Parisuhde lestadiolaisen kanssa?

Riitasointuja

Olen lukiossa iskenyt silmäni erääseen lestadiolais-tyttöön, mutten itse ole lestadiolainen. Olen hieman rock-henkinen nuori mies ja kuulun kyllä kirkkoon, mutta en kuitenkaan omaa kovin vahvaa uskoa. Kysymykseni on siis lyhyt, muttei yksinkertainen: onko mitään mahdollisuutta muodostaa parisuhdetta tällaisten ihmisten välille vai kannattaako elätellä toivoa ollenkaan? Mitään ei ole vielä tapahtunut, eikä tytön usko ole minulle mikään ongelma, koska olen itsekin melko konservatiivinen arvoiltani.

Kiitos

19

3584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota ensin selvää mitä lestadiolaisuus on ja onko hän esikoislestadiolainen vai mikä? Minä olen kerran yhden pyytämänä käynyt esikoislestadiolaisten jumalanpalveluksessa. Siellä naisilla pitää olla hame päällä ja päässä huivi. Miehillä ei saa olla solmio. Televisiota ne ei taida hyväksyä ja eivätkä ehkäisyä. Kait heillä poikakaverit/tyttöystävät pitää olla liikkeen omastapiiristä. Kait se suhde on mahdollinen ainakin, jos sinäkin käännyt lestadiolaiseksi. He ovat luterilaisia, joilla on omia kirkkoja, sillä he ovat kirkon sisäinen herätysliike.

En sano mitään mihinkään suuntaan, mutta ehkä et halua kääntyä lahkolaiskirkkolaiseksi ja tulla uskoon? Rakastuessa joutuisit liittymään heihin ja menemään naimisiin tämän tytön kanssa. Mutta ilmeisesti voit tutustua häneen lukiossa ja kysyä käykö hän lestadiolaisten nuorten illassa. Jos tyttö sanoo, että "kyllä" niin kysy saatko tulla hänen kanssaan katsomaan minkalaista siellä on. Tällä tavalla teillä tavallaan voisi olla treffit turvallisesti ja heidän sallimassa muodossa. Todennäköisesti siellä nuorten illassa huomaat, että heidän maailmansa ei ole Sinun maailmasi. Sitä paitsi on odotettavaa se, että ihastuksesi tähän lastadiolais-tyttöön mahdollisesti menee ohi.

Ehkä mene kysymyksesi kanssa täällä uskontopuolella olevaan lestadiolais-palstalle ja kysyle siellä lestadiolaisuudesta sekä kerro samat mitä täällä? En tiedä onko tämä hyvä ajatus, mutta lestadiolaiset voisivat selittää onko neuvoni mennä katsomaan tytön kanssa heidän iltaansa hyvä idea?

• Riitasointuja

Kyseessä on vanhoillislestadiolainen henkilö.

Tarkoitatko että `joutuisin` menemään naimisiin? Mielestäni elämänkumppanin kiikaroinnissa se on päämääränä ;)

• Riitasointuja

Enkä tiedä onko ihastuksen ohimenosta hyötyä, koska se vaatisi uuden ihastumisen. Ja koska koulussani 50% tytöistä on lestadiolaisia, ei tilanne sillä miksikään muuttuisi...

• Riitasointuja kirjoitti:

Kyseessä on vanhoillislestadiolainen henkilö.

Tarkoitatko että `joutuisin` menemään naimisiin? Mielestäni elämänkumppanin kiikaroinnissa se on päämääränä ;)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhoillislestadiolaisuus

Tuossa on tietoa vanhoillislestadiolaisista! Ehkä rock-musiikin kuuntelijalle ei sovi olla heikäläinen, mutta ehkä heillä on jotakin joustoa. Mene juttelemaan täällä olevalle lestadiolaisten palstalle ja kokeile sitä mahdollista nuorten iltaa. Ilmeisesti sinusta ei tule lestadiolaista, mutta tyttö voi olla tosi mielissään sopivasti esitettynä siitä, että joku on hänestä tosissaan kiinnostunut. :D

Onko lukiosi Pohjanmaalla? Jos on niin voit kysellä asiaa myös niiltä, jotka tuntevat lestadiolaisuuden.

Onnea tielläsi, mutta jos käännyt lestadiolaiseksi niin ehkäisyä ei ole, minkä takia saisit varautua elättämään isoa lapsilaumaa isona? Onko liikkeen piirissä elämä niin hyvää, että naisen takia siihen kannattaisi liittyä? :) Mielenkiinnonkohteesi, tytön, saattaa olla vaikea erota liikkeestä, sillä sukulaiset ja tuttavapiiri on paljon sidoksissa tähän uskonnolliseen suuntaukseen.

Ota seikkailuna omaan itseesi ja tunteiseesi? Ota selvää tietysti ensiksi heistä!

Onnea elämässä ja rakkaudessa! :)

• ihmisloukkaukset

Kannattaa kiertää kaukaa ihmisloukkauksia hyväksyvä lahko. Vl ei oo kristinopin mukainen liike. Mikään yhteisö ei saa pakottaa yksilöä omiin tarkoitusperiinsä ja naisten ja lasten alistamiseen. Tavallinen evluttinen on arvokas ja normaali uskovainen.

• kaikkeasitäonkin

no voi hellanduudeli näitä neuvonantajia heh..

iske kuule aloittaja silmäsi niihin läksyihis ja kasva aikuiseksi ensin.

• Riitasointuja

Kiitos viisaista sanoista - harkitsen vakavasti.

• Riitasointuja kirjoitti:

Kiitos viisaista sanoista - harkitsen vakavasti.

Täältä ei taida saada hyviä neuvoja! :( Oletko tehnyt mitään liikettä tämän tytön suhteen? Nuoruus on aika, jossa voi kokea kaikenlaista jännää ja kivaa. Mutta ehkä saattaa olla hyvä neuvo keskittyä suorittamaan lukio hyvin läpi ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Sen jälkeen voi sen elämänsä naisen löytää! :)

• s-ukko

Hyvinkin voit tutustua tuohon tyttöön, mutta varo tytön vanhempia. Jos et tule samaan uskoon tytön kanssa , hänen vanhempansa antavat sinulle kirouksen.

• JuoksePakoonNiinLujaa

kuin pääset ja unohda lestatyttöihastuksesi! Siitä ei hyvää seuraa, ovat sellaista kastia, että me muut olemme epäuskoisia ja he itse tekopyhiä, ainoita oikeita uskovaisia. Lestayhteisö sanelee elämisen säännöt - ahdistavaa, ei normaalia elämää.

Lapset aivopestyjä vauvasta asti ja vaikka eroaisikin myöhemmin vanhoillislestadiolaisuudesta, niin sen lahkon ote on ihmisessä järkyttävän suuri.
        On aiheuttanut monelle pahoja mielenterveysongelmia ja elinikäisiä traumoja.

• Anusdei

Anaali-se kiinnostaisi puhtoisen lest. tytön kanssa; sehän ei liene syntiä?
      Nojoo, vakavasti, profeetta mohammed harrasti emä..n seksiä 9 v. vaimonsa kanssa.
      Eivät nämä lestadiolaisten "henkiset" liiderit sen kummenpia ole. Eivät vain löydä ryhtiä/vastuuntuntoa myöntää henkisiä & fyysisiä väärinkäytöksiään?
      HYI!! millaista tekopyhyyttä!?

• Anusdei

Haluan anaa..seksiä lestisneitsykän kanssa, aamulla ja illalla, päiväkahvikin suklaan kera maistuisi.
      APUA!

• Riitasointuja

mitä helevettiä?

• Riitasointuja

ps. Kalma on kaveri

• kokemustaonn

Voit unohtaa nuo haaveet. Ei tule kuin ongelmia.

• Riitasointuja

Oletko varma? Kerro toki, jos nimimerkkisi pitää paikkaansa.

• Lestaope

Minäkin sillä silmällä katselen noita alaikäisiä lestatytyjä, vaikka ope olenkin. Mikään hienompaa kuin nähdä karvaton pimppi eturivin tytön levitellessä hamettaan viattoman (heh) oloisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe