Pizzaa omista kätösistä

Pizzamamma

Voi teitä poikia teette kaikesta sitä hifistelyä. Ota oppaaksi hyvä tuuli ja omat kätöset. Lempi pitsasi syntyy syntyy seuraavasti.

-2 dl nestettä, voit vaihdella maun mukaan
-jauhoja, katso etteivat ole vanhoja
-Hiivaa noin puoli palaa, voit kokeilla myös levinjauhetta
-leivontamargariin
- haluamasi mausteet, itse laitan millon mitakin, viimeiksi punajuurta
-sekoita aineet vaivaa tuntuman Mukaan. Jos käytät hiivaa voit kohottaa jos maltat
-taikina pellille, voit kaulita pyören
-ketsuppia ja valkosipulia ja pitsamaustetta sekaisin, notkista rypsiöljyllä
-tässä annan pojille periksi, ensin juusto!
- sitten täytteet, itse suosin jauhelihaa ja suolakurkkua ja smetanaa! Peltiin menee reilukilo lempimausteilla.
- ihana juusto pintaan, rasvaa mieluusti yli 10%
-Uuniin puoleksi tunniksi ja hyvaa viiniä!

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pizzakunnontäytteillä

      Just näin! Noin tehdään valtaosassa suomen koteja launtausin. Pizza uuniin ja saunaan, nam! Kyllä suussa pitää olla purtavaa, kuivakan whitepitsan rucolalla saavat syödä jopohipsterit!

    • silleensimppelii

      Itse kyllä teen pitsani seuraavasti eli pari desiä kylmää vettä mikrossa kädenlämpöiseksi lämmitettynä, pari ruokalusikallista hyvää oliiviöljyä, ripaus suolaa, vähän sokeria, kuivahiivaa puolikas paketti, sekoittaen ja sekaan vehnäjauhoja tarvittava määrä (määrä vaihtelee ihan jauhojen koostumuksesta riippuen), vaivaten kunnes taikina on valmis eli irtoaa kulhon reunoilta ja on kiiltävää, kohotukseen lämpimään paikkaan tunniksi.

      Taikinan kohotessa voi tehdä täytteet ja kastikkeen - itse käytän kastikkeeseen Pastellan pientä basilika-tomaatti-kastiketta, jota tuunaan makuni mukaan eli vähän peppaa, valkosipulia, chiliä, yrttejä lisäksi ja annan kiehua miedolla lämmöllä kokoon.

      Täytteeksi olen yleensä käyttänyt vain kasviksia (paprikaa, punasipulia ja domskua slaissattuina) ja juustoja (mustaleimaista emmentaalia ja parmesaania raastettuina) - toki voi myös käyttää leikkeleitä, jauhelihaa (kastikkeen kanssa kypsennettyä) tai mitä sielu kaipaa - pitsaan voi siis tyrkätä mitä tahansa maunsa mukaan.

      Kun taikina on kohonnut niin vaivaa sitä vähän ja tee leivinpellille pyöreähkö lätty antaen sen kohota vielä puoli tuntia, jonka jälkeen voit päällystää sen kastikkeella, täytteillä, juustoilla ja työntää sen uuniin keskitasolle 225 asteeseen noin 10-15 minuutiksi kunnes juustot ovat sulaneet ja saaneet kauniin ruskean värin pintaansa.

      Ja eikun nauttimaan hyvän salaatin ja juoman kera.

      • pizzaolio

        Ei siis mikään pikaruoka vaikka mikään hyvä tuskin on!

        Kaikki hyvä vaatii aikansa valmistuakseen.


    • Pizzamamma

      Kiitoksia vinkeistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe