Ideoita rapujuhliin?

kissasyörapuja

Elikkäs olen ollut kasvissyöjä lähes kaksi vuotta ja mut kutsuttiin ystävien rapujuhliin. Itse en tietenkään rapuja syö, enkä muitakaan merieläimiä joita tällaisissa juhlissa normaalisti tarjotaan, joten ajattelin viedä omat korvikkeet mukana. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia, mitä kasvissyöjä voi laittaa siihen paahtoleivälle, etten joudu syömään leipää pelkällä sipulilla, kermaviilillä ja vodkalla? Jonkun skagen tyyppisen sotkun voisin tehä aurinkokuivatusta tomaatista mutta siihen ne ideat loppuukin. Kiitos!

11

1506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainehdotuksia

Emännän/isännän vastuulla on laittaa myös sulle sopivaa syötävää.
      tässä on ainakin jotain ideoita:
      "Minulla on kolmet rapujuhlat edessä joihin haluan ehdottomasti mennä. Olen itse järjestämässä kaksia niistä, joten niissä pystyn vaikuttamaan tarjoiluun. Luin netistä vinkkejä vaihtoehtoisista rapujuhliin sopivisa ruuista. Rapujen korvikkeiksi on ehdotettu mm. merileväkaviaaria, latva-artisokkaa ja erilaisia piiraita. Myös munakoiso"silliä", juustoja ja kirsikkatomaatteja ehdotettiin. Tomaatit nostaisivat punaisella värillään lautasen rapujuhlatunnelmaa."

Lähde: http://schmetterlingyouarewhatyoueat.blogspot.fi/2011/09/rapujuhlat.html

• Sedä
      • kissasyörapuja

Kiitos vinkeistä!

• EiOlePakko

Isännällä ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta hoitaa kasvisruokaa rapujuhliin, mutta jos isäntä on huomaavainen hän huomio myös mahdolliset kasvisyöjät. Itse en kutsu rapujuhliin sellaisia jotka eivät rapuja syö - helppoa ja huomaavaista.
      Valitettavasti rapujuhlissa syödään rapuja - ja sillä selvä.

• kissasyörapuja

Kiitti kommentista! Ihan hyvä tapa toimia tuokin. Tilanne kuitenkin omalla kohdallani on se, että sain kutsun rapujuhliin ruokavaliostani huolimatta ja siksi täällä kyselen ideoita. Hauskaa syksyä.

• TurhiaRajoituksia

Onhan tämä tietysti hieman ikävä ongelma. Sama kun kutsuisit kasvissyöjän hirvijuhliin - jossa pääruoka on hirvi eri muodoissa. Aika vaikeaksi menee varsinkin isännälle. Rapuja tai hirveä on aika vaikea korvata millään kasviksellä, härkis ja nyhtökaura, voisi antaa jotain apuja. Salaatit, juurekset ym toimivat lisukkeina.
      Onneksi ei ole mitään rajoituksia syömisen suhteen, kaikki maistuu eikä allergioitakaan ole. Syön koska olen.

• kissasyörapuja

Totta! Ruoka on vain ruokaa, tässäkin tapauksessa, ystävien seura tärkeintä tottakai. Onnittelut sinulle, syö mitä tahdot, niin minäkin teen!

• tillirapu

On melko tökeröä ja epäkohteliasta mennä minnekkään juhliin omien eväiden kanssa. Vauvat ovat tähän poikkeus. Jos teema on tiedossa ja tarjottavat ei kelpaa jääppä jo suosiolla kotiin syömään niitä tomaattejasi.

• kissasyörapuja

Kiitos kommentistasi! Hauskaa syksyä!

• yksinkertaista

Tietääkö kutsuja, ettet syö rapuja? Jos tietää, niin hän varmaankin hankkii myös sinulle sopivaa tarjottavaa. Kysy suoraan, mitä on tarjolla. Jos kutsuja sanoo, että tarjoaa vain rapuja, ei sinua juhliin oikeasti toivotakaan.

• apuakissasyörapuja

Kutsuja on vanha, vanha ystäväni ja tietoinen ruokavaliostani. Ilmoitin etukäteen hankkivani omat leivänpäälliset. Joten tämän ketjun tarkoitus on jakaa ideoita, ei dissata! Kiitos kommentista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      241
      6746
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4154
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3165
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1597
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1461
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1379
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe