Vähän ikävähän tätä on hehkutuksen keskellä sanoa, mutta kyllähän kyseessä on melko mitätön ja marginaalinen laji maailmassa. Vai monessako maassa lentiksen vuoksi muka harrastetaan tosissaan esim. katuväkivaltaa? Tai mitkä korruption mittasuhteet ovat?
Pahoittelen että yleisen ja tavanomaisen Voitettiin-ja-heilutellaan-kaikki-käsiä -hölmöilyn keskellä tuon nämä ikävät faktat esille. Potkupallomaanikkona koen sen kuitenkin henkilökohtaisesti tehtäväkseni ja kutsumuksekseni globaalin urheilun kentässä.
Mitätön laji
8
967
Vastaukset
- revisiitä
Potkupallossa kohtaa älykkyysosamäärä ja kengännumero. Lentopallossa melkein kaikki on lukion käyneitä...
- Olisipa.hävitty
Voi olla, mutta tylsänlaisia hallitsijoitahan on ollut aina, ja meille Lajikuninkaille oikeastaan kaikki muu yhteisöelämä kärpäspaperia ja lantaa lukuunottamatta on melko marginaalista eli mitätöntä.
- Futiscare
Lentopallo on kansallisten lajiliittojen määrässä isompi laji maailmassa kuin jalkapallo.
Lentopallo on siinä mielessä suurin urjeilulaji maailmassa, kun taas harrastajien määrässä mitattuna jalkapallo on suurin. Lentopalloa pelataan maissa joissa ei pelata jalkapalloa lainkaan. Suomessakin laji on saanut uutta nostetta nyt, kun maajoukkue on menestynyt paremmin, paremmin kuin jalkapallo maajoukkue. Lentopallon harrastusta on syönyt salibandy, ennen työpaikkojen porukkaharrastus oli lentopallo, tänä päivänä salibandy. Itse pelaan lentopalloa ja pidän sitä todella hyvänä sosiaalisena liikuntamuotona. Laji on siinä mielessä haastava, että tekniikka pitää opetella ainakin perusasioiden osalta, jotta pystyy jotenkin pelaamaan. Jalkapalloa ja salibandyä voi pelata vaikka ei vielä mitään osaisikaan. Itse olen pelannut lentopalloa jo lähes 40 vuotta säännöllisesti. - Futiscare
Ja mitättömyydestä puheen ollen, mitätöntä näyttää olevan tietämys urheilusta tällä potkupallomaanikolla. Olen ollut futiksen kanssa tekemisissä parikymmentä vuotta vaikka lentopallo on oma harrastukseni. Olen ollut juniorivalmennuksessa ja huoltohommissa, olempa itse pelannutkin nuorempana. Hienoja lajeja molemmat niin jalkapallo kuin lentopallokin.
- masuri21
Lentopallo on hieno laji pelata. Myös yleisöystävällinen kun ymmärtää jotain pelistä ja tuntee säännöt. Perustekniikan (sormilyönnin, hihalyönnin) osaavalle naiselle ja miehelle pelivuoro tarjolla mukavassa eri-ikäisten porukassa Oulussa.
Innostus,halu oppia ja kehittyä tärkeintä.(0442033056) - Herrasmieslaji
. . .Vai monessako maassa lentiksen vuoksi muka harrastetaan tosissaan esim. katuväkivaltaa? Tai mitkä korruption mittasuhteet ovat?. . .
Jos vertailukohtana on väkivallan määrä jonkin lajin ympärillä, saa jalkapallo minun mielestäni kaikin mokomin olla suositumpi peli. Samoin jääkiekko. Noissa peleissä harrastetaan lisäksi koko ajan pientä tai suurtakin koiruutta koko ajan. Pääasia ettei tuomarit huomaa. Ja välissä sitten onkin nokkapokka jo pystyssä.
Lentopallo on herrasmiestaitolaji. Taklauksia ei ole koska verkko joukkueiden välissä. Tuomittavaa käytöstä on jopa epäasiallinen vastustajaan päin tapahtuva tuulettaminen. Kaikin mokomin menköön esimerkiksi jääkiekon tosifanit katsomaan kaukaloista pois talutettavia pelaajia ja jopa paareilla kannettavia.- katsomosta
Herrasmiestaitolaji. Hienosti muotoiltu. Kattaen toki myös tyttö- ja naislentopalloilun. Mutta kuvaa hyvin lentopallon keskeistä ilmapiiriä ottelutapahtumissa sekä pelaajien että yleisön osalta. Sekä varmasti myös harrastetoiminnassa.
- Arska75
Katsotaan vaikkapa menossa olevia MM-kisoja (Suomikin mukana!), niin siellä on huippumaita joka puolelta maapalloa: Euroopasta, Aasiasta, Pohjois- ja Etelä-Amerikasta, Australiasta jne. Minun mielestä se on heti jalkapallon jälkeen kakkospallolaji maailmassa ja tunnelmaltaan kyllä lyö jalkapallonkin monessa paikassa. Lentopallossa voi paperilla heikompikin joukkue yltää sankaritekoihin kun saa hengen päälle......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838