naapurin kyttäys kaikuluotaimella

kymysyssys

Onnistuuko saamaan esim jonkinlaisen merkin sijainnista? Entäs 200khz äänen ärsytys. Joskus muinoin kun Olin kaverin mökillä niin aika ikävän tuntuiselta tuntui kun kaveri kalassa suuntasi anturin kohti.

7

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki_kuuluu_hyvin

Salakatselu on kiellettyä samoin kuin salakuuntelu. Et siis lainkaan tajua sitä, että naapurisi katselee ja kuuntelee jo sinua salaa.
      Tämähän voi olla molemminpuolista kyttäämistä. Vahinko lienee vain se, että ette voi vertailla toistenne teknoleluja kun se kyttääminen on niin salaista puuhaa.

Miksi et muuta kerrostaloon. Täällä kuulee ja näkee kaikki naapurien puuhat ilman teknolelujakin. Rahoja ei tarvitse tuhlata teknoleluihin.

• mistä_saa

Ilmeisesti kaikuluotaimessa taajuusalue on valittu vedessä etenemisen mukaan, ei varmaan oikein ilmassa toimi. Pitää olla oikea tutka, myydäänköhän niitä kuluttajakäyttöön? Olisi se päheetä kun talon katolla olisi pyörivä tutka-antenni :)

• jhkjhkhkjhkj

Kyllä ainakin venetutkia myydään.

• Vanhaa_tekniikkaa

Minä ainakin kyttäisin naapuria skannaavalla röntgenlaserilla. Ei estä muut rakenteet kuin riittävän paksut lyijyseinät.

• Vapaassa tilassa edetessään ääniaalto vaimenee suhteessa etäisyyden neliöön pistemäisestä äänen lähteestä. Tämän lisäksi ilma vaimentaa ääntä sitä voimakkammin mitä korkeammasta taajuudesta on kysymys.

Taajuudella 200 kHz ultraäänen vaimennus ilmassa on tavanomaisen 1/r^2 matkavaimennuksen lisäksi noin 7 - 9 dB/m. Kymmenen metrin päässä ääni matkavaimennuksen lisäksi vaimentunut 70 - 90 dB ja kahdenkymmenen metrin päässä vaimennus on 140 - 180 dB. Naapurin kaikuluotain ei siis toimi ilmassa eikä ilmaa pitkin etenevää ääntä kuule edes herkällä mittarilla kahdenkymmenen metrin päässä.

Nykyisellään lähinaapureiden kyttäykseen sopii parhaiten terahertsialueen sähkömagneettinen säteily. Sillä näkee poliisin iskuryhmä seinän takana olevan hengitysliikkeetkin.

• lopettakaa_jo

No nytkö jo sitä vakoillaan minua kaikuluotaimella!
      On se kummaksi mennyt tämä vainoaminen ja kaasutus vielä pistorasioiden kautta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5726
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2889
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2626
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2429
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82