Hei,
Kysyisin sellaista asiaa että isäni kuoli rajussa auto-onnettomuudessa 25. elokuuta ja sen jälkeen kun olimme nähneet isän, ruumis siirrettiin oikeuslääketieteen laitokselle. Hautaustoimisto nouti isän ruumiin kys. laitokselta 20. syyskuuta hautajaisia varten. Isä oli kuollessaan vielä hyvännäköinen eikä jälkiä onnettomuudesta (tai kuolemasta) ollut joten tarkoitus oli pitää arkku auki ennen siunaustilaisuuden alkua jotta kaikki halukkaat voivat nähdä isän ja jättää hyvästit. Noutopäivän aamuna hautaustoimistosta kuitenkin soitettiin että isässä on jo huomattavat kuoleman merkit, eivätkä he suosittele isää katsottavan enää. Hautaustoimiston virkailija ei suostunut kertomaan tarkemmin miltä isä näytti tai mikä hänessä oli niin pahannäköistä. Miten on mahdollista että ruumis oikeuslääketieteenlaitoksella menee kolmessa viikossa jo sen näköiseksi ettei omaisten kannata häntä nähdä?
Käyn kuoleman vuoksi kriisiterapiassa ja diakonissa kertoi ettei edellä mainittu ole ollenkaan normaalia ja että asiasta tulisi tehdä tutkintapyyntö. Tapaukseen liittyy myös seuraava seikka:
Soittaessasi 5. syyskuuta oikeuslääketieteenlaitokselle kysyäkseni onko ruumiinavaus jo tehty ja missä hautauslupa viipyy. Puhelimeen vastannut henkilö kertoi samantien että ruumiinavaus on jo tehty ja että isä on jo haettu hautaustoimiston toimesta pois. Kerroin ettei se ole mahdollista koska en ole ollut yhteydessä yhteenkään hautaustoimistoon vielä. Tämä assistentti kävi kysymässä asiaa myös lääkäriltä joka vakuutti isän olevan haettu jo pois. Tämän jälkeen minua kehotettiin soittamaan hautaustoimistot läpi ja etsimään isäni. Puhelu päättyi siihen, olin täysin ymmälläni. Äitini soittaessa samasta asiasta 5 minuuttia myöhemmin, he hätäisesti kertoivat isän ruumiin olevankin yhä oikeuslääketieteenlaitoksella. Outoa....
Mitä tehdä? Teemmekö tutkintapyynnön?
Ruumiin säilyminen oikeuslääketieteenlaitoksella..
Surullinentytär
0
79
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623