koukussa simssii....

sims2-fani!!

oon ihan suoraan sanottunu ihan hurahtanu sims 2!!siis tottakai palkään mun silmien puolesta(ettei tuu mitään ns.vaurioita),mut en vaa voi mitään...pelaan silloin kun voin..nykyään pelaan joka toinen päivä,mutta viikon loppusin(lauantaina ja sunnuntaina)aina...mun tekis nytki mieli pelata,mut en vaa voi...aina ku aukasen sen minne se pelilevy laitetaan,tulee vähä niiku huono omatunto...eikä ketään muu suunnilleen ees oo tietokoneel ku mä...:\...onkko teil näin?ootteko koukussa?

11

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TS2RLZ

Noh, voi niinki sanoo x) Silmät vaa menee :(

• TS2RLZ

Mä itse asias en voi enää olla pelaamatta vaik on läksytki tekemättä :/ Mut kyl mä ne ehin jtn meen nyt pelaa ;)

• sims2-fani!!

niin mullekki sit kai joskus eräänä synkkänä päivänä käy...silmä lasit on sillee iha oki,mut ei ne ehkä mulle sopis....:(

• sims2-fani!!
        TS2RLZ kirjoitti:

Mä itse asias en voi enää olla pelaamatta vaik on läksytki tekemättä :/ Mut kyl mä ne ehin jtn meen nyt pelaa ;)

oki....mä en suoraan sanottuna uskalla pelata silloin ku vanhemmat on koton...ne varmaa tappais mut,ku koko ajan pelaan,eikä ne tiiä onko läksyt tehty tai muuta!!älkää sit sanoko et meette pelaa ny,koska MÄKI HALUUN!!!

• sims2-fani!!

JEE!!MÄ LÄHEN NY PELAA!!moiccA

• APUA!!!!!!!!!!

Ei mun näkö oo huono mut kun ne jotenkin tulee aika usein vähän niin kuin vetiseks ei oo mitään allergiaa ja pelkää et se johtuu tietokoneesta ;(
      Meen käymäs huomenna koulus terkkarille.
      Mä pelaan joka opöäivä simssii oon aivan koukus!!!!!Pelasin kerran aamu 10- ilta 10
      tietenkin tein vähän kaikkea muutakin mutta melkein koko ajan simssii ja simssii.....

• örkki

joka päivästä hurahtaa ainaski tunti simsi pelaamiseen. perse leviää, kunto rapistuu ja silmät heikkenee. että pitiki ostaa mokoma peli. minä joudun joka päivä tuijotteleen tietsikan näyttöruutua tarpeeksi jo töissä ja sitte kotona odottais sims. tosin, joulun aikana en pelannu yhtään ja nyt innostus peliin palas takas. mutta rajansa kaikella! jos vaikka tänään pelaamisen sijaan lähtis lenkille, tai ainaki kävelylle...

• Jenkkapoo

Mun oli pakko tehä semmonen päätös, et mä siirrän sen pelin mun iskän luo tietsikalle...ja siellä mä käyn vaan viikonloppuisin, nääs kun mulla on muutenki ollu semmonen juttu et pelaan tietsikal 9 tuntii päivässä... ja simssii 11 tuntii päivässä ja sit tota mun tietsikalla oloo oli jatkunu vuoden nii sit mä päätin vähentää sen tuntiin per päivä... (ei mulle kylläkään oo mistään mitään traumoja tai jotain silmiin tullu)
      Ja sit ku tuli sims nii mähän pelasin sitä 11 tuntii päivässä...mut sit alko koulut...ja sit mun koulunkäynti meins kärsii nii jouduin pistään sen pelin syrjään, mut pelaan aina viikonloppuisin edelleen 11 tuntii...

• Minä ja mun veli ollaan joka päivä koneella eikä oikein muuta tehdäkkään. Ei kuitenkaan pelata pelkkää simssii. Keskustellaan kavereitten kans ja surffaillaa netis.
      Näkö ei oo mennyt tuskin miksikään vaikka tätä on tullut tehtyä jo muutama vuosi. Hyvä valaistus ja sopiva etäisyys näytöstä niin silmät kestää pidempään.

Olen ilmeisesti 25-vuotiaana muutaman vuoden keskimääräistä palstan kirjoittelijaa vanhempi ja olen jo kohdannut näitäkin ongelmia. Näkö on kyllä siinä mielessä virheetön, ettei laseista olisi mitään hyötyä, mutta näkökenttä on alkanut kaventumaan. Tosin tämä on osin perinnöllinen sairaus, mutta kuvaputket pahentavat sitä. Silmälääkärin arvio oli, että jos oireita ei hoidettaisi, olisin sokea noin 30-40 vuoden kuluttua.

Hoidoksi tosin vielä riittää se, että työkoneeni (jota siis katselen monta tuntia päivässä) näyttö vaihdettiin TFT:ksi, mikä on silmille vähemmän haitallista. Samaten kotikoneen (jota käytän pari tuntia päivässä) vaihdoin kannettavaan, jossa on siis TFT näyttö. Sen jälkeen ongelmia ei ole ollut. Nuo lammas-jr:n ohjeet ovat tärkeitä. Älä ole naama ruudussa kiinni ja varmista, että huoneen valaistus on hyvä. Pimeässä pelaaminen kannattaa ehdottomasti unohtaa.

Omat ongelmani ilmenivät juuri aloittajan kuvailemalla tavalla. Silmät alkoivat välillä vuotamaan vettä ja niissä oli tällöin myös kipua.

Ei näistä kauhutarinoista kuitenkaan kannata huolestua. Ainoastaan muistaa se, että ongelmatkin ovat mahdollisia. Jos jotain oireita alkaa ilmenemään, niin on todellakin järkevää mennä tutkimuskiin hyvissä ajoin. Jos jotain vikaa todella on, niin sitä vähemmän vaurioita tulee, mitä aikaismmin hoito aloitetaan.

• sims2-fani!!
        *** kirjoitti:

Olen ilmeisesti 25-vuotiaana muutaman vuoden keskimääräistä palstan kirjoittelijaa vanhempi ja olen jo kohdannut näitäkin ongelmia. Näkö on kyllä siinä mielessä virheetön, ettei laseista olisi mitään hyötyä, mutta näkökenttä on alkanut kaventumaan. Tosin tämä on osin perinnöllinen sairaus, mutta kuvaputket pahentavat sitä. Silmälääkärin arvio oli, että jos oireita ei hoidettaisi, olisin sokea noin 30-40 vuoden kuluttua.

Hoidoksi tosin vielä riittää se, että työkoneeni (jota siis katselen monta tuntia päivässä) näyttö vaihdettiin TFT:ksi, mikä on silmille vähemmän haitallista. Samaten kotikoneen (jota käytän pari tuntia päivässä) vaihdoin kannettavaan, jossa on siis TFT näyttö. Sen jälkeen ongelmia ei ole ollut. Nuo lammas-jr:n ohjeet ovat tärkeitä. Älä ole naama ruudussa kiinni ja varmista, että huoneen valaistus on hyvä. Pimeässä pelaaminen kannattaa ehdottomasti unohtaa.

Omat ongelmani ilmenivät juuri aloittajan kuvailemalla tavalla. Silmät alkoivat välillä vuotamaan vettä ja niissä oli tällöin myös kipua.

Ei näistä kauhutarinoista kuitenkaan kannata huolestua. Ainoastaan muistaa se, että ongelmatkin ovat mahdollisia. Jos jotain oireita alkaa ilmenemään, niin on todellakin järkevää mennä tutkimuskiin hyvissä ajoin. Jos jotain vikaa todella on, niin sitä vähemmän vaurioita tulee, mitä aikaismmin hoito aloitetaan.

nyt taas alko tulla sims-hullaaus...tai se paheni...pelaan ny joka päivä!!sims on nii ihQ...mutta ehkä joskus puolen vuoden kuluttua ei oo enää niin kova hinku...:p..ideoita uuteen perheeseen sysntyy koko ajan ym ym. nyt pitäis mennä ruokkimaan koira...ehkä sitten tuun takas koneelle,ja meen pelaa:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      61
      920
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      843
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      264
      793
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      55
      732
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      50
      648
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      580
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      93
      576
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      45
      566
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      23
      556
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      554
    Aihe