Otan yhden esimerkin mitä EI KANNATA TEHDÄ kun aloitat salitreenin ensikertaa. Salilla missä treenaan ilmestyi kesällä kaksi nuorta kaveria, olivat alle prikymppisiä hoikkia tai normaalivartaloisia. Kaverit meni suoraan pystypunnerrus penkkiin ilman lämmittelyjä ja venyttelyitä. Laittoivat heti levyjä tankoon ja punnersivat juuri ja juuri viisi toistoa ja tyyli kaikea muuta kuin puhdas. Yksi pidepiaikainen treenaaja sanoi pojille että jos haluavat kehittyä ja välttää loukkaantumisia kannattaa aloittaa pienillä painoilla lämmittely sarjat ja sitten hallitusti painoa lisää kuitenkin niin että saa alussa noin 10 toistoa. Poikien vastaus yllätti...olivat kuulemma ottaneet jonkun menestyneen bodarin treeniohjelman ja tietävät mitä tekevät. Siitä sitten vaan jos haluaa että kroppa kärsii. Olin itsekin nuorena omapäinen mutta otin neuvoista kuitenkin kiinni ja olen nyt säästynyt ilman kummempia loukkaantumisia...kerran on reisi revähtänyt, hauis samoin ja lepo on ainut vaihtoehto silloin ja myös olkapäät on alttiita vaurioille. Oppisin kuitenkin tärkeimmät...hyvä alkulämpö, venyttely ja lämmittelysarjat, keho kiittii ja sen jälkeen treeni sujuu myös isommilla painoilla ja kehitys on taattu.
Varoitus aloittelijalle
7
114
Vastaukset
- ihme.tyyppi
Mitä sä siinä oikein valitat? Jos oletkin itse rikkonut paikkojasi, niin ei se tarkoita sitä, että muut olisivat yhtä lahjattomia. Keskity omaan tekemiseesi!
- sjfoaf
Ihan asiallinen teksti. ja aiheellinen muistutus nuorille aloittelijoille.
- mähänenolemitäänoletitse
sanonut ton lämmittelyn ja venyttelyn tilalle kevyttä verryttelyä
sä et ole eds paskantanut miljoonaa kertaa mä olen - kkhhjkjhk
Alkulämmöt joo, mutta venyttelyä ENNEN treeniä kannattaa välttää tai max. 10s venytyksiä...
- vitunvatuloijat
Kannattaa jäädä kotiin sohvalle makaamaan, Lidlin ykköskaljaa litkimään, HK:n blöötä popsimaan, Salkkareita tuijottamaan ja itseään koskettelemaan jos kaikki on niin pirun vaikeeta, kuin mitä täällä taas valitetaan. Hankkikaa juntit elämä ja antakaa muitten elää omaansa!
- köntti
Onks tää joku makkaran vääntö osio vai, taidat olla mätisäkki.
- säkillinenmätiä
Mikäs pulloposki se sieltä kisahallin putkasta kömpi huutelemaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452499
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541639Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331613Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1461334- 661328
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131160Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2541102- 156966
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek21886