Kriteerit parinvalinnassa.

helmiä.sioille

Laitanpa minäkin lusikkani soppaan siinä palstaa hallinneeseen kriteerikeskusteluun.

Kun on ollut monenmoista vääntö niistä kriteereistä, tasoista, kaavoista yms. alkoi minua kiinnostamaan eniten yksi asia. Eli se, että jos jokaiselle teille, kenellä on ne jotkut tiukat kriteerit parinvalinnassa, kävisikin niin hyvin et saisitte sellaisen kaikki kriteerinne täyttävän unelmakumppanin. Oletetaan, että kävisi niin...

Mutta mitä sen jälkeen? Mitä sitten? Oletteko varma, että se riittäisi teille? Tai kävisikö mahdollisesti niin, että ne entiset kriteerit synnyttäisi vaan lisää kriteerejä...?

"Elämässä on vaan kaksi tragediaa. Se, ettei saa mitä haluaa ja se, että lopulta saa sen"

-Oscar Wilde-

27

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sevainonniin

" kenellä on ne jotkut tiukat kriteerit parinvalinnassa, kävisikin niin hyvin et saisitte sellaisen kaikki kriteerinne täyttävän unelmakumppanin."

Mitkä on "tiukat kriteerit"?

En minä tiedä, mulle on sanottu miehenä että olen kranttu, mutta jos naisesta ei tule fiilistä että hänen kanssa jaksaisi viettää aikaa ja hän on TYLSÄ isolla T:llä niin mitä helvettiä asialle voi?

Jos taas puhutaan kriteereistä joita voi listata niin
      -lapsettomuus
      -läskittömyys

ovat mm. tinkimättömiä.

"Oletteko varma, että se riittäisi teille? Tai kävisikö mahdollisesti niin, että ne entiset kriteerit synnyttäisi vaan lisää kriteerejä...?"

Luopumalla ainoista kriteereistä niin sortuisin siihen unelmahöttöön että se läski ämmä joskus saisi itseään niskasta kiinni, sen tylsän sössöttisöön jutut muuttuisivat mielenkiintoiseksi tai sen housuunsa paskantavan huutavan ipanan arvo vastaisi jotain kultalastia.

Mitä ne kriteerit voisi sitten olla jotka yhtäkkiä ilmaantuisivat?
      Tietysti jos kyse on täysin kokemattomasta miehestä joka ei tunne asioita eikä ihmissuhteita niin voi olla että jotkut asiat tulisviat yllätyksenä ja sitten kaivattaisiin enemmän.
      Mutta eikös se voi tapahtua myös niille joilla ei ole kriteerejä aiemmin? Eikös se todennäköisemmin juuri tapahdu niille joilla niitä ei ole kunnes tajuavat että "no en mä tohon pysty sopeutumaan kyllä, pitäisi olla ollut kriteerinä että se ei ole juoppo jne."

• helmiä.sioille

Muuten kaikinpuolin täydellisesti sopiva, mutta lapsi. Eli ehdoton ei?

Mikäs siinä. Ei se kiellettyä ole...

• Sevainonniin

En minä jaksa toisen miehen lapsia kasvattaa ja olla heille läsnä.

Joko se isä ei ole paikalla jolloin joutuu toimimaan varaisänä tai jos on paikalla niin sitten exä on mukana kuvioissa ja pyöriteetään sitä "lapsiperheen" arkea.

Mitä joku lapseton sinkkumies siinä tekee joka tahtoo ensin parisuhteen ja sitten ekhä niitä lapsia?
        yleensä yhteinen lapsi pitää tehdä vielä suht nopeasti että löydetään jokin yhteinen päämäärä.

Naiset joilla on jo lapsi(a) eivät tajua että miehelle se tarkoittaa kahden mahdollisesti pysyvän ihmissuhteen luomista eikä vain yhtä.

Otan lapset vakavasti ja sen vuoksi en näe että tilaa lapsella on minun elämääni ellei kyseessä ole nimenomaan omani johon kiintymisprosessi alkaa välittömästi kun saa tietää naisen olevan raskaana.

• helmiä.sioille
        Sevainonniin kirjoitti:

En minä jaksa toisen miehen lapsia kasvattaa ja olla heille läsnä.

Joko se isä ei ole paikalla jolloin joutuu toimimaan varaisänä tai jos on paikalla niin sitten exä on mukana kuvioissa ja pyöriteetään sitä "lapsiperheen" arkea.

Mitä joku lapseton sinkkumies siinä tekee joka tahtoo ensin parisuhteen ja sitten ekhä niitä lapsia?
        yleensä yhteinen lapsi pitää tehdä vielä suht nopeasti että löydetään jokin yhteinen päämäärä.

Naiset joilla on jo lapsi(a) eivät tajua että miehelle se tarkoittaa kahden mahdollisesti pysyvän ihmissuhteen luomista eikä vain yhtä.

Otan lapset vakavasti ja sen vuoksi en näe että tilaa lapsella on minun elämääni ellei kyseessä ole nimenomaan omani johon kiintymisprosessi alkaa välittömästi kun saa tietää naisen olevan raskaana.

Siinäkin voisi olla yhtenä ratkaisuna se, että kumpikin pitää omat osoitteensa.

Mutta niinkuin jo alempana kerroin. Se on ymmärrettävää, jos ei ole omia lapsia. Elämä muuttuu aika paljon lasten myötä, omien tai muidenkin, jos ne elämään tulee. Kyllä siinä on hyvä tietää mihin on ryhtymässä ja että onko valmis siihen.

• Sevainonniin

No jos joku haluaa parisuhteen jossa eletään erillään ja vuorotellen on kylässä lapsi/mies niin kai sitten.

Hyvä että tiedostat tuon asian kuinka paljon lapsi muuttaa elämää. Osa sinkkuäideistä kaiketi kuvittelee että sillä ei ole mitään väliä vaikka tietysti prioriteetit ovat täysin erilaiset kun elämässä on yksi ylimääräinen ihminen verrattuna parisuhteeseen ilman lapsia.

• helmiä.sioille
        Sevainonniin kirjoitti:

No jos joku haluaa parisuhteen jossa eletään erillään ja vuorotellen on kylässä lapsi/mies niin kai sitten.

Hyvä että tiedostat tuon asian kuinka paljon lapsi muuttaa elämää. Osa sinkkuäideistä kaiketi kuvittelee että sillä ei ole mitään väliä vaikka tietysti prioriteetit ovat täysin erilaiset kun elämässä on yksi ylimääräinen ihminen verrattuna parisuhteeseen ilman lapsia.

Minä en pystyisi arvostamaan sellaista naista, joka esimerkiksi laittaisi minut etusijalle lapsensa kustannuksella. Siinä olisi minulle yksi kriteeri esimerkiksi yh'n tapauksessa.

Ja ymmärrän myös sen näkökulman, että ei ala toisen miehen lapselle isäksi. En minäkään alkaisi, vaikka itselläkin lapsi on. En haluaisi sitäkään, että joku muu leikkisi minun lapselleni isää.

• helmiä.sioille kirjoitti:

Siinäkin voisi olla yhtenä ratkaisuna se, että kumpikin pitää omat osoitteensa.

Mutta niinkuin jo alempana kerroin. Se on ymmärrettävää, jos ei ole omia lapsia. Elämä muuttuu aika paljon lasten myötä, omien tai muidenkin, jos ne elämään tulee. Kyllä siinä on hyvä tietää mihin on ryhtymässä ja että onko valmis siihen.

Itde taas en ymmärrä tuota "omat osoitteensa" suhdetta ja "nähdään kun siltä tuntuu" säätöä. Minulle tuollainen suhde ei käy.

Parisuhteelta haluan nimenomaan että olemme yhdessä ja yjteinen koti. Perhe. Ei mitään ollaaks nyt siyn luona tämä viikonloppu. Nähdään sitten ensviikolla keskiviikkona ravintolassa.

• helmiä.sioille
        pete_pjn kirjoitti:

Itde taas en ymmärrä tuota "omat osoitteensa" suhdetta ja "nähdään kun siltä tuntuu" säätöä. Minulle tuollainen suhde ei käy.

Parisuhteelta haluan nimenomaan että olemme yhdessä ja yjteinen koti. Perhe. Ei mitään ollaaks nyt siyn luona tämä viikonloppu. Nähdään sitten ensviikolla keskiviikkona ravintolassa.

No se on taas ihmisestä kiinni. Minulle taas sopii parhaiten se omat osoitteet systeemi. Kokeillut muitakin ja eivät ole toimineet. Tämä pelittää ainakin minulle hyvin.

• helmiä.sioille kirjoitti:

No se on taas ihmisestä kiinni. Minulle taas sopii parhaiten se omat osoitteet systeemi. Kokeillut muitakin ja eivät ole toimineet. Tämä pelittää ainakin minulle hyvin.

Totta.

Jokaiselle oma tapansa. Mutta miulle ei oikein sovellu.

Tosin kesäisin ko olen paljon laivalla töissä, niin aika paljon sitä erillään oltaisi. Talvella sitten enemmänkin kotona.

• atännä

Vähän epäilen, että kaikki palaa lopulta sen perimmäisen asian ääreen - että toisen kanssa on henkisesti hyvä olla.

Luultavasti tuo vaatii kuitenkin ensin sen pään seinään hakkaamisen. Pitää löytää ne kriteerien mittaiset ihmiset ja todeta, ettei se riitä, ei tässä tapauksessa, eikä niissä kymmenessä aikaisemmassa.

• helmiä.sioille

Jos vaikka olisinkin käytettävissä, kavahtaisin kaikkia naisia, jotka alkaisivat ääneen luettelemaan minkälainen miehen täytyy olla tai minkälainen se ei saisi olla. Sellaiset on saanut ja saa edelleen puolestani etsiä mieleistään. Onnea matkaan...

• atännä
        helmiä.sioille kirjoitti:

Jos vaikka olisinkin käytettävissä, kavahtaisin kaikkia naisia, jotka alkaisivat ääneen luettelemaan minkälainen miehen täytyy olla tai minkälainen se ei saisi olla. Sellaiset on saanut ja saa edelleen puolestani etsiä mieleistään. Onnea matkaan...

Luultavasti tuo on samanlainen ahdistuksen aihe naisillekin. Ainakin mulle. Vaikka sopisin jonkun muottiin, en halua siihen. Se rajoittaa liikaa.

Riippuu ihan siitä ihmisestä, mitkä piirteet on sille hyviä tai huonoja. Jollakin toisella ne samat huonot voi esiintyäkin hyvinä.

Jonkun kanssa haluaa tulevaisuudelta eri asioita kuin jonkun toisen. Sen näkee - sitten joskus.

• Riiiiiiiiiiiii
        helmiä.sioille kirjoitti:

Jaa, no, itse arvostan sitä että ihminen on miettinyt sitä millainen kumppani hänelle sopisi ja millainen kumppani hän itse olisi. Toki jos listat ovat pelkkää ulkoisten asioiden luettelointia, ulkonäkövaatimuksia ja muuta pinnallista ja vaatimuksia saa olla vain toisella niin sitten ei. Ja ei, jotkut ominaisuudet vain ovat ehdoton ei, oli mies muuten millainen vaan.

• helmiä.sioille
        Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Jaa, no, itse arvostan sitä että ihminen on miettinyt sitä millainen kumppani hänelle sopisi ja millainen kumppani hän itse olisi. Toki jos listat ovat pelkkää ulkoisten asioiden luettelointia, ulkonäkövaatimuksia ja muuta pinnallista ja vaatimuksia saa olla vain toisella niin sitten ei. Ja ei, jotkut ominaisuudet vain ovat ehdoton ei, oli mies muuten millainen vaan.

Kyllä minun mielestäni joskus ne sisäisetkin vaatimukset ja kriteerit on vähän niin ja näin...

Joskus nuorempana ja kriteeritietoisena on käynyt just silleen, että on huomanut sen ettei se sitten ollutkaan sitä mitä halusin. Ja myös niin, että kaikki ne kriteerit on heittänyt häränpyllyä kun on rakastunut.

Jotenkin näen parempana pitää asiat avoimena. Koskaan ei voi tietää. Kriteerit voivat olla pahimmassa tapauksessa liian rajoittavia ja ahdistavia kummallekin osapuolelle... :)

• Onkyllä

Minulle on tapahtuneet molemmat tragediat.

• awsedrftg

En minä pystyisi vakavampaan suhteeseen jos paketissa tulisi toisen siittämät kersat.
      Kevyempää suhdetta on tässä nyt useamman yh-äipän kanssa, mutta joku kumma siinä hannaa vastaan.
      Luonne ei oikein antaisi periksi!

• helmiä.sioille

Sulla ei taida olla lapsia. Siinä tapauksessa ymmärrettävää. Muuttuhan se elämä aika paljon kun yhtäkkiä siihen kuulukin lapsi tai useampi.

• 846

Äkkiähän se tragediaksi muuttuisi. Ei nainen ikuisesti pysy alle 25-vuotiaana.

• Nainen saa aina kriteerit täyttävän kumppanin. Eihän ne muita huoli kun niitä johon kriteerit sopii. Minulla ei kummoisia kriteerejä ole. Savuton pitää olla ehdottomasti. Luonne on tärkein ja jos luonne miellyttää niin kaikki muukin sopii yhteen.

• Montako kertaa naiset olette pettyneet siihen kriteerit täyttävään unelma mieheenne?

• helmiä.sioille

Mä veikkaan, et joka kerta... :D

• Noh, minä olen vissiin onnekas, kun olen ollut mielestäni onnellinen aika erilaisten naisten kanssa, enkä ole helposti kyllästyvää sorttia.

Asiasta tuli mieleen yksi kokeilunhaluinen kaverini. Sen nuorin poka on ollut sitä 15 vuotta nuorempi ja vanhin varmaan 25 vuotta vanhempi. On ollut hoikkia ja kerran se tarkoituksella etsi netistä mahdollisimman lihavan panon. On ollut blondia, brunettea, punapäätä, aasialaista ja mustaa mimmiä.

Edellisen johdosta uskon, että ihmiset ovat kokeilunhaluisia, mutta ei se välttämättä tarkoita, että aina pitäisi jotain saavuttamatonta tavoitella.

• Ex----------PUA

"Oletteko varma, että se riittäisi teille? Tai kävisikö mahdollisesti niin, että ne entiset kriteerit synnyttäisi vaan lisää kriteerejä...?"

No, mistäs luulisit että naisten hypergamia syntyy?

Seksuaalinen valta nousee päähän, ja sitten kuvitellaan että se 16-25 ikävuosien paras aika kestää aina mummoksi saakka.

Miehet tosin ajattelevat asian enempikin järjellä, joten siksikään siitä tuskin tulisi ongelmia, ja alkuperäinen järjestyshän on se, että nainen on portinvartijana, joten näin ollen homma pysyisi takapainossa.

• helmiä.sioille

Joko tinsa(lat. rectum) löytyi? :D

• totuussilmille

"miehet tosin ajattelevat asian enempikin järjellä, joten siksikään siitä tuskin tulisi ongelmia, ja alkuperäinen järjestyshän on se, että nainen on portinvartijana, joten näin ollen homma pysyisi takapainossa. "

Mä veikkaan että niillä miehillä jotka oikeasti ovat alfoja nousee kusi päähän samalla tavalla kuin valtaosista naisilla.

Meille muille miehille tulee se todellisuus niin kovaa vastaan kuin asfaltti tornitalosta hypättäessä että ei siinä paljon unelmoida tai hypergamisoida.

• ruusy81

Naisen pitää olla neitsyt, lähemmäs 30 vuotta.
      Pituudelta yli 165cm, ei ylipainonen.

• Sad-But-true

Olen aina ihmetellyt netttideittailussa että naiset latelee hirveen määrän kriteerejä. Pitää olla pitkä, pitää olla komea, pitää tienata 50 tonnia, pitää harrastaa matkustamista. Sitten kuitenkin ne naiset on olleet netissä 4-10 vuotta etsimässä sitä unelmamiestään. Eikö kukaan nykyään uskalla mennä ulos ja tutustua siellä ihmisiin? Naiset on mielummin yksin jos eivät löydä prinssia williamia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      96
      4799
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      168
      4343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4179
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1749
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe