TV-vierailuni MTV3:n räväkässä Enbuske, Veitola & Salminen -ohjelmassa herätti huomiota.
Eduskunnassa käytiin torstai-iltana 8.9. lähetekeskustelu Aito avioliitto -kansalaisaloitteesta. Tämä nosti yli 106 000 suomalaisen allekirjoittaman aloitteen jälleen huomion kohteeksi mediassa. Helsingin sanomatkin uutisoi sangen asialliseen kuvailevaan sävyyn kuinka tähän oli tultu (kts. tästä). Itse sain yllättäen kutsun MTV3:n Enbuske, Veitola & Salminen -ohjelmaan.
Tunnin kestävä suosittu ja nopeatempoinen talk-show tunnetaan räväköistä toimittajistaan, jotka eivät epäröi tarttua aiheeseen kuin aiheeseen omalla persoonallisella tyylillään. Muiden vieraiden ja ajankohtaisten aiheiden ohella tällä kertaa aiheena oli siis myös aito avioliitto kansalaisaloite.
Muiden vieraiden kanssa tulimme loistavasti juttuun, kuten EVS ohjelman twitteriin ennen lähetystä otetusta ryhmäkuvasta voi nähdä.
huipputyyppejä kaikki.
Omassa osuudessani otin muun muassa kantaa kysymykseen tasa-arvosta ja syrjimättömyydestä, avioliiton merkitykseen lapsen kannalta ja pyrin valaisemaan mistä aloitteessa oikeasti on kyse ja mistä ei. Toimittaja koitti haastaa minua samaa sukupuolta olevien parien lapsia koskevalla väitetyllä tutkimusyksimielisyydellä, mutta tässä, niin kuin muissakin aiheeseen liittyvissä kysymyksissä olen tehnyt kotiläksyni. Oli aika vetäistä povitaskusta lähetykseen mukaan varaamani salaperäinen paperi.
Ohjelman tyylin tuntien aavistelin etukäteen, että lopussa saattaa olla jokin ”loppukevennys”, jossa voin joutua yllättävään tilanteeseen. Ja niinhän siinä oli. Katso klipistä miten siinä kävi. Mukanani oli Aito avioliitto -seinäkalenteri, jonka tuossa tilanteessa ojensin minua haastatelleelle Roope Salmiselle.
Olen saanut poikkeuksellisen suuren määrän positiivista ja rohkaisevaa palautetta viikonlopun aikana. KIITOS kaikille rohkaisevasta palautteesta.
Keskustelu on vaikuttaa herättäneen mielenkiintoa. Haastatteluklippiäni on maikkarin sivulta jaettu jo yli 1500 kertaa. Selvästi enemmän kuin muiden samassa ohjelmassa vierailleiden klippejä.
En lähetyksessä ennättänyt mainita, että syyskuun 24. päivänä Suomessa vierailee professori Mark Regnerus Aito avioliitto ry:n syysjuhlassa Helsingissä. Teksasin yliopistossa perhetutkijana toimiva Regneruksen mukaan laadukkaat tutkimukset eivät tue väitettä, jonka mukaan samaa sukupuolta olevien kotien lapsissa ei ole havaittu mitään kehityseroja verrattuna isän ja äidin kanssa kasvaneisiin lapsiin. Lue lisää juhlasta tästä linkistä. Ehdit vielä ilmoittautua mukaan kun toimit nopeasti.
Alussa mainitsin, että kansalaisaloitteen lähetekeskustelu käytiin viime viikolla eduskunnassa. Jätimme yli 106 000 suomalaisen allekirjoittaman kansalaisaloitteen avioliiton säilyttämiseksi miehen ja naisen liittona eduskunnan puhemiehelle juuri ennen edustajien kesälomalle siirtymistä (lue tästä). Arvelimme, että aloitteen käsittely siis tapahtuisi vasta syysistuntokaudella.
Aloitteen lähetekeskustelu eduskunnassa tapahtui viime viikon torstaina 8.9.. Olin kuuntelemassa sitä eduskunnan lehterillä.
Lähetekeskustelusta aloite siirtyy seuraavaksi lakivaliokunnan käsiteltäväksi, joka kansalaisaloitelain käsittelyyn kuuluvassa lainmukaisessa järjestyksessä kutsuu jossain vaiheessa minut ja Jukka Rahkosen aloitteen vireillepanijoina kansalaiskuulemiseen. Mukanamme on pari asiantuntijaa.
Tämän jälkeen lakivaliokunta voi kuulla muita asiantuntijoita ja valmistaa aloitteesta lausunnon, josta äänestetään eduskunnan suuressa salissa.
Kuten viimeksi, lakivaliokunta on lähtökohtaisesti jakautunut aloitteen suhteen, joten mistään läpihuutojutusta ei ole kyse suuntaan tai toiseen. Esirukouksia tarvitaan.
Elämme historiallista murrosvaihetta
Miehen ja naisen muodostama avioliitto ja perhe on jokaisen yhteiskunnan perusrakennuspalikka.
Koskaan Suomessa ei ole ollut vastaavanlaista tilannetta, jossa käytäisiin niin historiallista kamppailua miehen ja naisen muodostamasta aidosta avioliitosta
Pidetään yhdessä huolta siitä, että jos niin onnettomasti käy, että sukupuolineutraali avioliittolaki astuu voimaan maaliskuussa 2017, se ei tapahdu siksi, että sinä ja minä emme tehneet yhtään mitään!
Mikäli meistä riippuu avioliitto säilyy edelleen aitona, miehen ja naisen välisenä liittona.
Nyt on aika rukoilla ja vaikuttaa kotien ja perheiden tähden"
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/899/tv-vierailuni_mtv3_n_ravakassa_enbuske_veitola_salminen_-ohjelmassa_heratti_huomiota
Pasi itse kommentoi vierailuaan EVS-ohjelmassa
237
62
Vastaukset
- HYVÄ.PASI
FIKSU ON AINA FIKSU!
- KTS--
Itse haastattelun linkki on täällä:
http://www.mtv.fi/enbuskeveitolasalminen- kuis.on
Miten suvaitsevaiset homottajat vainoavat Aa:ta vihapuheillaan ja uhkauksillaan " ette ansaitse elää"?
Onko tuollainen suvaitsevaista ja tasa-arvoista? - KaikenNähnyt
kuis.on kirjoitti:
Miten suvaitsevaiset homottajat vainoavat Aa:ta vihapuheillaan ja uhkauksillaan " ette ansaitse elää"?
Onko tuollainen suvaitsevaista ja tasa-arvoista?Ei ole kukaan toista parempi. Ihmisiä ollaan kaikki.
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Ei ole kukaan toista parempi. Ihmisiä ollaan kaikki.
Vai pitääkö mitata, mistä sitä vihapuhetta eniten löytyy? Raamattu olis aika hyvä ehdokas.
- kuis.on
KaikenNähnyt kirjoitti:
Ei ole kukaan toista parempi. Ihmisiä ollaan kaikki.
Tarkoitat varmaan, että homottajat eivät ole suvaitsevaisia eikä tasa-arvoisia kuin homoille.
- lue.kokonaan
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vai pitääkö mitata, mistä sitä vihapuhetta eniten löytyy? Raamattu olis aika hyvä ehdokas.
Raamattu kerroo syntisestä pahasta ihmisestä mutta myös Jumalan armosta ja rakkaudesta.
- torre11
kuis.on kirjoitti:
Onko tuollainen suvaitsevaista ja tasa-arvoista?Olen itse suvaitsevainen, mutta en halua muiden estävän minua menevämästä avioliittoon. Mutta hyväksyn Turusen ihmisenä.
torre11 kirjoitti:
Olen itse suvaitsevainen, mutta en halua muiden estävän minua menevämästä avioliittoon. Mutta hyväksyn Turusen ihmisenä.
>Mutta hyväksyn Turusen ihmisenä.
Vaikka hän ei hyväksy sinua kuin viittä vaille -ihmisenä.
Sinä et halua rajoittaa Turuselta ainoatakaan oikeutta, mutta hän haluaa ehdottomasti rajoittaa sinulta.- kuis.on
torre11 kirjoitti:
Olen itse suvaitsevainen, mutta en halua muiden estävän minua menevämästä avioliittoon. Mutta hyväksyn Turusen ihmisenä.
Minäkin hyväksyn homot ihmisinä mutta en hekdän avioliittoaan.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vihapuhetta ei-juutalaisia kansoja ja uskontoja kohtaan melkein koko vanha testamentti. Ei-juutalaiset eivät oikeastaan ole edes ihmisiä.
- niin.on.ja.pysyy
RepeRuutikallo kirjoitti:
Vihapuhetta ei-juutalaisia kansoja ja uskontoja kohtaan melkein koko vanha testamentti. Ei-juutalaiset eivät oikeastaan ole edes ihmisiä.
Kyllä. Epäjumalan palvelijat ovat aina ansainneet Jumalan vihan.
kuis.on kirjoitti:
Minäkin hyväksyn homot ihmisinä mutta en hekdän avioliittoaan.
"Hyväksyt ihmisinä", mutta haluat mestaroida heidän yksityisasioissaan jotka eivät sinulle kuulu pätkän vertaa.
- kuis.on
"Hyväksyt ihmisinä", mutta haluat mestaroida heidän yksityisasioissaan jotka eivät sinulle kuulu pätkän vertaa.
Jos homojen himot vaikuttavat lainsäädäntöömme se kuulee jokaiselle suomalaiselle.
kuis.on kirjoitti:
Tarkoitat varmaan, että homottajat eivät ole suvaitsevaisia eikä tasa-arvoisia kuin homoille.
Olen varma, että kiihkouskovaisleirin ulkopuolella ei ainutkaan mieshetero ole kokenut minkäänlaista suvaitsemattomuutta tai epätasa-arvoa seksuaalisen suuntautumisensa takia.
- kuis.on
Olen varma, että kiihkouskovaisleirin ulkopuolella ei ainutkaan mieshetero ole kokenut minkäänlaista suvaitsemattomuutta tai epätasa-arvoa seksuaalisen suuntautumisensa takia.
Mutta homottajia koskevan väitteen allekirjoitat, HYVÄ!
niin.on.ja.pysyy kirjoitti:
Kyllä. Epäjumalan palvelijat ovat aina ansainneet Jumalan vihan.
Onneksi sinunlaisiasi on niin vähän. Kammottavaa sakkia. Tervemenoa... mihin tahansa.
kuis.on kirjoitti:
Jos homojen himot vaikuttavat lainsäädäntöömme se kuulee jokaiselle suomalaiselle.
Erikoinen käsitys, että avioliitto perustuu himolle. Kaipa se on jotenkin raamatulllinen tulkinta sitten.
- niin.on.ja.pysyy
Onneksi sinunlaisiasi on niin vähän. Kammottavaa sakkia. Tervemenoa... mihin tahansa.
MInä en ole Jumala!
- kuis.on
Erikoinen käsitys, että avioliitto perustuu himolle. Kaipa se on jotenkin raamatulllinen tulkinta sitten.
Homous perustuu himolle ja homot himoitsevat kaikkea mktä heteroilla on.
Sinä et halua rajoittaa Turuselta ainoatakaan oikeutta, mutta hän haluaa ehdottomasti rajoittaa sinulta.Heh, minä tuossa vaan käytin samaa jargonia kuin nämä tekopyhät uskovat.
Ja "homous perustuu himolle". Mistä tuollaista olet päähäsi saanut? Tunnetkohan yhtään homoa? Oli kyllä täysin typerä kannanotto.- ihan.naurattaa
torre12 kirjoitti:
Heh, minä tuossa vaan käytin samaa jargonia kuin nämä tekopyhät uskovat.
Ja "homous perustuu himolle". Mistä tuollaista olet päähäsi saanut? Tunnetkohan yhtään homoa? Oli kyllä täysin typerä kannanotto.Kattos homojouko on ollut mummon jargonikoulussa :).
- Ne.ihmisoikeudet
kuis.on kirjoitti:
Aika erikoinen käsitys homottajilla ihmisoikeuksista, kun ovat kirjoittaneet Pasille ja Aa:lle "ette ansaitse elää". Sama elämän kunnioittamattomuus näkyy vassareilla aborttien suosimisena.
- kuis.on
Ne.ihmisoikeudet kirjoitti:
Aika erikoinen käsitys homottajilla ihmisoikeuksista, kun ovat kirjoittaneet Pasille ja Aa:lle "ette ansaitse elää". Sama elämän kunnioittamattomuus näkyy vassareilla aborttien suosimisena.
Homottajat ovat sivaktsemattomin ja agressiivisin ryhmä jonka tiedän. Seta on hyvä ponahduslauta tuollaisille.
kuis.on kirjoitti:
Mutta homottajia koskevan väitteen allekirjoitat, HYVÄ!
Sun mitään väitteitäsi ei kovin moni muu allekirjoita kuin omat tuhannet nimimerkkisi. HYVÄ!
niin.on.ja.pysyy kirjoitti:
MInä en ole Jumala!
Mutta olet luonut Jumalasta oman ällöttävän kuvasi.
- niin.on.ja.pysyy
Mutta olet luonut Jumalasta oman ällöttävän kuvasi.
Ihan vapaasti. Sairas pääsi on siinä varmaan eri hyvä!
- torre11
Ne.ihmisoikeudet kirjoitti:
Ai. Olen tänään täällä lukenut, että homot pitäisi saada elävien kirjoista pois. En ole huomannut että samaa toivottaisiin Pasille ja Aa:lle.
- hoh-hoijaa
torre11 kirjoitti:
Ai. Olen tänään täällä lukenut, että homot pitäisi saada elävien kirjoista pois. En ole huomannut että samaa toivottaisiin Pasille ja Aa:lle.
Sinähän et muutenkaan mitään huomaa mutta miten tulkitset sanat
" et ansaitse elää"? Ne.ihmisoikeudet kirjoitti:
>Aika erikoinen käsitys homottajilla ihmisoikeuksista, kun ovat kirjoittaneet Pasille ja Aa:lle "ette ansaitse elää".
Montakos "homottajaa" noin kirjoittikaan? Yksi? Hui kauheeta sentäs.
>Sama elämän kunnioittamattomuus näkyy vassareilla aborttien suosimisena.
Salliminen tietyin ehdoin on siis suosimista teidän omituisissa höpötyksissänne.niin.on.ja.pysyy kirjoitti:
Ihan vapaasti. Sairas pääsi on siinä varmaan eri hyvä!
Jos minä olen sairas, sinä olet kuollut. :D
- niin.on.ja.pysyy
Jos minä olen sairas, sinä olet kuollut. :D
Parempi sekin kuin olla kaltaisesi sairas!
kuis.on kirjoitti:
Olet sä Räyhis kyllä sekasin.:D
hoh-hoijaa kirjoitti:
Sinähän et muutenkaan mitään huomaa mutta miten tulkitset sanat
" et ansaitse elää"?Hah. Minä kyllä huomaan vaikka mitä! Tänäänkin on ollut jopa selvää puhetta, että homot on saatava pois maan päältä. Siis tappaa. Anteeksi että vähän siloitin kirjoituksia.
- hoh-hoijaa
torre12 kirjoitti:
Hah. Minä kyllä huomaan vaikka mitä! Tänäänkin on ollut jopa selvää puhetta, että homot on saatava pois maan päältä. Siis tappaa. Anteeksi että vähän siloitin kirjoituksia.
Eli homottajag haluavat Pasin ka Aa.laiset pois maan päältä koska tuollaisia kirjoittelevat ja sanovat, SELVÄ!
hoh-hoijaa kirjoitti:
Eli homottajag haluavat Pasin ka Aa.laiset pois maan päältä koska tuollaisia kirjoittelevat ja sanovat, SELVÄ!
Kerro minkälaista on olla tahallaan väärinymmärtäjä?
- juurikin.noin
hoh-hoijaa kirjoitti:
Kyllä! Tätä torre tarkoittaa.
juurikin.noin kirjoitti:
Kyllä! Tätä torre tarkoittaa.
Kerro minkälaista on keksiä ihmisille heidän ajatuksiaan ja tarkotuksiaan?
- Gebhardt
torre11 kirjoitti:
Olen suvaitsevainen. Kukaan ei estänyt minua menemästä avioliittoon. Kunnioitan ja arvostan Pasi Turusta.
- Gebhardt
Sinä et halua rajoittaa Turuselta ainoatakaan oikeutta, mutta hän haluaa ehdottomasti rajoittaa sinulta.Olet selvästi ymmärtänyt väärin jotain Turusen kommentteja. Mihin perustat väitteesi?
- Gebhardt
Taitaa olla niin, että homoseksuaalisuutta markkinoivat vaativat suvaitsevaisuutta kaikelle muulle paitsi kristinuskolle, sille ei suvaitse kaikkea tai sille, että ei pyri edistämään homoseksuaalisen elämäntavat markkinointia.
- Gebhardt
Oletpa sinä suvaitsematon.
Gebhardt kirjoitti:
Olet selvästi ymmärtänyt väärin jotain Turusen kommentteja. Mihin perustat väitteesi?
Öö, jos olen ymmärtänyt väärin sen että Turunen haluaa rajoittaa homojen oikeuksia siten että he eivät eduskunnan tahdon mukaisesti pääsisi avioliittoon, olen vain iloinen.
- uskon.noton
En ole rukoillut kuin joskus pakon edessä kansakoulussa.
Minulle on täysi mysteeri miksi jotkut ihmiset uskovat ... eikö järki sano että tarina ja ympäröivä maailma ei voi olla kauempana toisistaan.
Suosittelen omilla aivoilla ajattelemista - Jeesus ei tule, oletko valmis?- JeesusTuleeTakaisin
Jeesus tulee ja sinunkin polvesi tulevat vielä notkistumaan Hänen edessään - tahdoit tai et.
JeesusTuleeTakaisin kirjoitti:
Jeesus tulee ja sinunkin polvesi tulevat vielä notkistumaan Hänen edessään - tahdoit tai et.
Suomalainen mies menee Helvettiin ylpeänä ja polviaan notkistamatta, jos Jeesus on niin mulkku että sellaiseen heittää.
- JeesusTuleeTakaisin
Suomalainen mies menee Helvettiin ylpeänä ja polviaan notkistamatta, jos Jeesus on niin mulkku että sellaiseen heittää.
Sitä saa mitä tilaa!
Mutta kyllä sinunkin polvesi myös helvetissä notkistuvat Hänen edessään. JeesusTuleeTakaisin kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa!
Mutta kyllä sinunkin polvesi myös helvetissä notkistuvat Hänen edessään.Onneksi Helvettiä ei ole olemassa. Maailmasi romahtaa heti kun tämän tajuat
- ate.isti
JeesusTuleeTakaisin kirjoitti:
Siis et ole vielä valmis.. ehkä vuoden tai kymmenen päästä.
Ei tule Jeesus eikä tule Spagettihirviö - JeesusTuleeTakaisin
Onneksi Helvettiä ei ole olemassa. Maailmasi romahtaa heti kun tämän tajuat
Kyllä se on olemassa mutta pienellä h:lla!
- logiikan.palikat
uskon.noton,
> Minulle on täysi mysteeri miksi jotkut ihmiset uskovat ... eikö järki sano että tarina ja ympäröivä maailma ei voi olla kauempana toisistaan.
Suosittelen omilla aivoilla ajattelemista - Jeesus ei tule, oletko valmis? <
Entä onko sinulle mysteeri miten omia aikojaan muotoutunut maailmankaikkeus olisi osannut asettaa kakki palikat niin hienoon järjestykseen, että elämän olemassaolo on äärettömän pienellä vaihteluvälillä mahdollista? Eikö järki jo sano, että tällainen loogisesti huippuunsa viritetty maailmankaikkeus vaatii huippuälykkään tekijänsä?
Suosittelen omilla aivoilla ajattelemista. Ensi askel siihen voisi olla maailmankaikkeuden tarkastelu.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3jvfvho3CE - torre11
logiikan.palikat kirjoitti:
uskon.noton,
> Minulle on täysi mysteeri miksi jotkut ihmiset uskovat ... eikö järki sano että tarina ja ympäröivä maailma ei voi olla kauempana toisistaan.
Entä onko sinulle mysteeri miten omia aikojaan muotoutunut maailmankaikkeus olisi osannut asettaa kakki palikat niin hienoon järjestykseen, että elämän olemassaolo on äärettömän pienellä vaihteluvälillä mahdollista? Eikö järki jo sano, että tällainen loogisesti huippuunsa viritetty maailmankaikkeus vaatii huippuälykkään tekijänsä?
Suosittelen omilla aivoilla ajattelemista. Ensi askel siihen voisi olla maailmankaikkeuden tarkastelu.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3jvfvho3CEOn tarkastelu. Maapallomme on altis maanjäristyksille, tulivuorenpurkauksille, kuivuudelle, tulville, hirmumyrkyille.
Avaruudessa lentelee taivaankappaleita irronneina törmäyksissä, osa törmää meidän maapallollemme.
Kuka idiootti nämä on suunnitellut ja tehnyt? logiikan.palikat kirjoitti:
uskon.noton,
https://www.youtube.com/watch?v=Q3jvfvho3CE>Entä onko sinulle mysteeri miten omia aikojaan muotoutunut maailmankaikkeus olisi osannut asettaa kakki palikat niin hienoon järjestykseen, että elämän olemassaolo on äärettömän pienellä vaihteluvälillä mahdollista?
Täh? Elämä Maassa on just sellaista millaiseksi se näissä oloissa ja näillä etäisyyksillä Auringosta saattoi kehittyä. Jossain muualla voi olla ja varmaan onkin jotain aika toisenlaista.- logiikan.palikat
torre11 kirjoitti:
On tarkastelu. Maapallomme on altis maanjäristyksille, tulivuorenpurkauksille, kuivuudelle, tulville, hirmumyrkyille.
Avaruudessa lentelee taivaankappaleita irronneina törmäyksissä, osa törmää meidän maapallollemme.
Kuka idiootti nämä on suunnitellut ja tehnyt?Lue viestini uudelleen ja katso video. Jos et ymmärrä, älä tule kommentoimaan asian vierestä.
- Gebhardt
Omilla aivoilla ajatteleminen on erittäin tärkeää. Olen tosin huomannut, että heiltä, jotka suosittelevat toisille omilla aivoilla ajattelemista tai kehuvat ajattelevansa omilla aivoillaan, odottaisin enemmän sitä omilla aivoilla ajattelemista. Tai no, ehkä he ovat tehneet kuitenkin parhaansa.
Gebhardt kirjoitti:
Omilla aivoilla ajatteleminen on erittäin tärkeää. Olen tosin huomannut, että heiltä, jotka suosittelevat toisille omilla aivoilla ajattelemista tai kehuvat ajattelevansa omilla aivoillaan, odottaisin enemmän sitä omilla aivoilla ajattelemista. Tai no, ehkä he ovat tehneet kuitenkin parhaansa.
Se "omilla aivoilla ajattelu" voi tosiaan tuottaa mitä eriskummallisempia ja ihmeellisempiä lopputuloksia, absurdeja, nerokkaita, uudenlaisia, ihmeellisiä, ääliömäisiä, jne.
Ja parhaansa tietysti jokainen tekee joka aivojaan käyttää, siitä suuri arvostus, vaikka lopputulos olisikin esim. minun mielestäni kummallinen tai väärä.
Ikävintä on se jos ei edes yritä, vaan toistelee vaan ulkoa opittuja ja muiden sanomia "totuuksia".
Jos taas ei pysty ajattelemaan omilla aivoillaan niin se on ihan ok, todennäköisesti elää elämänsä onnellisempana kun useimmat "omia aivojaan käyttävät".- fyy.sikko
logiikan.palikat kirjoitti:
uskon.noton,
https://www.youtube.com/watch?v=Q3jvfvho3CEJust joo. Se että maassa on olosuhteet jotka mahdollistavat elämän ei suinkaan todista jumalasta mitään. Merkuriuksessa ei parametrit ole kohdallaan, siellä ei ole elämää.. jumalaa ei siis ole olemassa. Kuten yllä joku totesi hörhöt eivät käytä omia aivojaan. Logiikan.palikat on niellyt karvoineen päivineen amerikkalaista alkuperää olevan "älykkään suunnittelun"
Voi teitä urpoja: jumalanne on tilastotiedettä: kun tarkastellaan riittävää määrää planeettoja, esimerkiksi tuhat miljardia tai vaikka miljardi miljardia niin kas kummaa sieltä löytyy n-kappaletta planeettoja jossa totta tosiaan kaikki on kohdallaan. Tellua on tällainen planeetta.. Ja ei tarvittu jumalaa.. Toistan yllä olevan viisauden: Jeesus ei tule - oletko valmis? fyy.sikko kirjoitti:
Just joo. Se että maassa on olosuhteet jotka mahdollistavat elämän ei suinkaan todista jumalasta mitään. Merkuriuksessa ei parametrit ole kohdallaan, siellä ei ole elämää.. jumalaa ei siis ole olemassa. Kuten yllä joku totesi hörhöt eivät käytä omia aivojaan. Logiikan.palikat on niellyt karvoineen päivineen amerikkalaista alkuperää olevan "älykkään suunnittelun"
Voi teitä urpoja: jumalanne on tilastotiedettä: kun tarkastellaan riittävää määrää planeettoja, esimerkiksi tuhat miljardia tai vaikka miljardi miljardia niin kas kummaa sieltä löytyy n-kappaletta planeettoja jossa totta tosiaan kaikki on kohdallaan. Tellua on tällainen planeetta.. Ja ei tarvittu jumalaa.. Toistan yllä olevan viisauden: Jeesus ei tule - oletko valmis?Sitä paitsi kyse on siitä että maa -planeetalla on olosuhteet jotka mahdollistavat sellaisen elämän jota me ymmärrämme tämän hetken tieteen valossa mahdolliseksi.
Elämää, erilaista, eri aikakäsityksillä, tai muodossa jota me ihmisrotuun kuuluvat apinat emme (vielä) pysty ymmärtämään on varmasti maailmankaikkeudessa.
Tavalla tai toisella. Ehkä jopa meidän maa -planeetallamme.
Ehkä suurin ihme olisi jos elämää olisi vain maa -planeetalla?YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Sitä paitsi kyse on siitä että maa -planeetalla on olosuhteet jotka mahdollistavat sellaisen elämän jota me ymmärrämme tämän hetken tieteen valossa mahdolliseksi.
Elämää, erilaista, eri aikakäsityksillä, tai muodossa jota me ihmisrotuun kuuluvat apinat emme (vielä) pysty ymmärtämään on varmasti maailmankaikkeudessa.
Tavalla tai toisella. Ehkä jopa meidän maa -planeetallamme.
Ehkä suurin ihme olisi jos elämää olisi vain maa -planeetalla?Ehkä suurin ihme olisi jos elämää olisi vain maa -planeetalla, ja meidän tuntemassamme muodossa?
- uskon.noton
Uskonto myrkyttää kaiken. On pyrittävä kaikin keinoin sekulaariin yhteiskuntaan.
Kukin saa uskoa mihin uskoo tai on uskomatta: jumalaan, väinämöiseen tai spagettihirviöön.
Mitään päätöksiä tai lakeja ei voi tehdä minkään uskomuksen perusteella. uskon.noton kirjoitti:
Uskonto myrkyttää kaiken. On pyrittävä kaikin keinoin sekulaariin yhteiskuntaan.
Kukin saa uskoa mihin uskoo tai on uskomatta: jumalaan, väinämöiseen tai spagettihirviöön.
Mitään päätöksiä tai lakeja ei voi tehdä minkään uskomuksen perusteella."Uskonto myrkyttää kaiken."
Tästä en ole samaa mieltä.
"Kukin saa uskoa mihin uskoo tai on uskomatta: jumalaan, väinämöiseen tai spagettihirviöön.
Mitään päätöksiä tai lakeja ei voi tehdä minkään uskomuksen perusteella. "
Tästä olen 100% samaa mieltä.uskon.noton kirjoitti:
Mitään päätöksiä tai lakeja ei voi tehdä minkään uskomuksen perusteella.Uskonto myrkyttää mutta Jeesus pelastaa. Uskonto ei ole mitään mutta henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen on ihmiselle paras asia mitä voi saada!
- KaikenNähnyt
Tässä Pasi mainostaa saavutettuja voittoja ettei Patmoksen rahantulo ehdy eli ajaa omaa etuaan kuin populistipoliitikko konsanaan. Ja kansa nielee kaiken jopa "laadukkaan" tutkimuksen - lukematta.
Tottahan tuo puhuu. Miten tämä ohjelma mielestäsi vaikuttaa Patmoksen lahjoittajiin?
Mitä mieltä sinä olet tutkimuksesta kun olet sen lukenut?- TaivaanIsäJaPoikaOy
Jep, näitä Mellerin huijaamia riittää kunnes koko Patmosta ei enää ole. Pelkkää pyramidihuijausta hyväuskoisten kustannuksella.
TaivaanIsäJaPoikaOy kirjoitti:
Jep, näitä Mellerin huijaamia riittää kunnes koko Patmosta ei enää ole. Pelkkää pyramidihuijausta hyväuskoisten kustannuksella.
Koet varmaan kaiken rahan antamisen vapaaehtoisesti huijaamiseksi.
Voisitko hieman perustella tuota pyramidivertaistasi.
Huomaatko ristiriidan puheissasi? Patmos lakkaa olemasta mutta tulot kasvavat, miten sen perustelet?- KaikenNähnyt
Meinaatko, että koko kunnollinen avioliittomalli on ainoastaan rahan ansaitsemista varten? Siinä olis kieltämättä logiikkaa mafiatyyliin. Mies voi esitellä sievää vaimoaan ja viattomia lapsiaan niin ettei huijaamista muista enää kukaan. Muuhun perheeseen on myös hyvä vedota ilmaista rahaa anellessa. Lapset tarvii ruokaa ja vaimo uuden hameen. Mitä tietämättömämpi nainen miehen bisneksistä, sitä paremmin menee läpi.
- TaivaanIsäJaPoikaOy
KaikenNähnyt kirjoitti:
Meinaatko, että koko kunnollinen avioliittomalli on ainoastaan rahan ansaitsemista varten? Siinä olis kieltämättä logiikkaa mafiatyyliin. Mies voi esitellä sievää vaimoaan ja viattomia lapsiaan niin ettei huijaamista muista enää kukaan. Muuhun perheeseen on myös hyvä vedota ilmaista rahaa anellessa. Lapset tarvii ruokaa ja vaimo uuden hameen. Mitä tietämättömämpi nainen miehen bisneksistä, sitä paremmin menee läpi.
:D
Tähän tyyliin:
"Pirkanmaan käräjäoikeudessa on luettu veropetossyytteet kahdelle liikemiehelle, joiden epäillään kierrättäneen liki 200 000 euron palkkarahat alaikäisten lastensa tilien kautta."
http://yle.fi/uutiset/tamperelaisia_liikemiehia_syytetaan_torkeasta_veropetoksesta__hulppeita_palkkoja_alle_10-vuotiaille_lapsille/8651138 KaikenNähnyt kirjoitti:
Missä olen puhunut avioliitosta ja rahan ansaitsemisesta????
Jätit vastaamatta noihin kysymyksiini. Ihan oikeasti minua kiinnostaa tuo teoriasi.- TaivaanIsäJaPoikaOy
:D
Tähän tyyliin:
"Pirkanmaan käräjäoikeudessa on luettu veropetossyytteet kahdelle liikemiehelle, joiden epäillään kierrättäneen liki 200 000 euron palkkarahat alaikäisten lastensa tilien kautta."
http://yle.fi/uutiset/tamperelaisia_liikemiehia_syytetaan_torkeasta_veropetoksesta__hulppeita_palkkoja_alle_10-vuotiaille_lapsille/8651138Niin, kuka sitä nyt muuten Jeesukseen uskoisi. :( Paitsi hyväuskoiset hölmöt, joilta jo siitä syystä saakin viedä vaikka viimeiset pennoset. Mikään ei ole enää pyhää. Ei ihme, että Pyhän Hengen pilkkaaminenkin on sallittua aivan vapaasti. Toiset saa vilpittömästi hyvän mielen, toisten käyttäessä tilaisuutta hyväksi.
Niin, kuka sitä nyt muuten Jeesukseen uskoisi. :( Paitsi hyväuskoiset hölmöt, joilta jo siitä syystä saakin viedä vaikka viimeiset pennoset. Mikään ei ole enää pyhää. Ei ihme, että Pyhän Hengen pilkkaaminenkin on sallittua aivan vapaasti. Toiset saa vilpittömästi hyvän mielen, toisten käyttäessä tilaisuutta hyväksi.
Mihinkäs tämä kommenttisi liittyy??
- KaikenNähnyt
Niin, kuka sitä nyt muuten Jeesukseen uskoisi. :( Paitsi hyväuskoiset hölmöt, joilta jo siitä syystä saakin viedä vaikka viimeiset pennoset. Mikään ei ole enää pyhää. Ei ihme, että Pyhän Hengen pilkkaaminenkin on sallittua aivan vapaasti. Toiset saa vilpittömästi hyvän mielen, toisten käyttäessä tilaisuutta hyväksi.
Olis tietysti parempi, jos näitä tapauksia tuotaisiin uskovien keskuudessa avoimesti julki ja käsittelyyn. Peittely lisää epäilyksiä. Siinä olis parantamisen varaa. En kuitenkaan usko, että todellisuudessa ihan noin lohduton tilanne kuin kuvailit.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Olis tietysti parempi, jos näitä tapauksia tuotaisiin uskovien keskuudessa avoimesti julki ja käsittelyyn. Peittely lisää epäilyksiä. Siinä olis parantamisen varaa. En kuitenkaan usko, että todellisuudessa ihan noin lohduton tilanne kuin kuvailit.
Jokaisella joka vääryyttä havaitsee on velvollisuus tehdä poliisille ilmoitus. Nämä " palstakäräjinne " eivät ketään auta :=) mutta taidatte saada niistä jotakin erikoista tyydytystä.
- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Jokaisella joka vääryyttä havaitsee on velvollisuus tehdä poliisille ilmoitus. Nämä " palstakäräjinne " eivät ketään auta :=) mutta taidatte saada niistä jotakin erikoista tyydytystä.
Tiedät aivan hyvin ettei köyhällä ole varaa käräjöidä ja kaltaistesi "supliikkimiesten" kanssa on ihan turha lähteä muutenkaan oikeutta käymään. Sen varaanhan te laskette. :) Pitäis tehdä lakialoite uskonnolliseen toimintaan puuttumiseksi silloin kun sitä selvästi tehdään pelkässä rahanan saitsemis mielessä.
Turha esittää tietämätöntä. KaikenNähnyt kirjoitti:
Tiedät aivan hyvin ettei köyhällä ole varaa käräjöidä ja kaltaistesi "supliikkimiesten" kanssa on ihan turha lähteä muutenkaan oikeutta käymään. Sen varaanhan te laskette. :) Pitäis tehdä lakialoite uskonnolliseen toimintaan puuttumiseksi silloin kun sitä selvästi tehdään pelkässä rahanan saitsemis mielessä.
Turha esittää tietämätöntä.Suomessa on ilmainen oikeusapu kaikille jotka eivät itse sitä pysyy maksamaan.
Mutta miksi sinä minun kanssani käräjöisit?
Ja kansalaisaloitteen tekeminen on edelleenkin kaikille mahdollista eikä maksa mitään. Huomaatko, sinulla on kaikki mahdollisuuudet siirtyä sanoista tekoihin :=)- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Suomessa on ilmainen oikeusapu kaikille jotka eivät itse sitä pysyy maksamaan.
Mutta miksi sinä minun kanssani käräjöisit?
Ja kansalaisaloitteen tekeminen on edelleenkin kaikille mahdollista eikä maksa mitään. Huomaatko, sinulla on kaikki mahdollisuuudet siirtyä sanoista tekoihin :=)Näitä uskonnonvapauteen liittyviä puutteita on jo käsitelty eduskunnassa, joten ei hätää.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Näitä uskonnonvapauteen liittyviä puutteita on jo käsitelty eduskunnassa, joten ei hätää.
No sittenhän kaikki on hyvin :=)
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Näitä uskonnonvapauteen liittyviä puutteita on jo käsitelty eduskunnassa, joten ei hätää.
Olen myös ollut asian tiimoilta yhteydessä eri tahoihin ja uskonnolla rahastamisen ongelma on muutenkin ihan yleisesti tiedossa.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Olen myös ollut asian tiimoilta yhteydessä eri tahoihin ja uskonnolla rahastamisen ongelma on muutenkin ihan yleisesti tiedossa.
Edellen kaikkihan onkin siten hyvin :=)
- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
No sittenhän kaikki on hyvin :=)
Niin on. :) Siksi tilanne ei olekaan niin huono kuin voisi kuvitella. Ihmiset myös äänestävät jaloillaan sitä mukaa kun väärinkäytöksiä tulee ilmi.
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Niin on. :) Siksi tilanne ei olekaan niin huono kuin voisi kuvitella. Ihmiset myös äänestävät jaloillaan sitä mukaa kun väärinkäytöksiä tulee ilmi.
Siksi niistä on hyvä tiedottaa vaikka seurakunnissa ei sitä puolta hoidettaisikaan.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Oletko muuten tehnyt ilmoituksen, että kirkollisvero ja kohehdit on uskonnolla rahastamista?
- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Oletko muuten tehnyt ilmoituksen, että kirkollisvero ja kohehdit on uskonnolla rahastamista?
Älä saivartele aivan kuin nuo asiat olisivat verrannolliset keskenään. Tiedät, että eivät ole. Kirkko ei sentään pakota ihmisiä kirjoittelemaan vuosikausia tällaisille keskustelufoorumeille tai hankkimaan / pakkokäännyttämään lisää jäseniä. Kirkko ei myöskään pelottele ihmisiä demoneilla. Vai pitäiskö sun mielestä?
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Älä saivartele aivan kuin nuo asiat olisivat verrannolliset keskenään. Tiedät, että eivät ole. Kirkko ei sentään pakota ihmisiä kirjoittelemaan vuosikausia tällaisille keskustelufoorumeille tai hankkimaan / pakkokäännyttämään lisää jäseniä. Kirkko ei myöskään pelottele ihmisiä demoneilla. Vai pitäiskö sun mielestä?
Eikä kirkko myöskään ole mikään rikollisjengi tyyliin Soldier Of Odin, jonka liiviä pitämällä ihminen voi tuntea kuuluvansa oikeaan porukkaan ja kostaa hyvällä omallatunnolla ulkomaailmalle kokemansa vääryydet / epäoikeudenmukaisuudet.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vain kirkolla siis sinun mielestäsi on oikeus rahastaa uskonnolla.
Missä käsketään ihmisiä kirjoittelemaan tälläisille palstoille ja pakkokäännyttämään lisää jäseniä? On muuten mielenkiintoinen väite, sinulla on varmaan todisteita tälläisestä käytöksestä?
Jos uskoo mitä Raamatussa sanotaan demoneista niin uskoo niihin. Miksei siis niistä saa varoittaa koska ne Raamatun mukaan ovat todellisia? Miksei kirkko niistä varoita?- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Vain kirkolla siis sinun mielestäsi on oikeus rahastaa uskonnolla.
Missä käsketään ihmisiä kirjoittelemaan tälläisille palstoille ja pakkokäännyttämään lisää jäseniä? On muuten mielenkiintoinen väite, sinulla on varmaan todisteita tälläisestä käytöksestä?
Jos uskoo mitä Raamatussa sanotaan demoneista niin uskoo niihin. Miksei siis niistä saa varoittaa koska ne Raamatun mukaan ovat todellisia? Miksei kirkko niistä varoita?Vapaaehtoisestiko teet tällaista paskaduunia? Eikö sulla ole muuta tekemistä? Mulle tää alkaa olla aika nähty juttu jo. :D
Kirkossa voi käydä aivan vapaasti vaikka ei sinne veroja maksaisikaan. Kirkko myös ilmoittaa, minne rahat menevät. Eikä siellä myöskään pidetä tuntikausien kolehtipuheita. Toiminta on läpinäkyvää ja rehellistä. Siksi sitä vastaan onkin niin helppo hyökätä. Toisin kuin niitä paikkoja vastaan missä esitetään ulkokullattuja ja sisältä ollaan kalkittuja hautoja.
Kirkossa USKOTAAN siihen, että Jeesus voitti demonit jo ristillä. Sun oppis on enemmän Saatana kuin Jumalakeskeistä ja siksi sua on myös niin helppo hallita sellaisilla puheilla. - KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vapaaehtoisestiko teet tällaista paskaduunia? Eikö sulla ole muuta tekemistä? Mulle tää alkaa olla aika nähty juttu jo. :D
Kirkossa voi käydä aivan vapaasti vaikka ei sinne veroja maksaisikaan. Kirkko myös ilmoittaa, minne rahat menevät. Eikä siellä myöskään pidetä tuntikausien kolehtipuheita. Toiminta on läpinäkyvää ja rehellistä. Siksi sitä vastaan onkin niin helppo hyökätä. Toisin kuin niitä paikkoja vastaan missä esitetään ulkokullattuja ja sisältä ollaan kalkittuja hautoja.
Kirkossa USKOTAAN siihen, että Jeesus voitti demonit jo ristillä. Sun oppis on enemmän Saatana kuin Jumalakeskeistä ja siksi sua on myös niin helppo hallita sellaisilla puheilla.Demoneita siellä ja demoneita täällä. Jumalaan uskovalla on ikuinen rauha sydämessä ja maailma hyvä paikka olla. <3
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Demoneita siellä ja demoneita täällä. Jumalaan uskovalla on ikuinen rauha sydämessä ja maailma hyvä paikka olla. <3
Kun sisimmässä on aito rauha, ei ympärille tarvitse lisäksi samanmielisten porukkaa eikä maailma ole uhka vaan mahdollisuus.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vapaaehtoisestiko teet tällaista paskaduunia? Eikö sulla ole muuta tekemistä? Mulle tää alkaa olla aika nähty juttu jo. :D
Kirkossa USKOTAAN siihen, että Jeesus voitti demonit jo ristillä. Sun oppis on enemmän Saatana kuin Jumalakeskeistä ja siksi sua on myös niin helppo hallita sellaisilla puheilla.Kyllä, ihan vapaaehtoisesti täällä kirjoittelen. Tämä on hauskaa? Maksaako sinulle sitten joku, kirkkoko?
Et vieläkään kertonut missä tapahtuu kuvailemasi asioita ja nyt jo lisäät listaasi, että siellä käyminenkin maksaa ja tuntikausia kolehtipuheita pidetään. Kerro jo mikä tuo paikka on!
Kirkossa uskotaan väärin jos uskotaan, että saatana on sidottu jo. Jessus voitti kuoleman ristillä mutta saatana riehuu edelleenkin vapaana villiten maanpiiriä.- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Kyllä, ihan vapaaehtoisesti täällä kirjoittelen. Tämä on hauskaa? Maksaako sinulle sitten joku, kirkkoko?
Et vieläkään kertonut missä tapahtuu kuvailemasi asioita ja nyt jo lisäät listaasi, että siellä käyminenkin maksaa ja tuntikausia kolehtipuheita pidetään. Kerro jo mikä tuo paikka on!
Kirkossa uskotaan väärin jos uskotaan, että saatana on sidottu jo. Jessus voitti kuoleman ristillä mutta saatana riehuu edelleenkin vapaana villiten maanpiiriä.Vapaaehtoisesti? Ok. Toi kertoo jo kaiken oleellisen.
En kerro kun ei sullakaan ole tapana nimiä mainita.
Sen kun uskot siihen Saatanaasi. KaikenNähnyt kirjoitti:
Vapaaehtoisesti? Ok. Toi kertoo jo kaiken oleellisen.
Sen kun uskot siihen Saatanaasi.Voi voi, lyhyeenpä loppui taas intosi :=(
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Vapaaehtoisesti? Ok. Toi kertoo jo kaiken oleellisen.
Sen kun uskot siihen Saatanaasi.Kirjoitan tänne pelkästä velvollisuudesta eikä siihenkään kohta ole aikaa. Tykkään puuhata sellaisten asioiden kanssa, jotka menevät eteenpäin. Ei ole tapana jumittaa paikoillaan. Mulla todellakin on hauskempaakin tekemistä. Itse et taida juuri uskaltaa poistua asunnostasi.
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Kirjoitan tänne pelkästä velvollisuudesta eikä siihenkään kohta ole aikaa. Tykkään puuhata sellaisten asioiden kanssa, jotka menevät eteenpäin. Ei ole tapana jumittaa paikoillaan. Mulla todellakin on hauskempaakin tekemistä. Itse et taida juuri uskaltaa poistua asunnostasi.
Tai ylipäänsäkään tehdä juuri mitään kun demonit väijyvät joka nurkassa.
Hyvää yötä nyt sitten kuitenkin. Muista, että Jumala saalistaa öisin. KaikenNähnyt kirjoitti:
Kirjoitan tänne pelkästä velvollisuudesta eikä siihenkään kohta ole aikaa. Tykkään puuhata sellaisten asioiden kanssa, jotka menevät eteenpäin. Ei ole tapana jumittaa paikoillaan. Mulla todellakin on hauskempaakin tekemistä. Itse et taida juuri uskaltaa poistua asunnostasi.
Olen todellakin vähän asunnossani. Eikö tekniikka olekin ihmeellistä :=)
- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Olen todellakin vähän asunnossani. Eikö tekniikka olekin ihmeellistä :=)
No mut ihan sama. Nenä kiinni ruudussa kuitenkin. Et ole silloin läsnä ympäristössäsi.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Tai ylipäänsäkään tehdä juuri mitään kun demonit väijyvät joka nurkassa.
Hyvää yötä nyt sitten kuitenkin. Muista, että Jumala saalistaa öisin.Ef6
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
No mut ihan sama. Nenä kiinni ruudussa kuitenkin. Et ole silloin läsnä ympäristössäsi.
Tai elämässä ylipäänsä. Se menee ohi niin, että heilahtaa.
- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Ef6
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessaTotahan mä noudatan kun väistelen sun kavalia juonia. :) Kiitos vaan.
KaikenNähnyt kirjoitti:
Tai elämässä ylipäänsä. Se menee ohi niin, että heilahtaa.
Vain satunnaisesti olen täällä, onneksi varsinainen elämäni on ihan muualla := )
Toivottavasti myös sinun.- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Vain satunnaisesti olen täällä, onneksi varsinainen elämäni on ihan muualla := )
Toivottavasti myös sinun.Älä valehtele tai yritä antaa parempaa kuvaa itsestäsi. Nettiaddikti.
Mä voin lopettaa milloin vaan, sä et. Siinä ero. KaikenNähnyt kirjoitti:
Totahan mä noudatan kun väistelen sun kavalia juonia. :) Kiitos vaan.
Harjoitus tekee mestarin :=)
KaikenNähnyt kirjoitti:
Älä valehtele tai yritä antaa parempaa kuvaa itsestäsi. Nettiaddikti.
Mä voin lopettaa milloin vaan, sä et. Siinä ero.Jos teen yli 50h viikossa töitä en edes teoriassa voi olla täällä addiktoitumkseen saakka. Ja onneksi minulla tosiankin on ihan muuta elämssäni kuin tämä palsta. Kieltämättä tällä on yhteiskunta pienoiskoossa ja tapaa sellaisia ihmisiä joiden kaltaisten kanssa ei missään muualla olisi tekemisissä.
Koetko olevasi itse riippuvainen tästä palstasta koska noin uhoat pystyväsi lopettamaan, eikö se olekaan itsestään selvyys?- KaikenNähnyt
Daavidintähti kirjoitti:
Jos teen yli 50h viikossa töitä en edes teoriassa voi olla täällä addiktoitumkseen saakka. Ja onneksi minulla tosiankin on ihan muuta elämssäni kuin tämä palsta. Kieltämättä tällä on yhteiskunta pienoiskoossa ja tapaa sellaisia ihmisiä joiden kaltaisten kanssa ei missään muualla olisi tekemisissä.
Koetko olevasi itse riippuvainen tästä palstasta koska noin uhoat pystyväsi lopettamaan, eikö se olekaan itsestään selvyys?Olet siis myös työnarkomaani, hienoa. Noilla eväillä mieleen ei pääse häiritseviä ajatuksia. Harkitsen itse tarkkaan mitä teen - ei mene aikaa hukkaan. Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Elän vuorokauden ympäri, siinä päätyö.
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Olet siis myös työnarkomaani, hienoa. Noilla eväillä mieleen ei pääse häiritseviä ajatuksia. Harkitsen itse tarkkaan mitä teen - ei mene aikaa hukkaan. Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Elän vuorokauden ympäri, siinä päätyö.
Taitaa taas vanne kiristää päätä kun noin äksyilyttää. :D
- KaikenNähnyt
KaikenNähnyt kirjoitti:
Taitaa taas vanne kiristää päätä kun noin äksyilyttää. :D
Sun olemisesi on muuten kovin yksipuolista. Ei voi sanoa, että olet täällä ihmisten kanssa tekemisissä. Julistamassa vaan. Ei taida aika riittää muuhun.
- EiköAjatusPysyKasassa
Sinulla lienee diagnosoitu myös katkokirjoitus.
- addikti.oot
KaikenNähnyt kirjoitti:
Sun olemisesi on muuten kovin yksipuolista. Ei voi sanoa, että olet täällä ihmisten kanssa tekemisissä. Julistamassa vaan. Ei taida aika riittää muuhun.
Et sitten pystynytkään lopettamaan.
- todistus
addikti.oot kirjoitti:
Et sitten pystynytkään lopettamaan.
Addikti ei pysty lopettamaan vaikka sanoo, että pystyy lopettamaan koska tahansa. Tässä on hyvä esimerkki palsta-addiktista.
Lakivaliokunta tosiaan ymmärtääkseni kutsuu lakialoitteen vireillepanijat kuultaviksi. Vireillepanijat ovat Pasi Turunen ja Jukka-Pekka Rahkonen.
Lakialoitteen vireillepanijat ja taustayhdistyksensä (Aito avioliitto ry, jonka ex-pj Rahkonen on) ovat painottaneet monta kertaa kuinka heidän aloitteensa ei ole ketään eikä mitään vastaan (esim. homoja ja homoseksuaalisuutta). Pieni ristiriita nousee J-P Rahkosen viimeaikaisesta kommentista, jossa hän kirjoittaa näin:
"Homous on kuvottava perversio ja homot ovat säälittäviä vikaan kasvaneita reppanoita, jotka eivät homoina koskaan voi löytää eivätkä täyttää elämänsä tarkoitusta miehinä. Eivät vaikka koko maailma toitottaisi, että se on ihan okei. Homot tarvitsevat apua, eivätkä tätä naurettavaa ja kuvottavaa homoutta ylistävää paraatia."
Itse hän puolustautuu sanomalla, että hänen kommenttinsa on irroitettu asiayhteydestä (hän tarkoitti kommentin Turun kaupunginteatterin Tom of Finland näytelmään liittyen: kuinka siihen etsittiin 9-12 vuotiaita lapsia tiettyihin rooleihin).
Haluaisin huomauttaa, ettei Jukka-Pekka Rahkosen kommetti kaipaa mitään asiayhteyttä tullakseen täysin ymmärretyksi: hän ei puhu siinä homopornosta, ei Tom of Finlandista eikä mistään muusta kuin avoimesta inhostaan homoutta ja homoja kohtaan. Ihan selvällä suomen kielellä, ilman mitään asiayhteyttä yhtään mihinkään. Harvinaisen selvästi sanottu.
Tästä mielipiteestä on turha yrittää kiemurrella pois. Varsinkin kun on toinen kahdesta ns. Aito avioliitto -lakialoitteen virallisesta vireillepanijasta.
Jottei todellisuus ja aidot motiivit hämärtyisi,
ticotikoDaavidintähti kirjoitti:
Eikö ihminen saa inhota homoutta ja sen harjoittamista?
Minun puolestani saa. Toivottavasti ko. henkilössä on miestä kertoa se myös lakivaliokunnalle avoimesti. Epäilen.
ticotiko kirjoitti:
Minun puolestani saa. Toivottavasti ko. henkilössä on miestä kertoa se myös lakivaliokunnalle avoimesti. Epäilen.
Miten Rahkosen henkilökohtaiset tuntemukset homoseksiä kohtaan kuuluvat lakivaliokunnalle?
Daavidintähti kirjoitti:
Miten Rahkosen henkilökohtaiset tuntemukset homoseksiä kohtaan kuuluvat lakivaliokunnalle?
Ei homoseksiä, vaan homoutta ja homoja kohtaan. Oletko hidasälyinen?
ticotiko kirjoitti:
Ei homoseksiä, vaan homoutta ja homoja kohtaan. Oletko hidasälyinen?
Jos inhoat varastamista inhoatko myös varkautta ja varasta?
Mutta miten henkilökohtainen tunne kuuluu edelleenkin lakivaliokunnalle?Daavidintähti kirjoitti:
Lakivaliokunta kuulisi mielellään Rahkosen lausunnot homoista ja heidän liitoistaan.
Daavidintähti kirjoitti:
Jos inhoat varastamista inhoatko myös varkautta ja varasta?
Mutta miten henkilökohtainen tunne kuuluu edelleenkin lakivaliokunnalle?Lopetan sinulle kommentoimisen, koska alat höpistä varastamisesta ja varkaudesta millä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. En ole altis kristilliselle epäloogiselle höpinälle.
ticotiko kirjoitti:
Lopetan sinulle kommentoimisen, koska alat höpistä varastamisesta ja varkaudesta millä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. En ole altis kristilliselle epäloogiselle höpinälle.
Valaisin tuolla toisella esimerkillä miten nuo kaikki asiat ovat yhtä ja samaa.
Taisit ymmärtää. Mutta edellenkään en ymmärrä miten henkilökohtaiset tuntemukset vaikuttavat lakivaliokuntaan.torre12 kirjoitti:
Lakivaliokunta kuulisi mielellään Rahkosen lausunnot homoista ja heidän liitoistaan.
Juuri näin, torre12. Luonnollisestikin lakivaliokuntaa kiinnostaa Rahkosen lausunnot homoista kun hän on toinen lakialoitteen vireillepanijoista. Lakialoitteen, jolla pyritään rajoittamaan juuri homojen oikeuksia. Juuri siksi aloitteen virellepanijan lausuinnoilla homoista on merkitystä: kertovathan se aika selvästi hänen, aloitteen vireillepanijan, motiiveista.
torre12 kirjoitti:
Onko lakivaliokunta niin ilmoittanut?
ticotiko kirjoitti:
Juuri näin, torre12. Luonnollisestikin lakivaliokuntaa kiinnostaa Rahkosen lausunnot homoista kun hän on toinen lakialoitteen vireillepanijoista. Lakialoitteen, jolla pyritään rajoittamaan juuri homojen oikeuksia. Juuri siksi aloitteen virellepanijan lausuinnoilla homoista on merkitystä: kertovathan se aika selvästi hänen, aloitteen vireillepanijan, motiiveista.
Kysyikö lakivaliokunta Sanni Moilaselta ja Jani Toivolalta mitä mieltä nämä ovat heteroseksistä, heteroudesta ja heteroista?
Daavidintähti kirjoitti:
Onko lakivaliokunta niin ilmoittanut?
Ei. Se käsittelee vain lakialoitteita. Mutta teoreettisena asiana Rahkosen lausunnot siellä aiheuttaisivat varsinaisen remakan!
torre12 kirjoitti:
Ei. Se käsittelee vain lakialoitteita. Mutta teoreettisena asiana Rahkosen lausunnot siellä aiheuttaisivat varsinaisen remakan!
Miksi sitten olisivat kiinnostuneita Rahkosen homomielipiteistä, mikä on logiikkasi?
Daavidintähti kirjoitti:
Miksi sitten olisivat kiinnostuneita Rahkosen homomielipiteistä, mikä on logiikkasi?
Minun pitäisi kertoa vain tosiasioita. Mutta Rahkonen ryhmän puheenjohtajana voisi kyllä lakivaliokuntaa kiinnostaa kannanottoineen.
torre12 kirjoitti:
Minun pitäisi kertoa vain tosiasioita. Mutta Rahkonen ryhmän puheenjohtajana voisi kyllä lakivaliokuntaa kiinnostaa kannanottoineen.
Niitä kiinnostaa ihan varmasti moni muukin asia mutta kun ne eivät liity millään tavalla heidän työhönsä.
Huomaatko miten Turunen yrittää saada Rahkosen vaikenemään siten, ettei anna mitään tilaa hänelle?
mummomuori kirjoitti:
Huomaatko miten Turunen yrittää saada Rahkosen vaikenemään siten, ettei anna mitään tilaa hänelle?
En huomaa mitään tuollaista. Missä sinä olet tuollaista huomannut?
- Gebhardt
ticotiko kirjoitti:
Millä tavalla lakialoite rajoittaisi homojen oikeuksia?
Gebhardt kirjoitti:
Millä tavalla lakialoite rajoittaisi homojen oikeuksia?
Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maasa.
Sehän on päivänselvää jos on vaivautunut lukemaan vanhan avioliittolain ja uuden avioliittolain sekä tämän Aitoaviliitto ry:n aloitteen.- Gebhardt
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maasa.
Sehän on päivänselvää jos on vaivautunut lukemaan vanhan avioliittolain ja uuden avioliittolain sekä tämän Aitoaviliitto ry:n aloitteen.Hyvä. Sittenhän perustelun pitäisi onnistua helposti. Minuun vetoavat kunnolliset perustelut. Kuten joku tuossa yllä kirjoitti: "Ikävintä on se jos ei edes yritä, vaan toistelee vaan ulkoa opittuja ja muiden sanomia "totuuksia"."
Gebhardt kirjoitti:
Hyvä. Sittenhän perustelun pitäisi onnistua helposti. Minuun vetoavat kunnolliset perustelut. Kuten joku tuossa yllä kirjoitti: "Ikävintä on se jos ei edes yritä, vaan toistelee vaan ulkoa opittuja ja muiden sanomia "totuuksia"."
Minähän perustelin jo. Sen perusteluni faktat on luettavissa sekä uudesta että vanhasta avioliittolaista.
Eli: Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maassa.
Lue ne molemmat lait ja kerro miksi väitteeni ei olisi totta.
Kerron toki sen sinulle täälläkin myöhemmin jos et tuota itse ymmärrä luettuasi lait mutta annan sinulle mahdollisuuden tutkia asiaa ja saada "ahaa" elämyksen kun ymmärrät asian.
:-)- Gebhardt
Minähän perustelin jo. Sen perusteluni faktat on luettavissa sekä uudesta että vanhasta avioliittolaista.
Eli: Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maassa.
Lue ne molemmat lait ja kerro miksi väitteeni ei olisi totta.
Kerron toki sen sinulle täälläkin myöhemmin jos et tuota itse ymmärrä luettuasi lait mutta annan sinulle mahdollisuuden tutkia asiaa ja saada "ahaa" elämyksen kun ymmärrät asian.
:-)Et perustellut vielä mitään. Anna nyt ne perustelusi. Muuten voidaan todeta, että et todistanut olevasi oikeassa.
Gebhardt kirjoitti:
Et perustellut vielä mitään. Anna nyt ne perustelusi. Muuten voidaan todeta, että et todistanut olevasi oikeassa.
Ei en perustellut suoraan, vaan faktojen kautta jotka jo kerroin,
Lue ne molemmat lait ja mieti asiaa itse. Lupaan toki kertoa sen totuuden sinulle mutta olisi sinulle hyvä miettiä asia itse, voisit oppia jotain.
Tämähän on kuitenkin totuus, edelleen:
"Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maassa."
Pinnistä niin ehkä selvität miksi tuo väitteeni on totta.Gebhardt kirjoitti:
Et perustellut vielä mitään. Anna nyt ne perustelusi. Muuten voidaan todeta, että et todistanut olevasi oikeassa.
Ja ps.
Vastaus on oikeasti ihan helppo, todella helppo. Olen sen kertonut tällä palstalla jo monta kertaa. Eli sinun ei tarvitse edes lukea noita lakeja. Vastaus löytyy täältäkin.
Ja annan jopa vinkin: yksi näistä Aitoavioliiton aktiiveista (olisiko Lehtonen) ottaa asian esiin Uuden Suomen Puheenvuoron blogeissaa, hiukan eri näkkökulmasta, mutta tuo sen esiin kuitenkin.
Vastuas löytyy siis joko lukemalla molemmat lait tai vähän miettimällä lukemalla Uuden Suomen blogeja.
Ei en perustellut suoraan, vaan faktojen kautta jotka jo kerroin,
Lue ne molemmat lait ja mieti asiaa itse. Lupaan toki kertoa sen totuuden sinulle mutta olisi sinulle hyvä miettiä asia itse, voisit oppia jotain.
Tämähän on kuitenkin totuus, edelleen:
"Aitoavioliitto ry:n aloite rajoittaa, verrattuna uuteen avioliittolakiin, kaikkien täysi-ikäisten henkilöiden oikeuksia tässä maassa."
Pinnistä niin ehkä selvität miksi tuo väitteeni on totta.OK. Sinulla ei siis ole esittää perusteluja eikä faktoja, enkä ota tehtäväkseni etsiä sinulle sellaisia. Tuli siis selväksi, että ainakaan sinä et esittämiäsi väitteitä pysty todistaman.
Gebhardt kirjoitti:
OK. Sinulla ei siis ole esittää perusteluja eikä faktoja, enkä ota tehtäväkseni etsiä sinulle sellaisia. Tuli siis selväksi, että ainakaan sinä et esittämiäsi väitteitä pysty todistaman.
Tietysti on perustelut.
Mieti nyt ihan oikeasti tätä:
Ja lue se laki ja lue molemmat lait. Ja huomaat että tuo on totuus.
Kerron vastauksen kyllä jos et sitä itse löydä mutta noloahan se on jos osoitat olevasi täysin lukutaidoton tai ymmärssytaidoton.
Annoin vinkin myös: Lue niitä Lehtosen (?) blogeja, vastauksen avain löytyy sieltä.
Yritän vain auttaa sinua ja pelastaa sinut täydelliseltä kasvojen mentykseltä täällä.Gebhardt kirjoitti:
OK. Sinulla ei siis ole esittää perusteluja eikä faktoja, enkä ota tehtäväkseni etsiä sinulle sellaisia. Tuli siis selväksi, että ainakaan sinä et esittämiäsi väitteitä pysty todistaman.
Ja ps.
Se perusteluni (totuus) on helppo, yksinkertainen, ehkä liiankin.
Sen takia sitä on vaikea löytää jos vain tuijottaa jomman kumman, lain vastustajien tai kannattajien, kommentteja.usko.vainen kirjoitti:
En huomaa mitään tuollaista. Missä sinä olet tuollaista huomannut?
No, ehkä sinä osaat sulkea silmäsi. Turunen teki mokan mainitessaan Rahkosen ohjelmassa mutta pesi nopeasti kätensä Rahkosen jutuista.
- ÄlähänHöpise
mummomuori kirjoitti:
No, ehkä sinä osaat sulkea silmäsi. Turunen teki mokan mainitessaan Rahkosen ohjelmassa mutta pesi nopeasti kätensä Rahkosen jutuista.
Turunen ei maininnut Rahkosta vaan toimittaja. Turunen vastasi, ettei voi vaatata Rahkosen puolesta kun toimittaja kysyi Rahkosen sanomisista.
Katsohan uudeelleen tuo video! - väärä.haastateltava
mummomuori kirjoitti:
Toimittaja mokasi!
Daavidintähti kirjoitti:
Vähemmistöjä koskevat mielipiteet ovat yleensäkin paljon kiinnostavampia kuin enemmistöä koskevat, koska ne tunnetusti voivat johtaa sortoon ja jopa väkivaltaan. Enemmistöä vastaan taas harvemmin järjestäydytään vakavaan hyökkäykseen.
- taistojen.tie
Mahtava asia ettei Turusen viestin itse asiasisältöön ole mitään huomauttamista tahikka ei uskalleta mitään sanoa, koska pitäisi valehdella.
Näin siis jatkamme. Aina tulee muistaa, että homobuumi loppuu aikanaan ja sitten meillä on taas uudet taistot. Mutta mehän olemme jo tottuneet käymään taistojen teitä. Jeesus opetti meidät niin hyvin.
Ef. 6:12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa"
LOL!
Harhaisuutenne naurattaa normaaliälyistä.ticotiko kirjoitti:
"pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa"
LOL!
Harhaisuutenne naurattaa normaaliälyistä.Niinhän siinä sanotaan.
POL :=)Daavidintähti kirjoitti:
Niinhän siinä sanotaan.
POL :=)Miten muuten itse taistelet valovuosien päässä olevaa vastustajaa vastaan "taivaan avaruuksissa?
torre12 kirjoitti:
Miten muuten itse taistelet valovuosien päässä olevaa vastustajaa vastaan "taivaan avaruuksissa?
Mistä olet saanut päähäsi, että matka avaruuteen kestää valovuosia?
- torre11
Daavidintähti kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että matka avaruuteen kestää valovuosia?
Ärsyttää kun ehkä Windows 10 hidastaa vastaamisia täällä, kun 100 tulee mittariin.
Mutta Paavalin taivaan avaruudet ovat epämääräinen käsite: Mars on lähin planeetta ja sinne kestää 2 v avaruusraketilla. Sen jälkeen on vielä äärettömyys.
Missä tarkalleen on taivaan avaruus, jossa taistelet pahuuden henkivaltoja vastaan? - alkeet.haltuun
torre11 kirjoitti:
Ärsyttää kun ehkä Windows 10 hidastaa vastaamisia täällä, kun 100 tulee mittariin.
Mutta Paavalin taivaan avaruudet ovat epämääräinen käsite: Mars on lähin planeetta ja sinne kestää 2 v avaruusraketilla. Sen jälkeen on vielä äärettömyys.
Missä tarkalleen on taivaan avaruus, jossa taistelet pahuuden henkivaltoja vastaan?Avaruus alkaa heti ilmahehän jälkeen.
- torrentöräykset
alkeet.haltuun kirjoitti:
Avaruus alkaa heti ilmahehän jälkeen.
Eikä sinne todellakaan ole valovuosia....
ticotiko kirjoitti:
"pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa"
LOL!
Harhaisuutenne naurattaa normaaliälyistä.Siinä onkin sen verran puuhaa että pysyvät poissa pahanteosta, jos tuon kunnolla tekevät. :D
torrentöräykset kirjoitti:
Eikä sinne todellakaan ole valovuosia....
Pahuuden henkiolennot luuraavat siis suunnilleen tuossa missä satelliitit Maata kiertävät, vai miten tämä pitäisi ymmärtää?
- kui2
Tätä vois ihmetellä: Kuinka pahat voimat ovat taivaan avaruuksissa, missä se Taivas sitten.. ja missä se kolmas Taivas ja minne temmataan tuuliin ja pilviin - ja mitäs sitten, jatketaanko siitä Taivaaseen, siis minne? Onko Jumala kolmannessa taivaassa/ eiköhän se Patmoksen melleri sellaista kertonut kerran
- kui2
kui2 kirjoitti:
Tätä vois ihmetellä: Kuinka pahat voimat ovat taivaan avaruuksissa, missä se Taivas sitten.. ja missä se kolmas Taivas ja minne temmataan tuuliin ja pilviin - ja mitäs sitten, jatketaanko siitä Taivaaseen, siis minne? Onko Jumala kolmannessa taivaassa/ eiköhän se Patmoksen melleri sellaista kertonut kerran
Siis mitä tämä kaikki on? Noistakin on kyl monta versiota, miten niihin uskotaan.
- Kirjakääröt
Ef.6:12. Biblia. Sillä ei meillä ole sota verta vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
Gh.4:22. Sillä ruokakuntain ruhtinaitten pidot ovat miesvereen valutetut, ja valtakuntain enkeliruhtinaitten pasuunat soineet; silloin pedon seitsenpäisen kruunupään tunnistaa he jotka sydämmessäin puhtaan veren vuodattavat. Heitä ei karitsan laitumella heinäsirkat vitsaa eikä tulikivi polta.
Pasi Turunen on suoraselkäinen ja rehellinen suomalainen mies ja uskollinen Jumalan palvelija. Siksi hän saa kaikkien ateistien kurat niskaansa.
Siunausta Pasille ja kaikille Aa-laisille!- Se.politiikka
Mä katsoin sen klipin illalla. Pasi toi hienosti esille sen, miten tutkimustietoa käytetään hyväksi vinoutuneesti. Matujen perheenyhdistämisiä perustellaan sillä miten tärkeää lapselle on kasvaa molempien vanhempien hoidossa, mutta homo-agendaa ajettaessa tuosta ei sitten vastaavaa tutkimustietoa ja näyttöä löydykään.
- ihan.naurattaa
Se.politiikka kirjoitti:
Mä katsoin sen klipin illalla. Pasi toi hienosti esille sen, miten tutkimustietoa käytetään hyväksi vinoutuneesti. Matujen perheenyhdistämisiä perustellaan sillä miten tärkeää lapselle on kasvaa molempien vanhempien hoidossa, mutta homo-agendaa ajettaessa tuosta ei sitten vastaavaa tutkimustietoa ja näyttöä löydykään.
Minua huvitti kun toimittaja yrittämällä yritti syöttää Pasin suuhun homovihaa. Tuli eräs tämän palstan "vanhempi naishenkilö" mieleen.
Se.politiikka kirjoitti:
Juu ja varsinkin Aa-yhdistys käyttää tutkimustietoa vinoutuneesti.
mummomuori kirjoitti:
Voinet antaa tästä esimerkin?
mummomuori kirjoitti:
Tarkoitatko, että naisen ja miehen avioliitto ja isyys ja äitiys ovat vinoutumista?
- Se.politiikka
mummomuori kirjoitti:
Aa yhdistys jakaa oikeaa tietoa siitä mihin suuntaan lainsäädäntöä ja perhepolitiikkaa olisi mielekästä ohjata ja mitä tulisi suosia. Vinoutuneet tulkinnat ovat teidän ongelmanne ja pitkällä aikavälillä tulettette törmäämään nykyisen suunnan rappiollisuuteen mm nuorten identiteetti-ongelmien lisääntymisenä.
"Miehen ja naisen muodostama avioliitto ja perhe on jokaisen yhteiskunnan perusrakennuspalikka."
Eihän kukaan ole tätä naisen ja miehen liittoa kieltämässäkään, kertoisiko joku asian myös Pasille.
:-)
"Koskaan Suomessa ei ole ollut vastaavanlaista tilannetta, jossa käytäisiin niin historiallista kamppailua miehen ja naisen muodostamasta aidosta avioliitosta"
VÄärin, "kamppailu" käytiin jo kun eduskunta hyväksyi tasa-arvoisen avioliittolain.
:-)- EihänOleVaikeaa
Onko sinulle vajakki ihan mahdotonta ymmärtää, että siitä ei olekaan kysymys vaan siitä, että avioliitto on VAIN miehen ja naisen liitto. Homoille homoliitot koska olette HOMOJA!
Onko vaikeaa???? EihänOleVaikeaa kirjoitti:
Onko sinulle vajakki ihan mahdotonta ymmärtää, että siitä ei olekaan kysymys vaan siitä, että avioliitto on VAIN miehen ja naisen liitto. Homoille homoliitot koska olette HOMOJA!
Onko vaikeaa????Jos tuo on tarkoitus niin silloin on todella vastenmielistä ja väärin puhua siitä että kyseessä on naisen ja miehen välisen avioliiton puolustaminen.
Koska kyseessähän ei ole silloin puolustaminen vaan nimenomaan toisten ihmisten asioihin puuttuminen sekä toisten ihmisten oikeuksia rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa.- jankalle
Jos tuo on tarkoitus niin silloin on todella vastenmielistä ja väärin puhua siitä että kyseessä on naisen ja miehen välisen avioliiton puolustaminen.
Koska kyseessähän ei ole silloin puolustaminen vaan nimenomaan toisten ihmisten asioihin puuttuminen sekä toisten ihmisten oikeuksia rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa.Homoilla ei ole mitään tekemistä avioliiton kanssa. Teille on homoliitot ihan passelit koska ootte HOMOJA!
jankalle kirjoitti:
Homoilla ei ole mitään tekemistä avioliiton kanssa. Teille on homoliitot ihan passelit koska ootte HOMOJA!
Tietysti on, jo monessa valtiossa, esim. USA:ssa, Ruotsissa jne.
Ja Suomessakin 1.3.2017 alkaen, eli n. puolen vuoden kuluttua.- jankalle
Tietysti on, jo monessa valtiossa, esim. USA:ssa, Ruotsissa jne.
Ja Suomessakin 1.3.2017 alkaen, eli n. puolen vuoden kuluttua.Ei tuo älytön laki homoista tee muita kuin HOMOJA!
Aviopari on edellenkin mies ja nainen. Älä siis petä itseäsi, iljetys! - jankalle
Jos tuo on tarkoitus niin silloin on todella vastenmielistä ja väärin puhua siitä että kyseessä on naisen ja miehen välisen avioliiton puolustaminen.
Koska kyseessähän ei ole silloin puolustaminen vaan nimenomaan toisten ihmisten asioihin puuttuminen sekä toisten ihmisten oikeuksia rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa.Sinä olet vastenmielinen!
jankalle kirjoitti:
Ei tuo älytön laki homoista tee muita kuin HOMOJA!
Aviopari on edellenkin mies ja nainen. Älä siis petä itseäsi, iljetys!Ei titetkään muuta homoja muuksi.
Mutta avioliiton se muttaa mahdolliseksi myös samaa sukupuolta oleville, olivat he sitten heteroja tai homoja tai muuta.jankalle kirjoitti:
Sinä olet vastenmielinen!
Huomaatko eron: sinä käyt kiinni henkilöön.
Minä kirjoitin asiasta.
Se on iso ero.
Miksi et pysty kirjoittamaan itse asiasta?- sananvapaus_
Minä kirjoitin asiasta.
Se on iso ero.
Miksi et pysty kirjoittamaan itse asiasta?Se on täyttä asiaa kun sanoo sinu olevan VASTENMIELINEN!
sananvapaus_ kirjoitti:
Se on täyttä asiaa kun sanoo sinu olevan VASTENMIELINEN!
Minä kirjoitin asiasta.
Se on iso ero.
Miksi et pysty kirjoittamaan itse asiasta?- edellenkin.sananvapaus
Minä kirjoitin asiasta.
Se on iso ero.
Miksi et pysty kirjoittamaan itse asiasta?Se on täyttä asiaa kun sanoo sinu olevan VASTENMIELINEN!
edellenkin.sananvapaus kirjoitti:
Se on täyttä asiaa kun sanoo sinu olevan VASTENMIELINEN!
EI se on henkilöön kiinni käymistä.
Samoin jos minä sanon että Pasi on vastenmielinen.
Ihan eri asia kun se että sanon hänen esittämäänsä mielipidettä vastenmieliseksi.
Ymmärrätkö eron?
Niin, laki on ollut voimassa vuodesta 1929 ja se on muokkautunut tämänhetkiseen muotoonsa vuosien varrella.
- Gebhardt
Koska kyseessähän ei ole silloin puolustaminen vaan nimenomaan toisten ihmisten asioihin puuttuminen sekä toisten ihmisten oikeuksia rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa.Se, että avioliitto on mahdollinen vain miehen ja naisen välillä, ei ole "toisten ihmisten asioihin puuttumista" tai "toisten ihmisten oikeuksien rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa".
Gebhardt kirjoitti:
Se, että avioliitto on mahdollinen vain miehen ja naisen välillä, ei ole "toisten ihmisten asioihin puuttumista" tai "toisten ihmisten oikeuksien rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa".
Avioliitto on mahdollinen samaa sukupuolta oleville 1.3.2017 alkaen Suomessa.
Sen vastustaminen on nimenmaan "toisten ihmisten asioihin puuttumista" tai "toisten ihmisten oikeuksien rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa".- WinnieThePöh
Ei titetkään muuta homoja muuksi.
Mutta avioliiton se muttaa mahdolliseksi myös samaa sukupuolta oleville, olivat he sitten heteroja tai homoja tai muuta.Avioliitto on mahdollinen nyt ja tulevaisuudessa vain miehen ja naisen välillä täysin riippumatta siitä, mihin suuntaan lakia milloinkin muutetaan. Vaikka lain mukaan miesparit tai naisparit voisiva solmia avioliiton, ei kyse ole kuitenkaan ollenkaan samasta asiasta kuin miehen ja naisen solmimassa avioliitossa.
Jos vettä alettaisiin kutsua alkoholiksi laissa, tuskin ihmiset kuitenkaan muuttaisivat suhtautumistaan veteen tai suhtautumistaan siihen, mitä alkoholiksi nykyään kutsutaan, eikä vedestä jatkossakaan tulisi humalaan. YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Avioliitto on mahdollinen samaa sukupuolta oleville 1.3.2017 alkaen Suomessa.
Sen vastustaminen on nimenmaan "toisten ihmisten asioihin puuttumista" tai "toisten ihmisten oikeuksien rajoittamisyritys maallisessa yhteiskunnassa".Apinallekin voidaan päättää antaa ajokortti mutta mitä se sillä tekee? Samaa kuin homot avioliitolla :=)
WinnieThePöh kirjoitti:
Avioliitto on mahdollinen nyt ja tulevaisuudessa vain miehen ja naisen välillä täysin riippumatta siitä, mihin suuntaan lakia milloinkin muutetaan. Vaikka lain mukaan miesparit tai naisparit voisiva solmia avioliiton, ei kyse ole kuitenkaan ollenkaan samasta asiasta kuin miehen ja naisen solmimassa avioliitossa.
Jos vettä alettaisiin kutsua alkoholiksi laissa, tuskin ihmiset kuitenkaan muuttaisivat suhtautumistaan veteen tai suhtautumistaan siihen, mitä alkoholiksi nykyään kutsutaan, eikä vedestä jatkossakaan tulisi humalaan."Avioliitto on mahdollinen nyt ja tulevaisuudessa vain miehen ja naisen välillä täysin riippumatta siitä, mihin suuntaan lakia milloinkin muutetaan. Vaikka lain mukaan miesparit tai naisparit voisiva solmia avioliiton, ei kyse ole kuitenkaan ollenkaan samasta asiasta kuin miehen ja naisen solmimassa avioliitossa."
Tietysti on, kuka samaa sukupuolta olevan avioliiton muka kieltää Suomessa?
"Jos vettä alettaisiin kutsua alkoholiksi laissa, tuskin ihmiset kuitenkaan muuttaisivat suhtautumistaan veteen tai suhtautumistaan siihen, mitä alkoholiksi nykyään kutsutaan, eikä vedestä jatkossakaan tulisi humalaan. "
Vettä voidaan kutsua alkoholiksi jos tiede todistaa jonain päivänä että vesi on alkoholi. Toistaiseksi niin ei ole.
Yksinkertaista eikö vain?Daavidintähti kirjoitti:
Apinallekin voidaan päättää antaa ajokortti mutta mitä se sillä tekee? Samaa kuin homot avioliitolla :=)
"Apinallekin voidaan päättää antaa ajokortti mutta mitä se sillä tekee? Samaa kuin homot avioliitolla :=) "
Onko sinulla, tieteen mukaisesti apinoihin kuuluvalla kädellisellä, ajokortti?
Minulla, yhdellä apinalajiin kuuluvalla yksilöllä, on. Kuten aika monella samaan apinalajiin kuuluvalla ihmisellä maailmassa on.
Ja minä, kuten moni muukin apina, saamme tuon ajokortin takai ajaa laillisesti autoa Suomessa, ja muuallakin maailmassa. Sitä me apinat teemme ajokortilla.
"Avioliitto on mahdollinen nyt ja tulevaisuudessa vain miehen ja naisen välillä täysin riippumatta siitä, mihin suuntaan lakia milloinkin muutetaan. Vaikka lain mukaan miesparit tai naisparit voisiva solmia avioliiton, ei kyse ole kuitenkaan ollenkaan samasta asiasta kuin miehen ja naisen solmimassa avioliitossa."
Tietysti on, kuka samaa sukupuolta olevan avioliiton muka kieltää Suomessa?
"Jos vettä alettaisiin kutsua alkoholiksi laissa, tuskin ihmiset kuitenkaan muuttaisivat suhtautumistaan veteen tai suhtautumistaan siihen, mitä alkoholiksi nykyään kutsutaan, eikä vedestä jatkossakaan tulisi humalaan. "
Vettä voidaan kutsua alkoholiksi jos tiede todistaa jonain päivänä että vesi on alkoholi. Toistaiseksi niin ei ole.
Yksinkertaista eikö vain?Ei ole, vaikka sanot "tietysti on". Samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa, vaikka sitä ei kukaan kieltäisikään, koska samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa. Kyse ei ole lakitekstistä vaan avioliiton olemuksesta. Kuinka määrittelet avioliiton?
Vettä voidaan kutsua alkoholiksi, mikäli alkoholin määritelmä muutetaan sellaiseksi, että se kattaa myös veden. Tämän jälkeen tiede voi todistaa veden alkoholiksi. Gebhardt kirjoitti:
Ei ole, vaikka sanot "tietysti on". Samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa, vaikka sitä ei kukaan kieltäisikään, koska samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa. Kyse ei ole lakitekstistä vaan avioliiton olemuksesta. Kuinka määrittelet avioliiton?
Vettä voidaan kutsua alkoholiksi, mikäli alkoholin määritelmä muutetaan sellaiseksi, että se kattaa myös veden. Tämän jälkeen tiede voi todistaa veden alkoholiksi.Sanojen toistaminen ja jankkaaminen eivät ole perusteluja.
Koetahan perustella väitteesi että "samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa. Kyse ei ole lakitekstistä vaan avioliiton olemuksesta."Daavidintähti kirjoitti:
Apinallekin voidaan päättää antaa ajokortti mutta mitä se sillä tekee? Samaa kuin homot avioliitolla :=)
Nyt alkaa lipsua. Tämä sun piti varmaan kirjoittaa jollain Räyhis-nikillä.
Gebhardt kirjoitti:
Ei ole, vaikka sanot "tietysti on". Samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa, vaikka sitä ei kukaan kieltäisikään, koska samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa. Kyse ei ole lakitekstistä vaan avioliiton olemuksesta. Kuinka määrittelet avioliiton?
Vettä voidaan kutsua alkoholiksi, mikäli alkoholin määritelmä muutetaan sellaiseksi, että se kattaa myös veden. Tämän jälkeen tiede voi todistaa veden alkoholiksi.>Kuinka määrittelet avioliiton?
Jos minä vastaisin, niin samoin kuin Suomen lainsäätäjä. Enhän muuta voisikaan, sillä avioliitto on juridinen termi.
>Vettä voidaan kutsua alkoholiksi, mikäli alkoholin määritelmä muutetaan sellaiseksi, että se kattaa myös veden. Tämän jälkeen tiede voi todistaa veden alkoholiksi.
Melkoinen rimanalitus. :D Varmaan kaatumaseuroissa menee mummuihin ihan täydestä, mutta täällä on sivistyneitäkin ihmisiä.- kui2
Sanojen toistaminen ja jankkaaminen eivät ole perusteluja.
Koetahan perustella väitteesi että "samaa sukupuolta olevat eivät voi solmia avioliittoa. Kyse ei ole lakitekstistä vaan avioliiton olemuksesta."Hän tietysti tarkoittaneen että samaa sukupuolta olevien liitolla ei ole samaa arvoa tms. ajaa takaa tuolla.
Gebhardth:lta vois kysyä että no mitä ihmettä välität toisten avioliitoista (homojen) jos kerran ne eivät mielestäsi kuitenkaan minkään väärtejä ole, miks tuollanen vuosikausien jankutus sitte asian tiimoilta teillä????
Tuo tuskanne kyllä osoittaa päinvastaista että ne sittenkin merkkaavat teillekin jotakin ja hyvinkin paljon eli niillä on painoarvoa teille:) ette te tietenkään muuten pitäisi asiasta moista rumbaa.
Oli aivan arvattavaa, että Rahkosen osuus siivottiin pois. Olihan se aika nolo juttu, kun kaikki tiesivätkin mitä Aa-yhdistys todellisuudessa tekee ja millaista kieltä se käyttää.
”Haastatteluklippiäni on maikkarin sivulta jaettu jo yli 1500 kertaa.”
Aivan, ja en ihmettele että siitä tehdään hupaisia meemejä, jossa yhdistetään Rahkosen puheet samaan.
”Koskaan Suomessa ei ole ollut vastaavanlaista tilannetta, jossa käytäisiin niin historiallista kamppailua miehen ja naisen muodostamasta aidosta avioliitosta…”
Ikävä kyllä ei käydä nytkään.
Avioliitto naisen ja miehen välisenä edelleen säilyy ja pysyy. Historiallinen asia on siksi, että uusi avioliittolaki sallii myös samaa sukupuolta olevat solmimaan avioliiton.- HyväPasijaAa
Kyllä. Miksi tosiaan Pasi olisi alkanut vastaaman Rahkosen puolesta. Kuten sanoi, teidän olisi pitänyt kutsua Rahkonen tänne jos haluatte keskustella hänen sanomisistaan. Olishan se ollut koomista :=)
Aa:lla on omat sivut ja sielä jokainen voi käydä katsomassa mitä todellisuudessa tekee http://aitoavioliitto.fi/
Sinähän käyt koko ajan kamppailuasi Aito avioliittoa vastaan, etkö huomaa :D - Se.röyhkeys
HyväPasijaAa kirjoitti:
Kyllä. Miksi tosiaan Pasi olisi alkanut vastaaman Rahkosen puolesta. Kuten sanoi, teidän olisi pitänyt kutsua Rahkonen tänne jos haluatte keskustella hänen sanomisistaan. Olishan se ollut koomista :=)
Aa:lla on omat sivut ja sielä jokainen voi käydä katsomassa mitä todellisuudessa tekee http://aitoavioliitto.fi/
Sinähän käyt koko ajan kamppailuasi Aito avioliittoa vastaan, etkö huomaa :DKyllä se huomaa, kun itse täällä mustamaalaa aamuvarhaisesta alkaen ;) Minusta tuo "ihmisoikeuksien" puolustaminen sai mainion huipentuman tuossa "ette ansaitse elää" -kommentissa. Mielenkiintoista myös on ollut katsoa pieruporukan kommentointia Aa:n fb:ssä ja US-blogeissa. Taso herättää säälin ja myötähäpeän sekaisia tunteita. Sävy on se, ettei Aa:lle kuuluisi oikeutta tuoda julki informaatiota millään foorumilla.
- ihan.oksettaa
Se.röyhkeys kirjoitti:
Kyllä se huomaa, kun itse täällä mustamaalaa aamuvarhaisesta alkaen ;) Minusta tuo "ihmisoikeuksien" puolustaminen sai mainion huipentuman tuossa "ette ansaitse elää" -kommentissa. Mielenkiintoista myös on ollut katsoa pieruporukan kommentointia Aa:n fb:ssä ja US-blogeissa. Taso herättää säälin ja myötähäpeän sekaisia tunteita. Sävy on se, ettei Aa:lle kuuluisi oikeutta tuoda julki informaatiota millään foorumilla.
Mummo on tosiaankin säälittävä reppana. Muuten hänet sivuuttaisin olan kohautuksella mutta se on väärin, että väittää itseään uskovaksi. Se on liian paksu valhe!
- Katkeruuden.juuri
ihan.oksettaa kirjoitti:
Mummo on tosiaankin säälittävä reppana. Muuten hänet sivuuttaisin olan kohautuksella mutta se on väärin, että väittää itseään uskovaksi. Se on liian paksu valhe!
Se ja kaikki muukin mummonmuusi on paksua valhetta.
- ihan.oksettaa
Katkeruuden.juuri kirjoitti:
Se ja kaikki muukin mummonmuusi on paksua valhetta.
Mikä saa ihmisen valehtelemaan joka päivä yli viidentoista vuoden ajana?
Kysyn vaikka tuskin pystyt sinäkään vastaamaan..... ihan.oksettaa kirjoitti:
Mikä saa ihmisen valehtelemaan joka päivä yli viidentoista vuoden ajana?
Kysyn vaikka tuskin pystyt sinäkään vastaamaan.....Kysypä peilikuvaltasi.
- ihan.oksettaa
Kysypä peilikuvaltasi.
Kysyin ja se sanoi, ettei hänkään ymmärrä mummomuorin maanisia valheita.
- kiitos.tiedosta
Liityin Aito avioliitto-yhdistykseen tuon ohjalman ansiosta!
- terve.tuloa
Hienoa!
- faekpeo
terve.tuloa kirjoitti:
Hienoa!
upeaa keskustella itsensä kanssa? jeeeeee---------------
- sdfjnfkljn
faekpeo kirjoitti:
upeaa keskustella itsensä kanssa? jeeeeee---------------
jatka samaan malliin...........homo.............
- Ahvio.tykittää
Miten siihen liitytään jäseneksi?
- ölkndfkjbn
Ahvio.tykittää kirjoitti:
Miten siihen liitytään jäseneksi?
- olkundfkjbyne
ölkndfkjbn kirjoitti:
Rahkonen tykittää:
Miten meistä erotaan?
Näin
http://aitoavioliitto.fi/tietoa_meista/eroa-meista/ - Ahvio.tykittää
ölkndfkjbn kirjoitti:
Dille, tuossa liitytään postituslistalle. Sanoin JÄSENEKSI.
Vai onko tää niinkuin Väyrysen kansalaispuolue että voi vaan kannattaa mutta vaikuttamisen voi unohtaa? - Ahvio.tykittää
Hiippari pääsi postilistalle ja luulee olevansa jäsen. Hiphei.
- ölkndfkjbn
Ahvio.tykittää kirjoitti:
Dille, tuossa liitytään postituslistalle. Sanoin JÄSENEKSI.
Vai onko tää niinkuin Väyrysen kansalaispuolue että voi vaan kannattaa mutta vaikuttamisen voi unohtaa?Ei vaan maksoin 50€:n jäsenmaksun ja olen varsi jäsen. Siihen kyllä kuuluu postituskin :)
- normihomma
ölkndfkjbn kirjoitti:
Ei vaan maksoin 50€:n jäsenmaksun ja olen varsi jäsen. Siihen kyllä kuuluu postituskin :)
Niin minäkin. Ei se sen kummempaa ole.
Hienoa, siis 2 uutta maksavaa jäsentä! (no tietysti 1 henkilö kirjoittanut nuo eri niceillä mutta leikitään mukana nyt tätä leikkiä).
Kohta Aa:n sivuille ehkä ponnahtaa SUURI UUTINEN:
"Aitoavioliito ry:n jäsenmäärä on kasvanut syyskuun aikana 100%!!!!!!!!!!"- OletÄäliö
Hienoa, siis 2 uutta maksavaa jäsentä! (no tietysti 1 henkilö kirjoittanut nuo eri niceillä mutta leikitään mukana nyt tätä leikkiä).
Kohta Aa:n sivuille ehkä ponnahtaa SUURI UUTINEN:
"Aitoavioliito ry:n jäsenmäärä on kasvanut syyskuun aikana 100%!!!!!!!!!!"Kerron sinulle nyt yhden asian mutta älä järkyty.
Koko maailma ei ole tämä palsta - vaikka tämä sinulle onkin koko elämäsi. ölkndfkjbn kirjoitti:
Ei vaan maksoin 50€:n jäsenmaksun ja olen varsi jäsen. Siihen kyllä kuuluu postituskin :)
Eli noita viidenkympin jäseniä on nyt paljonko? Kymmenen? Vai onko se salaisuus ja jos on, miksi?
- hyvä.homottajat
Ei yhtään vasta-argumenttia homottajilta!
- RaamattuPuhuu
Tässä sulle, että viisastut:
Saarn. 9
1. Niin minä painoin mieleeni kaiken tämän ja pyrin saamaan kaikkea tätä
selville, kuinka näet vanhurskaat ja viisaat ja heidän tekonsa ovat Jumalan kädessä. Ei rakkauskaan eikä viha ole ihmisen tiedettävissä; kaikkea voi hänellä olla edessä.
2. Kaikkea voi tapahtua kaikille. Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla, hyvällä, puhtaalla ja saastaisella, uhraajalla ja uhraamattomalla; hyvän käy niinkuin syntisenkin, vannojan niinkuin valaa pelkäävänkin.
3. Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja senjälkeen - vainajien tykö!
4. Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona.
5. Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
6. Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
7. Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
8. Vaatteesi olkoot aina valkeat, ja öljy älköön puuttuko päästäsi.
9. Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla - kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.
10. Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.
11. Taas minä tulin näkemään auringon alla, että ei ole juoksu nopsain vallassa, ei sota urhojen, ei leipä viisaitten, ei rikkaus ymmärtäväisten eikä suosio taitavain vallassa, vaan aika ja kohtalo kohtaa kaikkia.
12. Sillä ei ihminen tiedä aikaansa, niinkuin eivät kalatkaan, jotka tarttuvat pahaan verkkoon, eivätkä linnut, jotka käyvät kiinni paulaan; niinkuin ne, niin pyydystetään ihmislapsetkin pahana aikana, joka yllättää heidät äkisti.
13. Tämänkin minä tulin näkemään viisaudeksi auringon alla, ja se oli minusta suuri:
14. Oli pieni kaupunki ja siinä miehiä vähän. Ja suuri kuningas tuli sitä vastaan, saarsi sen ja rakensi sitä vastaan suuria piiritystorneja.
15. Mutta siellä oli köyhä, viisas mies, ja hän pelasti kaupungin viisaudellaan. Mutta ei kukaan ihminen muistanut sitä köyhää miestä.
16. Niin minä sanoin: Viisaus on parempi kuin voima, mutta köyhän viisautta halveksitaan, eikä hänen sanojansa kuulla.
17. Viisaitten sanat, hiljaisuudessa kuullut, ovat paremmat kuin tyhmäin päämiehen huuto.
18. Viisaus on parempi kuin sota-aseet, mutta yksi ainoa syntinen saattaa hukkaan paljon hyvää.
Pasi Turunen olisi mennyt varmaankin haastateltavaksi vaikka pornoleffaan, sen verran harvassa on kutsut Aa-kerholle.
Seiska-lehti voisi olla Pasin seuraava kohde ja sitten mv-netti.- lesbo.enolle
Oletko qwittuilija taas kateellinen?
Eipä uskosi, että sinäkin olet jo vanha ukko, toinen jalka haudassa. - olet.mielisairas.RÄYHIS
lesbo.enolle kirjoitti:
Oletko qwittuilija taas kateellinen?
Eipä uskosi, että sinäkin olet jo vanha ukko, toinen jalka haudassa.Sinulla on aivot haudassa, ja sinuna olisin siitä erittäin huolestunut. Paitsi että et voi, koska ne aivot, jne.
- natsuliinille
olet.mielisairas.RÄYHIS kirjoitti:
Sinulla on aivot haudassa, ja sinuna olisin siitä erittäin huolestunut. Paitsi että et voi, koska ne aivot, jne.
Oletko vasta lapsi vai liian vanha ollaksesi normaalijärkinen?
- Ei_hyvvee_päevee
"Koskaan Suomessa ei ole ollut vastaavanlaista tilannetta, jossa käytäisiin niin historiallista kamppailua miehen ja naisen muodostamasta aidosta avioliitosta"
MV? Sanoiko joku että Pasi on mukamas älykäs ja fiksu?- totta.se.on
Pasi on älykäs ja fiksu!
- totisesti_
totta.se.on kirjoitti:
Pasi on älykäs ja fiksu!
Amen
- patmosystävä
totta.se.on kirjoitti:
Pasi on älykäs ja fiksu!
Minulla on ollut ilo tavata Pasi muutaman kerran ihan livenä ja voin kertoa, että tuo pitää paikkansa.
patmosystävä kirjoitti:
Minulla on ollut ilo tavata Pasi muutaman kerran ihan livenä ja voin kertoa, että tuo pitää paikkansa.
Kunnioitan toki mielipidettäsi. Se ei vaan tee väitteestäsi totuutta.
- totta.se.on
patmosystävä kirjoitti:
Pajallako olet tavannut?
- patmosystävä
totta.se.on kirjoitti:
Pajallako olet tavannut?
Dtm:ssä.
- KTS--
Pasi kyllä sanoutui voimakkaasti irti Rahkosen alatyylisestä homovihasta, joka tyyliltään sopisi paremminkin suolikaxneloseen.
- kuis.se.on
Jos sinusta pedofilian on inhottavaa niin vihaatko pedofiilejä?
- Liberaalitkätyrit
Liberaalit ovat saasta homostelua sisältävän Jumalan tahtoa tottelemattomien kanssa homostelun synnin puolella.
- lisääPasinKaltaisia
Pasi on fiksu mies! Olen ylpeä, että meillä on tuollaisia miehiä tässä maassa!
- hyväAa
Ja tänään ruudussa Ahvio! Hyvää buustia Aa:lle!
En tiennytkään että Ahvion on Aitoavioliitto ry:ssä mukana. Mikä on hänen roolinsa kyseisessä yhdistyksessä? Hallituksen jäsen? Rivijäsen? Vai mitä? Taustapiru?
- toinen.rivijäsen
En tiennytkään että Ahvion on Aitoavioliitto ry:ssä mukana. Mikä on hänen roolinsa kyseisessä yhdistyksessä? Hallituksen jäsen? Rivijäsen? Vai mitä? Taustapiru?
Rivijäsen.
- nainen.mansesta_
Pasi on ihannemieheni!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211