoja vai ei.

• scrg kirjoitti:

Ihan oma mielipide, sönkkö, pitäisi nyt muodostaa, että onko tasoja vai ei.

Minä mietin vielä. :D

• sönkkö kirjoitti:

Minä mietin vielä. :D

Olen valmis antamaan lausuntoni. Tasoja on, mutta kaikki eivät noudata kumppaninsa valinnassa tasoteoriaa, näin ollen tasoteorian uhreja ovat vain he, jotka eivät kykene pariutumaan tasoteorian vastaisesti. :)

Tasoteoriaan huonommin uskovat ihmiset, jotka ovat kyenneet pariutumaan tasoteorian vastaisesti. Kun taas he, jotka eivät ole kyenneet pariutumaan tasoteorian vastaisesti eikä edes tasoteorian mukaan, ovat kehittäneet koko teorian ja sisukkaasti uskovat teorian toimivan aukottomasti. :)

Totta vai tarua?

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Olen valmis antamaan lausuntoni. Tasoja on, mutta kaikki eivät noudata kumppaninsa valinnassa tasoteoriaa, näin ollen tasoteorian uhreja ovat vain he, jotka eivät kykene pariutumaan tasoteorian vastaisesti. :)

Tasoteoriaan huonommin uskovat ihmiset, jotka ovat kyenneet pariutumaan tasoteorian vastaisesti. Kun taas he, jotka eivät ole kyenneet pariutumaan tasoteorian vastaisesti eikä edes tasoteorian mukaan, ovat kehittäneet koko teorian ja sisukkaasti uskovat teorian toimivan aukottomasti. :)

Totta vai tarua?

Miten suuri on joukko joka ei suurelta osin noudata tasoteoriaa?

Tulee mieleen hääkuva jossa lihava poika istui nätin tyttöystävänsä vieressä. Tästä kuvasta tuli kansainvälinen uutinen. Siitä huolimatta että pojalla oli myös huomattavasti tasokkaita piirteitä.

Miksi KT-pojasta ja YT-tytöstä tuli iso uutinen?

Taso on kuin halo-efekti. Nainen kokee rakastuvansa sisimpään, mutta todellisuudessa taso on se mikä antaa sisimmälle arvon. Muistetaan Kimi Räikkösen tavallisuus, Bull Mentulan heikkous, ison ja vahvan miehen herkkyys, pitkän ja matalalla äänellä puhuvan miehen älykkyys, jne.

"Olen valmis antamaan lausuntoni. Tasoja on, mutta kaikki eivät noudata kumppaninsa valinnassa tasoteoriaa, näin ollen tasoteorian uhreja ovat vain he, jotka eivät kykene pariutumaan tasoteorian vastaisesti. :)"

Nyt puhutaan 1/1 000 000 vähemmistöstä johon esim. sinä et kuulu.

Siinä olen samaa mieltä että tasoteorian ymmärtää heikommin ihminen jonka ei tarvitse miettiä sitä. Silloin voi elää kuvitelmissa ja antaa asioiden "vain tapahtua".

• 12121212 kirjoitti:

Miten suuri on joukko joka ei suurelta osin noudata tasoteoriaa?

Tulee mieleen hääkuva jossa lihava poika istui nätin tyttöystävänsä vieressä. Tästä kuvasta tuli kansainvälinen uutinen. Siitä huolimatta että pojalla oli myös huomattavasti tasokkaita piirteitä.

Miksi KT-pojasta ja YT-tytöstä tuli iso uutinen?

Taso on kuin halo-efekti. Nainen kokee rakastuvansa sisimpään, mutta todellisuudessa taso on se mikä antaa sisimmälle arvon. Muistetaan Kimi Räikkösen tavallisuus, Bull Mentulan heikkous, ison ja vahvan miehen herkkyys, pitkän ja matalalla äänellä puhuvan miehen älykkyys, jne.

"Olen valmis antamaan lausuntoni. Tasoja on, mutta kaikki eivät noudata kumppaninsa valinnassa tasoteoriaa, näin ollen tasoteorian uhreja ovat vain he, jotka eivät kykene pariutumaan tasoteorian vastaisesti. :)"

Nyt puhutaan 1/1 000 000 vähemmistöstä johon esim. sinä et kuulu.

Siinä olen samaa mieltä että tasoteorian ymmärtää heikommin ihminen jonka ei tarvitse miettiä sitä. Silloin voi elää kuvitelmissa ja antaa asioiden "vain tapahtua".

En pysty sanomaan sulle miten suuri joukko, mutta silmämääräisesti hyvin suuri joukko ei noudata tasoteoriaa. Pitää tietysti ottaa huomioon, että silmämääräisesti ei tiedä kaikkia taustoja, esimerkiksi statusta tai rahan määrää. Sitä ei ulkoisilta ominaisuuksilta aina pysty huomaamaan. Joku ei korosta statusta tai varallisuuttaan mitenkään.

Ei siis erotu niillä joukosta "harmaasta". Eli enemmistöstä.

Minusta tieto toisen varallisuudesta voi ohjailla, kuten nyt vaikka Kimin tapauksessa. Mutta mitäpä kun ihastut ja rakastut mieheen tietämättäsi hänen statusta tai varallisuutta. Miten melko useinkin voi tapahtua meidän "ei jukkisten" kesken. Tuolla kävelee varakkaita yrittäjiä ja perijiä, jotka eivät kuitenkaan millään tavalla erotu massasta katukuvassa.

Miksi sitten moni naisista jättää sen varakkaan komean miehen ottamatta, vaikka olisi saanut jollei siksi, ettei jokin ajatusmaailmoissa käy yhteen?

Unohdat, että olen pariutunut useamman kerran, kuin yhden kerran ja miehet ovat olleet eri tasoisia. Joten ei voida niin karkeasti sanoa, johon sinä et kuulu. :)

Ei sitä oikeasti kenekään tarvitse miettiä juurta jaksain. Miettimättäkin näkee kehen on mahdollisukksia. :)

• tunnenjännämiehii

Jännämiehethän on yleensä veloissa ja ovat köyhiä pummeja. Nehän elää ihan naisen tuloilla, tai ainakin tähtää siihen.
      Mut kyllä niille naista aina löytyy, kuhan vain poimii jonkun.

• mukamsa

Jokainen saa uskoa mihin teoriaan tahansa. En minä ainkaan mitään MATia vastusta. Oman näkemykseni mukaan se on vain hieman yksipuolinen teoria. Mutta onhan se hyvä, jos joku siitä löytää omalle maailmankuvalleen vahvistusta ja jos se tekee elämän siedettävämmäksi ja helpommin kestettäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe