Moi
Kuinka oppisin luopumaan sisäisestä kontrollista?
Uskon että olen nuoresta asti oppinut kontrolloimaan sisäistä maailmaa, ajatuksia ja tunteita, kuinka oppisin luopumaan tästä kontrollista?
Sisäinen kontrolli
2
111
Vastaukset
- Tellstein
Lue vaikka Tommy Hellstenin tuotantoa tai vastaavaa kirjallisuutta.
Olen lukenut viime aikoina 3 Principles materiaalia. Se on tarkoitettu mielestäni juuri ihmisille, jotka pelkäävät elää, koska pelkäävät omaa kokemustaan. Heillä on siis tarve kontrolloida tuota kokemusta sen sijaan, että eläisi sen kanssa armollisesti. Tänään tapasin kaksi uutta ihmistä ja keskustelimme läheisessä rantabaarissa tulevasta yhteisestä projektistamme. Jotenkin vaan tunnen suurta halua jakaa tämän kokemuksen jollekulle. Tämä palsta saa riittää.
Mulle on jotenkin tosi outo kokemus olla esillä uusille ihmisille. Vaikka ainahan aluksi ihmiset ovat uusia ja siis "normaaleja siihen asti kunnes heidät tunnemme". Joku puhui tarpeesta muodostaa syvä ystävyys nopeasti ja mä jotenkin tunnistin ton itestäni. Siksi osasinkin nyt jotenkin olla vaatimatta sitä miellyttävää olotilaa, varmaa katsekontaktia, jne. Just aamulla pohdin sitä, kuinka kaikille syrjäytyneille suomalaisille hyvä ohje olisi "ole esillä ja täyty kalenteria". Että vaan koettaisiin asioita ja opeteltaisiin olemaan tuon kokemuksen kanssa. Tavallaan homma on just siinä, että luottaa vaan siihen, että se homma menee hyvin, eikä mee ite väliin sotkeen. Ja se o haaste. Ajatukset vaan tuntuu niin... todellisilta!
Mut ei oo helppoo. Jos jotakin ulkomaailman tapahtumaa kohtaan on näin vahva hylkimisreaktio, niin kyllä siinä saa tehdä töitä olon paranemiseksi. Varsinkin kun kestää vuosia ymmärtää, ettei ulkomaailman tapahtumilla ja sisäisellä kokemuksella ole mitään yhteistä. Eri ihmiset muodostavat asioista päässän erilaisen subjektiivisen illuusion. Mut jäädään miettiin tota. Ulkoisella ja sisäisellä kokemuksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Maailmassa tapahtuu jotain, mutta se mikä tapahtuu sisälläsi ei ole maailman aiheuttamaa. Vaan itsesi. Kontrollisi. Ajatuksiesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346