Kertokaas tässä miten kuntoilette.
Voi jakaa kuntoiluun ja ravintoon liittyviä vinkkejä.
Kuntoiluketju
55
184
Vastaukset
Faija sanoi jo 80-luvun alussa, että pysyy kunnossa, kun lenkkeilee baarista toiseen ja juo kossuvissyä. :-)
Olen alkanut lampsia viiden kilometrin matkan töistä kotiin. Jos jaksan ruveta heräämään riittävän aikaisin, alan lompsia saman matkan toiseen suuntaan myös aamuisin.
- kannustajakurppa
Hyvä HC-ätmel :)
- Hjjhgffffff
Taivalsin läpi tuulen ja tuiskun vain nähdäkseni sun...
- sekasyöjä
Sormien liikuttelua läppärillä ja kasvispainotteista ruokaa ja lihaakin myös.
- gymster
Bodausta. Tällä hetkellä 4-5 kertaa viikkoon treeni. Siihen päälle palauttavana uintia ja muuta vesijumppailua.
Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Teen itse ruuat alusta loppuun niin, että ne myös maistuvat hyviltä. - kuntoilija-ätmi
Pyöräilen ja juon kaljaa sitten kun olen hakenut pyörällä kaupasta
Minulla on matkamittari fillarissa ja viimeisen kuukauden aikana olen pyöräillyt 301 km. Lisäksi käyn salilla, poljen kuntopyörää ja nostan puntteja salilla ja kävelen 20-30 minsaa salin juoksumatolla. Syön välillä mitä sattuu että en jaksaa panostaa kunnolla ruokavalioon.
n. 5 juoksulenkkiä viikossa, joista kaksi intervallitreeniä ja loput pitkiä lenkkejä matalalla sykkeellä. Juoksemisen lomassa treenaan lihaskuntoa "ulkokuntosaleilla" (suosin paikkoja mistä löytyy uudet david city-line laitteet).
Riippuu paljon viikosta ja kondiksesta.
Kesällä mennyt penkin alle hieman nämä hommat.
Normaalisti 2-5 treeniä vkossa salia / erilaista ohjattua ryhmäliikuntaa.
Mitään vinkkejä minulta ei kannata kysellä. :D- Nainen_28v.ei.kirj
Niin lasketaanko vaakamambo kuntoiluksi? Sitä kun tuleekin harrastettua useita kertoja viikossa, eri "laitteilla" tottakait.
Nainen_28v.ei.kirj kirjoitti:
Niin lasketaanko vaakamambo kuntoiluksi? Sitä kun tuleekin harrastettua useita kertoja viikossa, eri "laitteilla" tottakait.
Olet tainnut tirkistellä väärän nainen28:n makuuhuoneeseen.
- m-i-e-s
Ravinto on usein liian tuhti ja rasvainen, täysin ylenpalttinen sekaruokavalio, jossa kasvitsten, marjojen ja hedelmien määrää voisi huomattavasti nostaa. Nestetankkausta hoidetaan useimmiten ohralla, maissilla, riisillä, vehnällä, viinirypäleistä tms. valmistetulla nesteytyksellä.
Kuntoilu ja urheilulajit saa kun googlettaa luettelon ko. asioista, muuten kyllä useimmiten menee tennis ja golf.
Kuntoilija (fitness) nainen ja samaa sukupuolta oleva henkilökohtainen valmentaja (personal trainer) löytyy. Työn jako on selkeä, tytöt treenaa, minä kosken ja katson. Luonnollisesti saavat hoitaa pallotytön ja mailatytön virkaa. (Voiton salaisuus ei ole ne taidot, vaan kuinka vastustajan keskittyminen herpaantuu. =P)
Vinkkejä pitäisi jakaa? =) En suosittele nauttimaan suuria määriä ohralla, maissilla, riisillä, venhällä, viinirypäleistä tms. valmistettuja nesteytyksiä edeltävänä päivänä jos aamulla/aamupäivästä on raju/rankka useamman tunnin fyysinen suoritus edessä. - rumasinkkumies
Kuntoilu ei kannata kun olen niin ruma että en saisi naisia kuitenkaan.
- motivaaatio
Voihan sitä kuntoilla oman terveyden vuoksi. Paljon järkevämpää ja motivaatio varmasti pysyy paremmin yllä.
- hyvinriittääjoo
Juon 6 Litraa vettä päivässä, ja käyn pyörällä töissä.
- vesibää
Varo ettet liho, vedessä on sikana kaloreita. ;)
Psykiatrisella on ihmisiä, joilla on pakonomainen tarve juoda vettä. Jopa terveytensä kustannuksella, vaikka uskomattomalta tuntuukin.
- Kuntoilijannnnn
3-5 liikuntakertaa viikossa.
Tarviiko peruskuntoilijan käyttää mitään ravintolisiä tai vitamiinejä?
Missä menee sun mielestä raja, et pitäis alkaa käyttään?
Syöminen vähän jää ja ylikunto tulee helposti, ikää on jo.- bodari-ätmi
Jos uskaltaa jotain kommentoida aiheeseen, jossa jokaisella oma käsityksensä, niin suomalainen perusruoka on aika vitamiiniköyhää. D-vitamiini, sinkki ja magnesium (etenkin kesällä, etenkin urheilijat) voi olla sellasia joista voi olla vajausta. "Vanhempana" naisena sinun kannattaa ehdottomasti ainakin D:tä ottaa aika runsaasti (auttaa kalkin imeytymisessä ja ehkäisee osteoporoosia).
Lihaskunnon ylläpito on vanhemmiten yhä tärkeämpää eli kuntosalitreeniä mukaan, jos ei jo ole ohjelmassa. Proteiinia about 1,5g/painokilo päivässä. Jos saat sen ruoasta, et tarvii protskulisiä. - Kuntoilijannnnnn
Ok, kiitti, olipas selkeä ohje :-)
Oonkin vähän epäillyt, et jotain vois vetää lisäksi, tosi hyvä tuo osteoporoosi varoitus.
En käytä maitotuotteita juuri ollenkaan, mut soijaa kuluu korvikkeena aika runsaasti, sopii upeasti kahviin maidon korvikkeeksi.
- luolamies123
Harrastan salilla treenausta kolme kertaa viikossa. Käyn lämpiminä vuodenaikoina lenkillä kerran viikossa (eli keväästä syksyyn). Harrastan kamppailulajia pari kertaa viikossa. Tämän lisäksi harrastan kaikenlaisia muita lajeja vähän oman mielen mukaan.
Syön joka päivä paljon marjoja, vihanneksia ja hedelmiä. Ruokaa valmistaessa koetan käyttää periaatteessa vain mausteita tai öljyjä (oliivi tai kookos) tuomaan makua ruokaan. Kastikkeita, prosessoitua ruokaa tai vastaavia en syö ja hiilareita syön todella vähän. Syön myös erilaisia lisäravinteita tukemaan ruokavaliotani. - eimullamuuta-
Liikun fillarilla joka paikkaan. Bussia en käytä. Töihin ja kauppaan matkaa jo yhteensä 12 km ja 24 km edestakaisin niin tulee siinä jo liikuttua.
- helmiä.sioille
5-6 kertaa viikossa 30-40 kilsaa päivässä fillari ja siihen lisäksi lihaskuntoa noin 30-40 min. fillarilenkkien puolivälissä. Ja kiitos, ihan hyvältähän se tuntuu. Vielä on ehkä kuukauden verran ihan ok fillarointikelejä jäljellä. Sen jälkeen fillari talviparkkiin ja pitää varmaan siirtyä sisätiloihin yhden kamppailulajin pariin... :)
Niin ja syön ruokaa. Vittuun ne lisäravinteen, ennenkin pärjännyt ilman... :) - ruma-ätmi
Poljen kesät talvet fillarilla. Varmaan viikossa lähes sata kilsaa tulee poljettua. Salillakin käyn mutta viime aikoina vain parikertaa viikossa. No talvella sitten käyn varmaan 5 kertaa viikossa salillakin. Salaattia ja vihanneksia yritän syödä jokapäivä
Kävelen ruokakauppaan ja takaisin parikin kertaa viikossa.
- Hippiäinenn
En mielestäni varsinaisesti "kuntoile" mutta elelen tavallani.
Aamuisin (paitsi krapula-aamuna en suosittele.. Yhden kerran tänä vuonna) 20-20-20 ja iltaisin 20-50-20. Eli punnerrukset, pikavatsat ja punnerrukset. Ei mene kauaa ;)
Muutaman kerran viikossa ns.kunnolla lihaskuntotreeni, kotona on vehkeet ja puntit.
Töllöä katselles voi sitten lankuttaa ja venytellä iltaisin aivan huvin vuoksi!
Päivittäin koiran kanssa hilllumiset. Pyörällä kauppaan niin kauan kun kelit ok. Syrjäseudulla en tykkää sutia talvella ettei joku vedä ojaan.
Ulkohommat on hyötyliikuntaa. Puiden kantokin liiteristä tekee hyvää käsvarsille :) pikkujuttuja mut kai ne kropassa näkyy.
Uimiset ja muut ovat mielestäni harrastuksia tai ajanvietettä. Itsestäänselvyyksiä lapsuudesta lähtien ja telinevoikasta pentuna jäi kai "päälle" kaikki venyttelyt ym.
Syömiset kohtuudella vaik painottuukin lähinnä lakto-ovo-vege. Purkista kromi, sinkki, magn., D-vitsku ja monivitamiini-pore.. Päälle protsupatukat ym. Tässä on taustalla sairaus, jolle en aio antaa periksi joten on tullut ikänsä tarkemmin syötyä ja huolehtimaan.. Bmi 20,4 vaan saisi olla enempikin. Tai rasva % korkeampi.
Nooh kohta täytän voileipäkakun. :P Pitikin lukea siitä niin puputipuputi.. Vaan ei tunnu missään.
Päälle kolmekymppinen hihhulinaisotus. - housujen
nostelen sohvalla puntteja
Käyn salilla.. Poljen sinne pyörällä.
Nyt syssymmällä jääkiekkoa 2 kertaa, ja jalkapalloa kerran viikossa. Lisäksi pyöräilyä, ja jotain pientä köpöttelyä
- pankaa.nussikaa
Nussin paljon ja usein. Siinä kunto pysyy aina vakaana.
- MKO100
Kerran viikossa jooga, nyrkkeilytunti sekä salilla 2-3 kertaa viikossa. Tarkoitus olisi myös 1-2 kertaa viikossa vesijumpata ja uida. Sitä ei ole vielä kesän jälkeen tullut jatkettua. Ylipainoa on, vaikka treenannut jo puoli vuotta. Ruokavaliota pitäisi miettiä. Onko kenelläkään tietoa onko kvinoa , cuscus ja bulguri terveellisempää kuin riisi? Tykkään enemmän niiden mausta.
Laitan muutaman kerran viikossa ison raudan tottelemaan salilla. On kyllä melko bulkki meininkiä ja buli olo.
Ennen harrastin aerobistakin liikuntaa, mutta se ei ole aikuiselle miehelle sopivaa.- super-atmin_tyttoystava
...............................
- derrenick
"Ennen harrastin aerobistakin liikuntaa, mutta se ei ole aikuiselle miehelle sopivaa."
Selitys se on tuokin. - dfsyhfdsj
derrenick kirjoitti:
"Ennen harrastin aerobistakin liikuntaa, mutta se ei ole aikuiselle miehelle sopivaa."
Selitys se on tuokin.Se vitsailee. Matkii bodareita.
derrenick kirjoitti:
Selitys se on tuokin.Ja hyvä selitys onkin.
dfsyhfdsj kirjoitti:
Se vitsailee. Matkii bodareita.
En matki ketään, vaan olen hyvällä itsetunnolla juuri sellainen kuin olen.
- super-atmin_tyttoystava
super-atm kirjoitti:
En matki ketään, vaan olen hyvällä itsetunnolla juuri sellainen kuin olen.
Sydän tykkäisi aerobisesta
super-atmin_tyttoystava kirjoitti:
Sydän tykkäisi aerobisesta
Minun sydän on kunnossa.
Jokaisen sydän sykkii elämän aikana tietyn määrän. En aio tuhlata tässä vaiheessa, vaan säästän osan vanhuuden varalle, muuten sydän irtisanoo itsensä liian aikaisin.- super-atmin_tyttoystava
super-atm kirjoitti:
Minun sydän on kunnossa.
Jokaisen sydän sykkii elämän aikana tietyn määrän. En aio tuhlata tässä vaiheessa, vaan säästän osan vanhuuden varalle, muuten sydän irtisanoo itsensä liian aikaisin.:)
- naineneh5
super-atm kirjoitti:
Minun sydän on kunnossa.
Jokaisen sydän sykkii elämän aikana tietyn määrän. En aio tuhlata tässä vaiheessa, vaan säästän osan vanhuuden varalle, muuten sydän irtisanoo itsensä liian aikaisin.MIllaiset sinun lihakset on voitko kuvailla niitä
- naineneh_
super-atm kirjoitti:
Isot ja voimakkaat.
;)
- naineneh8
super-atm kirjoitti:
Isot ja voimakkaat.
Kuinka pitkä olet?
- naineneh9
super-atm kirjoitti:
Keskipituinen.
Mikä sinusta tekee atm:n?
naineneh9 kirjoitti:
Mikä sinusta tekee atm:n?
Naama ei ole komea ja kaukana keskitasostakin.
- nainenh10
super-atm kirjoitti:
Naama ei ole komea ja kaukana keskitasostakin.
No mutta muu kroppa taitaa olla sitäkin komeampi :)
- hoidankuntoani
Pyöräilemällä ja kävelemällä.
- keskiiänkriisi
Kuntosalia 3 tai 4 kertaa/vko. Lisäksi juoksua ja uintia. Ryhmäliikunnasta käyn vain kehonhuoltotunnit. Monipuolista! Kaikkea tulee, aerobista, lihaskuntoa ja liikkuvuutta. Suosittelen! Ei yksipuolisesti esim pelkkää voimaa.
Ruoka on itsetehtyä, terveellistä perusruokaa. Ei eineksiä. Hedelmiä , vihanneksia ja marjoja.
Terveenä olen ollut ja aion pysyäkin.
Alkoholia käytän ainoastaan viiniä lasi tai pari, muuten juomana aina vesi. Litrasta 1,5 vrk. Kohtuus kaikessa.
Vapaa ajan tarkoitus on säilyä työkuntoisena, ei teloa itseään. Tämä kannattaa urheillessa muistaa. 5 x viikko voimaa / tekniikkaa. 5 x viikko kestävyyttä / räjähtävyyttä. 5 x viikko kehonhuoltoa. 2 päivää lepoa / palauttavaa. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Joskus jotain muutakin. Ei niin tarkkaa eikä vakavaa. Mutta silloin kun treenaan, treenaan tosissani.
Vältän eineksiä ja puolivalmisteita, sekä lisättyä sokeria. Pyrin tekemään itse ruokani, mahdollisimman monipuolista ja varmasti tarpeeksi. Paljon kasviksia, saisi olla jopa vähän enemmänkin (jos vain jaksaisi puputtaa). Joskus voin lisäksi ostaa jotain einestä, nytkin on Fazerin vuoksenpiirakoita kaapissa. Aika ajoin mätän mitä mieli tekee, suklaata, hamppariaterioita, ravintoloiden pitsoja. Kunnolla syöminen on suoraan verrannollinen treenin kulkemiseen ja yleiseen jaksamiseen, joten mättöä ei tule kovin usein vedettyä koska sen pskan olon löytää edestään.- HerraPorkkana
Työmatkoja fillarilla, kolmesti viikossa jääkiekkoa ja sulista säännöllisen epäsäännöllisesti. Katson mitä syön, mutta en kuitenkaan nipota.
- jkhdfsfds
joo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354593- 553165
- 302863
- 602787
- 62370
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542165- 151589
- 171564
- 161504
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81498