pakastealtaista naudan luita -koirille
( Liemeen voi käyttää monien eläinten luita: mm. lehmän, härän, hirven, peuran, lampaan jne jne. Myös kanan, hanhen ym ruhoista voi tehdä kyseisen liemen-tummuusasteen säädät paahtamalla.)
Janin lihaliemi eli DIE BRÜCHE 2,5kg naudan luita
5 sipulia halkaistuna ja kuorineen pannulla leikkauspinta mustaksi paahdettuna
7 l vettä
2rkl merisuolaa
Ryöppää luita ensin uunin jälkeen 3 minuuttia kiehuvassa vedessä isossa kattilassa (tarpeeksi vettä, tuo 7 l ei kuulu tähän). Ota luut kattilasta ja huuhtele.
Laita luut sitten puhtaaseen kattilaan sipuleiden kanssa ja kaada päälle 7 l kylmää vettä sekä suola ja kuumenna hitaasti kiehuvaksi.
Anna kiehua hyvin hiljaa 3 tuntia ja nostele pintaan muodostuva vaahto aika ajoin pois reikäkauhalla.
- Purjosipulia, selleriä, porkkanaa, 8 mustapippuria,
8 katajanmarjaa, 10-12 maustepippuria. 4 laakerinlehteä.
Ohje
keittele noita 2 h ja lisää sitten juurekset
ja keittele vielä tunnin verran tai enemmän jos on aikaa.
Siivilöi liemi ja laita viileään yön yli.
Kuori seuraavana päivänä pintaan hyytynyt rasva pois.
Kuumenna ja käytä !
Nautitaan pelmenien, lihapiirakan tai ehta Maultasche -kera !
Fiininpänä liemi "kirkastetaan" ja salonkikelpoisena
Quiche Lorraine -kinkkupiiras -kera.
tai piirasliha = ylikypsää possunkylkeä kauppahalleista. Maustetta vaan sekaan / savusuolaa/ hickory-savuaromi. tms
Kunnon lihaliemi
kylmänkelinliemi
2
90
Vastaukset
- Kysynvaan123
Kauanko uunissa? Miten liemen säilyvyys?
- labrarotta
Lihaliemi ei kauan jääkaapissa säily - pari päivää korkeintaan - on meinaan hyvä alusta bakteeriviljelmille.
Pakkasessa vähän kauemmin eli noin kuukauden vaikka tseimi tietysti sanoo muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774642- 1801937
- 1241620
- 1321176
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161111- 351046
- 78953
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848