Painekattila

-mari

Onko kellään painekattilassa valmistettavien ruokien ohjeita tai linkkiä resepteihin.

16

4044

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painekattila

      Painekattilareseptejä en ole kovin montaa löytänyt.

      Käytä vain normaaleja reseptejä ja lyhennä keittoaikoja. Itse käytän n. 1/3 normaalista keittoajasta kun kypsennän 120 asteessa. (aika lähtee käyntiin siitä kun höyry alkaa pihisemään)Kokeilemalla selviää.

      Tässä kumminkin muutama resepti:
      http://homecooking.about.com/library/weekly/bl051997a.htm

    • Kotikokki minäkin

      Minulla on ollut se käsitys ettei painekattiloita enää juuri kukaan käytä, ainakaan kotioloissa. Eikös niitä kulkukauppiaat ennen myneet, ainakin meillä maalla? Onnea vaan yritykselle, mutta ole varovainen sen kanssa ettet polta itseäsi!Varmista että varoventtiili toimii!

    • 12+13

      mulla oli yli 40v se duromatic, tiivistettä ei saanut enää mistään niin ostinpa tefalin uudenaikaisen ja ei voi muuta sanoa kuin että ihminen ei tarvi kuin yhden kattilan ja se on tämä.... eihän tätä tarvi edes vahtia,,, siitä vanhasta tuli höyryt pihalle jos nousi liikaa... tää on ihana... onko kellää mitään uusia painekeitin reseptejä... tiedän, tiedän, ihan samoin kuin ennenkin mutta jos jotain pikkukivaa uutta olisi...

    • paineita keittiössä

      painekeitin vuodesta 65 ja edelleen toimii.
      lihakeittolihat, kielet, sydämet mm kyspyy alta aikaykskon. Keittokanasta puhuattakaan.

      Parit venttiilikumit olen löytänyt
      http://www.huoltopalvelu.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Huolto/Products/1501&ViewAction=ViewProductRating
      Huom joka keitoksen jälkeen pese tiiviste ja HUOM öljyä. Kestää sitten kulutusta

      http://www.tiede.fi/keskustelut/tekniikka-ja-energia-f1/painekeitin-kattila-t52538.html
      http://www.martat.fi/ruoka/ruokanurkka/2006-09-26-19-28-40painekattila-keitin-asiaa/
      http://www.martat.fi/ruoka/ruokanurkka/2006-09-26-19-28-40painekattila-keitin-asiaa/

    • nopeuttaa
    • parappa

      Sangen mielenkiintoinen vehje.

      Mielestäni sopii sille joka kokkaa paljon, ja vähän isompia määriä.

      Ei aida olla enää nykyaja njuttu kun mikrotkin ovat aikas yleisiä.

    • tääonniintätä

      mikrossa nyt kukaan mitää ruokaa tee, se on pullien sulutukseen... ai niin mutta ettehän uusavuttomat mitään teekään ja viimekäden tietojen mukaan se mikron käyttökin lämmittämiseen alkaa jo unohtua... tehän syötte einekset suoraan pakkauksesta kylmänä...niin se maailma muuttuu ja 'kehittyy'...ei olisi uskonut mutta lienee pakko kun joku tutkimuskin asian tiimoilta vissiin tehty...minä kyllä valmistan ruokani itse ja myös vasta hankittu tefalin painekattila löytyy.

    • 'riksu

      Hellapoliisilta löytyi pari reseptiä, www.hellapoliisi.fi

      • ei_päässä

      • ajankäyttö

        pitkään keitettävät lihat ja keittokana esityöstetään "paineessa" illalla, riivitään ja liemi siivilöidään. Jäähdytetään ja yöksi jääkaappiin. Seuraavan päivän ruoka jatkokäsitellään ja valmistuu hetkessä.


    • kropo

      http://www.hellapoliisi.fi/reseptihaku?searchword=painekattila&searchphrase=all'¨¨

      samoin linnun sydän,kivipiira kypsyvät puolessa tunnissa

      Kropo
      Nämä linnun sisäelimistä keittämällä valmistetut isokokoiset pyörykät ovat suosittu joulupäivän herkku Turun ja Hangon rannikolla ja saaristossa.

      10 allin sydämet, kivipiirat ja maksat (Kanalinnut yleensä)
      vettä
      ripaus suolaa
      4 dl lintulientä
      2 rkl ruisjauhoja
      muna

      Keitä sydämet ja kivipiirat pehmeiksi lintuliemessä. Arvioitu keittoaika on 1 1/2 tuntia. Lisää maksat kattilaan ja jatka keittämistä viisi minuuttia. Leikkaa elimet hyvin pieneksi hakkelukseksi. Vatkaa muna ja lisää hakkelus ja jauhot munan joukkoon. Mausta massa suolalla ja pippurilla sekä kostuta hieman lintuliemellä. Keitä taikinasta pieni koepala liemessä. Kypsä pallero pitää olla mahdollisimman pehmeä. Kiinteytä taikinaa tarvittaessa jauhoilla tai löysää liemellä. Keitä kanamunan kokoisia kropoja liemessä noin viisi minuuttia. Tarjoa kropojen kanssa puolukkahilloa ja leipää sekä lientä kastikkeena.

    • vanha kokki

      Meikäläisen kattila kestää vähän kovempaakin painetta. Sysäsin crudon ja porkkanaherkun vai mikä pää se nyt olikaan pois palstalta kettuilemasta muille. Se oli ihan jatkuvaa narsismin täytteistä vittuilua minun henkilöpersoonaa kohtaan.

    • curkon porkkanat

      Työnnä sinä hullu vaikka porkkanaa hanuriisi, kukaan ei välitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe