Pizzaa omista kätösistä

Pizzamamma

Voi teitä poikia teette kaikesta sitä hifistelyä. Ota oppaaksi hyvä tuuli ja omat kätöset. Lempi pitsasi syntyy syntyy seuraavasti.

-2 dl nestettä, voit vaihdella maun mukaan
-jauhoja, katso etteivat ole vanhoja
-Hiivaa noin puoli palaa, voit kokeilla myös levinjauhetta
-leivontamargariin
- haluamasi mausteet, itse laitan millon mitakin, viimeiksi punajuurta
-sekoita aineet vaivaa tuntuman Mukaan. Jos käytät hiivaa voit kohottaa jos maltat
-taikina pellille, voit kaulita pyören
-ketsuppia ja valkosipulia ja pitsamaustetta sekaisin, notkista rypsiöljyllä
-tässä annan pojille periksi, ensin juusto!
- sitten täytteet, itse suosin jauhelihaa ja suolakurkkua ja smetanaa! Peltiin menee reilukilo lempimausteilla.
- ihana juusto pintaan, rasvaa mieluusti yli 10%
-Uuniin puoleksi tunniksi ja hyvaa viiniä!

4

123

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pizzakunnontäytteillä

Just näin! Noin tehdään valtaosassa suomen koteja launtausin. Pizza uuniin ja saunaan, nam! Kyllä suussa pitää olla purtavaa, kuivakan whitepitsan rucolalla saavat syödä jopohipsterit!

• silleensimppelii

Itse kyllä teen pitsani seuraavasti eli pari desiä kylmää vettä mikrossa kädenlämpöiseksi lämmitettynä, pari ruokalusikallista hyvää oliiviöljyä, ripaus suolaa, vähän sokeria, kuivahiivaa puolikas paketti, sekoittaen ja sekaan vehnäjauhoja tarvittava määrä (määrä vaihtelee ihan jauhojen koostumuksesta riippuen), vaivaten kunnes taikina on valmis eli irtoaa kulhon reunoilta ja on kiiltävää, kohotukseen lämpimään paikkaan tunniksi.

Taikinan kohotessa voi tehdä täytteet ja kastikkeen - itse käytän kastikkeeseen Pastellan pientä basilika-tomaatti-kastiketta, jota tuunaan makuni mukaan eli vähän peppaa, valkosipulia, chiliä, yrttejä lisäksi ja annan kiehua miedolla lämmöllä kokoon.

Täytteeksi olen yleensä käyttänyt vain kasviksia (paprikaa, punasipulia ja domskua slaissattuina) ja juustoja (mustaleimaista emmentaalia ja parmesaania raastettuina) - toki voi myös käyttää leikkeleitä, jauhelihaa (kastikkeen kanssa kypsennettyä) tai mitä sielu kaipaa - pitsaan voi siis tyrkätä mitä tahansa maunsa mukaan.

Kun taikina on kohonnut niin vaivaa sitä vähän ja tee leivinpellille pyöreähkö lätty antaen sen kohota vielä puoli tuntia, jonka jälkeen voit päällystää sen kastikkeella, täytteillä, juustoilla ja työntää sen uuniin keskitasolle 225 asteeseen noin 10-15 minuutiksi kunnes juustot ovat sulaneet ja saaneet kauniin ruskean värin pintaansa.

Ja eikun nauttimaan hyvän salaatin ja juoman kera.

• pizzaolio

Ei siis mikään pikaruoka vaikka mikään hyvä tuskin on!

Kaikki hyvä vaatii aikansa valmistuakseen.

• Pizzamamma

Kiitoksia vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2453
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      872
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe