Olen ratsastanut n. 7 vuotta, ja nyt kuvioihin on tullut nilkkakipu joka tulee aina kun olen ratsastanut jonkin aikaa. Keventäminen ja kevyt- esteistunta on tällöin yhtä tuskaa, ja tuntuu kuin nilkka jotenkin ns. vääntyisi ulospäin silleensä jännästi, en osaa oikein selittää...Kengät ovat sopivat ja antavat hyvin tilaa koko jalalle. Voiko johtua istunnasta?
Nilkan kipu
5
1284
Vastaukset
- Mörrinkäinen
Kuulostaa enemmän löysältä niveleltä kuin väärältä istunnalta. Oletko kysynyt keneltäkään miltä asentosi näyttää kun ratsastat? Näkemättä on nimittäin hyvin vaikea sanoa onko istuntasi sellainen kuin pitääkin vai oletko kierossa ja väärässä johonkin suuntaan. Huomaatko itse, istutko satulassa rehellisesti takamuksesi varassa vai onko painosi kaiken aikaa jalustimilla? Jos kannattelet painoasi jalustimilla kaiken aikaa kun ratsastat, vähänkään löysempi nivel saattaa alkaa oireilla, joten kiinnitä huomiota siihen minkä varassa painosi lepää.
- nilkkakipuinen
Kiitos vastauksestasi! En osaa oikein sanoa varmaksi missä painoni pääasiassa seikkailee, mutta kun tuolla kyseisellä tallilla opettaja huomauttaa heti jossei kantapäät ova alhaalla, niin tulee välillä ihan väkisinkin työnnettyä ne painolla alas. Kääntyisin kyllä itse sen puoleen, että varaan liikaa painoa jalustimille. Pitänee seuraavalla tunnilla keskittyä varaamaan painopistettä enemmän sinne istuinluille.
- Heppamummu
Oletko koskaan ratsastanut ilman jalustimia?
- nilkkakipuinen
Onhan tässä vuosian varrella vaikka kuinka paljon tullu mentyy, mutta ei tosiaan sillon tätä vaivaa ollu. Tosin tämän päivän tunti meni superhyvin, nilkan kipuilusta ollu tietoakaan. Kannatti harjottaa kyllä sitä istuinluille painonsiirtoa.
- mörrinkäinen
Hieno juttu, jos ongelma oli sillä korjattu!
Hyviä ratsastuksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829