sain napa lävistyksen melkeen kaks viikkoo sitten olen toiminu juuri niin kuin kosmetologi neuvoi illalla pesen sillä "saippua-nesteellä" joka on tarkoitettu siihen ja aamulla aina suihkuttelen sitä...
aluksi kaikki näytti menevän hyvin mutta sitten yhtenä päivänä se tuli kipeeksi ja alko punottaa.. voisiko se kertoa että se on tulehtunut? vai onko se ihan normaalia?
myös että jos se on tulehtunut heti lääkärille? kiitos avusta jo etukäteen=)
en tiiä onko napalävistykseni tulehtunut?
18
2351
Vastaukset 18
- Vi-vi
Kosmetologi neuvoi ? Olenkos jäänny tulitikkurasiaan enkä keksi miten kosmetologit päätyivät leikkimään lävistäjää ja jakelemaan ohjeita. Ja mikäs tämä "saippua-neste" on ? Mut eikös periaatteessa napaläväri voi alkaa punottaa ja tulla kipeeks, jos se sattuu kolahtaa kunnol ? Pitäisi. Ainaskin muut lävärit voivat, joten eiköhän se navassakin ollessaan voi. Punoitus ja kipu ovat vain osa tulehdusta. Noilla oireilla ei edes heti tartte ajatella tulehdusta. Se läväri on vain sattunut kolahtamaan johonkin. Kolahtamisen seurauksena voi se jopa vähän revetäkin, joten veren tulokin on ymmärrettävää. Mut siis jos punoitus ja kipu ovat ainoot oireet, ei siihen heti antibioottia tartteta. Turhan helpolla tuntuu väki menevän lääkärille, mitä on kuullut. Siirry käyttämään suolavettä pari kertaa päivässä. Jossei asetu marssi sinne missä sen otitkin. Siel täydenjärjen mukaan kerrotaan mikäs on tilanne ja mitäs ois hyvä tehä.
- tietämätön..
no siellä minä laitoin mutta kyllä se silti oli varmaan ammattilainen joka laittoi..
toi on jtn medicated lotion soap with chloroxylenol... mulle sanottii et toi on iha napalävistykselle tehty pesu neste.. ja sil pitäs ilatsin pestä se..
voi olla tietenkin et se on osunut johonkin.. et se ois siitä..
aij suolavesi auttas? en tiennykkään:D pitää kokeilla.. käytetäänkö sitä ihan niinkuin saippuaa ja pestään poies?
kiitos avusta..:) - angel
jos käytät suolaliuosta tai muuta desinfiointi ainetta, niin käy ostamassa lävistyksille tarkoitettua voidetta, joka pitää huolen, ettei iho kuiva liikaa. Sillä itselläni ainakin pari ensimmäistä viikkoa meni ok, mutta sitten lävistys tulehtui pahasti, koska iho kuivui ja koko vatsan alue muuttui araksi. Lisäksi napaas on varmasti kolahtanut jokin, itselläni kaverit saattoivat tökätä vahingossa mahaan, muistamatta, ettei olisi kannattanut. ja riippuu myös siitä mikä koru sinulla siinä on. Jos on rengas, niin voi olla kipeä sen takia, että rengas helposti 'litistyy' toiselle puolelle. Toivottavasti tästä oli apua :D
- tietämätön..
angel kirjoitti:
jos käytät suolaliuosta tai muuta desinfiointi ainetta, niin käy ostamassa lävistyksille tarkoitettua voidetta, joka pitää huolen, ettei iho kuiva liikaa. Sillä itselläni ainakin pari ensimmäistä viikkoa meni ok, mutta sitten lävistys tulehtui pahasti, koska iho kuivui ja koko vatsan alue muuttui araksi. Lisäksi napaas on varmasti kolahtanut jokin, itselläni kaverit saattoivat tökätä vahingossa mahaan, muistamatta, ettei olisi kannattanut. ja riippuu myös siitä mikä koru sinulla siinä on. Jos on rengas, niin voi olla kipeä sen takia, että rengas helposti 'litistyy' toiselle puolelle. Toivottavasti tästä oli apua :D
okeih... saako sitä apteekista vai mistä?
kyllä minäkin luulen että olen sen johonkin kolauttanut..
ku mä en ihan tiiä tää mun koru on tavallien korut kummassakin päässä lävistyksen päitä... eli eij kai sit ole se rengas..
kiitos apu tulee kyllä tarpeeseee! - mimmu
tietämätön.. kirjoitti:
okeih... saako sitä apteekista vai mistä?
kyllä minäkin luulen että olen sen johonkin kolauttanut..
ku mä en ihan tiiä tää mun koru on tavallien korut kummassakin päässä lävistyksen päitä... eli eij kai sit ole se rengas..
kiitos apu tulee kyllä tarpeeseee!Napa on likaisin paikka ihmisen kehossa. Vasta korun laitettua se tulehtuu todella helposti. Ja myöhemminkin on pidettävä napa ja koru puhtaana. Välttämättä sitä ei tarvitse pestä millään saippualla ( joka voi ärsyttää jo tulehtunutta haavaa) vaan ihan pari kertaa päivässä tapahtuva suihkuttelu riittää, suihkuttele ihan noin 10 min lämpimällä vedellä. Desinfioi koru kerran päivässä joko ihan tavallisella ihon ja haavojen desinfektioaineella esim amisept ( jota saa apteekista) tai keitä n. 10 min kiehuvassa vedessä lukko ja koru ( mikäli ovat metallia) Onko korussa roikkuvaa koristetta? Se sisältää usein nikkeliä ja voi altistaa helposti allergisella tulehduksille. Jos rupee pukkaamaan mätää desinfioi korun reikää parikertaa päivässä ja kokeile vaikka basibact puuteria tai voidetta ( saa apteekista ) samoin tatuoinneille tarkoitettu aspetinen helosan on hyvä voide rei-itetylle iholle.
- xyz
mimmu kirjoitti:
Napa on likaisin paikka ihmisen kehossa. Vasta korun laitettua se tulehtuu todella helposti. Ja myöhemminkin on pidettävä napa ja koru puhtaana. Välttämättä sitä ei tarvitse pestä millään saippualla ( joka voi ärsyttää jo tulehtunutta haavaa) vaan ihan pari kertaa päivässä tapahtuva suihkuttelu riittää, suihkuttele ihan noin 10 min lämpimällä vedellä. Desinfioi koru kerran päivässä joko ihan tavallisella ihon ja haavojen desinfektioaineella esim amisept ( jota saa apteekista) tai keitä n. 10 min kiehuvassa vedessä lukko ja koru ( mikäli ovat metallia) Onko korussa roikkuvaa koristetta? Se sisältää usein nikkeliä ja voi altistaa helposti allergisella tulehduksille. Jos rupee pukkaamaan mätää desinfioi korun reikää parikertaa päivässä ja kokeile vaikka basibact puuteria tai voidetta ( saa apteekista ) samoin tatuoinneille tarkoitettu aspetinen helosan on hyvä voide rei-itetylle iholle.
et ilmeisesti liikaa tiedä asioista joista puhut?
ensinnäkin suu on ihmisen likaisin/bakteerisin paikka ja reikään ei todellakaan kannata käyttää desinfiointiainetta koska se vaan kuivattaa reikää ja siten ärsyttää lisää.
toiseksi jos sitä koru alkaa päivittäin ottamaan pois ton keittämisen ajaksi (josta ei muuten ole hyötyä sillä ei se tule kunnolla puhtaaksi ilman autoklaavia) niin ko. reikä ei varmasti tule paranemaan koskaan.
ja sitten vielä tosta voiteesta jota ei kannata käyttää sillä siitä muodostuu helposti kalvo siihen haavan päälle eikä se reikä todellakaan tule kuntoon.
ota selvää asioista ennenkuin jakelet täällä "asiantuntijana" epäämääräistä tietoa. ei millään pahalla. - asiaa
xyz kirjoitti:
ensinnäkin suu on ihmisen likaisin/bakteerisin paikka ja reikään ei todellakaan kannata käyttää desinfiointiainetta koska se vaan kuivattaa reikää ja siten ärsyttää lisää.
toiseksi jos sitä koru alkaa päivittäin ottamaan pois ton keittämisen ajaksi (josta ei muuten ole hyötyä sillä ei se tule kunnolla puhtaaksi ilman autoklaavia) niin ko. reikä ei varmasti tule paranemaan koskaan.
ja sitten vielä tosta voiteesta jota ei kannata käyttää sillä siitä muodostuu helposti kalvo siihen haavan päälle eikä se reikä todellakaan tule kuntoon.
ota selvää asioista ennenkuin jakelet täällä "asiantuntijana" epäämääräistä tietoa. ei millään pahalla.Niinpä. Ja vaikka suussa paljon bakteereja, niin eiks kielilävärit oo nopeiten paranevien lävistysten joukossa. Ja aikamoisia kraatereitahan suuhun jää hampaan poistonkin yhteydessä.
Mutta napaa kiusataan aina tiukalla vaatetuksella, vöillä yms, ja jos lävistyksen suojaa kolhuilta ja kosketuksilta niin paraneminenkin hidastuu.
Hyväksi havaittua huolenpitoa lävistyksille löysin os http://www.chebella.fi/jalkihoito.doc, jos nyt osasin tuon linkittää. Mä sain siltä vinkkiä ainakin. - tämä
asiaa kirjoitti:
Niinpä. Ja vaikka suussa paljon bakteereja, niin eiks kielilävärit oo nopeiten paranevien lävistysten joukossa. Ja aikamoisia kraatereitahan suuhun jää hampaan poistonkin yhteydessä.
Mutta napaa kiusataan aina tiukalla vaatetuksella, vöillä yms, ja jos lävistyksen suojaa kolhuilta ja kosketuksilta niin paraneminenkin hidastuu.
Hyväksi havaittua huolenpitoa lävistyksille löysin os http://www.chebella.fi/jalkihoito.doc, jos nyt osasin tuon linkittää. Mä sain siltä vinkkiä ainakin.Navan hoito-ohjeet kopioitu Yazkan sivuilta.
http://www.yazka.com
"Kun harkitset napalävistyksen ottoa muista, että napa kestää kaikista lävistyksistä
pisimpään parantua! Napalävistyksen teko on kivuton, nopea toimenpide, jossa ihon
alle asetetaan joko pallolukollinen rengas, hevosenkenkä tai banaanin muotoinen koru.
Kokemuksesta on helppo sanoa, että usein miten lävistys paranee parhaiten juuri
banaanikorulla.
Eri koruilla puhdistuksen helppoudessa ja paranemisessa on eroja;
rengasta on helpompi pyörittää lävistyshaavassa ja siten pitää pienemmällä
vaivalla puhtaana.
Kuitenkin renkaan ongelma on se, että lävistyshaavan ulkopuolelle jäävän
renkaan loppuosa ärsyttää usein istuessa tai esim. mahallaan nukkuessa niin,
että itse haava ärsyyntyy tarpeettoman paljon ja saattaa kestää huomattavasti
kauemmin parantua.
Pahimmassa tapauksessa haava ei parane ollenkaan tai koru jää pysyvästi vinoon.
Banaanikorun puhdistuksessa täytyy olla huolellisempi, mutta lävistys paranee
parhaiten tällä korulla!
Neuvottele aina lävistäjäsi kanssa Sinulle parhaasta koruvaihtoehdosta.
Navan puhdistuksessa ei tarvitse käyttää muita puhdistusaineita kuin mahdollisimman
kuumaa vettä. Parhaiten puhdistat haavan päivittäisen peseytymisen yhteydessä
suihkulla. Riittää kun liotat kuumalla, juoksevalla vedellä lävistystäsi 5 min. joka päivä-
kerran päivässä!
Yleisin virhe, mikä tehdään kaikkien lävistysten jälkihoidossa on juuri erilaisten vahvojen
(tai mietojen) desinfiointiaineiden käyttö!
Haavan puhtaanapito riittää! Päivittäinen desinfiointi kuivattaa ihon liian
kuivaksi ja lävistys paranee huomattavasti hitaammin.
Navan yleinen paranemisaika on n. 6 kk. Pinta toki paranee nopeamminkin,
mutta napa vuotaa kudosnestettä monta kuukautta ilman, että haava olisi tulehtunut!
Karstan puhdistaminen haavasta ja korun pinnasta on erittäin tärkeää!
Lävistyksen paranemisaikana voit saunoa, käydä solariumissa ja urheilla ihan normaalisti,
kunhan se mitä teet ei tee kipeää tai mekaanisesti ärsytä uutta tai parantumassa olevaa
haavaa.
Uiminen uima-altaassa tai kloorivedessä ei ole ollenkaan suositeltavaa ensimmäisen
kuukauden aikana. Jos sinun täytyy välttämättä uida, voit ostaa apteekista vesitiiviitä
laastareita, joiden kanssa uiminen on turvallista. Meri- ja järvivesi sen sijaan on turvallista,
kunhan vesi ei ole kovin likaista ja huuhtelet haavan huolellisesti uinnin jälkeen.
Jos et ole valmis hoitamaan uutta lävistystäsi asianmukaisesti joka päivä tai olet menossa
maihin, joissa pesuolosuhteet ovat kurjat tai sinulla ei ole juoksevaa peseytymisvettä
käytössäsi - siirrä lävistyksen ottoa myöhempään ajankohtaan.
Jos navassa on ollut lävistys, joka on umpeutunut tai 'kasvanut ulos' eri syistä johtuen,
voi melkein kaikissa tapauksissa ihon lävistää uudestaan, kunhan iho on ensin 2-4 viikkoa
saanut rauhoittua ja entinen haava täysin parantua!
Napakorun pitäminen raskauden aikana on mahdollista, edellyttäen, että koru on tarpeeksi
myötäilevä tai pitkä vatsan kasvua ajatellen. Iho venyy hitaasti raskauden edetessä ja
liian pieni koru alkaa painaa ihon reunoja ja ärsyttää niitä.
Ennen synnytystä koru on syytä poistaa mahdollisen keisarinleikkauksen varalta ja korun
voi sijoittaa takaisin paikoilleen muutaman päivän päästä synnytyksestä tai viimeistään
ihon hieman palauduttua.
Jos haava ehtii sulkeutua, niin että korua ei saa itse paikoilleen, useimmille voidaan haava
avata ilman uutta lävistystä venytyspuikon avulla. Venyttäminen maksaa 10 E.
Lävistykseen voi hankkia uuden korun tarvittaessa jo n. 2 viikon kuluttua lävistyksestä, mutta
suosittelen että annat lävistäjän vaihtaa korun paikoilleen. Jos haluat vaihtaa korun näin nopeasti
lävistyksen otosta, kannattaa aina hankkia koru lävistäjän luota, jotta korun materiaali ja koko
vastaavat omaa lävistystäsi mahdollisimman tarkasti. Jos ostat Harnessista uuden korun,
vaihdamme sen aina ilman lisäveloitusta liikkeessämme.
Fiksuinta olisi kuitenkin odottaa ainakin 2 kuukautta lävistyksen otosta ennen korun vaihtoa.
Korun voit toki ostaa valmiiksi.
Kun lävistyksesi on parantunut, voit vaihdella korua halutessasi aivan kuten korvakorujakin.
Vaihtokoruja ei tarvitse steriloida, jos ne ovat olleet omassa käytössäsi tai käyttämättömiä,
mutta desinfiointi kannattaa aina. vaihda korut aina puhtain käsin ja käytä apuna rasvaa
(esim. Basibact)." - mimmu
xyz kirjoitti:
ota selvää asioista ennenkuin jakelet täällä "asiantuntijana" epäämääräistä tietoa. ei millään pahalla.valitettavasti et todellakaan tiedä itse mistä puhut! Suussa kasvaa paljon bakteereita ja mikrobeja, jotka elävät kosteissa olosuhteissa. Kieli on ihmisen voimakkain lihas ja suu on sisäpuolelta limakalvoa jolle on tärkeää pystyä uusiutumaan erittäin nopeasti sen erittäin suuren haavoittuvuuden vuoksi. Mutta tuohan ei asiaan nyt mitenkään liity. Otappa selvää aseptiikasta ja oikeista puhdistumenetelmistä selvää ennen kuin alat neuvoa sinäkään muita!!!!!!!!!!!
- täti
mimmu kirjoitti:
valitettavasti et todellakaan tiedä itse mistä puhut! Suussa kasvaa paljon bakteereita ja mikrobeja, jotka elävät kosteissa olosuhteissa. Kieli on ihmisen voimakkain lihas ja suu on sisäpuolelta limakalvoa jolle on tärkeää pystyä uusiutumaan erittäin nopeasti sen erittäin suuren haavoittuvuuden vuoksi. Mutta tuohan ei asiaan nyt mitenkään liity. Otappa selvää aseptiikasta ja oikeista puhdistumenetelmistä selvää ennen kuin alat neuvoa sinäkään muita!!!!!!!!!!!
lueppa mimmu tuo yazkan hoito-ohje navalle. Olet kyllä todellakin itse neuvonut väärin, yazka jos kuka tietää lävistyksistä ja niiden jälkihoidosta..
Todellakaan korua ei pidä millään desinfiointiaineella mennä puhdistelemaan ja navasta irrottamaan päivittäin parantumisvaiheessa!! halloo.. mistäköhän tuollaiset ohjeet olet saanut?? - diipadaapa
täti kirjoitti:
lueppa mimmu tuo yazkan hoito-ohje navalle. Olet kyllä todellakin itse neuvonut väärin, yazka jos kuka tietää lävistyksistä ja niiden jälkihoidosta..
Todellakaan korua ei pidä millään desinfiointiaineella mennä puhdistelemaan ja navasta irrottamaan päivittäin parantumisvaiheessa!! halloo.. mistäköhän tuollaiset ohjeet olet saanut??Yhdyn täydellisesti tädin kommenttiin...ei saippuaa, rasvaa taikka mitään muutakaan tököttiä.
Lämpimällä vedellä suihkun yhteydessä huljuttelu ja jos koru sallii, niin liikutat sitä ja suihkuttelet tappia. Kaikennäköinen pesuaineiden käyttö suoraan lävistykseen vain hankaloittaa paranemista, eli pelkkä vesi.
Jos olet juur ottanut lävistyksen, niin en kyllä suosittelis puhdistelemaan ja keittelemään korua, niin et se olis irti lävistyksestä..sehän menee umpeen hyvin helposti ja voi olla vaikeaa laittaa korua takaisin paikalleen. Itselläkin tuota märkää tuli alussa, mutta se on ihan normaalia, kunnes paraneminen lähtee käyntiin. Ja huom! edes suolaliuosta en ole käyttänyt, vaan ihan lämpimällä vedellä huljutellut. Korun väärä materiaali aiheuttaa myös tulehtumista samoin jatkuva korun näprääminen...että näin.. - tietämätön..
diipadaapa kirjoitti:
Yhdyn täydellisesti tädin kommenttiin...ei saippuaa, rasvaa taikka mitään muutakaan tököttiä.
Lämpimällä vedellä suihkun yhteydessä huljuttelu ja jos koru sallii, niin liikutat sitä ja suihkuttelet tappia. Kaikennäköinen pesuaineiden käyttö suoraan lävistykseen vain hankaloittaa paranemista, eli pelkkä vesi.
Jos olet juur ottanut lävistyksen, niin en kyllä suosittelis puhdistelemaan ja keittelemään korua, niin et se olis irti lävistyksestä..sehän menee umpeen hyvin helposti ja voi olla vaikeaa laittaa korua takaisin paikalleen. Itselläkin tuota märkää tuli alussa, mutta se on ihan normaalia, kunnes paraneminen lähtee käyntiin. Ja huom! edes suolaliuosta en ole käyttänyt, vaan ihan lämpimällä vedellä huljutellut. Korun väärä materiaali aiheuttaa myös tulehtumista samoin jatkuva korun näprääminen...että näin..okeih.. kiitos paljon avsutane ja otan mielellään lisääkin ohjeita:) sillä eij liika tieto ketään haittaa:)
- Pro
tietämätön.. kirjoitti:
okeih.. kiitos paljon avsutane ja otan mielellään lisääkin ohjeita:) sillä eij liika tieto ketään haittaa:)
saattaa aiheuttaa hämmennystä,jos saa liikaa erilaisia vastauksia.Minä suosittelen sinua noudattamaan tuota Yazkan ohjeistusta,hän on kuitenkin tehnyt töitä lävistysten parissa jo toista kymmentä vuotta,ja uskon kyllä puhuvan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
- diipadaapa
Pro kirjoitti:
saattaa aiheuttaa hämmennystä,jos saa liikaa erilaisia vastauksia.Minä suosittelen sinua noudattamaan tuota Yazkan ohjeistusta,hän on kuitenkin tehnyt töitä lävistysten parissa jo toista kymmentä vuotta,ja uskon kyllä puhuvan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Itse olen käynyt ko. hlö:n liikkeessä (Yazka)
lävistykseni ottamassa ja siellä ei muuta hoitoa lävistyksille suositeltu kuin lämmintä vettä..Mukana tuli kyllä lappunen jälkiseuraamuksista ja sen mukaisesta hoidosta.
Ongelmia ei ole ollut, joten tuskin siellä ihan
lööperiä neuvotaan... - Beautybus
Kyllä kosmetologi joutuu käymään ihan lävistyskurssin. Ja käyttää ne scalpeliakin jalkahoidossa, miksei siis voi tehdä lävistyksiä? Mieluummin luotan kosmetologiin kuin johonkin epämääräiseen tatuointiluolaan (huom. en yleistä kyseisiä paikkoja)
- paakari
Beautybus kirjoitti:
Kyllä kosmetologi joutuu käymään ihan lävistyskurssin. Ja käyttää ne scalpeliakin jalkahoidossa, miksei siis voi tehdä lävistyksiä? Mieluummin luotan kosmetologiin kuin johonkin epämääräiseen tatuointiluolaan (huom. en yleistä kyseisiä paikkoja)
Muutamat kampaamot myös tekee lävistyksiä Esim. Stop. On viimeisen päälle desifiointilaitteet (pyysin näyttää) ja hyvä palvelu.
Kyllä kosmetologi tai kampaaja on luotettava lävistäjä. - täti
paakari kirjoitti:
Muutamat kampaamot myös tekee lävistyksiä Esim. Stop. On viimeisen päälle desifiointilaitteet (pyysin näyttää) ja hyvä palvelu.
Kyllä kosmetologi tai kampaaja on luotettava lävistäjä.Tolla samalla periaatteella myös yazka olis hyvä kampaaja. Ei kyllä varmasti kampaajat/kauneudenhoitoalan ammattilaiset osaa lävistyksiä tehdä jne oikein. johan se tuolla aloittajan viestissä huomattiin että neuvovat pesemään jollain hiton saippuallakin lävistystä!!
Lävistyksiä tekevät ihmiset joutuvat käymään MAKSULLISET (todella kalliit) kurssit, ennen kuin pääsevät ketään piikittelemään. varmasti luotan enempi ammattitaitoiseen lävistäjään kuin johonkin kosmetologiin lävistys asioissa!!
tässä poimittua yazkan sivuilta, eipä varmasti kampaajat tällaisia opiskele:
"LÄVISTYSKOULUTUS
Lävistäjäksi ei voi ruveta ihan noin vain, jos haluaa tarjota maksullista lävistystä
kaikille halukkaille asiakkaille.
On olemassa erilaisia keinoja: voit yrittää hakeutua jonkin hyvän lävistäjän assistentiksi
ja opetella alan niksit pikkuhiljaa tai lähteä ulkomaisille, esim. APP:n kursseille, joilla olen itse käynyt.
Suorin ja nopein tapa on osallistua kursseille, maksaa opista hieman enemmän ja saada suoraan
valmius ammattiin.
Koska lävistäjän työ ei ole - päinvastoin yleisiä luuloja - helppoa ja yksinkertaista, tulee varmasti
tilanteita, joissa kollegojen apu voisi olla tarpeen. Kuitenkin tällä hetkellä lävistäjien keskinäinen
yhteistyö on kovin pientä, eikä tietoja vaihdeta kovinkaan helposti - mistä sitten johtuneekin.
Toisaalta, onhan selvää ettei kukaan, joka on omalla työllään ja kärsivällisyydellään oppinut ammatista
pikku hiljaa erilaisia saloja, halua ilmaiseksi jakaa kaikkea tietoa pois.
Joten Harnessin kurssit ovat maksullisia, toki. Mutta rahoillesi saat kyllä sitten vastinetta.
Hintaan sisältyy työvälineet, neuloja ja työssä käytettäviä erilaisia pihtejä, sekä tarpeeksi koruja 50
lävistyksen tekemiseen.
Näin ollen kurssin mukana saadut välineet takaavat sen, että työhön alettuasi, saat sijoittamasi rahat
nopeasti takaisin.
Kurssi on 2 - osainen.
Ensimmäinen osa pitää sisällään perusasioita, kuten:
- Lävistyksen etiikka, moraali
- oikeat ja väärät lävistyskohdat, syyt
- hygienia liikkeessä, lävistettäessä
- Oikeat kokoiset korut oikeisiin paikkoihin?
- Harjoitellaan teoriassa ja opetellaan käytännössä kulma, nenänsivu, napa, korva
(myös rustoalueet) ja alahuulilävistys.
Tässä kohtaa jokaisen on varauduttava paitsi lävistämään toinen oppilas, olemaan itse
lävistettävänä. Perusteluna: jos et tiedä miltä lävistettävästä tuntuu, et opi koskaan oikeaa
tekniikkaa ja empatiaa tilanteessa. (Kannattaa kuitenkin muistaa, että korut voi ja saa
ottaa pois ihosta kurssin päätyttyä, iho kyllä paranee pian :))
- Yleisimmät ongelmat ja syyt em. lävistyksissä.
- Lävistystekniikat
- Allergiat
- Korujen materiaalit.
Hintaan sisältyy myös seuraavat tarvikkeet:
- 3 kpl Pennington Forceps-pihtejä
- 3 kpl Pennington 'open end' - pihtejä
- 5 kpl Donnington - pihtejä
- 5 kpl Donnington 'open end' - pihtejä
- 2 kpl korun pallolukon avauspihtejä
- 2 kpl korun sulkemispihtejä
- 25 eri kokoista neulaa, steriloitavia
- 25 eri kokoista kanyylineulaa, kertakäyttöisia
- 50 kpl eri kokoisia 1 - 1,6 mm rengaskorua kurssilla opetettujen lävistysten tekoa varten.
Lisäksi hintaan kuuluu jatkossa kaikkien välineiden, korujen ja neulojen ostomahdollisuus Harnessin
kautta tukkuhinnoin ilman määrärajoitusta, sekä puhelintuki mahdollisten ongelmien sattuessa.
2 kk kuluttua kurssin päättymisestä kurssilaiset tapaavat yhdessä ja käymme läpi ongelmatilanteita
lävistystapahtumissa sekä psykologisia seikkoja, jotka yleensä tulevat esiin vasta työn alettua.
Tämä tapaaminen on jatkoa koulutukselle, enemmän kuitenkin keskustelunomaisella tavalla painottunut,
jolloin voimme perehtyä kysymyksiin, joita ilmenee vasta myöhemmin.
Nämä siis kuuluvat ensimmäiseen kurssiin. Muista, että voit ottaa vain ykköskurssin ja opetella tekemään
vain yleisimmät lävistykset. Kakkoskurssille osallistuminen ei siis ole välttämätöntä, jos et koe tarvetta siihen.
Kurssit on myös hinnoiteltu erikseen.
Toinen kurssi on suora jatko, sillä siinä painotumme vaikeimpien lävistysten tekoon, joita on syytä ryhtyä
tekemään vasta kun alkukurssin lävistykset ovat hanskassa.
Tähän saattaa mennä 3 - 6 kk, joskus pidempäänkin. Kannattaa muistaa, että tässäkin asiassa olemme
yksilöllisiä ja on aina parempi aloittaa ihan alusta ja osata alkeet ensin.
Nämä jatkossa opittavat lävistykset ovat: kieli, Septum, Niebuhr, nänni ja ylähuuli.
Tähänkin kurssiin sisältyy lävistyksissä tarvittavat välineet ja pihdit, neulat ja korut:
- 3 kpl Septum Clamps - pihtejä
- 5 kpl Sponge Clamps - pihtejä
- 5 kpl Sponge Clamps 'open end' - pihtejä
- 5 kpl Penninton 'open end' - pihtejä
- 50 kpl näiden lävistysten tekoon tarvittavia koruja.
Niin ikään tällä kurssilla harjoittelemme teoriassa ja käytännössä kyseiset lävistykset kurssitovereidemme
kanssa :)
Kurssille valitaan hakemusten perusteella. Vapaamuotoisessa hakemuksessa tulee kuvan lisäksi olla nimi - ja
ikätiedot, nykyinen ammatti/koulutus, sekä terveydentila (hiv/hepatiittitesti viimeiseltä kuukaudelta, välttämätön!)
Sosiaalisuus ja perusanatomian tuntemus luetaan myös eduksi.
Kurssille valitaan vain 6 oppilasta kerrallaan, jotta opetus olisi mahdollisimman yksilöllistä.
Hakemukset on oltava Harnessissa viimeistään 5 viikkoa ennen kurssin alkua.
Hakemukset voi lähettää Harnessin liikeeseen osoitteella:
ISO ROOBERTINKATU 41, 00120 Helsinki.
Mainitse hakemuksessasi, kumpaan kurssiin osallistuisit mieluiten.
Jokaisen osallistujan on valituksi tultuaan maksettava puolet kurssin hinnasta 3 viikkoa ENNEN kurssin alkua
pankkitilille. Loput maksetaan kurssin alkaessa. Tässä emme tee poikkeuksia!
Kakkoskurssien ajankohdasta saat tietoa enemmän ykköskurssille osallistuttuasi.
Kurssien hinnat:
Ykköskurssi 3 500 euroa alv 22 %
Kakkoskurssi 2 500 euroa alv 22 %" - haihai
täti kirjoitti:
Tolla samalla periaatteella myös yazka olis hyvä kampaaja. Ei kyllä varmasti kampaajat/kauneudenhoitoalan ammattilaiset osaa lävistyksiä tehdä jne oikein. johan se tuolla aloittajan viestissä huomattiin että neuvovat pesemään jollain hiton saippuallakin lävistystä!!
Lävistyksiä tekevät ihmiset joutuvat käymään MAKSULLISET (todella kalliit) kurssit, ennen kuin pääsevät ketään piikittelemään. varmasti luotan enempi ammattitaitoiseen lävistäjään kuin johonkin kosmetologiin lävistys asioissa!!
tässä poimittua yazkan sivuilta, eipä varmasti kampaajat tällaisia opiskele:
"LÄVISTYSKOULUTUS
Lävistäjäksi ei voi ruveta ihan noin vain, jos haluaa tarjota maksullista lävistystä
kaikille halukkaille asiakkaille.
On olemassa erilaisia keinoja: voit yrittää hakeutua jonkin hyvän lävistäjän assistentiksi
ja opetella alan niksit pikkuhiljaa tai lähteä ulkomaisille, esim. APP:n kursseille, joilla olen itse käynyt.
Suorin ja nopein tapa on osallistua kursseille, maksaa opista hieman enemmän ja saada suoraan
valmius ammattiin.
Koska lävistäjän työ ei ole - päinvastoin yleisiä luuloja - helppoa ja yksinkertaista, tulee varmasti
tilanteita, joissa kollegojen apu voisi olla tarpeen. Kuitenkin tällä hetkellä lävistäjien keskinäinen
yhteistyö on kovin pientä, eikä tietoja vaihdeta kovinkaan helposti - mistä sitten johtuneekin.
Toisaalta, onhan selvää ettei kukaan, joka on omalla työllään ja kärsivällisyydellään oppinut ammatista
pikku hiljaa erilaisia saloja, halua ilmaiseksi jakaa kaikkea tietoa pois.
Joten Harnessin kurssit ovat maksullisia, toki. Mutta rahoillesi saat kyllä sitten vastinetta.
Hintaan sisältyy työvälineet, neuloja ja työssä käytettäviä erilaisia pihtejä, sekä tarpeeksi koruja 50
lävistyksen tekemiseen.
Näin ollen kurssin mukana saadut välineet takaavat sen, että työhön alettuasi, saat sijoittamasi rahat
nopeasti takaisin.
Kurssi on 2 - osainen.
Ensimmäinen osa pitää sisällään perusasioita, kuten:
- Lävistyksen etiikka, moraali
- oikeat ja väärät lävistyskohdat, syyt
- hygienia liikkeessä, lävistettäessä
- Oikeat kokoiset korut oikeisiin paikkoihin?
- Harjoitellaan teoriassa ja opetellaan käytännössä kulma, nenänsivu, napa, korva
(myös rustoalueet) ja alahuulilävistys.
Tässä kohtaa jokaisen on varauduttava paitsi lävistämään toinen oppilas, olemaan itse
lävistettävänä. Perusteluna: jos et tiedä miltä lävistettävästä tuntuu, et opi koskaan oikeaa
tekniikkaa ja empatiaa tilanteessa. (Kannattaa kuitenkin muistaa, että korut voi ja saa
ottaa pois ihosta kurssin päätyttyä, iho kyllä paranee pian :))
- Yleisimmät ongelmat ja syyt em. lävistyksissä.
- Lävistystekniikat
- Allergiat
- Korujen materiaalit.
Hintaan sisältyy myös seuraavat tarvikkeet:
- 3 kpl Pennington Forceps-pihtejä
- 3 kpl Pennington 'open end' - pihtejä
- 5 kpl Donnington - pihtejä
- 5 kpl Donnington 'open end' - pihtejä
- 2 kpl korun pallolukon avauspihtejä
- 2 kpl korun sulkemispihtejä
- 25 eri kokoista neulaa, steriloitavia
- 25 eri kokoista kanyylineulaa, kertakäyttöisia
- 50 kpl eri kokoisia 1 - 1,6 mm rengaskorua kurssilla opetettujen lävistysten tekoa varten.
Lisäksi hintaan kuuluu jatkossa kaikkien välineiden, korujen ja neulojen ostomahdollisuus Harnessin
kautta tukkuhinnoin ilman määrärajoitusta, sekä puhelintuki mahdollisten ongelmien sattuessa.
2 kk kuluttua kurssin päättymisestä kurssilaiset tapaavat yhdessä ja käymme läpi ongelmatilanteita
lävistystapahtumissa sekä psykologisia seikkoja, jotka yleensä tulevat esiin vasta työn alettua.
Tämä tapaaminen on jatkoa koulutukselle, enemmän kuitenkin keskustelunomaisella tavalla painottunut,
jolloin voimme perehtyä kysymyksiin, joita ilmenee vasta myöhemmin.
Nämä siis kuuluvat ensimmäiseen kurssiin. Muista, että voit ottaa vain ykköskurssin ja opetella tekemään
vain yleisimmät lävistykset. Kakkoskurssille osallistuminen ei siis ole välttämätöntä, jos et koe tarvetta siihen.
Kurssit on myös hinnoiteltu erikseen.
Toinen kurssi on suora jatko, sillä siinä painotumme vaikeimpien lävistysten tekoon, joita on syytä ryhtyä
tekemään vasta kun alkukurssin lävistykset ovat hanskassa.
Tähän saattaa mennä 3 - 6 kk, joskus pidempäänkin. Kannattaa muistaa, että tässäkin asiassa olemme
yksilöllisiä ja on aina parempi aloittaa ihan alusta ja osata alkeet ensin.
Nämä jatkossa opittavat lävistykset ovat: kieli, Septum, Niebuhr, nänni ja ylähuuli.
Tähänkin kurssiin sisältyy lävistyksissä tarvittavat välineet ja pihdit, neulat ja korut:
- 3 kpl Septum Clamps - pihtejä
- 5 kpl Sponge Clamps - pihtejä
- 5 kpl Sponge Clamps 'open end' - pihtejä
- 5 kpl Penninton 'open end' - pihtejä
- 50 kpl näiden lävistysten tekoon tarvittavia koruja.
Niin ikään tällä kurssilla harjoittelemme teoriassa ja käytännössä kyseiset lävistykset kurssitovereidemme
kanssa :)
Kurssille valitaan hakemusten perusteella. Vapaamuotoisessa hakemuksessa tulee kuvan lisäksi olla nimi - ja
ikätiedot, nykyinen ammatti/koulutus, sekä terveydentila (hiv/hepatiittitesti viimeiseltä kuukaudelta, välttämätön!)
Sosiaalisuus ja perusanatomian tuntemus luetaan myös eduksi.
Kurssille valitaan vain 6 oppilasta kerrallaan, jotta opetus olisi mahdollisimman yksilöllistä.
Hakemukset on oltava Harnessissa viimeistään 5 viikkoa ennen kurssin alkua.
Hakemukset voi lähettää Harnessin liikeeseen osoitteella:
ISO ROOBERTINKATU 41, 00120 Helsinki.
Mainitse hakemuksessasi, kumpaan kurssiin osallistuisit mieluiten.
Jokaisen osallistujan on valituksi tultuaan maksettava puolet kurssin hinnasta 3 viikkoa ENNEN kurssin alkua
pankkitilille. Loput maksetaan kurssin alkaessa. Tässä emme tee poikkeuksia!
Kakkoskurssien ajankohdasta saat tietoa enemmän ykköskurssille osallistuttuasi.
Kurssien hinnat:
Ykköskurssi 3 500 euroa alv 22 %
Kakkoskurssi 2 500 euroa alv 22 %"onks toi joku huono vitsi ???? Lävistys kurssi wtf ! Kuka vittu maksaa tollasen hinnan 3 vk ennen kurssin alkuu !!!!! Haiskahtaa huijaukselta pahemman kerran ite oon tehny lävistyksii kavereil ja ittel ilman mitään koulutuksii eikä ykskään oo tulehtunu tai muutakaan ongelmaa ollu mieluummi törkin itteni täyteen omatekosii ja opin virheiden kautta ku maksan itteni kipeeks jostain mitättömästä kurssista ei vittu mitä juntteja jotka maksaa noin paljo asiasta joka niin haiskahtaa huijaukselta. Onnee vaan niille jotka tahtoo tota kautta asiat oppii ei huh huh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1721145En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene45773Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.137738Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi27733Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l228694- 44679
- 67645
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää164622Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36600Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal53597