Olisiko mitään vinkkejä, kun en saa yhtä tuntihevosta menemään reippaasti? Se on vasta palannut sairaslomalta ja on minulla yleensä toisella tunnilla samana päivänä. Vikaa on minussakin, en taida olla tarpeeksi napakka ratsastaja. Noh, pitää vain ratsastaa tuolla hevosella paljon, että oppisin. Ja miten voisin olla ottamatta niin henkilökohtaisesti, jos en osaa ratsastaa jotain hevosta? :D Minulla on heti sellainen olo, että kyseinen hevonen ja opettaja vihaavat minua. Kiitos!
Laiska tuntihevonen
7
344
Vastaukset
- 4912
No en tiiä yhtään mitä asialle voisit tehdä. Mutta mä ehkä tuun taas kiviharjuun.. Jeee
- aitoBlueteam
raippaa ja lisää raippaa
mistä se meetvursti tehtiinkään - hevosrakas30
En ymmärrä miks vitun huonot hevoset tapetaan ja Tehän jotain ruokaa eikö hevosia voi pitää muuten vaan sen saan kuin tappaa tekisin mitä vaan et sillee ei tehtäisiin!
- Boninen
Jos se on vasta palannut sairaslomalta, niin ei siltä voi odottaakaan mitään super reipasta menemistä. Hevosia voi käsitellä kahdella tavalla, joko pakottaa ne liikkumaan/käyttäytymään, tai suostutella miellyttämään ratsastajaa. Usein ratsastuskouluissa turvaudutaan pakotuskeinoon. Yleensä ratsastuskouluhevoset myös ovat laiskempia, tms huonokäytöksisempiä, koska niillä ratsastaa niin monia erilaisia, ja eritasoisia ratsastajia, joka varmasti stressaa hevosia.
- vastaus123
Ole tosi napakka jo heti tunnin alusta lähtien. Jos käytät raippaa herkistä hevonen raipalle heti. Ihan vaan pitkillä ohjilla pyydä hevonen kävelemään kunnolla, mutta muista kun hevonen liikkuu kiitä sitä ja jätä se sitten rauhaan:)Tee paljon siirtymisiä. ÄLÄ purista tai kisko ohjista. Ratsastamaan opit ratsastamalla:) Älä ota turhia paineita ja ota vain pieniä tavotteita ja jos olet tottunut menemään reippaammilla hevosilla niin siihen voi mennä aikansa ennen kuin opit ratsastamaan laiskoja:)
- Emssi
Voit kysyä myös että voisitko alkaa käyttämään kannuksia. Kannukset edellyttävät vakaata pohjetta ja ymmärystä käyttää niitä oikein.
- Heppahullu11
Tiedän tunteen... Raippaa kannattaa käyttää, mutta en itse tykkää käyttää raippaa joka askeleella minulle tulee huono omatunto :D Jos heppa on juuri palannut sairaslomalta niin kannattaa ottaa tämän kanssa rauhallisesti, ei siltä voi odottaa niin reipasta käytöstä kuin muilta. Hevosella on juuri voinut ratsastaa juuri joku kokematon ratsastaja, joka ei osannut kohdella hevosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396