päivän sana

San.15

1 Leppeä vastaus taltuttaa kiukun, mutta loukkaava sana nostaa vihan.
2 Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta.
6 Vanhurskaan huoneessa on suuret aarteet, mutta jumalattoman saalis on turmion oma.
8 Jumalattomien uhri on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisten rukous on hänelle otollinen.
9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
10 Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman.
11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.
12 Pilkkaaja ei pidä siitä, että häntä nuhdellaan; viisasten luo hän ei mene.
16 Parempi vähä Herran pelossa kuin paljot varat levottomuudessa.
17 Parempi vihannesruoka rakkaudessa kuin syöttöhärkä vihassa.
18 Kiukkuinen mies nostaa riidan, mutta pitkämielinen asettaa toran.
21 Hulluus on ilo sille, joka on mieltä vailla, mutta ymmärtäväinen mies kulkee suoraan.
25 Ylpeitten huoneen Herra hajottaa, mutta lesken rajan hän vahvistaa.
26 Häijyt juonet ovat Herralle kauhistus, mutta lempeät sanat ovat puhtaat.
27 Väärän voiton pyytäjä hävittää huoneensa, mutta joka lahjuksia vihaa, saa elää.
28 Vanhurskaan sydän miettii, mitä vastata, mutta jumalattomien suu purkaa pahuutta.
29 Jumalattomista on Herra kaukana, mutta vanhurskasten rukouksen hän kuulee.

11

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä sana, kiitos!

      • Mikä noista sanoista siis on se päivän sana?


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Mikä noista sanoista siis on se päivän sana?

        Mietippä sitä!


      • Uusi päivän sana: Kiitollisuus!!!!

        mietippä sitä!


    • Olet laittanut melkoisen litanian eri sananlaskuja. Varmaan jokainen oikeassa paikassaan toimii.

      28 Vanhurskaan sydän miettii, mitä vastata, mutta jumalattomien suu purkaa pahuutta.

      Tuossa voisi olla yksi aikamme vitsausta vastaan oleva kehoitus?

      • Mutta purkautit kuitenkin? Ilmeisesti Van Hurskaus ei kuulu latvialaistuttuihisi?


      • Jälleen näissä ollaan ristiriitojenkin verkossa. Ylistetään viisautta täällä ja tuomitaan se toisaalla. Arabialaisten sananlaskut, mitä oli lukion historian kirjassa 80-luvulla, olivat paljon yksiselitteisimpiä ja viisaampia.


      • miten.on

        Oletko jo lopettanut valehtelemisen????


      • öhöhö
        sage8 kirjoitti:

        Jälleen näissä ollaan ristiriitojenkin verkossa. Ylistetään viisautta täällä ja tuomitaan se toisaalla. Arabialaisten sananlaskut, mitä oli lukion historian kirjassa 80-luvulla, olivat paljon yksiselitteisimpiä ja viisaampia.

        Mikä sinun viisautesi on tuomittu täällä???.


      • sage8 kirjoitti:

        Jälleen näissä ollaan ristiriitojenkin verkossa. Ylistetään viisautta täällä ja tuomitaan se toisaalla. Arabialaisten sananlaskut, mitä oli lukion historian kirjassa 80-luvulla, olivat paljon yksiselitteisimpiä ja viisaampia.

        ”…yksiselitteisimpiä ja viisaampia.”

        Hmm. sananlaskut ovat sellaisia, että jos emme hahmota niiden taustoja, ne voivat olla vaikeita ymmärtää. Osa luonnollisesti on yksikertaisempia, joskin sekin saatetaan ymmärtää toisin kuin ehkä suurin osa tekee.

        Tuo poimimani sananlasku tarkoittaa oikeastaan vain sitä, että ensin kannattaa miettiä se, mitä aikoo sanoa – eikä puhua (tai kirjoittaa) sitä mitä sylki sattuu suuhun tuomaan. Siinä on monesti monen pahan alku.


    • mummomuori

      26 Häijyt juonet ovat Herralle kauhistus, mutta lempeät sanat ovat puhtaat.

      Tälle sunnuntaille vaikka tämä mietittäväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe