Mies ärsyttää, mitä tehdä?

Talvenmerkit

Eli siis ollaan lapseton pariskunta ja n.30-vuotiaita molemmat. Parisuhdetta kestänyt vuosi ja muutaman kuukauden ollaan asuttu yhdessä. Mies on oikeasti kunnollinen ja hyvä, mutta nyt viime aikoina on alkanut ärsyttämään kunnolla.

Mies on vähän nössykänlainen, eli vähän liian kiltti. Ja herkkä. Ja puhuu lässyttäen, mulle ja kissalle. Muille osaa kyllä puhua normaalisti mutta mulle pitää sössöttää ku lapselle. Hössöttää välillä tosi paljon, ihan vaikka jostain ruuanlaitosta ja toistaa itseään joku 5 kertaa, jolloin mulla alkaa palaamaan päreet. Olen kyllä sanonut asiasta muutamaankin otteeseen (tosi nätisti), ymmärtää asian mutta ei jostain syystä pysty muuttumaan.

Meillä on ilmennyt muitankin ongelmia kuten sänkyhommat ei meinaa onnistua, miehellä on usein pää kipeä, väsyttää tai muuten vaan huono olo. Voi toki olla että jännittää mutta olen tehnyt ihan kaikkeni että enää ei kyllä löydy ässiä hihasta. Tilanne on menny siihen pisteeseen että voi mennä helposti kuukausia ettei ole fyysistä läheisyyttä ja varsinkin kun minä, joka tottunut olemaan se aloitteentekijä, en enää tee aloitetta.

Tästä syystä tuntuu että ollaan ku jotain sisaruksia tai kämppiksiä. En tunne häntä kohtaa juuri mitään vetoa. Välitän kyllä ihan hirveästi mutta en tunne itseäni naiseksi tällaisen miehen kanssa. Olen kertonut hänelle mahdollisimman suoraan tunteet ja hänkin on joutunut nyt toteamaan ettei varmaan pysty muuttamaan itseään siinä määrin mitä nyt toivoisin mutta ei haluaisi erota koska rakastaa mua todella paljon.

Olen huomannut myös, että yksinoleminen on ihanaa ja toisen pelkkä läsnäolo saa näkemään punaista. Eikä yhtään helpota että toinen istuu päivät pitkät kotona. Ei mene mihinkään, istuu usein koneellaan, mikä ei sinällään haittaa mutta kun kaipaisin absoluuttista yksinoloa. Ei siis haittaa vaikka lähtis vaikka viikoksi jonnekin. Mutta ei lähde. Ja jos pyydän häntä lähtemään johonkin niin tuntuu kuin ajaisin hänet pois kodistaan ja siitä seuraa itselleni huono omatunto, joka ei sekään auta tähän yhtään.

Olen ollut sitä mieltä että toisessa ärsyttää ns.pienet asiat koska itsellä ei ole hyvä olla, ja siitä syystä olenkin panostanut omaan hyvinvointiin liikunnalla, tarpeellisella unella , hyvällä ruokavaliolla ja muilla asioilla jotka tekevät iloiseksi. Onhan niistä ollutkin apua mutta en siltikään tunne oikeen vetoa mieheen. :(

Olen surullinen koska mies on oikeasti hyvä mies ja todella hyvännäköinenkin mutta olemuksensa saa minut pois luotaan. Mies osallistuu kotitöihin, hänelle on helppo puhua ja on empaattinen, mutta en ärsytykseltäni nää tarpeeksi hyviä juttuja tässä.

Haluaisinkin kuulla muilta saman kokeneilta, millaiseen ratkaisuun olette päätyneet ja oliko se oikea päätös? Toivoisin asiallisia vastauksia. Asiattomat jätän huomioimatta.

23

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • welcome.back

      Ei kai tuohon auta muu kuin ottaa jännämies, kun saat nyrkistä niin tule uudestaan palstalle.

      • Apvastaa

        Eli jos ei halua olla yksin niin vaihtoehtoja on tasan 2?


    • TestoSteroni-

      Kaikki kirjoittamasi viittaa siihen, että hormonitasapaino ei ihan normaali. Voisiko käydä tohtorilla tarkistuttamassa testosteroniarvonsa?

      Miehet näistä paremmin tietävät, mutta näin naisena tuli mieleen..
      ja ikävä laittaa muuten hyvä kiertoon..

      • Apvastaa

        Kiitos vastauksestasi! Juu tämä mullekin tuli heti ekana mieleen ja mies kävikin testeissä ja hänen mukaansa tuloksissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Siis toisaalta hyvä mutta toisaalta huonoa kun ollaan taas lähtöruudussa. Mies itse ei ole kovin huolissaan tietenkään kun ei ole se osapuoli joka puutteessa joutuu elämään. :(


      • Apvastaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Juu tämä mullekin tuli heti ekana mieleen ja mies kävikin testeissä ja hänen mukaansa tuloksissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Siis toisaalta hyvä mutta toisaalta huonoa kun ollaan taas lähtöruudussa. Mies itse ei ole kovin huolissaan tietenkään kun ei ole se osapuoli joka puutteessa joutuu elämään. :(

        Oletko miettinyt, onko sinulla poikkeava?


      • Apvastaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Juu tämä mullekin tuli heti ekana mieleen ja mies kävikin testeissä ja hänen mukaansa tuloksissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Siis toisaalta hyvä mutta toisaalta huonoa kun ollaan taas lähtöruudussa. Mies itse ei ole kovin huolissaan tietenkään kun ei ole se osapuoli joka puutteessa joutuu elämään. :(

        Itsekin joudun tekemään kaiken kepposen että saan miestä päivittäin mutta nyt olen päätynyt seksielämän koneistamaan mutta en ole suuttunut siitä mikä on,että ei tekisi mitään yms läsnäolo. Hyvä mieskin minulla.

        Olisiko ehkäsyisypillerit kun minulle gyne sanoi jos aijon murhata miehen siirry takaisin gynen puolen puheille ,etkä mielisairaalaa juokse ja katsotaan sitä ehkäisyä uudestaan.


    • joskusvielä

      Olet pystynyt jäsentelemään asiat itseksesi todella loistavasti.
      On kammottavaa, kun ei pysty parisuhteessa tuntemaan itseään naiseksi, tuntuu siltä, että mies ei ymmättä tämän merkitystä. Oma mieheni on samanlainen lässyttäjä, ärsyttää aivan sairaasti. Seksiä....hmmmm olihan sitä 10 vuotta sitten. Ei vaan voi kiinnostaa vähempää tollanen lässyttäjä. Monesti olen itsekin ajatellut, että suksisi nyt jonnekin vähäksi aikaa, että saan olla rauhassa. Olen kyllä saanut ohjailtua suhteellisen hyvin näitä matkustusideoita hänen päähänsä.
      Mutta onhan se tosiasia sellainen, että ei tällä mitään tekemistä parisuhteen kanssa ole. Ei sitten mitään. Kaverin, ärsyttävän kaverin, kanssa asutaan kimpassa, siinä se. Kaikki hänen tekemisensä ja sanomisensa jo ärsyttää ja se hemmetin lässyttäminen.
      Tsemppiä sulle, toivottavasti olet elämässäsi fiksumpi kuin minä omassani, ja osaat ajatella itseäsi, se sulle tärkein asia kuitenkin, on oma hyvinvointisi.

      • Apvastaa

        Kiitos paljon vastauksestasi ja kokemuksesi jakamisesta, nim. joskusvielä. Eroaminen on vaan vaikeeta koska ei ole ns.syytä. Toki syy on sekin ettei tunnu hyvältä, mutta kun ero on käsillä pystyykö sitä seisomaan sen takana koko eroprosessin aikana/jälkeen?

        Mietin tätä myös miehenkin kannalta, vaikka ero repisi hänet kappaleiksi, niin hänkin on oikeutettu saamaan sellaisen kumppanin joka ei näytä väärää naamaa 50 kertaa viikossa.

        Ehkä yritän tässä jäsennellä tosiaan ajatuksiani ja konkretisoida ongelmani ja löytää sen ytimen. Miksi mua ärsyttää? Johtuuko se musta ittestäni? Jos johtuu, miten sitä voi muuttaa ja voiko? Jos ei niin alkaako oleen eron aika käsillä? Miten tehdä toiselle ero mahd.helpoksi ja ettei toinen syyllistä itseään tai koe olevansa huono ihminen?

        Jos saan kysyä niin miksi olet päättänyt jäädä suhteeseen?


      • joskusvielä
        Apvastaa kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi ja kokemuksesi jakamisesta, nim. joskusvielä. Eroaminen on vaan vaikeeta koska ei ole ns.syytä. Toki syy on sekin ettei tunnu hyvältä, mutta kun ero on käsillä pystyykö sitä seisomaan sen takana koko eroprosessin aikana/jälkeen?

        Mietin tätä myös miehenkin kannalta, vaikka ero repisi hänet kappaleiksi, niin hänkin on oikeutettu saamaan sellaisen kumppanin joka ei näytä väärää naamaa 50 kertaa viikossa.

        Ehkä yritän tässä jäsennellä tosiaan ajatuksiani ja konkretisoida ongelmani ja löytää sen ytimen. Miksi mua ärsyttää? Johtuuko se musta ittestäni? Jos johtuu, miten sitä voi muuttaa ja voiko? Jos ei niin alkaako oleen eron aika käsillä? Miten tehdä toiselle ero mahd.helpoksi ja ettei toinen syyllistä itseään tai koe olevansa huono ihminen?

        Jos saan kysyä niin miksi olet päättänyt jäädä suhteeseen?

        Ihan samalla tavalla ajattelin/ajattelen, kuin sinä ensimmäisessä jaksossasi tässä: on helpompaa jäädä kuin lähteä.
        Monesti olen toivonut, että olisin osannut lähteä. Nyt elämä on mennyt, niinkuin se usein menee, ei ole kuin se mies siinä elämässä, kaverit ovat jääneet kuka minnekin.
        Ero olisi todella yksinäinen.
        Nyt elämä on enää jossittelua ja uutta mahdollisuutta en saa.
        Samaistun hyvin tuohon "väärä naama 50...". Kun ärsyttää, sitä vaan ärsyttää ja ihan sairaasti.


      • Apvastaa

        Kiitos viestistäsi ja että jaat tarinasi.

        Itse myös punnitsen tässä vaiheessa kaikkea. Haluan tehdä päätöksen, jottei tarvitsisi käydä näitä juttuja läpi toistuvasti uudestaan. Alan kallistua eron puolelle, mutta vieläkin epäröin. Mun on oltava 100% varma kun kohtaan sen poismuuttavan miehen. Tiedän että se tulee tuntumaan todella pahalta.

        Yksinäisyys ei mua pelota, mutta toisaalta tiedän etten jää yksin. Mulla on hyvä tukiverkosto. Pelkään ehkä kohdata tunteitani erossa/eron jälkeen. Se suru ja katumuksen tunne, jotka siis kuuluvat asiaan, mut silloin pitää pystyä pysymään kannassaan.

        Toivottavasti sinullekin paistaisi aurinko risukasaan. :)


    • pitkinpoikin

      Taitaa olla tavallista, että toisessa jokin välillä ärsyttää. Itsekin joskus tunnen niitä tunteita toista kohtaan. Kuitenkin näissä on eronsa ja eronsa. Itse olen huomannut, että pitää tuntea myös kunnioitusta ja ihastusta toisen tekemisiä ja olemisen tapoja kohtaan. Pitää tuntea isoa tyytyväisyyden tunnetta, että :Tämä se on minun mies ja niin paras! On ihanan tuntea olevansa ylpeä toisesta.

      Aikaisemmassa suhteessa en juuri koskaan ollut ylpeä miehestäni. Häpesin häntä usein ja vielä useammin olin ärsyyntynyt ja väsynyt hänen touhuihinsa. Usein silti yritin muuttaa asioita hyväksi ja mietin minäkin loputtomiin, mitä voisin itsessäni muuttaa, tai miten voisin käyttäytyä toisin, jotta meillä olisi asiat paremmin. Nykyisessä suhteessa asiat ovat toisin. Haastavia juttuja toki on, mutta moni asia on hyvällä tavalla toisin. Se on todella huono, jos alkaa olla jatkuvasti sellainen tunne, että lähtisipä tuo tuosta muualle ja en kestä nähdä. Itsellä takana reilu vuosi parisuhdetta ja ei pystytä juuri näppejä erossa toisistamme pitämään. Molemmat tekevät aloitteita läheisyyden ja seksin suhteen. Sitä ei tarvitse ajatella, kun se toimii.

      Minusta mieheni on jopa ruma toisinaan, mutta tunnen silti suurta rakkautta häntä kohtaan. Hänellä on mahtava luonne. Hän on esimerkillinen monessa. Liian kiltti hän ei ole, vaan suora ja teräväkin, sekä rohkea. Ehkä tuo lapatossumaisuus ei meitä naisia niin jaksa kiinnostaa ja sekin, jos ei ole mitään mielenkiinnon kohteita toisella. Intohimohan on kaunista ja mielenkiintoista. Exäni ei myöskään ollut liian kiltti, mutta järjettömäksi voisin häntä luonnehtia. Se taas meni sillä tavalla syteen, koska hänen tempauksensa ja huutamisensa ja muu häpeällinen käytös oli inhottavaa.

      • Apvastaa

        Kiitos hyvästä kommentistasi! Tuo on niin totta että kunnioittaa pitää, muuten ei onnistu. Mulla siis nyt tällä hetkellä tunne etten juuri tunne oikein mitään muuta kuin ärsytystä. En tiedä mitä sen tunteen alla on kun tuntuu ettei anneta aikaa siltä kaikelta lässytykseltä ja hössötykseltä.

        Tänäänkin kun tulin pitkän työpäivän jälkeen kotiin niin alkoi se tavanomainen hössötys ruuanlaitosta, pyykeistä ja muista kotiaskareista. Mua kun ei olisi kiinnostanut jutella yhtään, vielä vähemmän kotitöistä. Koitin tietysti olla kohtelias koska toinen ollut kotona koko päivän niin varmaan tarvitsee juttuseuraa. Itse kun olen joutunut juttelemaan koko työpäivän ajan ni haluis vaan olla rauhassa.

        Tuntuu että vessa on kämpän ainoo paikka jossa voisin vähän hengähtää. Ei sielläkään kokoo iltaa voi istua. Sit alkaa ajatukset vyöryymään että on se perkele ettei kotonaan saa olla kuin haluaa. Sit ku astuu ulos kylppäristä ni toinen on jo iilimatona ihossa kertomassa mitä mausteita käytti makaronilaatikossa. Mä rukoilen mielessäni että mies löytäisi elämää kodin ulkopuolelta. On ollut nyt muutaman kuukauden työttömänä, etsii kyllä aktiivisesti töitä mutta sitä vissiin hankalaa löytää tänä päivänä :(

        Mä vaan tunnen tukehtuvani tähän enkä tiedä mikä muu tähän auttaisi kuin ero. Otan mielelläni kaikki neuvot vastaan.


    • oppeliini1

      Tulostakaa oikein vetävä työpaikkahakemus miehelle ja ottakaa siitä 50 kopiota.
      Seuraavana aamuna, kumpikin lähdette töihin, sinä omaasi ja mies kulkemaan liikkeestä toiseen tarjoamaan halukkuuttaan osallistua kunkin kaupan, toimiston, puutarhan, lääkekeskuksen, veneveistämön jne jne jne toihin. Hän AINA jättää jokapaikkaan yhden työpaikkaanomuskopion.

      Juteltuaan kussakin paikassa, hän huolellisesti muistioi kunkin haastattelijan nimen, yhtiön nimen-osoitteen-sähköpostiosoitteen-katuosoitteen.

      Parin päivän päästä haastatteluista ja visiiteistä hän lähettää lyhyen sähköpostin jokaiseen visiteeraamaansa paikkaan kiittäen haastattelijan ajasta ja informaatiosta jota sai haastattelun aikana ja ilmoittaa olevansa halukas tuomaan oman kortensa kekoon kyseisessä paikassa, ja omat yhteystiedot vielä. (CV.n on siivooja saattanut viedä mennessään).

      50.n haastattelun jälkeen hän on jo todellinen ammattilainen visiteeraamaan yhä useimmissa mahdollisissa työpaikoissa.
      AIVAN VARMASTI tärppää!

      Hakea työpaikkaa käy työstä jo sinäänsä, todella on sen arvoista!

      • Apvastaa

        Kiitokset arvokkaasta vinkistä! Täytyypä tätä kokeilla! Kyse ei niinkään ole se että mies on työtön vaan että tuo hänen herkkä puolensa. Nytkin mittailee kuumetta puolen tunnin välein koska hänestä tuntuu lämpöiseltä. Valittaa oloansa ja kuvailee joka solun, miltä missäkin tuntuu...Ollaan oltu kipeinä molemmat, mutta minä taisin parantua viikkoa aikasemmin. Pelkään että hajotan koko ihmisen. Ja hän on takertunut entistä enemmän minuun koska varmasti aistii sen että tarvitsen etäisyyttä.

        Mutta vinkkisi on erittäin varteenotettava, kiitos vielä siitä :)


      • Apvastaa

        Kiitos linkisä! Nää on aina hyviä muistutuksia myös itselle, että kaikesta ei tarvitse kantaa syyllisyyttä. Nyt taidan itse olla henkisessä risteyksessä; onko tässä kyseessä se etten saa tarpeeksi yksinoloa ja mitä tehdä jos en saa. Onko yksinolemisen vaatiminen(hyvällä sanominen ei auta) sen arvoista että loukkaa toista?

        Kiitos paljon vinkeistä :) Lisää saa laittaa tulemaan :)


    • Apvastaa

      Hei kaikille, ajattelin nyt päivittää kuulumiset. Me päätettiin erota. Yrityksistä huolimatta , en vaan tunne vetoa mieheen. Olen tietysti surullinen koska edelleen välitän suurestikin mutta reilumpaa on nyt päästää tämä hyvä mies vapaille markkinoille ja minäkin pääsen hengähtämään.

      Että näin kävi sitten.

      • kiltti-ja-kunnollinen

        Nyt voitkin sitten ottaa sen väkivaltaisen jännämiehen joka ei ole kiltti


      • joskusvielä

        Onnittelen sinua päätöksesi johdosta. Olit todella rohkea ja osasit pistää sinut etusijalle omassa elämässäsi.
        Toivon nyt voimia paljon tulevaan. Ajan kanssa kaikki tulee taas hyväksi.


    • Jännämies2222

      Olet kyllä selkeästi jännämiehen tarpeessa. Oikea päätös.

      Oikeestihan tämä homma olisi korjaantunut, kun äijä olisi saanut töitä. Olit hänen henkireikänsä, joka ei toimi noin päin että nainen työssä ja mies työtön.

      Miehen pitää näyttää naiselle tie, ei toisinpäin. Tämän nykyfeministit ovat unohtaneet, koska nainen on yhtä hukassa kuin ennenkin.

    • kiltti-ja-kunnollinen

      Kannattaa jättää se kilttimies heti ja etsi itsellesi renttu jännämies joka pistää sut ojennukseen, huutaa, kännää on väkivaltainen ja kohtelee huonosti.

      • TotuusSattuu

        Pitääkö teidän tulla aina huutelemään tänne niitä kahta ääripäätä kun iso osa miehistä on jotain siitä väliltä. Ei nössäjä piipittäjiä mutta ei myöskään mitään hakkaavia jännämiehiä.
        Tavallinen jämpi perusmien kelpaa suurimmalle osalle naisista oikein mainiosti.


    • gjlljhxzxvjk

      No olette eronneet ja se siitä.... muutama juttu jäi silti mietityttämään... miksi yleensä menitte yhteen niin nopeasti... mies oli työtön ja varmasti kaikella hössötyksellä halusi korostaa silti tärkeyttään tyyliin "olenhan minä sentään jotain" ja paikata huonoa omaatuntoaan. Entäpä eron syy... ärsytys?... kuulostaa oudolta jopa hölmöltä syyltä.... rakkautta ei ollutkaan, mielestäni siinä oli syy.. sänkyhommatkaan ei suju, jos ei koe olevansa mies ja oikeanlainen ei-hössöttäjä. Hyvä kun päästit miehesi vapaaksi, sympatiani on hänen puolellaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3075
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2431
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2227
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe