Pasta Box - Hans Välimäki

italyvisitor

Näin Hans Välimäki maalailee uuden ravintolakonseptinsa syntymisestä:

"Jo jonkun aikaa olin matkustanut maailmalla pohtien, mitä uutta voisin Suomessa tehdä. Mielessä kummitteli ajatus jostain herkullisesta, josta mahdollisimman moni voisi nauttia hyvällä omallatunnolla. Ja vieläpä edullisesti ja nopeasti.

Eräällä Italian matkalla se sitten kirkastui: mikäpä sen parempaa, kuin täydellisesti keitetty pasta kera itse tehdyn kastikkeen."

Hyvä idea? Jep!
Originaali? No...

Hans Välimäki, Suomi: www.pastabox.fi
Eliseo, Italia: www.pastabox.ie

Tervetullut konsepti kuitenkin ja toivotaan menestystä!

11

3081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PastaaBoxiin

Useista rikoksista tuomittu talous rikollinen Buusteri Oy:n osa-omistaja Anja Nyberg mukana Pasta Box toiminnassa..
      SENTICA PARTNERS: Sentica Partnersille osake-enemmistö MediaPexistä
      Keskiviikko 03.03.2010 14:48 Hellink

TIEDOTE 3.3.2010

Sentica Partners Oy

Suomen suurimmalla telemarkkinointiyrityksellä tähtäimessä kasvu
      ja palveluiden kehittäminen

Sentica Partnersille osake-enemmistö MediaPexistä

Pääomasijoittaja Sentica Partnersin hallinnoimasta rahastosta tulee 2.3.2010
      toteutetulla järjestelyllä MediaPex Oy:n enemmistöomistaja. Yrityksen aiemmat
      omistajat Peter ja Anja Nyberg jatkavat merkittävinä vähemmistöomistajina.
      Samalla myös yhtiön toimivaan johtoon kuuluvat Tom Sandman ja Keijo Kinnula
      tulevat osakkaiksi. MediaPex on Suomen suurin telemarkkinointiyritys, joka
      työllistää puhelinmyynnin ammattilaisia 26 paikkakunnalla ympäri Suomea.
      Omistusjärjestelyn myötä yritys tähtää kasvuun ja palveluiden kehittämiseen.

MediaPex Oy on toiminut vuodesta 1998 alkaen tarjoten telemarkkinointipalveluita
      mm. Suomen johtaville lehtikustantamoille, maksu-tv-yhtiöille ja
      vakuutusyhtiöille. Yritys tunnetaan telemarkkinoinnin edelläkävijänä, joka on
      ollut aktiivisesti mukana kehittämässä alaa eri sidosryhmien kanssa. MediaPexin
      liikevaihto on noin 15 miljoonaa euroa (2008). Yhtiöllä on 26 toimipistettä
      ympäri maata ja se panostaa aktiivisesti työntekijöiden osaamisen kehittämiseen
      mm. yhteistyössä Suomen Liikemiesten Kauppaopiston kanssa.

Henkilökohtaiseen kontaktiin perustuva myyntityö on kustannustehokasta ja sen
      kysynnän ennakoidaan jatkavan kasvuaan myös tulevaisuudessa. Telemarkkinointi on
      ainoa markkinointikanava, joka kasvoi vuonna 2009.

"Sentica Partners on riippumaton ja vakavarainen omistaja, joka tuo MediaPexille
      resursseja kasvattaa toimintaa ja vastata kysyntään entistä paremmin. Järjestely
      varmistaa sen, että pystymme tarjoamaan asiakkaille riittävän kapasiteetin ja
      palveluvalikoiman jatkossakin. Olemme juuri avanneet kolme uutta toimipistettä
      ja lähitulevaisuudessa niitä tulee vielä lisää. MediaPexin kehitys ja kasvu
      tukevat niin asiakkaittemme kuin henkilöstömmekin menestystä tulevaisuudessa",
      linjaa Peter Nyberg, joka siirtyy kaupan myötä MediaPexin hallituksen jäseneksi.
      Yrityksen toimitusjohtajaksi on nimitetty aiemmin yrityksen
      varatoimitusjohtajana toiminut Tom Sandman.

"Telemarkkinointi Suomessa on varsin pirstaloitunut palveluala, joka sopii
      suuren kehityspotentiaalinsa takia Sentica Partnersin sijoitusstrategiaan.
      Uskomme, että MediaPexin toimintakonseptin ja vankkojen asiakassuhteiden
      pohjalta yrityksestä pystytään rakentamaan vahva kokonaisuus, joka palvelee
      asiakkaitaan aiempaa laajemmilla resursseilla ja palveluvalikoimalla - sekä
      Suomessa että jatkossa myös lähialueilla", visioi Sentica Partnersin
      sijoitusjohtaja Johan Wentzel, joka toimii jatkossa MediaPexin hallituksen
      puheenjohtajana.

Lisätietoja:

Sijoitusjohtaja Johan Wentzel, Sentica Partners
      puhelin: 040-733 9925, sähköposti: johan.wentzel (at) sentica.fi

Peter Nyberg, puhelin: 040-843 0002, sähköposti: peter.nyberg (at) mediapex.fi

Sentica Partners Oy

Sentica on riippumaton kotimainen pääomasijoittaja, joka keskittyy keskisuurten
      ja pienten kotimaisten yritysten omistamiseen sekä aktiiviseen kehittämiseen.
      Sentica hallinnoi yhteensä noin 180 miljoonan euron pääomia rahastoissaan,
      joiden sijoittajina ovat pääasiallisesti suomalaiset institutionaaliset
      sijoittajat sekä eturivin eurooppalaiset rahastojen rahastot. Yrityksen
      palveluksessa on 12 pääomasijoittamisen ammattilaista sekä 3 neuvonantajaa,
      jotka työskentelevät Helsingissä, Tampereella ja Kuopiossa. www.sentica.fi

MediaPex Oy

Mediapex on Suomen suurin telemarkkinointiyritys, joka toimii 26 paikkakunnalla:
      Helsinki, Espoo, Turku, Tampere, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Vaasa, Lahti, Mikkeli,
      Savonlinna, Lappeenranta, Joensuu, Iisalmi, Kajaani, Kotka, Pori, Rauma,
      Kokkola, Raahe, Rovaniemi, Kemi, Sodankylä, Kouvola, Varkaus ja Hämeenlinna.
      www.mediapex.fi

• Talousrikollinen

Mikä on Pasta Box?

Ajatuksen uuden ravintolakonseptin kehittämisestä heitti alun perin ilmoille Pasta Boxin omistaja Anja Nyberg. Pohdittuaan asiaa Hans ja Maria Välimäen kanssa syntyi idea fast casual -pastaravintolasta. Idea oli kirkastunut Hansin eräällä Italian matkalla: mikäpä sen parempaa, kuin täydellisesti keitetty pasta kera itse tehdyn kastikkeen.

• Mediapex2016

Peter ja Anja Nyberg on vapaamurarei tämän lisäksi mediapex / Buusteri on pöllitty yritys ja samoin toteemi eli sentica partnersia on kusetettu??

Omistaakovaiei
      10.10.2015 22:51
      Ilmeisesti kysymys oikeudenkäynnissä on nyt Lustimo Oy:n omistuksesta. Antti on ilmoittanut, että omistaa koko osakekannan, Anja ja Peter Nyberg ovat nyt kuitenkin kertoneet, että he omistavat koko Lustimo Oy:n. Espoon käräjäoikeus totesi selkeästi, että Antti omistaa.
      Juttu on menossa seuraavaksi Helsingin Hovioikeuteen ratkaistavaksi.

kimmokpex
      15.3.2013 16:21
      no minun mielestäni haaste on koskenut lustimo oy:n ja mediapex oy:n välistä kauppaa sekä mediapex oy:n osaosakekannan myynti sentica partnersille ns. luvaton myynti tämän takia olen myös ymmärtänyt että sentica partners haluaisi pikaisesti eroon mediapexista, vaihtavat nimen myös teleforce oy:ksi. Eli Anja nyberg (entinen Alastalo) on miehensä Peterin kanssa myyneet MediaPexistä osuuden Sentica Partnersille. Sentica on ilmarisen sijoitusyhtiö, eli ei mikään yllätys, että tälläisiä hämärä kauppoja ovat sietäneet mutta ilmarisella linja tiukentunut, vai?

AnjaNyberg

Todisteet puhuu
      29.3.2013 15:50
      Onkohan vaan potaskaa? Oikeus sen sitten aikanaan päättää. Sillä veljelläsi muuten näyttää menevän ihan hyvin, tekee paljon töitä ja lapsiakin on tullut lisää.
      Kyllä Mediapexin ja sinun (ja Peterin) historia sekä tekemiset kiinostaa hyvin monia ja keskustelua siitä on paljon.
      Olisiko aika katsoa Anja peiliin ja muistella hieman tekojaan.....

Sivuilla
      1.4.2013 22:35
      Todisteet puhuu kirjoitti:
      Onkohan vaan potaskaa? Oikeus sen sitten aikanaan päättää. Sillä veljelläsi muuten näyttää menevän ihan hyvin, tekee paljon töitä ja lapsiakin on tullut lisää.
      Kyllä Mediapexin ja sinun (ja Peterin) historia sekä tekemiset kiinostaa hyvin monia ja keskustelua siitä on paljon.
      Olisiko aika katsoa Anja peiliin ja muistella hieman tekojaan.....

missä näyttö että oikeusriitoja on?
      en laita tytärtäni kesätöihin yritykseen missä omistajat riitelee. nuori jää ilman palkkaa ja mitäs sitten tehdään?

oma valintas jos noin hysteerinen oot. käräjillä voi mennä haasteesta vuosiakin ennenkuin edes käsitellään.

• pitsabox

Singaporessa on ollut Pasta Box jo vuonna 2014. Luulisi Hans Välimäen olleen tietoinen tästä, koska kokkikaverinsa Sorsa on siellä päin kokkina.
      Tai sitten on Sorsa kanssa pöllinyt Singaporelaisen idean ja yrittää selityää että itse keksinyt.
      Ei Välimäellä kovin paljon innovaatioita ole tullut, mutta hyvä mies kopioimaan, kuten kaikki suomalaiset kokit.
      Pitäisi kysyä Nykäsen Matilta, mikä mies on Hans. Masahan tiesi Kojonkoskenkin hyvin "perseen reikä, vie norjalaisten nuorten rahat".

• Pastavaari

Vituttaa nuo off-topic-copypastet yllä! Menkää helvettiin täältä!

Olen syönyt kaksi kertaa Pasta boxissa. Periaatteessa ihan hyvä idea, tuoda tuokin formaatti Suomeen.

Mutta. Minusta ruoka ei ollut hyvää. Vongole oli ja on mautonta. Pääasiallinen maku oli suola.

Vaimo kehui Carbonaraa, mutta itse en enää lähde koekaniiniksi.

Ramen - en oikeastaan tiedä miltä sen pitäisi maistua, mutta minun suussani pelkkä etikka/suola/chiliyhdistelmä ei maistunut hyvältä.

Rapeaksi paahdettua porsaan poskea annoksessa ei ollut käytännössä lainkaan, vaan hiukan lihan murusia, puolikas kovaksi keitetystä kananmunasta, hieman kaalia ja tietenkin spagettia.

En tiedä mikä mättää maineikkaan kokin ravintoloissa, koska en ole kertaakaan saanut niissä oikeasti hyvää ruokaa. Hienostelevaa ja kovia odotuksia luovaa maalailua menuissa enemminkin.

Ja laatuun nähden ylihintaista.

• Zomo60

Juuri näin. Ihminen kuka koskaan ei ole käynyt keittiössä,pystyy tekemään sata kertaa parempaa pastaa. Söin carbonaraa, no OKEI , pasta oli al dente, mutta missä oli parmesan, varsinkin kastike ja maku. Sitä ei löytynyt pastan mistään osiosta. Jos jotain ei pian tapahdu, niin se o tämän putiikin LOPPU. Se on varma.

• rutt

Olen hakenut aina silloin tällöin annoksen mukaani, yleensä sen keskikokoisen annoksen. Viimeiset kolme kertaa annos on koko ajan ollut pienempi ja pienempi ja viimeksi eilen box oli todella vajaa. Onkohan näin käsketty toimia, kun annos vain pienenee kerta toisensa jälkeen. Kyllä luulisi että makaronin katteet on aika kohdillaan ilmankin, että ärsytetään asiakasta tällaisella. Tomaattienkin määrä on pudonnut neljästä kahteen. Itselläni on sellainen periaate, että kuluttajan ei tarvitse sietää huonoa palvelua/laatua/huijaamista, enkä aio enää periaatteesta siellä asioida.

• Syömäri

Kiitos kommenteista. Eipä tarvitse itse mennä pettymään moiseen huijarilaan.

• neitioctavia

Ostin tänään eka kertaa annoksen, jättikatkarapuja ja pastaa tomaattikastikkeen kanssa Turun Skannsissa. Ja mikä pettymys. Välimäen nimi jo antaa suuret odotukset. Mutta, annoksessa oli hirveä määrä chiliä, joka peitti alleen lähes kaikki maut. Olen toki tottunut syömään vahvojakin makuja, mutta kun ruoka alkaa polttaa suuta, chiliä on liikaa. Ja kastike oli kamalaa, en tiedä oliko se korianteri, joka maistui niin pahalle. Olen todella pahoillani, en kirjoita tätä ilkeilläkseni. Kaiken lisäksi tiskin takana oli kaksi pissistä, paikka täynnä väkeä - mutta neitosilla ei ollut pienintäkään kiirettä. Oli paljon kivempaa tirskuilla yhdessä. Pöytiin näkyi menevän tuhruisia boxeja, vaikka neitoset olivat niitä putsaavinaan. Itse halusin annoksen mukaani ja olin vähällä lähteä, kun annosta ei kuulunut ja odotus venyi ja venyi. Mutta kokeilen vielä kerran jotain muuta annosta, jos sekin on yhtä kamalan makuista, niin siinä se. Ikävä heittää ruokaa menemään, mutta en hyvällä tahdollakaan saa tuota annosta syötyä. Itse pasta oli hyvän tuntuista, mutta se vaan ei riitä.

• Rouvareku

Kävimme myös Turun Skanssin Pasta Boxissa viime perjantaina. Suuret oli odotukset, kun ravintola oli Hans Välimäen nimellä! Pettymys oli suuri, kun ruoka ja maku eivät olleet sitä, mitä piti! Jäi syömättä, kun oli kertakaikkisen pahaa!!!

• Anonyymi

Ranskassa myydään pasta pox nimellä valmisruokaa nimellä pasta pox jokaisella huoltoasemalla, että se siitä
      ...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      122
      2391
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      429
      2213
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1200
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1013
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      859
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      857
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      796
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      760
    10. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      737
    Aihe