Liian iso ja pieni heppa...

liianpitkäkö

En tajua sitä kun ihmiset puhuvat, että jonkun tietyn pituinen ei voisi ratsastaa jollakin ponilla. Mielestäni ihmisen ja ponin ruumiinrakenne kertoo enemmän kuin pituus. No toki jos ratsastajan jalat ovat 10cm päässä maasta niin sillon olisi kyllä hyvä vaihtaa korkeampaan.

Esim minä, 166cm ja 62kg. Pääsen omassa ratsastuskoulussa helposti menemään 139cm risteytysponilla, mutten taas toisella samankorkuisella ponilla koska hän on taas paljon sirompi yksilö.

Sehän on taas päivänselvää ettei reilusti painavemmat (puhun nyt about 20kg painavemmista) ihmiset tuolla ponilla sitten pääse, olivat he kuinka lyhyitä tahansa, koska poni ei kestä. Heidän on vaan tyydyttävä isompiin ratsuihin.

Isossa hevosessa ei sitten ole mitään väliä pituuden ja painon puolesta kuka siellä selässä on. Toki pidemmät ihmiset voivat saada hepan liikkumaan paremmin kuin 130-senttiset lapset.

Jos valitatte, että olette 150-senttisiä ettekä pääse naapuritallin 105-senttisellä Polle-shettiksellä, koska olette liian pitkiä, väärin. Jos olette sopusuhtaisia vartaloistanne, ettekä paina kuin tonnikeijjut konsanaan, minun puolestanne olette tervetulleita Pollen selkään :'D Jos pystytte painonne puolesta ratsastamaan pikkuponeilla (alle 120-säkäisillä) voitte ratsastaa millä tahansa muulla.

1

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poniratsastaja

Ymmärrän pointtisi, mutta ehkä ihmiset puhuvat paremminkin sopusuhtaisuudesta. Kun kannukset menevät ponin mahan alle, on poni liian peni ratsastajalle. Kun ne ovat juuri ja juuri satulan alapuolella, voisi olla syytä vaihtaa pienempään ratsuun. Enkä puhu etteikö voisi sellaisilla hevosilla ratsastaa mutta ei soveltuisi esimerkiksi vuokrahevoseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      87
      1400
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      374
      834
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      804
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      717
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57