Apua! Vieraan uskonnon palvontamusiikin kuuntelu

Avuton.helteen.keskeltä

Voitteko auttaa? Olen kristitty, ollut jo vuosia uskossa. Jos kuuntelen vaikka islamin uskon tai hindulaisuuden palvontamusiikkia, teenkö syntiä? Loukkaako se Jumalaa tai voiko musiikin kautta tulla jopa pahoja henkiä riivaamaan omaan kehoon ja sieluun?

Kuuntelin eilen koko päivän toisen uskonnon palvontamusiikkia. Viime yönä kärsin voimakkaasta hengenahdistuksesta ja sydämen rytmihäiriöistä. Olin vähällä soittaa ambulanssin, kun oireet eivät lakanneet.

Nyt olo parempi, muttei vieläkään ihan normi. Voivatko oireet johtua vieraan uskonnon palvontamusiikin kuuntelemisesta? Jos ne johtuvat siitä, niin mitä minun kannattaa tehdä?

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avuton.helteen.keskeltä

Haluaisin yksinkertaisen kyllä / vastauksen. Voi esittää tarkentavia kysymyksiä, jos haluaa. Haluaisin nopean vastauksen.

Piti kirjoittaa: yksinkertaisen kyllä / ei vastauksen.

Kun kysyin nyt sitten asiaa suoraan Jumalalta, sain vastaukseksi, että minä saan kuunnella vierasuskonnon palvontamusiikkia taiteellisen nautinnon motiivista niin paljon, että se tulee lopulta korvistani ulos, mutta jos haikailen musiikissa palvotun epäjumalan puoleen, en saa kuunnella sitä enää.

Saan siis halutessani vielä kuunnella sitä, kunhan teen sen vain musiikillisista syistä enkä hengellisistä ollenkaan. Näin olen myös tehnyt, joten ok.

• Setä.neuvoo

Ef 4 neuvoo, että olkoon kaukana teistä kaikki viha huuto herjaus tms.

80-luvulla ja 90-luvun alkupuolella tuli keräiltyä ns. heviä. Oli lähes jatkuva luukutus käynnissä korvalappustereoissa. Mitä vihaisempaa sen parempi. Musiikkimaku löytyi niinä vuosina. Mutta en minä mitään saatananpalvonnan sanoituksia lauluista etsinyt.

Vielä nykyäänkin, jos puhutaan musiikista, niin monenlainen humppa, iskelmä, pop, rock kuulostaa mielestäni pask... melko mielenkiinnottomalta.

Eli melko tulkinnallista, miten koen tuon Ef 4:31 -jakeen. Että onko viha kaukana minusta, jos en itse sitä pode, mutta kuulokkeissa rytisee jotain vihaista. Ei musiikki sinällään mitään vihaa ole, eikä mitään pahoja henkiä tuo elämääni. Mielestäni jokin musiikkityyli on vain mielenkiintoisempaa kuin muut. Yllätyksekseni olen huomannut paljon samoja levyjen kansikuvia kuin itselläni Youtube-videoista, jotka kertovat saatananpalvonnasta. En minä koskaan mitään saatanoita palvonut ole. Mielestäni esim. jotkut Mercyful fate - ja King Diamond -kappaleet ovat kerta kaikkiaan kauniita. Kuten myös Slayer -yhtyeen levy Show no mercy.

Joskus helluntailaisten keskustelupalstoilla oli naisen ihmettelyä, että voiko löytää miehen, jonka kanssa voi olla harrastamatta seksiä. Minulla on ollut lapsuudesta pitkälle keski-ikään melkoiset selkäsäryt. Ennen niiden loppumista alkoivat monenlaiset jalkavaivat, kuin verenkierto olisi ollut tukkeutumassa. Eli ei tässä mitään seksin harrastusta voi juuri suunnitella, josko olisi enää intoakaan.

Mutta kun mummo kuoli, en ole enää löytänyt naisia, joiden kanssa voisi kuunnella vaikkapa Dark Angel -yhtyeen levyä Time does not heal, tai Savatage-yhtyeen koko tuotannon, tai Sanctuary.... Mummo oli sillä tavalla "kova jätkä", että vaikka ei ollut mikään hippi eikä hihhuli, niin huvittuneena vain hymyili kun talo rytisi "Time does not heal" -levyn tyyppistä musiikkia.

• Aloittajan pitää niin pian kuin mahdollista osallistua Pirkko J. pahamusiikinkuuntelundemoninkarkoitustilaisuuteen !!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      83
      10105
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      130
      7981
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6027
    4. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      56
      4152
    5. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      80
      4030
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      48
      4005
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      50
      3689
    8. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      60
      3102
    9. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3080
    10. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      7
      3077
    Aihe