Olen ratsastanut n. 7 vuotta, ja nyt kuvioihin on tullut nilkkakipu joka tulee aina kun olen ratsastanut jonkin aikaa. Keventäminen ja kevyt- esteistunta on tällöin yhtä tuskaa, ja tuntuu kuin nilkka jotenkin ns. vääntyisi ulospäin silleensä jännästi, en osaa oikein selittää...Kengät ovat sopivat ja antavat hyvin tilaa koko jalalle. Voiko johtua istunnasta?
Nilkan kipu
5
1192
Vastaukset
- Mörrinkäinen
Kuulostaa enemmän löysältä niveleltä kuin väärältä istunnalta. Oletko kysynyt keneltäkään miltä asentosi näyttää kun ratsastat? Näkemättä on nimittäin hyvin vaikea sanoa onko istuntasi sellainen kuin pitääkin vai oletko kierossa ja väärässä johonkin suuntaan. Huomaatko itse, istutko satulassa rehellisesti takamuksesi varassa vai onko painosi kaiken aikaa jalustimilla? Jos kannattelet painoasi jalustimilla kaiken aikaa kun ratsastat, vähänkään löysempi nivel saattaa alkaa oireilla, joten kiinnitä huomiota siihen minkä varassa painosi lepää.
- nilkkakipuinen
Kiitos vastauksestasi! En osaa oikein sanoa varmaksi missä painoni pääasiassa seikkailee, mutta kun tuolla kyseisellä tallilla opettaja huomauttaa heti jossei kantapäät ova alhaalla, niin tulee välillä ihan väkisinkin työnnettyä ne painolla alas. Kääntyisin kyllä itse sen puoleen, että varaan liikaa painoa jalustimille. Pitänee seuraavalla tunnilla keskittyä varaamaan painopistettä enemmän sinne istuinluille.
- Heppamummu
Oletko koskaan ratsastanut ilman jalustimia?
- nilkkakipuinen
Onhan tässä vuosian varrella vaikka kuinka paljon tullu mentyy, mutta ei tosiaan sillon tätä vaivaa ollu. Tosin tämän päivän tunti meni superhyvin, nilkan kipuilusta ollu tietoakaan. Kannatti harjottaa kyllä sitä istuinluille painonsiirtoa.
- mörrinkäinen
Hieno juttu, jos ongelma oli sillä korjattu!
Hyviä ratsastuksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256510Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604112Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503366Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902924Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2831916Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341606- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141413Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741399Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386