Ruoka tarkoittaa aineita, joita ihminen syö ja käyttää ravinnoksi. Syöminen on toimenpide, jossa ihminen tai eläin ottaa suuhunsa ruokaa, muokkaa sitä suussaan ja nielee sen.
Huom jo suussa alkaa ruoka-aineen pilkoontumien
eineeksi. Siis ruokarauha ja hidas purenta.
Mitä ruoka on
3
210
Vastaukset
- kyökki_kemiaa
Mitä kaapista löytyy http://www.helsinki.fi/kemma/data/KsenonitKemiaaTutkienJaIhmetellen.pdf
ja tuo ksenoni
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenon - Ensyökemikaaleja
Ruoka on jotain joka on joskus ollut elossa ja kasvanut. Se on ainoa määritelmä ruualle, jonka elimistö tunnistaa ravinnoksi. Jos ruokaan laitetaan E-koodeja, se ei enää ole sopivaa ravintoa ihmiselle.
- ravinto_rikas
Voihan se olla jollekkin noinkin.
Jo raamatun ajoilta lukien sillä on ollut muukin merkitys.
Nykyään ruoka yhdistää ihmisiä, yhteiset perheruokailut, työpaikkalounaat, tapaamiset ruoan ääressä, kahvilat, nakkikioskit, pizzeriat , ravintolat...
Sosiaalinen tapahtuma, siellä ei kiskota mitään kasvijauheita vaan syödään hyvin ja käydään läpi asioita, tavataan muita ihmisiä.
Mulle ruoka merkitsee myös rakasta harrastusta, uuden kehittämistä ja oppimista.
Mahdollisimman hyvistä ja mielellään itse kerätyista raaka-aineista.
Annan piutpaut niille jotka luulee vieläkin että joku kehitysmaasta tullut jauhe oisi avain onneen.
Metsään vaan ja luontoon, tulee huvi ja hyöty samalla.
Pureskele sinä vaan rauhassa yksin porkkanasi, minä koitan kehitellä siitä uutta settiä ja kutsua ystävät maistelemaan ja syömään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2323047Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b2192697Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1221333Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1411278- 721166
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait3051155Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin91133Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3721111Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831065Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a211045