Ideoita rapujuhliin?

kissasyörapuja

Elikkäs olen ollut kasvissyöjä lähes kaksi vuotta ja mut kutsuttiin ystävien rapujuhliin. Itse en tietenkään rapuja syö, enkä muitakaan merieläimiä joita tällaisissa juhlissa normaalisti tarjotaan, joten ajattelin viedä omat korvikkeet mukana. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia, mitä kasvissyöjä voi laittaa siihen paahtoleivälle, etten joudu syömään leipää pelkällä sipulilla, kermaviilillä ja vodkalla? Jonkun skagen tyyppisen sotkun voisin tehä aurinkokuivatusta tomaatista mutta siihen ne ideat loppuukin. Kiitos!

11

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainehdotuksia

      Emännän/isännän vastuulla on laittaa myös sulle sopivaa syötävää.
      tässä on ainakin jotain ideoita:
      "Minulla on kolmet rapujuhlat edessä joihin haluan ehdottomasti mennä. Olen itse järjestämässä kaksia niistä, joten niissä pystyn vaikuttamaan tarjoiluun. Luin netistä vinkkejä vaihtoehtoisista rapujuhliin sopivisa ruuista. Rapujen korvikkeiksi on ehdotettu mm. merileväkaviaaria, latva-artisokkaa ja erilaisia piiraita. Myös munakoiso"silliä", juustoja ja kirsikkatomaatteja ehdotettiin. Tomaatit nostaisivat punaisella värillään lautasen rapujuhlatunnelmaa."

      Lähde: http://schmetterlingyouarewhatyoueat.blogspot.fi/2011/09/rapujuhlat.html

    • Sedä
      • kissasyörapuja

        Kiitos vinkeistä!


    • EiOlePakko

      Isännällä ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta hoitaa kasvisruokaa rapujuhliin, mutta jos isäntä on huomaavainen hän huomio myös mahdolliset kasvisyöjät. Itse en kutsu rapujuhliin sellaisia jotka eivät rapuja syö - helppoa ja huomaavaista.
      Valitettavasti rapujuhlissa syödään rapuja - ja sillä selvä.

      • kissasyörapuja

        Kiitti kommentista! Ihan hyvä tapa toimia tuokin. Tilanne kuitenkin omalla kohdallani on se, että sain kutsun rapujuhliin ruokavaliostani huolimatta ja siksi täällä kyselen ideoita. Hauskaa syksyä.


    • TurhiaRajoituksia

      Onhan tämä tietysti hieman ikävä ongelma. Sama kun kutsuisit kasvissyöjän hirvijuhliin - jossa pääruoka on hirvi eri muodoissa. Aika vaikeaksi menee varsinkin isännälle. Rapuja tai hirveä on aika vaikea korvata millään kasviksellä, härkis ja nyhtökaura, voisi antaa jotain apuja. Salaatit, juurekset ym toimivat lisukkeina.
      Onneksi ei ole mitään rajoituksia syömisen suhteen, kaikki maistuu eikä allergioitakaan ole. Syön koska olen.

      • kissasyörapuja

        Totta! Ruoka on vain ruokaa, tässäkin tapauksessa, ystävien seura tärkeintä tottakai. Onnittelut sinulle, syö mitä tahdot, niin minäkin teen!


    • tillirapu

      On melko tökeröä ja epäkohteliasta mennä minnekkään juhliin omien eväiden kanssa. Vauvat ovat tähän poikkeus. Jos teema on tiedossa ja tarjottavat ei kelpaa jääppä jo suosiolla kotiin syömään niitä tomaattejasi.

      • kissasyörapuja

        Kiitos kommentistasi! Hauskaa syksyä!


    • yksinkertaista

      Tietääkö kutsuja, ettet syö rapuja? Jos tietää, niin hän varmaankin hankkii myös sinulle sopivaa tarjottavaa. Kysy suoraan, mitä on tarjolla. Jos kutsuja sanoo, että tarjoaa vain rapuja, ei sinua juhliin oikeasti toivotakaan.

      • apuakissasyörapuja

        Kutsuja on vanha, vanha ystäväni ja tietoinen ruokavaliostani. Ilmoitin etukäteen hankkivani omat leivänpäälliset. Joten tämän ketjun tarkoitus on jakaa ideoita, ei dissata! Kiitos kommentista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe