En halua olla miehekäs

epämies

Olen tajunnut etten ole miehekäs...enkä halua olla. Lähes kaikki miehekkyys on epämukavuutta, vastenmielistä, elämän laatua heikentävää. Esimerkkejä:

Kun ollaan ulkona, miehen halutaan johtavan. Mies kävelee baariin edellä, valkkaa pöydän, hoitaa tilauksen/taksin/jne
- minulle ei ole väliä kuka nämä hoitaa. Minä voin hoitaa. Osaan kyllä. Sinä voit hoitaa. Mitä väliä sillä on? Porukassa on aina mies joka haluaa tämän naisiin vetoavan roolin, en halua alkaa kamppailemaan siitä kuka saa olla alfa, heimonsa johtaja tai suojelija

Miehen halutaan reagoivan valppaasti, nopeasti, jämerästi
- minä en halua reagoida silloin kun ei ole tarve, vain osoittaakseni miehekkyyttäni. En halua olla jämerä, näyttääkseni miestään ylöspäin katsovan ylpeän vaimon silmissä jämerältä. On mukavampaa ottaa rennosti, silloin kun siihen on mahdollisuus

Miehen halutaan puolustavan naistaan
- en ole pelkuri. Olen repinyt itseäni 20cm pidemmän ja 50kg painavamman miehen naisen kimpusta. Olen mennyt ladatun haulikon tulilinjalle rauhoittaakseni päästään seonnutta naapuria, kun muut miehet suojasivat Miehekkäästi naisia puskissa ja pöytien alla kyykkiessään. Mutta en halua puolustaa naistani iskijöiltä tms vain osoittaakseni miehekkyyttäni

En tykkää miesten töistä
- en tykkää remontoinnista. En korjaamisesta. En karta ruumiillista työtä, voisin kantaa puita tai tiilenpätkiä apulaisena. Mutta en osaa enkä halua tehdä näitä asioita Miehekkäästi eli siten että Mies hoitaa. Sinkkuna ei ole tarvetta, hoidan kaiken itse rahan tienaamisesta siivoamiseen tavalla joka riittää minulle. Mutta naisten vaatimukset ovat eri luokkaa, aina pitäisi jonkun asian olla paremmin, aina pitäisi olla matkalla parempaan asuntoon...paremmalle alueelle...kohti parempaa keittiötä...jne

En tykkää äijäporukoista
- viihdyn paremmin naisten seurassa. Naisilla, etenkin vähän poikamaisilla sellaisilla, on mielenkiintoisemmat jutut porukassa. Kahden kesken mieskaverit ja naiskaverit ovat yhtä hyviä juttukumppaneita...mutta en välitä siitä äijäilystä

Tykkään hyvistä vaatteista ja estetiikasta
- aivan kuten naiset. Oikein viestitän että minä en ole se likaa ja vaaroja pelkäämätön mies joka syöksyy murahtaen vuotavan viemärin kimppuun, välittämättä likaantuuko vaatteet. Metsissä kyllä pyörin mielelläni vanhassa maastopuvussa, ei väliä jos likaantuu tai kastuu. Mutta se onkin hauskaa

Saisin kyllä naisen jos yrittäisin olla Mies. Mutta olen ymmärtänyt että miehekkyys olisi liian suuri uhraus. En olisi onnellinen, eikä suhdekaan voisi olla onnellinen jos ei saa olla oma itsensä. Muut roolit (pelimies, renttu, hippi, jännämies) eivät ole mahdollisia, minulle on tarjolla vain se Perusmiehen rooli.

Minun on siis parempi yksin. Ei elämä näinkään toivottoman huonoa ole, vaikka joskus sitä toivoo tapaavansa naisen...vaikka sellaisen kivan poikatytön...jolle sopisi vähän erikoisempi roolijako.

Olenko ainoa? :D

28

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmiä.sioille

Homostelu on varsin miehekästä puuhaa. :D

Minäkään en halua olla enkä ole se perinteisesti miehekäs mies. Minusta miehekkyyttä kovasti korostavat miehet ovat seksuaaliselta suuntautumiseltaan vähintäänkin epäilyttäviä tyyppejä... :)

Mut rupee jonkinsortin taiteilijaks. Siinä on kuvailemasi epämiehekkyys sallittua ja jopa suotavaa.

• 20plus11

Se käykin helposti kohdallasi koska olet muutenkin niin epämiehekäs bottom?

• erimieltäasiasta

Olen pahoillani, mutta et oikein sovi epämiehen rooliin. Itse asiassa vaikutat miehekkäältä. Miehekäs mies osaa ja kykenee jos tarve vaatii, mutta ei tee asioita vain pörhistelläkseen höyheniään. Miehekäs mies omaa myös sen verran järkeä, että ymmärtää tehdä asioita itselleen sopivalla tavalla, eikä yritä sopia muiden luomaan muottiin.

• MrHedgehog

Allekirjoitan.

epämies ei todellakaan kuulosta epämiehekkäältä. Kyse taitaa olla enemmänkin "markkinoinnista" ja "roolin" valinnasta?

• Joo, helmiä.sioille on oikeassa. Kuulostaa ihan normille, kulttuuripuolella on paljon juuri tuollaisia miehiä. Eikä yksikään tuntemani ei ole joutunut olemaan pitkiä aikoja tahattomasti sinkkuna.

• MrHedgehog

Jep...kulttuuri, musiikki, jne.

Niin kuin yllä kirjoitin, veikkaan että kyse on rooleista ja markkinoinnista. Hipsterivaatetta niskaan ja kohderyhmäksi hipsteritytöt, pari Eckhart Tollen kirjaa hipsterireppuun, ja ei kun lähimpään taiteilijakapakkaan opettamaan hipsteritytöille joogahengitystä.

Jos ei ole Peluri, Jännis, Renttu, Hippi tai Menestyjä...jäljelle jää Perusmies eli se Äijä. Ja se on kapea rooli.

Itse yritän vetää kaksoisroolia, outo kun olen :D

• MrHedgehog kirjoitti:

Jep...kulttuuri, musiikki, jne.

Niin kuin yllä kirjoitin, veikkaan että kyse on rooleista ja markkinoinnista. Hipsterivaatetta niskaan ja kohderyhmäksi hipsteritytöt, pari Eckhart Tollen kirjaa hipsterireppuun, ja ei kun lähimpään taiteilijakapakkaan opettamaan hipsteritytöille joogahengitystä.

Jos ei ole Peluri, Jännis, Renttu, Hippi tai Menestyjä...jäljelle jää Perusmies eli se Äijä. Ja se on kapea rooli.

Itse yritän vetää kaksoisroolia, outo kun olen :D

Heh, joo juuri noin se varmaan menee. :)

Mutta vakavasti puhuen kyllähän maailmaan mahtuu monenlaisia miehiä, naisia ja ihmisiä.. Jäykkien sukupuoli- tai muiden roolien purkaminen tuo enemmän vapautta yksilöille toimia ja elää niin kuin itse parhaaksi näkevät. En pitäisi sitä huonona asiana.

• MrHedgehog
        PikkuLikka kirjoitti:

Heh, joo juuri noin se varmaan menee. :)

Mutta vakavasti puhuen kyllähän maailmaan mahtuu monenlaisia miehiä, naisia ja ihmisiä.. Jäykkien sukupuoli- tai muiden roolien purkaminen tuo enemmän vapautta yksilöille toimia ja elää niin kuin itse parhaaksi näkevät. En pitäisi sitä huonona asiana.

Totta. Mutta onhan siinä esteensä, kun laumaeläimistä puhutaan. Yhteisön paine ja vaistotkin haraavat vastaan.

• Bi-nainen

Et suinkaan! Sun vaan sitten pitää etsiä niitä mukavia poikatyttöjä. Hyvä jos löytyy kaveripiiristäkin jotain.

Toivottavasti löydät sopivan, jonka kanssa arvot menee yhteen.

• Kuoliolio

Yhtä paha paska voi olla viimeisen päälle miehekäs; osata puhua vain miehekkäitä juttuja, pukeutua vain miehekkäästi (trendimiehet pukeutuvat kuin hinttarit) ja olla soaamatta tulla puoliväliin matkaa..

• ljljlkjlkjljlj

"Tykkään hyvistä vaatteista ja estetiikasta". EI PAHA, eikä yhtään homomaista.
      (Kaikki tuntemani ytmit ovat tosi tarkkoja ulkonäöstään.)

• ätmelssön

Mutta ne on ytmejä.

Ketmin/peruspertin/betaelättäjän oletetaan keskittyvän just niihin remontteihin, korjauksiin ym tavalliseen arkeen eikä itsensä peilailemiseen.

• Fewjknweffesdsdfs

Miksi olla femiini tai maskuliini jos voi olla androgyyni?

Vasemman ja oikean aivopuoliskon tasapainossa järki ja tunne tekee yhteistyötä eikä taistele valta-asemasta. Ei tarvi tehdä tunteellista lobotomiaa ollakseen looginen maskuliini, ei tarvi antaa tunteille absoluuttista valtuutusta ollakseen emotionaalinen femiini.

Androgyyni pärjää sekä konekiväärien että vauvojen kanssa. Miksi olla ... rajoittunut?

• dureksikondiomi

Miehekkyys on yliarvostettua..rynnätä paskaan etunenässä rähmivän miehekkäästi öyhöttäen!

• ruusukulta

Mä olen nainen ja pidän miehekkäistä miehistä. Sellainen mies tuntee itsensä, on sinut oman seksuaalisuutensa kanssa, ei tyrkytä mitään mutta hoitaa hommansa ja asiansa. Seksi sellaisen miehen kanssa on ihanaa.

• Kuulostat vaan asioita hyvin pohtineelta ihmiseltä. On selvää, ettei suhde toimi, jos edes toinen osapuoli asetetaan sellaiseen rooliin, johon hän ei koe sopivansa. Nyt kun tiedät, mitä haluat (tai mitä et ainakaan halua), sinun on paljon helpompi saada haluamasi. :)

• Aamunhämärä

Kuulostaa hyvältä sillä en ole ikinä pitänyt ns.öykkäreistä tai liioitellusti "miehekkyyttään" esille tuovista tyypeistä. Tyhjät tynnyrit eniten kumisee kuitenkin.

Exäni oli tuon tyylinen mutta oli kuitenkin aina tarvittaessa apuna jos tarvitsin kaveria pitämään vaik tapetin reunasta tai kantoi puita sirkkelin kimpussa ollessani yms.
      Kätevää kun sai itse suunnitella ja tehdä ilman turhaa toisen päsmäröintiä.

Itsestään huolehtiva mies on myös ilo silmälle. :) eipähän tarvitse yrittää ohjailla kivoja vaatteita käyttämään kun osaa muutenkin.

Monilla epävarmoilla miehillä on paha tapa homoksi leimata kaltaisesi. Vaikka enemmän "miestä" tuntemissani tapauksissa on silti ollut lopulta mitä niissä "tosimiehissä".

Kyllä niitä naisia löytyy, jotka eivät ole kiinni niissä perinteisissä sukupuolirooleissa vaan kukin tekee mikä parhaiten luonnistuu. :)

• atännä

Miksi pitäisi yritää vastata muiden oletettuihin odotuksiin? Ole just sitä mitä olet.

• Huninuni

Kuulostatpa kivalta mieheltä. Kyllä miehellä on täysi oikeus valita oman luonteensa mukaisesti elämänasenteensa ja mieltymyksensä. Ei kannata sortua uskomaan yleistyksiin tai ennakkoasenteisiin, ne eivät enään ole tätä päivää.
      Itse olen nainen, en todellakaan mikään poikatyttö, vaan enemmän vähän kisumisu, mut rempat ja viemärinavaukset hoituu kädenkäänteessä, se on mukavaa osata tehdä kaikenlaista ja auttaa muitakin, josseivat tunne toimenpiteitä omikseen.

• Oot mies😱

• Ei kukaan tykkää rempasta..

Varsinkin ikuisesta sellaisesta.

Kuka tykkää halkojen tekemisestä.

• Itsekin olen kiinnostunut kaikista taiteen aloista, tunnen viinit osaan rempata, laittaa hyvää ruokaa ja olen myös kiinnostununut naisten perseistä siinnä missä perämoottoreistakin. Kaiken mitä teen, teen se vain itseni takia, jos joku näistä kostuu, niin hyvä näin.

• Varsinainen monitoimimies siis. :-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Varsinainen monitoimimies siis. :-)

HÄ HÄH! Mitä jäbä, olet näköjään vaihtanut raidetta?!

• modelli kirjoitti:

HÄ HÄH! Mitä jäbä, olet näköjään vaihtanut raidetta?!

Ei kun pudonnut raiteilta.

• naiset.määräilee.äkkiä

niin riippuu naisesta mutta ehkä ekoilla treffeillä ja ehkä toisillakin siis ehkä mutta kyllä nopeasti nainen rupeaa komentelemaan ja määräilemään niin kyllä nainen valitsee pöydän ja sanoo mitä juodaan ja millai juodaan ja jos nainen sanoo no valitse minkä tykkäät ja kun sanot minkä haluat niin jos se ei miellytä naista niin nainen sanoo otappas tuota tai tuota joko tottelet tai riita niin pääsee helpommalla kun tottelee mutta hakkaan mielelläni esim klapeja kuin olisin lasten vahti tai tiskari

• heikki.mies

"Kuulostaa ihan normille, kulttuuripuolella on paljon juuri tuollaisia miehiä. Eikä yksikään tuntemani ei ole joutunut olemaan pitkiä aikoja tahattomasti sinkkuna."

Ahistaa. Olen samantyyppinen mies, kulttuurista kiinnostunut, mutta käytännössä lähes Ikisinkku.

Vähän off-topic ehkä mutta kiinnostaisi millaisia miehiä nuo tuntemasi ovat olleet ja miten ne ovat naisensa löytäneet? Vinkkejä?

• Ei tarvitse olla mitään, mitä ei itse halua. Mutta kaitpa jokainen ymmärtää, että jos on marginaalia, niin parhaiten tulee toimeen samanhenkisten kanssa. Ja niitä ei ole kovin paljoa. Toivottavasti kärsivällisyys riittää samanhenkisten ihmisten löytämiseksi, niin ystäväksi kuin parisuhteeseenkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90