Nyt kun latasin kympin uusimman version. Päällä oli ja on edelleen DNA:n nettiturva (F-secure). Koneella on myös Windowsin defender, joka on ollut pois päältä ja on edelleen pois eli lataus ei muuttanut virustorjuntaa.
Windows tosin ilmoitti, että voi käyttää defenderiä saman aikaisesti muiden virustorjunta ohjelmien kanssa? F-secure on kieltänyt samanaikaiset käytöt?
Mitä tässä tapauksessa olisi viisainta pitää päällä: nettiturvaa, defenderiä tai molempia samanaikaisesti.
f-secure-defender-virustorjunta
13
238
Vastaukset
- tyytyväinen_mummo
Itse käytän f-seruree koska luotan siihen paremmin.
Minä teen näin ja Norton on koneessa, siis http://ra.fi/9JWY ja http://ra.fi/EJdm
Nyt Defender tarkistaa vain tiedostot vaikka halutessasi mutta ei ole mitenkään aktiivinen eikä häiritse mitenkään F-Securen normaalia toimintaa- niin-minäkin
Ota ensiksi se Defender pois päältä. Minäkin käytän F-Securea. Windows 10:ssä
- niin-minäkin
Defender hyväksyy 3 osapuolen virustutkan. Vaikka sen laittaa asetuksista pois on se kuitenkin päällä huomaatte siitä, että se on harmaana käytössä. Tämä on pelkästään hyvä asia
- Panda_is_best
Ei, kyllä Panda on kaikkein paree!
- mitä_poistettu
Ohjeiden mukaan tietokoneessa ei voi olla kuin yksi aktiivinen tietoturvaohjelmisto. Monta tietoturvaohjelmistoa yhdessä koneessa aiheuttaa vain sotkua, lopuksi ne "turvaohjelmistot" pitävät toisiaan haittaohjelmina.
Ei mikään ihme, että Windowsissa resurssienhallinnassa kuormitus on sitten 100 %:a kun "turvaohjelmistot" tutkii toisiaan haittaohjelmina.
Windowsin arkkitehtuuri on huonosti suunniteltu kun se tarvitsee ison läjän turvaohjelmia. Kannattaisi siirtyä bsd-unixiin tai linuxdistroon. Näin ei tule "tietoturva" sotkua vaan hallinta yksinkertaistuu paremmin suunnitellun järjestelmän arkkitehtuurin vuoksi.
Ai niin, mikä se Defender on? Sen pitäisi olla nimensä mukaan haittaohjelmien poistotyökalu, mutta se ei tunnista mitään eikä poista mitään. Se näyttää olevan pelkkä turhake toimimattomuuden vuoksi. Itse en ole keltään kuulutkaan, että se olisi joltakin tunnistetun haittaohjelmaan todella poistaneen. (toki voi olla niin, että olen huonokuuloinen näissä turva-asioissa)- mitä_poistettu
Ai niin, unohdin kertoa oman kokemukseni Vistasta. Siinä oli Defender (se "essentials" versio) eikä se mitään tunnistanut eikä poistanut.
Vista tietokoneessani oli yksi rootkit haittaohjelma. Ja sen sain tunnistettua ja poistettua vain ilmaisella Sophoksen "antirootkit" ohjelmalla.
Näin kehno oli se Vistan Defender. - zyz1
kuka sen rootkitin oli asentenut, et kai itte
- oikea_asiantuntija
zyz1 kirjoitti:
kuka sen rootkitin oli asentenut, et kai itte
Ovelimpia ja kieroimpia haittaohjelmia ei asennella, ne ovat itsestään asentuvia.
Tätä te Windowsin "tietoturva-asiantuntijat" pölkkypäinä ette tajua lainkaan. Te luulette, että haittaohjelmia asennetaan aina käyttäjien omasta toimesta.
Haittaohjelman saamiseen riittää pelkästään se, että erehtyy käymään esim. mainosten täyttämillä sivuilla tai sähköposti liitteen avaaminen.
Ovelimpia ja kieroimpia haittaohjelmia ei todellakaan tarvitse asentaa, ne asentuvat ihan itse käyttäjästä riippumatta.
Te ette tajua yhtään mitään tieoturvallisuudesta. Olen kehittynyt oikeaksi asiantuntijaksi vuosien mittaan.
- turvallinen_hevonen
Jos lapsi pääsee koneelle, niin konetta ei suojaa edes metrin paksuinen lyijykerros koneen ympärillä.
Kympin Defender on käytännössä yhtä hyvä kuin F-Secure. F-Securen tuoma "lisäturva" on ainoastaan mielikuva siitä, että se muka suojaisi kaikelta mahdolliselta. - varmuutta
"Eilinen tieto" on kuten edellä on mainittu, että kahta virustorjuntaohjelmaa ei saa olla samanaikaisesti käytössä.
Entäs nyt kun Windows 10 ilmoittaa hyväksyvänsä päällekkäiset toiminnat. Entäs f-secure mitä mahtaa sanoa "nyt" virustorjuntojen samanaikaisuudesta?
Toiminnat muuttuvat ja kehittyvät, siitäkö tässä lienee kysymys? - niin-minäkin
Minä olen tehnyt niin, että Defender ei ole käytössä koska käytän F-Securea. Siis Defender ei tarkasta koneessani mitään vaan F-Secure hoitaa sen. Defender hoitaa tuon tiedosto puolen. Eli se on taustalla. Windows hyväksyy sen tässä uusimassa päivityksessä näin se menee. Eli konetta on entistä turvallisempi käyttää.
- niin-minäkin
Olihan siinä aluksi säätämistä, koska Defender pyrki koko ajan päälle. Pari kertaa piti käynnistää uudelleen. Miksi Windows hyväksyy tämän se on hyvä kysymys?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi453703Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4653554Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302989Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!882105- 1501759
- 1051700
- 1221475
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541410Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401202Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61085