Ideoita rapujuhliin?

kissasyörapuja

Elikkäs olen ollut kasvissyöjä lähes kaksi vuotta ja mut kutsuttiin ystävien rapujuhliin. Itse en tietenkään rapuja syö, enkä muitakaan merieläimiä joita tällaisissa juhlissa normaalisti tarjotaan, joten ajattelin viedä omat korvikkeet mukana. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia, mitä kasvissyöjä voi laittaa siihen paahtoleivälle, etten joudu syömään leipää pelkällä sipulilla, kermaviilillä ja vodkalla? Jonkun skagen tyyppisen sotkun voisin tehä aurinkokuivatusta tomaatista mutta siihen ne ideat loppuukin. Kiitos!

11

1644

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainehdotuksia

Emännän/isännän vastuulla on laittaa myös sulle sopivaa syötävää.
      tässä on ainakin jotain ideoita:
      "Minulla on kolmet rapujuhlat edessä joihin haluan ehdottomasti mennä. Olen itse järjestämässä kaksia niistä, joten niissä pystyn vaikuttamaan tarjoiluun. Luin netistä vinkkejä vaihtoehtoisista rapujuhliin sopivisa ruuista. Rapujen korvikkeiksi on ehdotettu mm. merileväkaviaaria, latva-artisokkaa ja erilaisia piiraita. Myös munakoiso"silliä", juustoja ja kirsikkatomaatteja ehdotettiin. Tomaatit nostaisivat punaisella värillään lautasen rapujuhlatunnelmaa."

Lähde: http://schmetterlingyouarewhatyoueat.blogspot.fi/2011/09/rapujuhlat.html

• Sedä
      • kissasyörapuja

Kiitos vinkeistä!

• EiOlePakko

Isännällä ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta hoitaa kasvisruokaa rapujuhliin, mutta jos isäntä on huomaavainen hän huomio myös mahdolliset kasvisyöjät. Itse en kutsu rapujuhliin sellaisia jotka eivät rapuja syö - helppoa ja huomaavaista.
      Valitettavasti rapujuhlissa syödään rapuja - ja sillä selvä.

• kissasyörapuja

Kiitti kommentista! Ihan hyvä tapa toimia tuokin. Tilanne kuitenkin omalla kohdallani on se, että sain kutsun rapujuhliin ruokavaliostani huolimatta ja siksi täällä kyselen ideoita. Hauskaa syksyä.

• TurhiaRajoituksia

Onhan tämä tietysti hieman ikävä ongelma. Sama kun kutsuisit kasvissyöjän hirvijuhliin - jossa pääruoka on hirvi eri muodoissa. Aika vaikeaksi menee varsinkin isännälle. Rapuja tai hirveä on aika vaikea korvata millään kasviksellä, härkis ja nyhtökaura, voisi antaa jotain apuja. Salaatit, juurekset ym toimivat lisukkeina.
      Onneksi ei ole mitään rajoituksia syömisen suhteen, kaikki maistuu eikä allergioitakaan ole. Syön koska olen.

• kissasyörapuja

Totta! Ruoka on vain ruokaa, tässäkin tapauksessa, ystävien seura tärkeintä tottakai. Onnittelut sinulle, syö mitä tahdot, niin minäkin teen!

• tillirapu

On melko tökeröä ja epäkohteliasta mennä minnekkään juhliin omien eväiden kanssa. Vauvat ovat tähän poikkeus. Jos teema on tiedossa ja tarjottavat ei kelpaa jääppä jo suosiolla kotiin syömään niitä tomaattejasi.

• kissasyörapuja

Kiitos kommentistasi! Hauskaa syksyä!

• yksinkertaista

Tietääkö kutsuja, ettet syö rapuja? Jos tietää, niin hän varmaankin hankkii myös sinulle sopivaa tarjottavaa. Kysy suoraan, mitä on tarjolla. Jos kutsuja sanoo, että tarjoaa vain rapuja, ei sinua juhliin oikeasti toivotakaan.

• apuakissasyörapuja

Kutsuja on vanha, vanha ystäväni ja tietoinen ruokavaliostani. Ilmoitin etukäteen hankkivani omat leivänpäälliset. Joten tämän ketjun tarkoitus on jakaa ideoita, ei dissata! Kiitos kommentista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      777
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      551
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      487
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      473
    Aihe