SALEssa huijataan?

Gurnauskis

Rovaniemen kävelykadun SALEssa kävi episodi, jota ei kenellekään toivoisi käyvän. Menin normaalisti ostoksille ja kassalla sitten maksaessani ostoksia, joiden loppusumma oli 25.08, käytin vahingossa lähimaksupäätettä ja kas kummaa, maksusuoritus meni läpi, vaikka raja on 25e. Hetken päästä huomasin, että päätteessä oli outo teksti, jolloin myyjä kertoi ettei suoritus ole mennyt vielä läpi ja kehoitti käyttämään korttia uudestaan ja sitten alkoi tapahtua kummia: myyjä ilmoitti tyynesti muiden asiakkaiden kuullen kovalla äänellä, että kate ei riitä.. mitäh?? Olin juuri ennen kauppaan lähtöä siirtänyt toiselta tililtä 400e. Ilmoitin että tilillä on katetta, jolloin myyjä kehoitti 3:n kerran käyttämään korttia maksupäätteellä, tällä kertaa myyjä ilmoitti, ettei tilillä ole rahaa. No, maksoin osan summasta käteisellä ja loput kortilla ja läpi meni, tilillä oli katetta.
Kotona tarkastin tilitapahtumat ja kas kummaa, alkuperänen summa näkyi tiliotteella varauksena, se oli mennyt läpi, olin siis joutunut maksamaan ostokset kahteen kertaan. Takaisin kauppaan ja selvittämään asiaa; näytin kännykästä kuvan tiliotteelta toiselle vuoroon tulleelle myyjälle ja kerroin tilanteen sekä sen, että heidän pitää perua se alkuperäinen veloitus. Vastaus tuli; " ei voida sitä tehdä." Annettiin ymmärtää, että rahojani en saa takaisin.
Maanantai kun koitti, marssin uudelleen kauppaan pomon pakeille ja hänkin sanoi, ettei ole valtuuksia perua väärää veloitusta. Saamastani nöyryyttävästä kohtelusta tarjosi hyvitykseksi kaksi pakettia kahvia!!!!! Kertoi sitten, että Arinan esimies oli juuri paikalla, no sitten selvittämään hänen kanssaan tilannetta. Ei voinut tämäkään perua veloitusta ja kun kerroin saamastani kohtelusta, sain tarjouksen; 20e lahjakortti, kieltäydyin ja sanoin että nöyryytyksestä vaadin vähintään 5x 20e lahjakorttia ja varoituksen myyjälle. Johtaja tuumasi ettei niin voi työntekijää rangaista.
Kaikkiaan; myyjä olisi pitänyt huomata, että summa ylittää 25e rajan ja on käytettävä pin- koodi tunnistusta. Myyjähän siirsi summan kassapäätteeltä maksupäätteelle peräti kolme kertaa, eikä välittänyt tekemästään virheestä yhtään mitään.
Kassa ja maksupäätteen käyttö on myyjän vastuulla ja hänen pitää huolehtia, että maksutoiminnot menee oikein, näin pankistani kerrottiin. Sain rahani takaisin, kun soitin pankkini asiakaspalveluun ja kerroin tapahtuman ja myös sen, että maksu on jo peritty toisen kerran, summa vain on eri.
Sain myös tietoa; maksaminen keskeytyy lähimaksupäätteellä kun 25e raja ylittyy. Jos tulee virheellinen veloitus, myyjä pitää oikaista veloitus. Laitteen valmistaja ei ole syyllinen tähän episodiin, vaikka Arinan pomo näin väitti, pomo kertoi jopa ottavansa yhteyttä laitteen valmistajaan asian vuoksi, valehteli, yhteydenottoa ei ole tullut valmistajalle, ei edes maahantuojalle. Mutta, valmistaja ei vastaa laitteen ohjelmoinnista, sen tekee laitteen hankkinut yritys.
Mitä opimme; Arinan pomo saa/ voi kirkkain silmin valehdella asiakkaalle. Sen verran suutuin tapahtuman kulusta, että kaivoin maksupäätteen toiminnan, myös laitteen valmistajalta.

Monesti on ihmetellyt sitä, että ko kaupassa kuuli jatkuvasti kassajonossa, että "ei huolinu korttia, kokeile uudestaan." tätä tuli varsinkin vanhemmille henkilöille. Kysymys kuuluukin; uskaltaako, voiko SALEN kassan ja maksupäätteen toimintaan luottaa, vai joutuuko ostoksia maksamaan useampaan kertaan. Tarkastakaa ihmiset tämän kaupan tekemät veloitukset tiliotteesta. Varsinkin vanhusten omaisille, katsokaa onko ostoksia veloitettu useammin kuin kerran ja onko ostoksista veloitettu summa liian suuri.
Vast'ikään oli lehdessä juttu, jossa asiakas kertoi hänen tililtään veloitetun edellisen asiakkaan ostokset. Varokaa siis.
Paras vitsi, jonka kuulin Arinan pomon murjaisevan kaupan asiakaspalvelusta: "asiakkaat tuovat jatkuvasti myyjille suklaata ja karkkia, päivittäin, kiitokseksi hyvästä asiakaspalvelusta" Täh???!!!
Eipä tarvi enää SALEN ovea avata. Harmittaa kylläkin, siellä oli myös työnsä hyvin hoitavia ihania myyjiä. Minun kohdalleni vain sattui se seipään niellyt murahteleva tyyppi, joka ei ole kuullut sanaa; asiakaspalvelu.

12

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viisuri

      Asiakas äänestää jaloillaan. Tai sitten oppii ja tarkastaa heti kassakuitin ja reklamoi välittömästi. Sinun tapauksessasi ei tuottanut tulosta.

      Kyllä kaupan väenkin pitää oppia virheestään. Nyt siinä Salessa on palaverin paikka ja käytäntöjen päivitys tarpeen. Jos asiakas joutuu noin paljon tekemään töitä ja monta yhteyden ottoa, hyvityksen pitäisi olla vähintäänkin pyytämäsi. Jos Salessa haluttiin oppia virheestä, reklamointisi ei mennyt hukkaan - säästää kenties muut asiakkaat moiselta nöyryytykseltä ja vaivalta.

      Kaupan väkikin on vain ihmisiä, ihmisille sattuu virheitä, mutta virheet pitää osata myöntää ja korjata/hyvittää.

    • Ei-mulla-muuta

      Kannattaisiko jatkossa maksaa ostoksent käteisellä?

    • vakkariasiakas

      Salessa on mukavat myyjät ja vartijat! S ketjulla on kaikissa paikoissa vaikea maksaa lähimaksulla, varmaan liittyy myös bonuskortteihin. Sinulla on kyllä käynyt huono tuuri asian käsittelyn suhteen

    • VisaElektron

      Tässä tapahtumasarjassa useita asiavirheitä.

      Mikäli esim vedät kortin laitteesta liian aikaisin, varaus jää myö silloin tililtä otettavaksi, joka tosin palautuu tilille, mutta useamman päivän kuluttua ! Sille ei valitettavasti voi mitään, ei edes Yrittäjä. Sama tapahtuu näissä lähikortin varauksissa, mikäli maksu ei menekään läpi.

      Virhe ei ole myyjän, itseasiassa hätäisyys on Asiakkaan vika.

      tästä voisin pitää pitkänkin opetuksen, mutta, jätän nämä nyt tähän

      • namustiina

        Mitä selität.. lähimaksupääte on päätteen sivussa oleva tunnistin, missä kortti käytetään, sitä ei vedellä missään. Pääte ei lue "hätäisiä" käyttöjä, vaan se kortti pitää pitää niin kauan siinä lukupään kohdalla, että se ehtii lukea kortin. Etkö ymmärtänyt lukemaasi: kortti oli luettu kolme kertaa ja päätteen lukulaite oli lukenut kortin kolme kertaa. Neljännellä kerralla vasta meni toiminto oikein. Asiakkaassa ei ollut vikaa, vaan sen myyjän toiminnassa, olisi pitänyt toimia kassakoneen ohjeen mukaan. Meillä kassapääte ilmoittaa, jos summa ylittää 25e, eikä se hyväksy lähimaksua vaan pyytää pin-koodimaksun.
        Kyllä tuo juttu on asiallinen ja itsekin olen huomioinut nuo "käytä kortti uudestaan" pyynnöt tässä kaupassa. Ja kyllä, siellä on myyjiä, joiden ammattipätevyyttä voi kyseenalaistaa.


      • Myyjätärnro123
        namustiina kirjoitti:

        Mitä selität.. lähimaksupääte on päätteen sivussa oleva tunnistin, missä kortti käytetään, sitä ei vedellä missään. Pääte ei lue "hätäisiä" käyttöjä, vaan se kortti pitää pitää niin kauan siinä lukupään kohdalla, että se ehtii lukea kortin. Etkö ymmärtänyt lukemaasi: kortti oli luettu kolme kertaa ja päätteen lukulaite oli lukenut kortin kolme kertaa. Neljännellä kerralla vasta meni toiminto oikein. Asiakkaassa ei ollut vikaa, vaan sen myyjän toiminnassa, olisi pitänyt toimia kassakoneen ohjeen mukaan. Meillä kassapääte ilmoittaa, jos summa ylittää 25e, eikä se hyväksy lähimaksua vaan pyytää pin-koodimaksun.
        Kyllä tuo juttu on asiallinen ja itsekin olen huomioinut nuo "käytä kortti uudestaan" pyynnöt tässä kaupassa. Ja kyllä, siellä on myyjiä, joiden ammattipätevyyttä voi kyseenalaistaa.

        Minkä sille voi kun kätes tärrää liikaa. Kannattaa vähemmän piripäissään mennä kauppaan, jotta ymmärtää laitteiden toimintakyvyn.


    • en-moiti

      Itse olen saanut juuri tuossa Salessa aina loistavaa palvelua.

      • Voirähmäkäpälä

        Onko mielestäsi palvelua se, että sä kierrät kaupan ja keräät ostokset kärryyn tai koriin. menet kassalle, jolloin myyjä vilkasee ja sanoo hei jos sanoo ja ilmottaa ostoksen summan, maksat, keräät tavarat ja kiität ja lähdet. Missä vaiheessa se asiakaspalvelu tuli.


    • s-ryhmä-on-paras

      Asiakakkaan on syytä katsoa peiliin. Turha hätähousuilu ei auta, arha palautuu tilillesi muutaman päivän päästä. Et kai ole niin perseaukinen että oli viimeiset kiekot menossa?

    • vittumatti

      Tää maksu-boonuskorttiruljanssi ei vaan toimi. Perkele kun työnnän boonukset sisälle ja sen jälkeen vielä lähimaksupäätteelle maksukorttia, sitä saa heiluttaa siinä ku joku matadori ja ei meinaa lukea. ARRRGHH!

    • nolotarinasulla

      Tätäkään ongelmaa ei olisi jos tilillä olisi enemmän rahaa kuin 40€. Todennäköisesti olet ylittänyt päivänkaterajan.

      Lähimaksulla voi maksaa vain alle 25€ ostoksia joten epäilen että aloittajan tarinaa.
      Yli 25€ maksu ei mene läpi vaikka kuinka yrittäisi.
      Yli 25€ ostoksissa kortti pitää syöttää laitteeseen ja laittaa pin-koodi.

      Aloittaja taitaa olla mielensäpahoittaja ja kaupassa kertoo kaikille että ei saanut lahjakorttia hyvitykseksi mielipahasta.

      • vittumatti

        Älä jauha paskaa, et sinä minua tunne ja rahaa on. Mutta kun koneessa pitää käyttää boonuskorttia, ja sen jälkeen maksukorttia niin siinä välillä on pitkä viive, eikä kone välttämättä tunnista korttia. Paras ratkaisu tähä on lyödä kortti suoraan sisälle, ja jättää lähimaksutaikuruudet teille köyhille


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5170
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2357
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1594
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1448
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe