Miten saat pullapitkon parhaiten leivinuuniin ja pois leivinuunista?
Vastaukset 6
- siismitähäh
Tuoreena riittävästi jauhoja leivinlastaan (irtoaa lastasta helpommin) ja kypsänähän ei mitään ihmeellistä tarvita - eiku lastalla ulos.
- pullapaelti
pellillä, siis et kai sinä tyrkkää sitä suoraan uunin pohjalle
- hoit_su
Puhe taitaa olla leivinuunista, ei hellasta.
- pullapelti
Sitä suuremmalla syyllä ei kai nyt kukaan niin pöljä ole että laittaa pullan puu uunin tuhkaiselle arinalle. Tai sitten on.
Leivinuunissa ei laiteta mitään uuniin ilman astiaa, siellä on vedetty hiilet pois alta ja tuhkaa taatusti jäljellä.
Laittakohan sitten hellaankin pohjalle, vai... - karjalanmailla
Leivinuunin pohja yleensä harjataan puhtaaksi märällä harjalla - ainakin meillä - ja näin arina on puhdas tuhkasta.
Pullapitko on silti ehkä parempi laittaa leivinuuniin leivinpaperilla päällystetyllä uunipellillä - leivät ja muut suolaisemmat leivonnaiset kuten karjalanpiirakat saavat makuja arinan pinnasta.
- alennustila
Kyllä,leipä ja rieska paistetaan puhdistetulla arinalla,mutta en ole koskaan kuullut karjalanpiirakoiden paistamisesta arinan päällä,eiköhän nekin ole parempi paistaa pellin päällä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791762
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109923Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo110783En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209674- 133638
- 52601
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä20590Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 37556