Nyt kun uutta satoa pukkaa
http://www.rasilaisenhapankaali.fi/005_reseptit.htm
Hapankaalilla herkuutelemaan
3
230
Vastaukset
- hapan_kaalinen
https://ssiiri.wordpress.com/2014/01/12/vahemman-perinteinen-porkolt-ja-pehmeat-punaviinitryffelit/
muunnos tunnetusta
keskturg Tallinn omaan purkkiin
"sukrut" pata perusohje " Alsacen eli Elsassin pata eli Choucroute Noin 3 tunnin uunihaudutus.
Elsass, Lothringen eli Alsace ja Lorraine ovat Ranskan ja Saksan rajalla olevia maakuntia, asukkaina sekä ranska- että saksalaisia sovussa. Nyt ne kuuluvat Ranskaan. Siellä on Strassbourg! Kauan sitten sain Werkplaasin koulussa Hollannissa erinomaista kaalilaatikkoa, jossa oli pieniä makkaroita. Nyt vasta tiedän, että se oli Choucroute, perinteinen hapankaalipata. Tuhtia ruokaa nälkäisille, herkullista.
Raidallista pekonia käristetään öljyssä, lisätään sipulia, ohuita keräkaalin suikaleita, paprikoita, yrttejä, ei ruskisteta vaan kuullotetaan. Lisätään paljon hapankaalia sekä valkoviiniä ja kanalientä. Siirretään kannelliseen vuokaan, ja lisätään lopuksi jotain seuraavista: - bratwursteja, kanan- tai muun linnun paloja, sianlihanpaloja, leikkelemakkaraa viipaleina, veri- tai ryynimakkaroita, melkein mitä vaan. Elsass on herkkumakkaroiden maa.
Yrtit: katajanmarjat, valkosipulin palat, mustaseljan lehdet, pippuri, suola, kaikki Välimeren yrtit käyvät. Tilli, ruohosipuli, persilja, piparjuuri. Olen lisännyt keräkaalin, koska eurooppalainen hapankaali on laimeampaa ja erimakuista kuin se venäläinen, jota meillä saa. Näistä voi kukin valita mieleisensä!" -
Itse olen lisännyt reilusti kuminaa mausteeksi - (torjuu ilmavaivoja) a.
Haudutusliemeksi valkoviiniä ja loppupuolella luiraus konjakkia ja sitten vasta makkarat ja se loput 30 min kehkeytyy siinä.
tätä voi syödä kylmänäkin ja pakkaspäivänä höystää lautanen hopukoorilla/smetanalla.
http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/a1349746212299 - sopivaan.hintaan
Rasilainen osaa tekstimainonnan. Käyn usein Tallinnassa ja ostan sieltä hapankaalia n. euron kilo. Rasilaisen maksaa yli 7 euroa.
- hapankaalini
Itiksen Kalinka lähin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293255- 1181302
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101235- 581011
- 711008
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu183972olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26947Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38911Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66890Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹77827