eli haluaisin avomiehelleni ekaa kertaa tehä poronkäristystä, kotosin lapista..en viittis ostaa kunnon pataa joten missä voin sen tehdä että onnistuu? onko pakaste poro ok?
poronkäristys pannulla vai kattilassa?
2
3854
Vastaukset
- Mössääjä
Paistiaispannulla se on meillä tehty, vaikka patojakin löytyisi. Onpa käytetty useimmiten peräti teflonpannua, vaikka valurautaisiakin on. Mielestäni poronkäristys ei ole lainkaan kriittinen ruokalaji valmistusastian suhteen.
Hirvikäristys on sattuneista syistä (maantieteestä / poronlihan etelän-hinnoista) johtuen meillä huikeasti yleisempää kuin poronkäristys.
Liha pakastimesta, joo! Pehmeästä lihasta en ainakaan minä edes onnistu tekemään minkäänlaista käristystä. Klöntin annetaan sulaa vain osittain. Puolikohmeisesta lihasta veistellään OHUENOHUITA siivuja terävällä, tukevalla veitsellä.
Syksyisin hirvisaalista lajiteltaessa pakastettaessa valitaan jo valmiiksi sopivia käristelihoja ja merkataan ne vastaavasti.
Se on muuten vaimoväki eli Mössäjätär, joka meidän perheestämme käy hirvimetsällä. On käynyt jo yli 20 vuoden ajan. Pyssykkätä ei omista eikä kanna, mutta kelpuuttavat ajoketjuun koiraksi. Ajo- ja pyssymiehet ovat saaliinjaossa tasa-arvoisia, mitä nyt kaataja saa valita ne omat juttunsa päältä.
Jos haluaa oikaista, niin kaupoista löytyy valmiiksi käristesiivuiksi leikeltyä poroa pakasteena. Löytyy myös vastaavaa riistakäristystä, jossa saattaa olla (tarhattua, uusi-seelantilaista) saksanhirveä, hirveä ja jopa poroakin.- pannulla
tein käristyksen pannulla jossa kansi.onnistui hyvin ja mieskin tykkäs!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51264Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1681183Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021045Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470987- 131884
Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt271879Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.71874Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.64786Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan45773Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää395753