naapurin kyttäys kaikuluotaimella

kymysyssys

Onnistuuko saamaan esim jonkinlaisen merkin sijainnista? Entäs 200khz äänen ärsytys. Joskus muinoin kun Olin kaverin mökillä niin aika ikävän tuntuiselta tuntui kun kaveri kalassa suuntasi anturin kohti.

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki_kuuluu_hyvin

      Salakatselu on kiellettyä samoin kuin salakuuntelu. Et siis lainkaan tajua sitä, että naapurisi katselee ja kuuntelee jo sinua salaa.
      Tämähän voi olla molemminpuolista kyttäämistä. Vahinko lienee vain se, että ette voi vertailla toistenne teknoleluja kun se kyttääminen on niin salaista puuhaa.

      Miksi et muuta kerrostaloon. Täällä kuulee ja näkee kaikki naapurien puuhat ilman teknolelujakin. Rahoja ei tarvitse tuhlata teknoleluihin.

    • mistä_saa

      Ilmeisesti kaikuluotaimessa taajuusalue on valittu vedessä etenemisen mukaan, ei varmaan oikein ilmassa toimi. Pitää olla oikea tutka, myydäänköhän niitä kuluttajakäyttöön? Olisi se päheetä kun talon katolla olisi pyörivä tutka-antenni :)

      • jhkjhkhkjhkj

        Kyllä ainakin venetutkia myydään.


    • Vanhaa_tekniikkaa

      Minä ainakin kyttäisin naapuria skannaavalla röntgenlaserilla. Ei estä muut rakenteet kuin riittävän paksut lyijyseinät.

    • Vapaassa tilassa edetessään ääniaalto vaimenee suhteessa etäisyyden neliöön pistemäisestä äänen lähteestä. Tämän lisäksi ilma vaimentaa ääntä sitä voimakkammin mitä korkeammasta taajuudesta on kysymys.

      Taajuudella 200 kHz ultraäänen vaimennus ilmassa on tavanomaisen 1/r^2 matkavaimennuksen lisäksi noin 7 - 9 dB/m. Kymmenen metrin päässä ääni matkavaimennuksen lisäksi vaimentunut 70 - 90 dB ja kahdenkymmenen metrin päässä vaimennus on 140 - 180 dB. Naapurin kaikuluotain ei siis toimi ilmassa eikä ilmaa pitkin etenevää ääntä kuule edes herkällä mittarilla kahdenkymmenen metrin päässä.

      Nykyisellään lähinaapureiden kyttäykseen sopii parhaiten terahertsialueen sähkömagneettinen säteily. Sillä näkee poliisin iskuryhmä seinän takana olevan hengitysliikkeetkin.


    • lopettakaa_jo

      No nytkö jo sitä vakoillaan minua kaikuluotaimella!
      On se kummaksi mennyt tämä vainoaminen ja kaasutus vielä pistorasioiden kautta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      244
      2249
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1571
    3. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      92
      1384
    4. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1379
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      40
      1117
    6. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      55
      940
    7. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      53
      884
    8. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      851
    9. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      816
    10. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      82
      780
    Aihe