Ideoita rapujuhliin?

kissasyörapuja

Elikkäs olen ollut kasvissyöjä lähes kaksi vuotta ja mut kutsuttiin ystävien rapujuhliin. Itse en tietenkään rapuja syö, enkä muitakaan merieläimiä joita tällaisissa juhlissa normaalisti tarjotaan, joten ajattelin viedä omat korvikkeet mukana. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia, mitä kasvissyöjä voi laittaa siihen paahtoleivälle, etten joudu syömään leipää pelkällä sipulilla, kermaviilillä ja vodkalla? Jonkun skagen tyyppisen sotkun voisin tehä aurinkokuivatusta tomaatista mutta siihen ne ideat loppuukin. Kiitos!

11

1576

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainehdotuksia

Emännän/isännän vastuulla on laittaa myös sulle sopivaa syötävää.
      tässä on ainakin jotain ideoita:
      "Minulla on kolmet rapujuhlat edessä joihin haluan ehdottomasti mennä. Olen itse järjestämässä kaksia niistä, joten niissä pystyn vaikuttamaan tarjoiluun. Luin netistä vinkkejä vaihtoehtoisista rapujuhliin sopivisa ruuista. Rapujen korvikkeiksi on ehdotettu mm. merileväkaviaaria, latva-artisokkaa ja erilaisia piiraita. Myös munakoiso"silliä", juustoja ja kirsikkatomaatteja ehdotettiin. Tomaatit nostaisivat punaisella värillään lautasen rapujuhlatunnelmaa."

Lähde: http://schmetterlingyouarewhatyoueat.blogspot.fi/2011/09/rapujuhlat.html

• Sedä
      • kissasyörapuja

Kiitos vinkeistä!

• EiOlePakko

Isännällä ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta hoitaa kasvisruokaa rapujuhliin, mutta jos isäntä on huomaavainen hän huomio myös mahdolliset kasvisyöjät. Itse en kutsu rapujuhliin sellaisia jotka eivät rapuja syö - helppoa ja huomaavaista.
      Valitettavasti rapujuhlissa syödään rapuja - ja sillä selvä.

• kissasyörapuja

Kiitti kommentista! Ihan hyvä tapa toimia tuokin. Tilanne kuitenkin omalla kohdallani on se, että sain kutsun rapujuhliin ruokavaliostani huolimatta ja siksi täällä kyselen ideoita. Hauskaa syksyä.

• TurhiaRajoituksia

Onhan tämä tietysti hieman ikävä ongelma. Sama kun kutsuisit kasvissyöjän hirvijuhliin - jossa pääruoka on hirvi eri muodoissa. Aika vaikeaksi menee varsinkin isännälle. Rapuja tai hirveä on aika vaikea korvata millään kasviksellä, härkis ja nyhtökaura, voisi antaa jotain apuja. Salaatit, juurekset ym toimivat lisukkeina.
      Onneksi ei ole mitään rajoituksia syömisen suhteen, kaikki maistuu eikä allergioitakaan ole. Syön koska olen.

• kissasyörapuja

Totta! Ruoka on vain ruokaa, tässäkin tapauksessa, ystävien seura tärkeintä tottakai. Onnittelut sinulle, syö mitä tahdot, niin minäkin teen!

• tillirapu

On melko tökeröä ja epäkohteliasta mennä minnekkään juhliin omien eväiden kanssa. Vauvat ovat tähän poikkeus. Jos teema on tiedossa ja tarjottavat ei kelpaa jääppä jo suosiolla kotiin syömään niitä tomaattejasi.

• kissasyörapuja

Kiitos kommentistasi! Hauskaa syksyä!

• yksinkertaista

Tietääkö kutsuja, ettet syö rapuja? Jos tietää, niin hän varmaankin hankkii myös sinulle sopivaa tarjottavaa. Kysy suoraan, mitä on tarjolla. Jos kutsuja sanoo, että tarjoaa vain rapuja, ei sinua juhliin oikeasti toivotakaan.

• apuakissasyörapuja

Kutsuja on vanha, vanha ystäväni ja tietoinen ruokavaliostani. Ilmoitin etukäteen hankkivani omat leivänpäälliset. Joten tämän ketjun tarkoitus on jakaa ideoita, ei dissata! Kiitos kommentista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      130
      11191
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      157
      10341
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8040
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      197
      6578
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5711
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      76
      5133
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      151
      4434
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      27
      4259
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      81
      4122
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      135
      3655
    Aihe